
Budování nového studia - online
No přijde na to ... zdroj bude elektrický (např. elektrický kotel), ale médium může být klasická voda (radiátor, podlahové topení)kexik píše:ivo: pochopil som spravne ze na kurenie hodlas ako zdroj energie pouzit elektrinu? potom predsa hlucnost neni problem, skor brum... ale ak je tak, co ti brani proste pocas nahravania kurenie vypnut? pri elektrine to ide okamzite a pri tej izolacii sa tam udrzi teplo par hodin...
A mimochodem, u elektrických těles (přímotopy, akumulačky) je právě perioda po vypnutí ta nejhlučnější. Materiál se ochlazuje a lupe a praská
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
No jo, problém jenom je, že tohle není akademické a člověk se musí nakonec pro jednu variantu rozhodnout a realizovat ji ... a to velice brzyPierre niko píše:uz jsem tri roky ze skoly, tak ti cece asi nedokazu moc poradit, ale stejne si myslim, ze si jeden z tech co kdyz neco koumaji, pokoumaji vsechny alternativy do detailu, takze ted budes asi chytrejsi nez ja.... no podle sebe soudim tebe....
A ted zase člověk slyší tohle (zjevně od těch, kteří už to tak dělali):
http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?p=18879#18879
hmmm
http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?p=18879#18879
hmmm

- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
hmmm...
tak si to budes muset prebrat sam. kazdopadne se nerozhoduj pod tlakem... byt tebou radsi to stornuju, a pockam si az budu vedet najisto. abys zbytecne netratil... ono, kdyz sem se dival na ten tvuj rozpocitany rozpocet, zda se mi, ze treba ty okna by sly udelat levneji.... byt tebou, poradne si to rozmyslim... stavebni urad ti na to dal urcite dost dlouhou dobu, abys sis to stih rizmyslet i realzovat....
tak si to budes muset prebrat sam. kazdopadne se nerozhoduj pod tlakem... byt tebou radsi to stornuju, a pockam si az budu vedet najisto. abys zbytecne netratil... ono, kdyz sem se dival na ten tvuj rozpocitany rozpocet, zda se mi, ze treba ty okna by sly udelat levneji.... byt tebou, poradne si to rozmyslim... stavebni urad ti na to dal urcite dost dlouhou dobu, abys sis to stih rizmyslet i realzovat....
To máš tak: "najisto" není nic. Kolik lidí, tolik názorů, zvlášt v těchto zcela nestandardních, netypizovaných projektech. Samozřejmě názor někoho, kdo už stejnou věcí prošel, má jistou hodnotu. O "kompresním" efektu už jsem v této souvislosti slyšel i jinde. Samozřejmě je možnost, kterou se nedá zkazit nic, a to udělat ty stěny úplně rovné a pak ladit přídavnými panely. Má to výhodu v tom, že se to dá opakovaně upravovat tvůrčím způsobem na "zelené louce".Pierre niko píše:hmmm...
tak si to budes muset prebrat sam. kazdopadne se nerozhoduj pod tlakem... byt tebou radsi to stornuju, a pockam si az budu vedet najisto. abys zbytecne netratil... ono, kdyz sem se dival na ten tvuj rozpocitany rozpocet, zda se mi, ze treba ty okna by sly udelat levneji.... byt tebou, poradne si to rozmyslim... stavebni urad ti na to dal urcite dost dlouhou dobu, abys sis to stih rizmyslet i realzovat....
Věci probíhají svým tempem a zasahovat do nich není vhodné. Čas není rozhodující. Správná informace může přijít třeba na poslední chvíli, je třeba jen být otevřený.
Ono se nejedná o jedno okno, ale o dvě. Levněji by možná udělat šly, ale na úkor potřebné kvality ... Šetřit je třeba na vhodných místech
Takže velmi podnětná "tříbící" diskuse usilovně pokračuje ... http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?t=1773
Nakonec jsme se ale víceméně shodli na základních věcech. Mám pocit, že (jistě zkušení) diskutující na tomto fóru spíše automaticky vycházejí z modelu běžného bigbeatového studiíčka, kde je třeba vše uvnitř maximálně zatlumit, uvnitř je strašný rambajz a hlavní potíž spočívá v tom, aby ten agresivní hluk nebyl slyšet ven nebo do sousedních místností (těžký to úkol) a nevibrovaly tím stěny a celá konstrukce místnosti a tím tomuto hluku nedodávaly ještě další nevítanou dimenzi.
