Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod skeld » 23 lis 2015 12:22

No to přeci záleží na osobních preferencích jak si vybudíš vstupní trafo. Čím víc to vstupní trafo nakrmíš, tím víc barví, při extrému už se začíná chovat trochu jako kompresor. Záleží jen na tobě, ucho je tady klíč. Ten výstupní pot je tam od toho aby sis zkrotil výstupní signál, tak aby ti neclipoval AD převodník.
Uživatelský avatar
skeld
 
Příspěvky: 428
Registrován: 27. 5. 2004
Bydliště: Tábor

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod TOM-Thak » 23 lis 2015 15:43

Hodně zajímavé téma.
Nevýhodou tolika stránek je ale to, že najít v něm podstatné informace a nějaké resumé je fakt problém.
Stan nebo Dendy tu dělali nějaké téma, kdy připli nahoru nějaký text, který byl vždy fixně nad komentáři. To kdyby Ivo udělal pak jako souhrn, tak by to pomohlo. Podle poslechu mě zaujal ten preamp PRE-73 a když jsem viděl tu cenu kolem 10k s DPH, tak asi něco našetřím a bude to jasná volba.
U mikrofonů je to ale horší... v tom mám po tolika postech docela guláš. Našel jsem jen ukázky toho FC1 s vokálem, ale někde, kde se na další ukázku někdo odkazoval, tak sem ji na předchozích stránkách už nenašel. Ale celkově ta cenová hladina je zajímavá a možná něž kupovat TLM102 neumann kvůli "značce", se dá tady vybrat něco, co bude za stejnou nebo i nižší cenu i s tím preampem sloužit líp.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod TOM-Thak » 13 pro 2015 00:42

2Ivo: Ma smysl kupovat R1 MK3 na vokaly zatim bez preampu a krmit to zvukovkou a pozdeji doplnit o PRE-73? Jde mi o to, jestli ten preamp dela treba 50% zlepseni a ze nez toho s nejakym internim 48V preampem z RME / Motu apod. to je k nicemu? Potrebuju zalozni majk ke svymu, na ktery se nabiraj obcas voiceovery a urcite chci casem poridit ten preamp, ale je otazka jestli to funguje dobre je v kombinaci nebo jestli ten mic je pouzitelny i s obyc preampama, co jsou na zvukovkach.

Nezkousel si?

S tim golden age preampem me ten zvuk te r1 fakt hodne bavi.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod mistergo » 13 pro 2015 14:21

Má to určitě význam i bez externího preampu. Používám R1 mk3 s obyč "onboard" preampy (kontrétně BB INA163) a je to velice dobře použitelné + velice zajímavá zvuková alternativa. mk3 je aktiv, takže by neměl být moc "háklivý" na předzesilovač.
Uživatelský avatar
mistergo
 
Příspěvky: 155
Registrován: 8. 10. 2012

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod Ivo » 13 pro 2015 14:31

Specifický zvuk mikrofonu plus minus zůstává i s jinými preampy ... byť třeba ne tak kvalitními ... spíše než naopak (tj. výborný preamp a horší mikrofon)
Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
 
Příspěvky: 11524
Registrován: 19. 7. 2003
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod Rudys » 20 úno 2016 23:00

Zdar všichni, chtěl bych se Vás zeptat na dvě věci.
1) Za jak dlouho Vám zboží přišlo ze Švédska?
2) Kolik jste platili cca za poštovné?
:-)
Rudys
 
Příspěvky: 112
Registrován: 18. 10. 2015

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod tony9 » 20 úno 2016 23:36

Uživatelský avatar
tony9
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 4. 9. 2003
Bydliště: Blatnice pod Sv. Antonínkem

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod ZFarkas » 22 úno 2016 17:03

Veliký dík Ivovi a všem ostatním za recenze i ukázky a srovnání na všech dosavadních 10 stránkách!
Díky detailnímu rozboru, poslechu i souvisejícím informacím na cizích stránkách s recenzemi, jsem se definitivně rozhodl nechat si zatím to, co mám (auf keinen Fall China toys...), a to do doby, než si třeba někdy pořídím originál U87 a originál 1073, pokud vůbec. Ale to asi nikdy, za ty peníze raději využiju nějaké již hotové studio, kde to mají, navíc i s vyřešenou akustikou místnosti apod., což v home studiu dosáhnout nelze...

