Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Nejlevnější (jakýkoliv) zdroj synchronizace

Příspěvekod Rošky » 19 pro 2006 16:24

krokyn: "osobně bych spolu nesynchronizoval analogovej multitrack a HD recorder, ani jsem to nikdy nedělal"

- já jsem naopak na tomhle systému měl založený studio. Dělal jsem to tak proto, že kytary, španělky a zpěvy jsem točil do analogu kvůli nenahraditelnýmu charakteru zvuku co leze z pásu, a všechno ostatní jsem točil do PC v téměř neomezeném počtu audio a MIDI stop. Ten nenahraditelnej charakter zvuku z pásu tady podepisuju vlastní krví a fakt se to nedá nijak simulovat, to co tady píšu je výsledek mnoha let strávených ve všemožných studiích. Ne pro každýho je ovšem takovej zvuk žádoucí, je to jen věc vkusu. V mém případě (kytarový bluesrock, hodně akustických nástrojů, hodně vrstev zpěvu, opravdové ne-umělé ambienty, to smysl mělo).
To PC jsem právě měl zavěšené na ten analogový multitrack na SMPTE stopu a synchronizované na sampl přesně pomocí Rosendahl WIF (WordClock Interface). Dost jsem se s tím zpočátku natrápil, než jsem těm zákonitostemi porozuměl, ale díky velkému pochopení, slušnosti a vstřícnosti kamarádů ze studia SONO (kterým tímto děkuji), kteří mi ty detaily vysvětlili, jsem to nakonec vyřešil. Od té doby jsem žádné problémy se synchronizací už nikdy neměl.
Později, jak se měnilo zaměření mého studia, jsem postupně přestal tenhle systém potřebovat, ale to nic nemění na smysluplnosti analogu/pásu i v dnešní době, samozřejmě pro určitej konkrétní účel, nezevšeobecňuji.

"1) k videu synchronizujeme jednolitý zvukový signál - máš pravdu"

- on nemusí být úplně jednolitý, stačí delší audiostopa v jednom kuse a už se to rozleze. Ale v zásadě si rozumíme. Jen mluvíme o jiných světech: profi vs non-profi.

"2) k videu synchronizujeme sestřih zvukových stop (malé kousíčky audia poskládané na časové ose po stopách dle dramaturgie) - synchron sedí"

- pochopil jsem, kde je zakopán pes téhle debaty: zase: v zásadě máš pravdu v tom, že pokud synchronizuješ POUZE pomocí trasy SMPTE=LTC --> MTC, pokud je zdrojem toho LTC audiostopa videa (které kolísá jen málo), a pokud jsou v HDR soft sekvenceru nasázený jen krátký cucky audia, který spouští ten soft na správném místě podle kódu MTC, je to v zásadě v synchronu. ALE musím podotknout, že tyhle předpoklady neplatí v profesionáním světě, jde o nouzové domácí řešení a synchron je pouze přibližný (tím rozumím nikoli na sampl).
Je to proto, že to audio se v kompu přehrává podle vnitřních hodim audiokarty, karta ho doslova jen spustí, čili ten start je přesně, ale jeho průběh už nijak nehlídá. Tyto vnitřní hodiny audiokarty kompu nejsou v synchronu s hodinami zdroje (v tomto případě videa). Jelikož jde o krátké audiocucky, zkrátka se to vzájemně ještě nestačí rozlézt.

To všechno je OK, pokud se bavíme o nějakém takovém přibližném nouzovém syncu, v případě těch krátkých cucků to tzv. ani nikdo nepostřehne. Profesionální klient by Tě s tím vyhnal, ale o tom není řeč. Reklamu bys na to asi oruchoval.

Zdravím všechny.
Třeba to někomu pomůže se trochu zorientovat.
Rošky
Rošky
Rošky
 
Příspěvky: 123
Registrován: 12. 8. 2004

Příspěvekod krokyn » 19 pro 2006 18:40

Rošky: mohl bys mi něco osvětlit?

To PC jsem právě měl zavěšené na ten analogový multitrack na SMPTE stopu a synchronizované na sampl přesně pomocí Rosendahl WIF (WordClock Interface).