To vše se mě osobně a toho, co v mém studiu probíhat, v podstatě vůbec netýká, čili některé z jejich argumentů můžu v klidu pominout (a i oni sami to postupně uznali). Hlavní problém viděli v "trojvrstevnosti stěn", ale opět - to se může týkat bigbeatu. Když tam budu hrát na housle, flétnu nebo kytaru, vnější stěna o tom nebude nic vědět, čili se zase bude v podstatě jednat o dvojvrstevnost: cihlová stěna/sádrokarton + rockwool mezi
Znovu jsem to ted celé prodiskutoval s Dr.Sýkorou a dozvěděl jsem se následující:
1) pokud mi nějak vadí vnitřní zdi ve tvaru "přesýpacích hodin", můžu v pohodě udělat to co mně navrhoval původně - souvislé zešikmení zdí směrem dozadu (v trochu menším úhlu, ale i to by mělo být OK). Ale je přesvědčen o tom, že pro nejlepší výsledky bych měl zachovat tvar určitého lichoběžníka. Myslím, že se k tomuto původnímu zešikmení vrátím
2) Po vystavění vnitřní cihlové zdi (která velmi pomůže v izolaci od vnějších zvuků) pak nastává její vnitřní povrchová a akustická úprava. Hlavním problémem většiny podobných studií jsou basové frekvence (dunění). Navržená úprava (sádrokartonová stěna na roštech s 5cm rockwoolem mezi) je z tohoto hlediska optimální, velmi účinné, osvědčené a ekonomické řešení (odrušení přebytečných basových frekvencí by jinak mohlo být velice náročné a drahé).
Vnitřní akustika by pak měla zůstat příjemná neutrální (s tím že je pak možné ji ještě finálně lehce doladit případnými přídavnými akustickými panely apod.)
To mi připadá velmi rozumné. Z toho, co navrhují na fóru (jen tu vnitřní stěnu omítnout) nemám úplně dobrý pocit. Holé cihlové omítnuté stěny ve větší místnosti většinou znějí dost špatně (dunění, třepotání na výškách atd.). Sádrokarton zní o něco lépe než holá omítka (nedávno jsme v Holandsku pár dní bydleli ve velké půdní místnosti, kde byly stěny sádrokartonové a podlaha dřevěná - a liboval jsem si jak se mi tam pěkně hraje na housle - žádný přehnaný dozvuk a přitom velmi přijemný, inspirující plný zvuk).
Ano, ty holé omítnuté stěny se pak dají pomocí x panelů, basových pastí atd. následně ošetřit, ale možná to je mnohem pracnější a nákladnější, než zmíněná sádrokartonová stěna ...
Nakonec jsme se ale víceméně shodli na základních věcech. Mám pocit, že (jistě zkušení) diskutující na tomto fóru spíše automaticky vycházejí z modelu běžného bigbeatového studiíčka, kde je třeba vše uvnitř maximálně zatlumit, uvnitř je strašný rambajz a hlavní potíž spočívá v tom, aby ten agresivní hluk nebyl slyšet ven nebo do sousedních místností (těžký to úkol) a nevibrovaly tím stěny a celá konstrukce místnosti a tím tomuto hluku nedodávaly ještě další nevítanou dimenzi.
