Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 11 úno 2016 17:51

Ahoj,
nedela z vas nekdo rucharinu? Mineno filmove ruchy a sound gathering?

Dival jsem se na zajimava videa na youtube a cetl nejake clanky na toto tema.

Co pouzivate na toceni techto zvuku?
Nemyslim ani tak obecne jako spis konkretne na konkretni zvuky konkretni technika.

Ve videich napr. vysvetlovali vyuziti 2kratkych shotgunu jeden mono a pod nim jeden discrete stereo co sbiral jen strany a zadny stred a ze pak v postprodukci z toho jsou lepsi vysledky nez pri pouziti stereo mikrofonu.

Nebo vyuziti hydrofonu pripevneneho na podlozku dopadu a tim snimali sun a vibrace pri dopadu predmetu napr. kdyz michali zvuk spadnuti lidskeho tela po vystrelu apod.

Tak me napadlo otevrit tema, co kdo cim nahrava a jake s tim ma zkusenosti.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 11 úno 2016 19:26

Koukni sem, tam je toho hodne na to tema a klidne tam muzes hodit neco z toho co te zaujalo, to se neztrati.

zvuk/fieldrecording-t16932.html


Puskovy mikraky na MS stereo (coz je to co popisujes) jsou celkem fajn, ale maj "warpnuty" stereo za urcitou sirku plus nejaky anomalie podle toho jak se projevujou ruzny "laloky" toho interferencniho patternu. Dobry mi to prijde na snimani neceho hodne uzkyho, kde chces trochu sterea (konkretni bodovej zvuk, co se treba trosicku hejbe nebo rozprskava). Nehodi se to vubec na prujezdy a veci co maj mit konkretni drahu ve stereu. Na atmosfery se to obcas da, protoze ty jsou ve stereu celkem chaoticky. Musis ale zapomenout na presnou lokalizaci.

Na vseobecny nahravani mam rad sennheiser MKH veci, at uz stary (MKH405), tak "novy" (MKH30 pro Sko, MKH60, MKH80). Ty novy jsou v leccem takovy nudne neutralni, cisty mikraky. Ale kdyz je fakt co nahravat a zajimavej je zdroj, tak je to docela narez. Musim rict ze me dost prekvapila sila MKH80 v tim jak malo sumej a jakej detail maj aniz by to dohanely jakkoli vejskama. Coz mi prijde pro fieldrecording zasadni. Cistota, neutralita a detail. I jinak dobry mikraky, co maj zvedly vejsky maj tendenci aspon v polovine pripadu pusobit protivne a min realne.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod Stan » 11 úno 2016 21:50

TOM-Thak píše:Ve videich napr. vysvetlovali vyuziti 2kratkych shotgunu jeden mono a pod nim jeden discrete stereo co sbiral jen strany a zadny stred a ze pak v postprodukci z toho jsou lepsi vysledky nez pri pouziti stereo mikrofonu.


Tato technika je vynikající na jakýkoliv typ signálu kde chceme docílit vjem sterea ať už je to snímání akusické kytary, smyčcového kvarteta, pěveckého sboru, mluveného slova nebo nahrávání zvuku v exteriéru.

Navíc mid/side technika není tak citlivá na správné umístění jako je tomu u Blumlein techniky a jelikož je 100% mono kompatibilní je vhodná nejen pro studiové nahrávání ale velmi často využívána při nahrávání zvuku pro film.

I když tato technika nevyžaduje přesné umístění před zdroj signálu mohou se vyskytnout problémy se vzájemnou fází mid a side mikrofonů nebo mohou vznikat tzv. notch (výřezy) ve frekvenční odezvě proto je třeba věnovat pozornost vzájemnému umístění tedy tomu aby oba mikrofony byly v ose a co nejblíže u sebe. Správným vzájemným umístěním se těmto problémům dá snadno předejít.
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1700
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 12 úno 2016 04:24

U kardiody (pro M) zadny anomalie ve stereo obrazu nejsou. Hyperkardiodu jsem nezkousel. Ale puska je proste v MS stereu problematicka a je to problem hlavne pro ty co nevi ze to problem je. A pak pro ty co se snazi sestavit svuj prvni arzenal a chteji se spolehat jen na pusku a osmicku.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 12 úno 2016 09:19

Diky za odpovedi! No ve videu meli zeppelina s uchycenim dvou mikrofonu nad sebou v ose. M - byl nahore a pod nim S a to cele ve velkem zeppelinu. Puska asi bylo chybne vyjadreni. Protoze velikostne ty majky vypadaji jako 1/3 pusky jako treba rode nt5 nebo nt55 akorat to imho nebyl rode nenasel jsem gearlist.

Ono mas 2typy nahravani:
a) field recording - nahravas na miste realne zvuky, co sou na obraze a pak dotacis realne zvuky v terenu, co jsou treba
b) ruchy ve smyslu ruchovani animovanych filmu apod. urcite jste nekdy videli nejake video, kde maj nahravaci mistnost se spoustou materialu a na obraz delaji "zvuky" ruznymi predmety, aby postprodukcne oruchovali video

V tomto tematu me prave zajimala moznost B) a techniky a mikrofony

Koneckoncu takovy punk z praxe... potreboval jsem vernou vibraci telefonu do takovyho sranda videa, tak jsem si zavolal a natocil to nablizko na obyc kondenzatorovej mic nablizko a taky to fungovalo, ale tomuhle bych se do budoucna rad vyhnul.