1) kde jsi vzal přesnost na sampl mezi analogem a PC? kde jsi vůbec vzal v analogu pojem sampl? co to meleš? to snad nevíš, jakej je rozdíl mezi digitálním a analogovym záznamem? ufff!
2) veškerá přesnost pořád primárně vychází z LTC, "přesnost na sampl" pak platí pouze mezi tvým Rosendhalem a PC

pokud jsou v HDR soft sekvenceru nasázený jen krátký cucky audia, který spouští ten soft na správném místě podle kódu MTC, je to v zásadě v synchronu. ALE musím podotknout, že tyhle předpoklady neplatí v profesionáním světě, jde o nouzové domácí řešení a synchron je pouze přibližný (tím rozumím nikoli na sampl).

k tomu mám opět pár poznámek:
1) pokud jsi někdy dělal film, budeš vědět, že nemám na mysli rozsekanej celkovej zvuk na kousky (to by byla prasárna), ale skutečné naplnění zvukový dramaturgie (ty malé kousky jsou např. kontaktní dialogy jednotlivých záběrů, ruchy v ruchových stopách apod.), ty nejsou sázeny podle MTC ale podle SMPTE - normální profesionální práce,
2) u klasického filmu (35mm) nešlo stříhat s vyšší přesností než na 1/4 okna (dáno perforací) a nikomu to nevadilo, rovněž přepisy synchronů se řídily z Nagry na perfo pouze podle pilotního signálu - 50Hz sinus, nikomu to nevadilo, u TV technologie se nasazovalo taky podle TC - normální profesionální práce, proč mluvíš u obrázku (video) o přesnosti na sampl?
3) některé softy umí "řídit" audio podle externího TC (mění SR u HW) - důležité pro synchronní analogový přepis zvukové stopy k videu (už nebudu zdůrazňovat nesmyslnost těch "přesných samplů")
4) ty Betacamy byly blbý, protože u stop, který byly na různejch strojích a měly podobnou zvukovou informaci, docházelo při mixu díky porovnávání vzájemných SMPTE a přizpůsobování rychlosti běhu Slaves vůči Masteru (podstata synchronizace) k fasingu
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod macceba » 19 pro 2006 23:00

Chlapy, ve filmu/video/tv asynchron do tří oken (3*0.040s) skoro nikdo nepozná, to bych vůbec neřešil. Jo profíci střihači a další to je jiná, zažil jsem pana Fišárka( jeden z nej českých střihačů), co stříhá hodně filmů, že nám vytýkal async o půl okna, ale normální oko, to prostě nemůže poznat. Jinak, co se týče rozjíždění na delších věcěch SMPTE - MTC, v tom nejsem zas takový superodborník, dnes už se na 99% procent přenášejí věci mezi střižnou a zvukem pomocí OMF/AAF, takže přepisy odpadají a v minulosti jsme měli ProToolsy s DigiBetou synclí na jedné studiové referenci a neměli jsme žádné problémy.
Uživatelský avatar
macceba
 
Příspěvky: 251
Registrován: 26. 1. 2006
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rošky » 19 pro 2006 23:20

kroky: já myslel, že se tady neurážíme...nemyslím že melu. Pojmem profesionální/neprofesionální práce jsem nemyslel Tebe osobně, ale -opakuji- dvě rozdílné situace: řídím přehrávání wavu pomocí WC a mám nad synchronem kontrolu / nebo ho jen odstartuji přes MTC a dál spoléhám že se to udrží (když Master moc nekolísá). Že to kolikrát tzv. "stačí" a že "to nikdo stejně nepozná", je čistá pravda, ale o tom jsem se nebavil.

1) přesností na sampl mám na mysli takovou přesnost, že když jsem audio ze stopy analogového pásu přepsal do PC a následně pustil současně (poslouchal jsem audio z té jedné stopy multitracku a zároveň i totéž audio ze stopy soft sekvenceru v PC), nesmělo být znatelné žádné fejzování ani delay nebo drift. A tak to skutečně fungovalo. WordClock s takhle detailní přesností pracuje.