To vše se mě osobně a toho, co v mém studiu probíhat, v podstatě vůbec netýká, čili některé z jejich argumentů můžu v klidu pominout (a i oni sami to postupně uznali). Hlavní problém viděli v "trojvrstevnosti stěn", ale opět - to se může týkat bigbeatu. Když tam budu hrát na housle, flétnu nebo kytaru, vnější stěna o tom nebude nic vědět, čili se zase bude v podstatě jednat o dvojvrstevnost: cihlová stěna/sádrokarton + rockwool mezi
Znovu jsem to ted celé prodiskutoval s Dr.Sýkorou a dozvěděl jsem se následující:
1) pokud mi nějak vadí vnitřní zdi ve tvaru "přesýpacích hodin", můžu v pohodě udělat to co mně navrhoval původně - souvislé zešikmení zdí směrem dozadu (v trochu menším úhlu, ale i to by mělo být OK). Ale je přesvědčen o tom, že pro nejlepší výsledky bych měl zachovat tvar určitého lichoběžníka. Myslím, že se k tomuto původnímu zešikmení vrátím
2) Po vystavění vnitřní cihlové zdi (která velmi pomůže v izolaci od vnějších zvuků) pak nastává její vnitřní povrchová a akustická úprava. Hlavním problémem většiny podobných studií jsou basové frekvence (dunění). Navržená úprava (sádrokartonová stěna na roštech s 5cm rockwoolem mezi) je z tohoto hlediska optimální, velmi účinné, osvědčené a ekonomické řešení (odrušení přebytečných basových frekvencí by jinak mohlo být velice náročné a drahé).
Vnitřní akustika by pak měla zůstat příjemná neutrální (s tím že je pak možné ji ještě finálně lehce doladit případnými přídavnými akustickými panely apod.)
To mi připadá velmi rozumné. Z toho, co navrhují na fóru (jen tu vnitřní stěnu omítnout) nemám úplně dobrý pocit. Holé cihlové omítnuté stěny ve větší místnosti většinou znějí dost špatně (dunění, třepotání na výškách atd.). Sádrokarton zní o něco lépe než holá omítka (nedávno jsme v Holandsku pár dní bydleli ve velké půdní místnosti, kde byly stěny sádrokartonové a podlaha dřevěná - a liboval jsem si jak se mi tam pěkně hraje na housle - žádný přehnaný dozvuk a přitom velmi přijemný, inspirující plný zvuk).
Ano, ty holé omítnuté stěny se pak dají pomocí x panelů, basových pastí atd. následně ošetřit, ale možná to je mnohem pracnější a nákladnější, než zmíněná sádrokartonová stěna ...
No to co tam povidaji dava hodne smysl, aniz bych vedel o tech kompresnich vecech, tak mi ten tvar od zacatku neprisel uplne ono, i kdyz sem ti nedokazal presne rict proc a navrhoval sem tam ten zraloci zub.
Taky co se tyce tech vice vrstev ve zdi... 2 pevne "listy" a mezi nima izolace je nejlepsi co de, zbytek je min efektivni.
"Flutter" je zalezitosti paralelnich s ten, jestli tam mas sadrokarton nebo omitnuty zdi je fuk. Vic je flutter slyset, kdyz mas treba jednu dvojici sten zatlumenejsi a druha je uplne hladka, pak to "funguje" fakt hodne.
Je zajimavy, jak treba ne moc velka mistnost, kdyz je komplet beton, jak ma dlouhej dozvuk. Tak divnej dozvuk sem uz dlouho neslysel, uplne to zni umele, strasne hladce... az strasidelne
. V kobylisich mame uz nejakou dobu par takovejch prostor a pravidelne tam chodim piskat, zpivat a vubec si s tim "hrat".
Vsechny mistnosti se sadrokartonem na strope znej trochu zvlastne, je zvyraznenej dozvuk vejsek... no moc se mi to zatim nelibi.
Jentak pro zajimavost, dali sme na chodbe (2 patra schodu - jako v cinzaku - teraco) nahore v podkrovni casti par desek derovanyho sadrose na "strop" a strasne sem cumel, co to z ty chodby udelalo. Dlouhou dobu se tam nedalo dorozumet z patra do patra a ted vpohode zeshora dolu. Ale furt je to krasna dozvukova mistnost
.
Taky co se tyce tech vice vrstev ve zdi... 2 pevne "listy" a mezi nima izolace je nejlepsi co de, zbytek je min efektivni.