Podobně jako v oblasti zvuku kytar nebo kláves, i zde se mi jeví lepší pro demo a home účely dát přednost raději i laciným, ale osvědčeným originálům - profesionálním výrobkům made in USA, Netherland, England, Germany, Italy, Japan atd, než (byť na první dojem pro někoho možná jen lehce nedokonalým) China imitacím, s neověřenou (no pro mne už vlastně i dostatečně ověřenou - bohužel zcela nepřijatelnou) životností a spolehlivostí. Možná záleží i jak kdo měl štěstí na jaký kus, což ale u profi originálů neznám. Včetně vysílaček, bezdrátů a podobného stage choulostivějšího zboží. Na první dojem třeba čínský Samson za 1,8k taky možná "hraje" stejně jako holandský StageClix za 18k, jen o nějaké nuance hůř, třeba podobně jako slyším i kulhání FC1 za originálem U87. Ale jednou hrajete tam, jindy jinde, podmínky někdy tropy v období dešťů, někdy sahara - po pár takových akcích a zjištění "spolehlivosti" china smetí je člověk rád, že má buďto ten (bohužel 10x dražší) profi gear, co ho nenechá ve štychu nikdy a nikde, anebo že raději nemá nic (než nespolehlivý bezdrát, tak raději značkový kabel), než se vysírat a řešit nestabilitu čínskýho smetí a jestli to pojede dobře i příště nebo ne atd.

Nevím, je třeba zvážit i trvanlivost a spolehlivost, jakékoli investice. 50 tisíc za jetý U87 by pro mne rozhodně nebyly vyhozené peníze, ale 3 tisíce za čínskou imitaci s bůhvíjakou životností a spolehlivostí pro mne vyhozené peníze jsou. Pokud 50 tis nemám, myslím, že je lepší X-krát zajít do studia, kde tu špičku mají, než vyhodit i jen blbý 3 tis, ale za věc, co se pravděpodobně po záruce stejně vyhodí nebo nechá na náhradní díly, resp. po první větší poruše odloží. To s tou trvanlivostí a spolehlivostí čínského zboží pro muzikanty bohužel není subjektivní, detaily všech poruch a závad co jsem kdy řešil za 35 let aktivní muzikantské dráhy mohu sdělit. Ve zkratce, prvních 25 let nic, posledních 10 let díky produkci of P.R.C. nevím, jakou reklamaci a vracení zboží řešit dřív nebo jestli si už z nás nedělají i výrobci třeba srandu, zkrátka jsem se zařekl, že už ani blbý konektor apod co bude made in China Schrott Republic, nepřeleze práh mý zkušebny nebo studia - nervy mám fakt jenom jedny a peněz no na vyhazování zrovna taky ne...
Uživatelský avatar
ZFarkas
 
Příspěvky: 144
Registrován: 21. 9. 2015

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod TOM-Thak » 23 úno 2016 12:24

Chceš tím tedy říci, že Golden Age je Čína? Resp. možná je otázka, co dneska není Čína? Sice jsou firmy z UK, DE apod., ale pak nakupují součástky a často i samotnou výrobu někde u pásu v Číně... takže je fakt otázka, co všechno z gearu je opravdu dobře udělané a pochází z Evropy nebo USA...

Navíc srovnávat mikrofon za 3k s mikrofonem za 80k dost dobře nejde. Další věc je ta, že mikrofony jsou dělané na normální zacházení.
Když jsem si koupil Neumanna, tak mě udivilo, co tam psali... "stálá teplota, bez vlhkosti, bez prašnosti, uchovávat v originál obalu atd.". Takže věřím, že kdybys zacházel s Neumannem blbě, tak ho budeš časem taky reklamovat.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod xdudy » 23 úno 2016 14:50

Tom - jako GA se fakt dělaj v číně, ale to není podstatný, moc na CMM alias Zfarkas nereaguj jinak von se necejtí a ty jeho celkem zmatený romány není třeba brát moc vážně 8)
xdudy
 
Příspěvky: 262
Registrován: 13. 1. 2003

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod ZFarkas » 23 úno 2016 16:32

Fakt jen krátce a to, co mám osobně ověřené bez nějakých subjektivních vlivů:
Tom-Thak: ano, GoldenAge, stejně jako nové Joemeek, Presonus apod preampy jsou dnes vše made in China. Ano, jsou poruchové a nespolehlivé dlouhodobě. Odpálené vstupy, postupně nefunkční různé prvky, po několika zapojeních a odpojeních kabelů se rozpadají konektory nebo nedrží kontakt nebo se viklají konektory v samicích, náchylné na prostředí - občas chytají různě pazvuky do výstupu, mechanické potenciometry brzy chrastí apod. Prostě cena odpovídá kvalitě vždy, a kdo si myslí, že ne, toť dočasně šťastný člověk :-) A někdo tu myslím krátce přede mnou popsal tu hrůzu, když GA PRE-73 rozdělal, ne?

