Rozhovory

Reportáž z největšího evropského hudebního veletrhu očima elektronického muzikanta.

Na počátku dubna letošní roku, konkrétně ve dnech 5. až 8. dubna, se konal tradiční veletrh hudebních nástrojů, příslušenství a souvisejících technologií ve Frankfurtu nad Mohanem. Poslední reportáž z tohoto svátku hudby jsme publikovali na stránkách Audiozone.cz před dvěma lety. Za tu dobu se událo spoustu věcí a na poli hudební elektroniky nás potkalo mnoho novinek. V následujících řádcích bych se rád zaměřil na ty, které mne nejvíce zaujaly na letošním veletrhu Musikmesse a částečně také na paralelně probíhajícím Prolight+Sound.Na úvod bych rád zmínil pár letmých dojmů, které jsem získal už po několika minutách strávených v komplexu Franfurtského výstaviště. Především mne potěšil neutuchající zájem odborné veřejnosti – právě první dva dny veletrhu jsou určeny především pro ni. Díky tomu, že jsem měl novinářskou akreditaci vyřízenou předem už z ČR, bylo odbavení u vstupu rychlé, i přes nezbytné bezpečnostní kontroly. Hned jsem se vydal podle mapky hledat stánky firem, které mne nejvíce zajímaly. Projel jsem seznam vystavovatelů a zhruba si rozvrhl čas prohlídkových tras. Co mne však hned na úvod zarazilo, byla absence prezentace japonské firmy Roland. Jelikož patřím mezi obdivovatele jejích produktů, byl jsem trochu zklamaný. Je možné, že firma odsunula uvedení novinek na pozdější datum a nemohla by tak zájemcům ukázat mnoho nového. Další věc, která pravděpodobně s absencí Rolandu ve Franfurtu nesouvisí, ale rozhodně vnesla smutek jak do firmy samotné, tak do řad jejích...


Reportáž z největšího evropského hudebního a zvukového veletrhu.

Po několika letech jsme se letos se slušnou dávkou zvědavosti vypravili na veletrh hudebních nástrojů a zvukové a světelné techniky do Frankfurtu. Ten nabízí nepřeberné množství lákadel, které je nad rámec jakéhokoli jednoho článku, proto je tato reportáž pojata spíše jako náš osobní pohled na jednodenní návštěvu veletrhu. Byli jsme zvědavi hlavně na to, jak bude veletrh zrcadlit situaci v oboru, protože bylo celkem zřejmé, že všechny skutečně velké novinky byly vypáleny už na americkém NAMM...

7. 4. 2015

Mikrofony Sandhill

Nová generace ribbonových mikrofonů z dalekého severu.

Nemyslel jsem si, že budu ještě někdy psát článek o mikrofonech. V mém studiovém světě zaměřeném na nahrávání akustických nástrojů (strunné, smyčcové, dechové, etnické, perkuse atd.) se zdálo, že už pěknou řádku let je vše kompletně vyřešeno - a to ničím menším než několika páry proslulých německých mikrofonů Schoeps, které tady po celou dobu snímají vše, co je potřeba (a na vokály tu mám lampový klenot Horch RM2J). Protože mne všechny tyto high end hračky v rámci kreativní zvukové alchymie...

aneb když se řekne „high-end“.

Naše třítýdenní putování po USA (New York, Idaho, Kalifornie, Arizona) nebylo primárně zaměřeno na návštěvy hudebních studií, ale některá pozoruhodná studia jsme během něj přece jen navštívili. O pár dojmů z těchto návštěv bych se teď rád podělil v následující malé reportáži.Našich prvních pár dnů v USA jsme strávili v New Yorku a kromě mnoha jiných pozoruhodností bylo našim cílem Flux Studios (http://www.fluxstudios.net). Flux Studios se nachází v East Village blízko China Townu a představuje...

Reportáž z kongresu AES v Římě.

Zkratka AES je v oblasti praxe zvukové techniky známá asi převážně ve spojení s digitálním rozhraním AES/EBU. MADI se ale také jmenuje AES10 a je tak zaneseno ve standardizačních materiálech. Audio Engineering Society má za sebou historii táhnoucí se již od roku 1948. Sdružuje jak firmy působící ve vývoji a výrobě audio zařízení, tak profesionály pohybující se v oblasti výroby zvukového obsahu, akustiky, akademické pracovníky v příslušných oborech, stejně jako studenty. Tento široký záběr...