Naprosto nemám chuť na nějaký flame a vysvětlovat Ti, že s dovolením vím, že ve světě analogu není pojem sampl exaktně technicky odpovídající. Používá se to v přeneseném slova smyslu pro vyjádření absolutního synchronu, řekněme nejpřesnějšího možného.

2) s tím prostě nesouhlasím, viz můj praktický pokus v bodě 1). Jestli tedy trváš na "právnicky" přesném termínu, nazval bych to tedy "s přesností na vlnu", nebo "na fázi".

Mohli bychom řešit, jestli fakt, že WIF dopočítává WC z příchozího LTC a podle potřeby podle kolísání pásu hodiny zředí nebo zahustí, aby wavy ze sekvenceru kopírovaly to kolísání, tedy jestli ta přesnost platí jen mezi WIF a PC nebo -jak tvrdím já- v důsledku zároveň mezi audiem z pásu a wav. WordClock jsou tak hustý hodiny, že o ten sampl nakonec jde. Podle mně je rozhodující, že to řeže (dobře tedy...když na tom trváš..) na fázi přesně. Podle mně je to slovíčkaření, ale chtěl jsem vyjádřit tu přesnost.

pokračování:
1) ne, nedělal jsem postsynchrony, muziku jsem chytal na LTC zkonvertovaného na MTC a jasně, exaktně by se dalo mluvit o SMPTE. To je o koze. Ale já jsem mluvil o voze. Tím je syncnuté MIDI na příchozí SMPTE/LTC převedené na MTC pomocí nějakého interfacu, a že pro MIDI to stačí. Ale zde je potřeba říct : SMPTE je LTC. The Society of Motion Picture and Television Engineers (SMPTE) vytvořila tenhle standart jako průběžný 80bitový time code formát. To je to, čemu se říká také Longitudinal Time Code (LTC) nebo řekněme SMPTE. Dá se nahrát do audiostopy.
MIDI Time Code (MTC) je standart, použitý k "překladu" SMPTE Time Code na MIDI zprávy.
2) 1/4 okénková přesnost u klasického filmu je pravda, a že to nikomu nevadilo, je taky pravda. Já s klasickým filmem nedělám. U TV mluvím o "přesnosti na sampl" - doufám že stačí ty uvozovky- , přesně ze stejného důvodu jako u kotoučáku: nasmí to fejzovat, tj. nesmí plavat fáze. Že sampl je hustší pojem než fáze -pokud bys zase chtěl psát o mletí- to prosím vím. Já jsem vycházel z předpokladu, že jsi se s tímhle přeneseným pojmem už setkal.
3) Setkal jsem se s tím jen kdysi jako s pokusem u Cakewalku, kde to nefungovalo. Dál jsem se o to nezajímal. Navylučuju, že to někdo dál řešil softwarově, já jsem se na to nechtěl spoléhat.
4) Někde jsem to zažil, ale už nevím jestli to bylo u několika Adatů, které na sebe byly syncnuté, nebo kde. Fejzovalo to. Vzájemně vůči sobě slyšitelně plavaly, což považuji pro seriózní práci za nepřípustné, stejně jako odstartovat wav pomocí MTC a spoléhat na to, že se nerozjede. Nemyslím to osobně.
Pro mne je tohle téma vyčerpáno.
Zdravím
Rošky
Rošky
 
Příspěvky: 123
Registrován: 12. 8. 2004

Příspěvekod syncro » 20 pro 2006 11:54

Vyhnul bych se pojmům profesionální, neprofesionální a meleš, ale jinak je to docela podnětná diskuze. Se synchronizací videa nemám zkušenost, takže se nejsem schopen smysluplně zapojit, nicméně co se týče synchronizace pásu a DAW, tak tam mohu jen potvrdit to, co říká Rošky.

