No momentalne sa mi dost pozdava Oktava MK012, uz len najst original ruske
Inak stale cakam nejake komenty aj k vyssie uvedenym typom...
Jaký mikrofon pro akordeon?
Re: Jaký mikrofon pro akordeon?
Trošku osobních zkušeností.
Na živé hraní opravdu slušná dynamika na diskant a bas klipsňák...a je to pak o penězích, ale i ta SM57-čka vyjde většinou dost dobře.
Na nahrávání je to trošičku jinak. Tady bych dost souhlasil s Ivem. Páskový je lepší než nějaký ostrý kondenzátor. Já dávám starej U57 na diskant s ledvinou na bas mám takovej fígl. Dávám za bas odrazivý paraván a na něj věším PZM-mko (otočená fáze) a současně mi to odráží bas se stejnou fází ještě do hlavní dvojice kterou ještě stavím pro takové sjednocení zvuku před akordeon.
Na živé hraní opravdu slušná dynamika na diskant a bas klipsňák...a je to pak o penězích, ale i ta SM57-čka vyjde většinou dost dobře.
Na nahrávání je to trošičku jinak. Tady bych dost souhlasil s Ivem. Páskový je lepší než nějaký ostrý kondenzátor. Já dávám starej U57 na diskant s ledvinou na bas mám takovej fígl. Dávám za bas odrazivý paraván a na něj věším PZM-mko (otočená fáze) a současně mi to odráží bas se stejnou fází ještě do hlavní dvojice kterou ještě stavím pro takové sjednocení zvuku před akordeon.
Re: Jaký mikrofon pro akordeon?
Zo spoluprace s Michalom Cervienkom po roznom experimentovani mam poznatok, ze najlepsie na live snimanie akordeonu zatial vyzera 2x DPA 4099. Je to univerzalny mic, da sa pouzit velmi dobre na vacsinu nastrojov vratane bubnov. Michal si takto zvuci bajan uz cca 4 roky k uplnej spokojnosti napriec celym zanrovym spektrom (klasika,jazz,pop,folklor).
Na nahravanie sme sa ustalili v konfiguracii 2x Schoeps NOS + kontakty- spominane DPA. Ale tie Ivove ribbony mozu byt zaujimavy tip.
Na nahravanie sme sa ustalili v konfiguracii 2x Schoeps NOS + kontakty- spominane DPA. Ale tie Ivove ribbony mozu byt zaujimavy tip.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
Re: Jaký mikrofon pro akordeon?
Hm zaujimave, no vsetky moznosti, ktore spominante su daleko nad moj cenovy limit (150€/ks).
Nikto sa zatial nevyjadril k typom, ktore som pisal ...
Na ceste su 2x Oktava MK012. Tak som zvedavy co z toho dostanem
Nikto sa zatial nevyjadril k typom, ktore som pisal ...
Na ceste su 2x Oktava MK012. Tak som zvedavy co z toho dostanem
Re: Jaký mikrofon pro akordeon?
Ja som nahraval viackrat akordeon aj na spominane Oktavy MK012. Ide to s nimi bez problemov; su to vyborne mikrofony a rad ich uprednostnujem aj pred drahsimi modelmi. Samozrejme Schoeps to nieje.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26 úno 2017 10:47
Re: Jaký mikrofon pro akordeon?
Cundo píše:Zo spoluprace s Michalom Cervienkom po roznom experimentovani mam poznatok, ze najlepsie na live snimanie akordeonu zatial vyzera 2x DPA 4099. Je to univerzalny mic, da sa pouzit velmi dobre na vacsinu nastrojov vratane bubnov. Michal si takto zvuci bajan uz cca 4 roky k uplnej spokojnosti napriec celym zanrovym spektrom (klasika,jazz,pop,folklor).
Na nahravanie sme sa ustalili v konfiguracii 2x Schoeps NOS + kontakty- spominane DPA. Ale tie Ivove ribbony mozu byt zaujimavy tip.
Nazdar chlapci.
Silne uvažujem že vymenim svoju sadu pre AKORDEÓN, ktoru chcem predať https://hudba.bazos.sk/inzerat/70640230 ... G-B23L.php
za toto: https://m.thomann.de/cz/dpa_dvote_4099_ ... 1487984236#
Niečo som už preskákal a nejak mi tie AKG už nestačia.....a hlavne spätna väzba je brutálna, a furt kde hram sme na hrane a ja sa srátka slabo počujem.
Moja ale hlavná otázka je: čo si myslite ako by sa správali tie DPA-čka dvote_4099 keby, že ich dám priamo do vnútra akordeónu na každú "kobylku" zvlásť.
Akordeón ma dva polokorpusy (quasi ľavá , pravá strana) podobne ako je to na tomto videu: cca od 7:00min tak by som to chcel dať.
Ono urcite bude preznievat ľava (basová časť) a opačne, ale ked si predstavím, že ked sú osadené vonku na akordeóne , tak berú všetko navokol, hlavne bicie.
Blbé je to hlavne s kapelou (Szidi Tobias, Andrea Zimányiová a iné ) ked hráme. Ked sme FULL zostava, a ked bicie naložia svoje, ledva sa počujem a to je zlé....skrátka čiste laicky ma napadlo, že ak budu dnu, tak budu trošku chránené pred ostatnými ruchmi,bicie, elek.gitara, apod... a budu snímať hlavne ten zvuk v tom uzavretom priestore.
Neviem, možno je to blbosť,ale robia to takto akordeonisti.
Nehovoriac že si človek zvýši komfort na zvukovke, pripráva atd...celkovo do ma teoreticky same plusy si myslim.
Akordeon mam tento, starsí model PIGINI -SIRIUS
http://www.pigini.com/en/convertor-seri ... millennium
Ďakujem za info....
Viliam -BA