Fakt s nikým nepolemizuju a uznávám všechny názory, každý má určitě ze svého pohledu pravdu, těžko sem někdo píše z důvodu, aby záměrně lhal. A tím, co jsem napsal zde, určitě nekazím nikomu obchody - jen sděluji na základě zkušeností osobních a z blízkého okolí, že originály a původní profesionální výrobky se vyplatí koupit. A pokud na ně nemám, je lepší si je dočasně pronajmout (ve vybaveném profi studiu), než v konečném účtování naprosto zbytečně vyhodit jakkoliv malé peníze za čínskou imitaci, kterou po čase vyhodíte nebo trvale založíte, a vlastně od počátku to bude jen stín originálu i technologicky. Není u low-budget lepší vzít raději jiný typ - méně univerzální, méně chválený, ale taky nějaký profi originál, na který se můžeš vždy spolehnout stejně jako na ty nejdražší top modely dané firmy? Který nebudeš mít chuť nikdy prodat, i když ho zrovna nebudeš potřebovat? Mám takové low-end věci, např. Rode M3, Shure 57/58, Audix OM5... Osvědčené, vyzkoušené staré dobré originály. Ani je raději nepůjčuju, natož prodat...
Uživatelský avatar
ZFarkas
 
Příspěvky: 144
Registrován: 21. 9. 2015

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod lavender » 24 úno 2016 06:50

cakal som kedy sa to zacne a ci a zacalo. a taky pekny thread to bol...
lavender
 
Příspěvky: 780
Registrován: 26. 12. 2011

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod TOM-Thak » 24 úno 2016 08:58

Diky, to jsem netusil, ze je to Cina resp. bylo by mi to jedno, pokud by to nebylo poruchove.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod monoque » 24 úno 2016 12:06

sorry za OT,ale musim se Golden Age i obecne produkce z Číny zastat. Viz. naprosto nesouhlasím s cmm:

"Prostě cena odpovídá kvalitě vždy, a kdo si myslí, že ne, toť dočasně šťastný člověk"


Možná jste se s ničím opravdu top nesetkal,ale špičkové věci jsou mnohdy extrémně problematické. Záruční/pozáruční servis, náchylnost na podmínky používaní apod. Uvedu pár mých zkušeností s tzv. top gearem, který jste asi ani na obrázku neviděl/neslyšel(v cenové relaci +/- 100k):

Antelope 10M(Bulharko/Francie): po dvou měsících odešel hlavní osc. Záruční oprava 3 měsíce, protože nebyly součástky.
Eventide H8000FW(USA): po pár týdnech odpadaly některé popisky na čelním panelu
Eventide H8000FW(USA) remote: naprosto otřesné zpracování,nelicující plasty,nezačištěné a ostré hrany, celé to působí jako DYI vtip
Manley Gold(USA): brumící trafo
Forssell MADA-2(USA): vypouklý hliníkový face-plate

Buzz Audio ME-REQ(Nový Zéland) mastering verze: špatně zapájený levý XLR výstup. Po konzultaci s výrobcem, zda neztratíme záruku, když opravíme jejich šlendrián, jsme strhli nálepku Quality Control a přepájeli si to. Posílat to na Nový Zéland se fakt nevyplatí.

Heritage(Španělsko): naprosto skvěléj gear,ale naprosto otřesné zpracování. U 1084 zatuhlé poťáky tak, že to bylo nepoužitelné, u 500vek nelicovaly díry do original api racku, některé 1073 neseděly diry do Heritage racku, když se to povedlo lehkým násilím dostat dovnitř, tak to zas mělo vliv na chod poťáků.

Moog Voyager(USA): pokleslá jedna klapka, už z výroby. Po cca 3 týdnech se odlepil čelní plast s potiskem a to ani nemluvím o červotoči v bočnicích:-), který nechával hromádky pilin....

+ samozřejmě jsou problematické veškeré drivery na "nekomerční" zvukovky, masovostí se nejlépe vyladí bugy, to u malo serii nehrozí...

Nicméně kvalita výše uvedených za ty problémy rozhodně stojí. A myslím, že každou novou revizí se tyhle produkty zlepšují a ladí. Jde to ale občas moc pomalu.

a mohl bych pokračovat.

Tím chci jen říct, že na jedno pracovní místo v Číně stojí ve frontě mnohem víc lidí než kde jinde a pokud je západní kontrola kvality a managment. Je to naprosto ok. Bohužel pokud jde o spotřební zboží jako jsou komerční audio značky, je jasné že tomu je úměrná i kvalita a je úplně jedno, kde se to vyrábí. Bohužel jen Čína je často rentabilní. S drahým vybavením jsou spojeny mnoho násobně vyšší nároky na provoz, údržbu a servis. Díky tomu si,ale i normální lidi můžou pořídit něco "lepšího", třeba Golden Age, Warm a já nevím co ještě...
monoque
 
Příspěvky: 585
Registrován: 4. 11. 2009

Re: Test mikrofonů, preampů, kompresorů, EQ - GOLDEN AGE PRO

Příspěvekod xdudy » 24 úno 2016 23:38

monoque
jasný -dyt jsem psal,že ty CMM- Zfarkas příspěvky nebrat na vědomí
xdudy
 
Příspěvky: 262
Registrován: 13. 1. 2003

PředchozíDalší

Zpět na Mikrofony a předzesilovače


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot], psbot [Picsearch]

reklama
Facebook  Twitter  Google+