Saša
GunJah - www.gunjah.cz
Uživatelský avatar
syncro
 
Příspěvky: 1148
Registrován: 9. 6. 2002
Bydliště: K. Vary

Příspěvekod krokyn » 20 pro 2006 17:05

Rošky:

omlouvám se za výraz meleš (nechtěl jsem tě urazit) - ale mluvit o samplech v analogu mne fakt rozhodilo, jinak děkuju za tuhle odpověď

řídím přehrávání wavu pomocí WC a mám nad synchronem kontrolu / nebo ho jen odstartuji přes MTC a dál spoléhám že se to udrží (když Master moc nekolísá). Že to kolikrát tzv. "stačí" a že "to nikdo stejně nepozná", je čistá pravda, ale o tom jsem se nebavil.

já taky ne, v tomhle jsme se shodli

1) přesností na sampl mám na mysli takovou přesnost, že když jsem audio ze stopy analogového pásu přepsal do PC a následně pustil současně (poslouchal jsem audio z té jedné stopy multitracku a zároveň i totéž audio ze stopy soft sekvenceru v PC), nesmělo být znatelné žádné fejzování ani delay nebo drift. A tak to skutečně fungovalo. WordClock s takhle detailní přesností pracuje.

a) to je jasný (to se projevovalo u těch zmiňovaných Betacamů, kde stačily cvičit s fází i přeslechy, v důsledku dorovnávání rychlosti "chasovaných" strojů na Master porovnáváním příchozího TC)

osobně bych si rád našel čas, abych si tvou zkušenost vyzkoušel, ale použil bych jinou cestu - zkusil bych nahranej zvuk s multitracku přehrát do PC, pak do jiné stopy a tu pak opět do PC, pak bych ty dva wavy dal do protifáze, co by schválně zbylo, nebo i je jen porovnat mezi sebou - to jediné by mne o absolutní přesnosti přesvědčilo

b) nemám žádné pochybnosti o přesnosti WC a jeho schopnostech řídit chod okolních digitální zařízení

Mohli bychom řešit, jestli fakt, že WIF dopočítává WC z příchozího LTC a podle potřeby podle kolísání pásu hodiny zředí nebo zahustí, aby wavy ze sekvenceru kopírovaly to kolísání, tedy jestli ta přesnost platí jen mezi WIF a PC nebo -jak tvrdím já- v důsledku zároveň mezi audiem z pásu a wav. WordClock jsou tak hustý hodiny, že o ten sampl nakonec jde. Podle mně je rozhodující, že to řeže (dobře tedy...když na tom trváš..) na fázi přesně. Podle mně je to slovíčkaření, ale chtěl jsem vyjádřit tu přesnost.

a) konečně společná řeč (v důsledku toho se proměňuje SR, jak jsem psal)

b) viz výše

c) to u synchronizace obrazu a zvuku taky, zvuk musí sedět na obraz jak v úvodu, tak po hodině (proto se TC zavedl)

pokračování 1) .......

http://en.wikipedia.org/wiki/SMPTE_time_code , osobně jsem se snažil (asi chybně) odlišit LTC, tj. to co přichází do WIF, od časové osy TC v editoru (např. ProTools), podle níž se jednotlivé zvuky "nasazují" do synchronu. pro ni jsem používal termín SMPTE

2) ......

s pojmem "přesnost na sampl" jsem se v analogu nesetkal

sampl je zcela něco jiného než fáze (k tomu fakt není co dodat)
nechci nikoho, nejen tebe, urazit, ale číst, že "sampl je hustší pojem než fáze" mě taky docela vytáčí, přestože je mi jasný, jak to myslíš

4) ......

a) ADAT používaly pro synchronizaci nějakej řídící kód po 9-ti pinovym kabelu, bylo to řízený zařízením BRC, který umožňovalo synchronní chod a ovládání 4 ADATů na vzdálenost až 100 stop (feets)
fasovat zřejmě mohly tracky s přeslechy nahraný na dvou strojích

b) podle mne je zakopanej pes v rozdílu v pojmech synchron a synchronizace

aby wav zazněl ve správný čas je pro vytvoření synchronu to nejdůležitější (proto je to nasazený v TC) - viz výše poznámka o synchronu obrazu a zvuku,
pokud se jedná o krátký zvuky (klapnutí dveří, cinknutí sklenice apod. - dramaturgie zvukových stop - pasů) tak se na těch dvou vteřinách od momentu zaznění v podstatě nemá co rozjet (vůči čemu taky?), co se týče dialogů (jak dlouhej může bejt průměrnej záběr? tři minuty určitě ne), když se to rozjede o nepatrnej zlomek okna, tak to snad vůbec nevadí (vztaženo k obrazu!), proto jsem oddělil ty dva případy a (asi nesprávně) připustil možnost i synchronizace videa a sekvenceru (nemluvím o HDR)