"Flutter" je zalezitosti paralelnich s ten, jestli tam mas sadrokarton nebo omitnuty zdi je fuk. Vic je flutter slyset, kdyz mas treba jednu dvojici sten zatlumenejsi a druha je uplne hladka, pak to "funguje" fakt hodne.
Je zajimavy, jak treba ne moc velka mistnost, kdyz je komplet beton, jak ma dlouhej dozvuk. Tak divnej dozvuk sem uz dlouho neslysel, uplne to zni umele, strasne hladce... az strasidelne

Vsechny mistnosti se sadrokartonem na strope znej trochu zvlastne, je zvyraznenej dozvuk vejsek... no moc se mi to zatim nelibi.
Jentak pro zajimavost, dali sme na chodbe (2 patra schodu - jako v cinzaku - teraco) nahore v podkrovni casti par desek derovanyho sadrose na "strop" a strasne sem cumel, co to z ty chodby udelalo. Dlouhou dobu se tam nedalo dorozumet z patra do patra a ted vpohode zeshora dolu. Ale furt je to krasna dozvukova mistnost

Hmm, ale to by esteticky a pocitově asi vypadalo dost nepříjemněmatucha píše:No to co tam povidaji dava hodne smysl, aniz bych vedel o tech kompresnich vecech, tak mi ten tvar od zacatku neprisel uplne ono, i kdyz sem ti nedokazal presne rict proc a navrhoval sem tam ten zraloci zub.
Vždyt jo. Pořád mám ale pocit, že se bavíme trochu a o koze a o voze. Budou tam DVĚ zdi a mezi nimi vzduch/rockwool. Hotovo. No ale tu vnitřní stěnu přece nenecháme holou cihlovou, že ? Něco se tam dát musí, ale to už je vnitřní akustická úprava stěny, ne další nová a účelem už taky není vnější zvuková izolace, ale frekvenční optimalizace vnitřního prostoru. Holá stěna s omítkou asi nebude to pravé ...matucha píše:Taky co se tyce tech vice vrstev ve zdi... 2 pevne "listy" a mezi nima izolace je nejlepsi co de, zbytek je min efektivni.
Paralelní zdi tam nebudou a materiál na obou bude stejný (a beton to nebude)matucha píše:"Flutter" je zalezitosti paralelnich s ten, jestli tam mas sadrokarton nebo omitnuty zdi je fuk. Vic je flutter slyset, kdyz mas treba jednu dvojici sten zatlumenejsi a druha je uplne hladka, pak to "funguje" fakt hodne.
Tam nebude čistý sádrokarton, ale 1:1 v šachovnicové kombinaci s rockfonem polar (speciální akustický pohltivý materiál), čili to bude o něčem jinémmatucha píše:Vsechny mistnosti se sadrokartonem na strope znej trochu zvlastne, je zvyraznenej dozvuk vejsek... no moc se mi to zatim nelibi.
No jo , ta kombinace sadrokarton/rockfon možná přinese podobný efekt. Jenom děrovaný sádrokarton je strašný (moje noční můra když někde hrajeme a ve velké místnosti mají tenhle strop - zní to naprosto mrtvě).matucha píše:Jentak pro zajimavost, dali sme na chodbe (2 patra schodu - jako v cinzaku - teraco) nahore v podkrovni casti par desek derovanyho sadrose na "strop" a strasne sem cumel, co to z ty chodby udelalo. Dlouhou dobu se tam nedalo dorozumet z patra do patra a ted vpohode zeshora dolu. Ale furt je to krasna dozvukova mistnost.
Já jinak budu mít strop o něco nižší než 2 patra

dělá, ale spíš v kinech a velkých koncertních sálech ... chtělo by to křištálovou poslechovou koulimatucha píše:nebo vic zubu min hlubokejch... dela se to tak
esteticky.. podle me je to ciste o tom, jak udelas ten detail toho zubu, spatne to vubec vypadat nemusi, naopak... ale alezi na osobnim vkusu samozrejme

Možná nejlepší řešení je nechat to tak trochu otevřené pro pružné dotvoření akustiky (panely). Stěnami už se pak hýbe hůř ...