Takze rikate podivat se na M/S recording techniky a na veci jako projizdejici tramvaj ve stereu se zamerit spis na stereomic a ne M/S.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 12 úno 2016 13:25

No to cos delal s tim telefonem je ale presne jak se to dela. Tyhle "foley" veci (at uz je to realny foley nebo ne) se proste nahravaj na nejakej kondenzator. Dost casto mono. Ale MS je obcas fajn protoze mas jak mono, tak muzes treba jen lehce primichat S na min bodovy vyzneni.

Kdyz MS na veci co prechazej z jedny strany sterea na druhou, nebo kdyz potrebujes korektni lokalizaci, tak to MS musi mit jako M mikrak kardiodu, pak to funguje dobre.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 12 úno 2016 14:45

Chápu! Díky za vysvětlení :palec+:

Díky
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 12 úno 2016 14:49

Tady je mimochodem to M/S co mel v tom videu a nataceli simulovane udery / dopady / svihy pro akcni filmy:

Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 13 úno 2016 13:12

Jo to co ukazuje jsou Schoepsy, a kdyz rika ze ten Mkovej je neco jako "short shotgun", tak to je nejspis hyperkardioda, tj MK41 kapsle. Soude podle toho jak ten mikrak vypada. Hyperkardiodu jsem v MS nezkousel (ani kouli), ale urcite to bude na veci jako udery, kroky nebo dalsi konkretni zvuky zabirany v uzkym uhlu fungovat dobre, protoze i opravdova puska na tyhle veci funguje.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 13 úno 2016 17:14

Akorat tam je u techle izolovanych zvuku otazka, proc brat i tu S-slozku, ale asi kvuli hutnosti a vrstveni. Treba u uderu se nabiraj ruzny udery a materialy a pak se to vrstvi, ale to urcite vis lip nez ja - takovy ty filmovy fake efekty, ktery v realu zni jinak a ve filmu by to nevyznelo pak pekne. Schoepsy to je trosku jina cenova :D
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 13 úno 2016 18:48

Schoepsy jsou stejna cenova jako sennheiser mkh. A oboji se da koupit z druhy ruky za polovinu ceny novejch.

Proc brat i tyhle zvuky s nejakym stereem? Tak vetsinou kvuli tomu, ze jsou diky tomu pak zivejsi a min bodovy. A pritom to Sko muzes hodne stahnout a mit skoro mono, je to fajn. To zuzovani je celkem dulezity u hodne zblizka branejch veci, kde ta stereo informace muze byt hodne divoka a potom pri pouziti s obrazem uplne mimo.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 13 úno 2016 18:56

Jasne, tak nejsou to lowcost Rode. Na me to pusobi jako tocit video zrcadlovkou a nebo REDkou... proste jina liga a vicemene industry standard.

No chce to laborovat :c) ale diky za vysvetleni. Je to hodne zajimava disciplina.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 13 úno 2016 22:31

Hiend audio je proti hiend videu extremne levnoucky ;). Z druhy ruky se daj koupit supa-dupa veci za penize, ktery si muze dovolit vicemene kazdej a este k tomu narozdil od videa nemaj veci tendenci zastaravat. Rozhodne ne ty spickovy a univerzalni.

Chapu ale rozhodne, ze si na hrani s tim hned nekdo nepude koupit to nej. Mikraky na Mko celkem problem nejsou (oktava O12, rode NT5, line audio CM3 (coz je spis na atmosfery), neumann km184, sennheiser mkh405, mkh406...), ale S je horsi. Levnou pravou 8ku vlastne nenajdes, i nejlevnejsi EMSSER je vlastne drahej. Drazsi nez bazarova MKH30 (s trochou stesti za 500e). Oktava ale dela falesnou 8 ze dvou kardiod a to asi muze na nejaky legrace fungovat ok. Asi bych v tom pripade radsi sel do paru kardiod a budto nahraval mono nebo XY. Nektery veci jsou na XY mozna i lepsi nez na MS, zvlast kdyz prave nechces abys mel uplne "tuhy" mono, ale pritom neco co ma tendenci bejt uzky. Vic asi najdes v tom odkazu na vlakno co jsem posilal na zacatku.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod TOM-Thak » 14 úno 2016 01:55

Jasne no to audio se vicemene drzi, zase postprodukce audio tam se uz da upgradovat porad :c) diky za tipy! Ja do zacatku asi pujdu do nejaky laciny sestavy jako zoom f8 a ne nejaky top recorder a k tomu nejaka puska, zeppelin a XY stereo. S tim zkusim delat nejaky srandy a casem upgradovat mikrofony. Sounddevices je pro me zatim svaty gral stejne tak jako upgrade studia na lepsi prevodniky, monitory a monitor controller. Jde to vse ruku v ruce. Nemluve o zkusenostech, umu a sebevzdelavani v oboru.

Diky za odpovedi a nasmerovani!
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Mikrofony na ruchy / SFX a nahrávací techniky

Příspěvekod matucha » 14 úno 2016 04:40

Obsah a zkusenosti stejne delaj nejvic. Ja taky hodne pouzivam sony D50 s vestavenejma mikrakama, protoze ho hodim do batohu a kdykoli najdu neco zajimavyho tak nahravam. A rozhodne to bejva pouzitelny. Kdyz do toho pripojis nejaky maly lavaliery, tak mas super reseni na "tajny nahravani". Coz resi hodne mista kde by te nekdo vyhodil/napadnul, kdyby ses objevil se zeppelinem.
matucha
 
Příspěvky: 4920
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha


Zpět na Mikrofony a předzesilovače


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Yahoo [Bot]

reklama
Facebook  Twitter  Google+