v čem je problém, tak pak v možném zkreslení zvuku vlivem zápisu mixu zvukových stop ("jedou" rovnoměrně) do nerovnoměrně pohybujícího se pásu zvukové stopy videa - masteru, proto je nutný použít synchronizaci nejen pro řízení MTC (pro MIDI stopy), ale i pro audio (tak jak ji popisuješ a správně odůvodňuješ, což jsem ti už několikrát potvrdil)

k rozjetí synchronu pak může vést, kdybych např. všechny stopy v rámci HDR smíchal a výsledný wav pustil k videu tak, že bych se spoléhal na přesnost chodu videa (a jistě se to rozjede), ale to se přeci už vůbec nebavíme o synchronizaci dvou strojů - to je to, o čem se mě snažíš přesvědčit, aniž bych ti to jedinkrát vyvracel

snad nyní pro změnu pochopíš ty, o čem jsem mluvil já

synchro:
já taky

macceba:

ve filmu/video/tv asynchron do tří oken (3*0.040s) skoro nikdo nepozná

záleží na charakteru konkrétních zvuků (když pominu cvičené oči střihačů), dialogy a výrazné ruchy jsou na tohle choulostivé i pro necvičené oči (i když asi např. do Novy nechodí výhrůžné dopisy od diváků sledujících "dabované" seriály, člověk si zvykne na všechno)

v minulosti jsme měli ProToolsy s DigiBetou synclí na jedné studiové referenci a neměli jsme žádné problémy

o tom píše Rošky, to samozřejmě funguje

taky doufam, že nebudu již muset k tomuto tématu nic psát
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod Dno » 21 pro 2006 01:13

Krokyn : vyzeras zbehlo , tak mam jednu divnu vec ci si sa s tym nestretol ..

Mam striznu , kde su videa .. Do digibety sa da kazeta .. Obraz ide cez ruting do Bonsai (to je "harddiskove video" od rosendahlu, mozno to poznas) .. Audio z bety ide z AES vystupov opat cez ruting do DM2k .. Ta ma na vstupe SRC, cim sa eliminuje rozdiel frekvencii (pult aj cele audio studio je syncovane s centralneho WC generatoru) ..To audio je v principe nepodstatne , lebo aj tak sa natiahne do nuenda OMF zo strizne .. LTC z bety sa cez MIF konvertuje na MTC .. Tym sa syncuje Nuendo .. Z neho ide MTC opat do Bonsai .. To je cesta nabratia ..

Cize naberie sa z bety material .. Natiahne sa OMF .. urobia sa kompletna audiopostprodukcia .. A ideme insertovat finalny zvuk na betu .. A tam nastava problem .. Ja som pri tom nebol , ked to nahravali , len zvukari mi to popisovalo co to robilo a videl som potom vysledok ..

Vystupna cesta je obdobna .. Beta je stale master .. ltc z nej konvertujem na MTC to riadi nuendo .. Nuendo prehrava finalny zvuk .. Ten ide do pultu z neho do rutingu a do digibety opat cez aes .. Digibeta ma opat SRC na vstupe , cize si upravuje prichadzajuci signal na svoje hodiny ..

Teraz co sa dialo .. jedna sa o 40 min relaciu .. Ked to zhravali na betu , tak pri konci uz vraj videli nesynchronnost obrazov , ked na jednom monitore bol vystup z bonsaia a na druhom z digibety .. Na zaciatku to slo spolu .. na konci uz strihy nesli sucasne ale z digibety neskor .. Oneskorenie tak 3-4 frejmy .. Tak isto aj zvuk nesedel , ked sme si to potom pustali .. Tak potom to zhrali tak ze to nahravali vzdy po 10 minutach.. tak to ako tak sedelo ale nebolo to stale ono .. Nakoniec sme to vyexportovali a insertli z video strizne , tam to je bez problemov ..

A teraz co ma najviac metie .. V nuende je cele audio rozsekane .. na jednotlive VOcka, efekty , ruchy .. atd atd .. Chapal by som , keby to robilo , co to robi , keby sme tak zhravali mixdown .. proste jednu stopu , ktora je v kuse .. Ale takto by mala byt kazda akcia nasadena presne v kode , kde ma ..
Dalsia podivna vec , ktora to vlastne ale len potvrdzuje .. Ze sa bonsai rozbieha s betou .. Co je divne .. LTC z bety sa konvertuje na MTC , to ide do nuenda a nuendo ho paralelne posiela do bonsaia .. cize teoreticky adresa na bete musi byt uplne rovnaka ako na bonsai .. A podla toho ako mi to popisovali , tak neni .. co potrdzuje ze to ze aj audio je mimo ..

CHcel som este otestovat zavesit WC generator na referenciu , alebo na AES z bety alebo na Video z bety .. Ale nepodarilo sa mi to rozbehat .. Budem musiet generator asi reklamovat lebo vstupy na ktore sa vie zavesit , dak nefunguju ..

Nestretol si sa s podobnou situaciou ??

Uplne najzaujimavejsie na tom je , ze to zacalo robit len teraz .. Kazdy tyzden sa u nas ta relacia vyraba a ziadne problemy neboli .. Teda zo zaciatku boli .. Ale to suviselo s rozosratym trackingom a spinavymi hlavami na bete .. Po kompletnom vycisteni a nastaveni to islo jak oci ..
Dno
 
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 12. 2006

Příspěvekod krokyn » 21 pro 2006 16:34

Dno:
vhledem k tomu, že nesedí ani obrázky, napadá mne akorát, že není v souladu LTC v podélný stopě s obrazem (VITC) už na DigiBetě (s Digibetou jsem nedělal - na tohle by mohl odpovědět i macceba)

u zvuku se mi nelíbí ty SR konverze, to bych raději jel analogovou cestou

ještě se chci zeptat, když děláš kontrolu synchronu Bety a nasazených zvukových pasů v Nuendu, tak se to rozjíždí? (obrázek z Bety a analogový výstup z HDR?)

jinak nestačí synchronizovat jen MIDI (LTC -> MTC) ale i audio (viz diskuze s Roškym), synchronizují se nezávisle na sobě (výjimka zavěšení audia na MTC v Logicu)
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod Dno » 21 pro 2006 18:42

krokyn : no .. LTV a VITC by asi mali byt rovnake .. on sa to prejavi len ked to ide od zaciatku dokonca .. ked to pustis v 35 minute , tak to ide spolu .. keby boli VITC a LTC rozne , tak by to stale muselo byt mimo na tej 35 minute .. Prave to sa mi zda hrozne divne .. LTC na paske musi byt synchronne s audiom na paske .. cize ked nuendo nasadzuje jednotlive zvuky na MTC (konvertovane z LTC) , tak by to malo byt OK .. a neni ..

Jo .. nad tym som uvazoval , ze to otestujem s analogom .. Tym by sa obisli SR konverzie .. To vyskusam buduci rok ..

Rozbieha sa to len ked to pustis od zaciatku do konca .. Prehravanie sme nikdy neskusali .. ze by si na to pozeral 40 minut .. Cize ked s tym cvicis hore dole , tak to je OK .. Len ked sa to dalo zhrat na betu , cize to slo od zaciatku do konca sa to prejavilo ..

Ja mi jasne ze aj audio by sa malo syncovat .. ale kedze vsade su SRC , tak to syncovat netreba .. v podstate je to akoby si pouzil analogove audio .. Resp. ked hovorime o kratkych usekoch audia (co je nas pripad) .. Samozrejme , keby v nende bola jedna 40 minutova audio strudla , tak tam uz by ten audio sync bolo treba dat .. To je to co ma najviac prekvapuje .. ze sa to chova ako by to bola jedna strudla ..ale pri tom to je milion malych objektov ..

V kazdom pripade centralny generator by sa mal vediet syncovat jak na LTC , tak na AES , pripadne referenciu .. Len to dako nefunguje .. kontaktoval som vyrobcu , dal mi dake typy co mam odskusat .. neslo to , tak mi povedali , ze je asi zly a treba vymenu .. len vymenit generator neni take jednoduche .. to bude trvat par tyzdnov a bez neho studio nebude fungovat .. No uvidime .. v januari skontaktujem dodavatela a budeme to riesit ..
Dno
 
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 12. 2006

Příspěvekod krokyn » 21 pro 2006 19:27

je fakt, že MTC by mělo sledovat LTC (adresy by seděly) a rozbíhat by se to nemělo

jinak tohle by mělo chodit:
http://krokyn.wz.cz/Obrazky/Sync.png
(kompletní synchronizace)
omlouvam se za kvalitu, ale načrtl jsem to narychlo v gimpu :oops:
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod Dno » 21 pro 2006 20:55

krokyn : no video referenciu mam oddelenu od audio referencie v audio studiu .. co je dost logicke lebo nie vzdy audio spolupracuje s video pracoviskami ..
V principe tak ako si to nakreslil by z HDR do bety to malo ist aj digitalne .. LEbo by to malo byt in sample accurate sync ..

Kurnik .. je to cele zahadne .. Toto ma vzdy vytaca , ked nieco nefunguje tak ako by malo ..
No.. najblizsie to otestujem cez analog , cim obideme SRC v bete .. V com by ale nemal byt problem ocakavam .. Teoreticky v com by mohol byt problem je MIF ktory prevadza LTC na MTC .. len by to bola divna chyba , ze cim dlhsie prevadza , tak tym vacsi delay v nom vznika .. a pride mi divne , ze jemu pride cez LTC kod trebars 00:10:20:05 a on by poslal do MTC 00:10;20:02 ..

Inak samozrejme ked spravime mixdown v studiu a potom to zo strizne insertneme cez SDI do digibety, tak to je v poriadku ..
Dno
 
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 12. 2006

Příspěvekod krokyn » 22 pro 2006 14:16

Dno: přesně tak, pokud bys jel digitálně do Bety slušelo by se poslat WC i do Bety

u toho LTC bych ještě zkontroloval, jestli sedí formáty TC (drop framy či rozdíl 25/30FPS, pokud to tomu MIF musíš zadat explicitně)

že sedí mixdown na obraz je dobrý znamení, že by chyba mohla být v lidském sektoru :)
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod Dno » 22 pro 2006 14:37

krokyn : Beta WC input nema .. ma AES/EBU vstupy na ktorych ma SRC , cize si to vyladi sama na svoju frekvenciu ..

na mife sa nic neprepina .. ale samozrejme ze to sedi ..
Obrázek

jo .. ze sedi obraz s mixdownom , znamena , ze do bonsaia je obraz prepisany OK .. z toho by ale vyplyvalo ze musi byt problem dakde v synce .. Ked sa pri nahravani rozbehne obraz z bety s obrazom z bonzaiu ..

nechapem tomu ..
Dno
 
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 12. 2006

Příspěvekod krokyn » 31 led 2007 15:29

tohle jsem dneska náhodou našel:
http://fl.hw.cz/constrc/midi/smptegen.exe

umí (podle autora) generovat SMPTE 25 FPS do wavu (pro přepis do analogového zařízení) se zadáním počáteční a koncové adresy

třeba se to bude někomu hodit (autor doporučuje prohnat dolní propustí na 5kHz)

original web: http://www.hw.cz/ART760-Popis-SMPTE.html
krokyn
 
Příspěvky: 108
Registrován: 3. 2. 2004

Příspěvekod Dno » 31 led 2007 15:38

taku vec robil kedysi cubase audio .. na falcone si to pamatam .. ze sa mu zadala adresa a on generoval.. neviem ci wav alebo rovno to hral do vystupu ..
Dno
 
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 12. 2006

PředchozíDalší

Zpět na PC


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], dedko

reklama
Facebook  Twitter  Google+