Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Tvorba soundtracku

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod TOM-Thak » 16 čer 2016 08:07

Pokud mas trosku talent na melodie a vystihnuti atmosfery, tak na takove to domaci "zvykani" to jde i bez teorie, tedy nejaky zaklad potrebujes, ale kdyz hrajes na nastroj tak ho predpokladam mas. V pripade, ze bys ale potreboval delat s profikama a hracema na zive nastroje, tak se partitude asi nevyvarujes.

Ja ale naraziľ na jiny problem - kdyz chces delat tzv. midi orchestraci jako treba Thomas Bergersen, tak narazis na to, ze v zakladu nebudes vedet bez teorie, co ktery nastroj v orchestru hraje - jake rozsahy, frazovani, hlasy... nemuzes to vymyslet jako na piano to uplne nefunguje, coz vetsina lidi prechazejici z jinyho zanru z daw bude delat. No a dalsi vec je vlastnit kvalitni banky a vedet jake artikulace nastroju obsahuji a kam se jaka artikulace hodi. V neposledni rade pak prichazi jeste veci jako kompozice tzn. kdy co z aranze zahraje a v jakem sledu, tempu a nalade. Specialne u soundtracku k filmu / videu budes resit jeste klicove momenty v obraze, u her je zase dobre podivat se, jak se pracuje s hudbou u her. Nevzpomenu si ted na nazev toho sw, ale normalne v UK se vyucuje. Je to loopovani a skriptovani hudby na zaklade udalosti tzn. budes resit i vhodne loopovani skladeb / momentu.

Celkove je to dobra problematika a hodne kreativni, ale bude to chtit par let studia nebo samostudia a praxe. Spoustu se toho da imho okoukat z videi a poslechem cizich skladeb. Takove "reversni inzenyrstvi" ve zvuku :c)

Cerpam z toho, ze si sam nejake materialy studuju a ze kamarad delal 3roky skolu v UK na orchestraci a ted jeste delal dalkove berkley a obcas jsem videl jeho banky a projekty.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Stan » 16 čer 2016 08:27

Nemas na mysli program Elias?

https://www.eliassoftware.com
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1697
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Amorph » 16 čer 2016 09:40

Jeste dodam, ze ja k teorii nikdy nepricichl, vsechno resim podle sluchu. Neumim skoro noty a vzhledem k tomu, ze jsem soliter, tak mi to nevadi (a kdyz neco potrebujem predat treba v kapele, tak si to proste zahrajem). Ale je mi jasny, ze kdybych to vsechno ovladal, tak bych se bez toho neobsel a nechtel bych jinak:)
Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
 
Příspěvky: 4520
Registrován: 24. 11. 2005
Bydliště: Praha

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod jackies » 16 čer 2016 10:58

TOM-Thak píše:Ja ale naraziľ na jiny problem - kdyz chces delat tzv. midi orchestraci jako treba Thomas Bergersen, tak narazis na to, ze v zakladu nebudes vedet bez teorie, co ktery nastroj v orchestru hraje - jake rozsahy, frazovani, hlasy... nemuzes to vymyslet jako na piano to uplne nefunguje, coz vetsina lidi prechazejici z jinyho zanru z daw bude delat. .


Říkám si tak, kdo to bude po odevzdání práce potom řešit ?
Rozumíš ? Musel by to opět schvalovat a nimrat se v tom nějaký študovaný člověk.
Je to asi třeba blbé že housle např. zahrají pod svůj rozsah, ale pokud to funguje, nemyslím, že to bude někdo poté zkoumat.
Což ale neříkám, že se mi to nějak líbí, když se páchají takové věci.
muzikant
Uživatelský avatar
jackies
 
Příspěvky: 201
Registrován: 21. 2. 2014

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Liquid Sound » 16 čer 2016 11:21

Jak může nástroj zahrát mimo svuj rozsah?
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct
Liquid Sound
Profesionál
 
Příspěvky: 1053
Registrován: 17. 6. 2002

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod jackies » 16 čer 2016 11:28

V MIDI
muzikant
Uživatelský avatar
jackies
 
Příspěvky: 201
Registrován: 21. 2. 2014

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Amorph » 16 čer 2016 11:58

Ty knihovny to maji zpravidla nastavene spravne. Casto i prostorove umisteni uz byva pripravene u orchestralnich knihoven.
Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
 
Příspěvky: 4520
Registrován: 24. 11. 2005
Bydliště: Praha

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod namor » 16 čer 2016 13:18

No problem je že už študujem ekonomiku, i keď ktovie či ju doštudujem :D a tiež mi príde že kvalita výučby či už na slovensku alebo v česku je nič moc, a neviem ako v čechách ale na také odbory na slovensku berú tak 10 ludí a kritéria na prijatie sú prísne, to by som si musel urobiť snáď ročnú pauzu aby som dohnal všetky teoriu aťd na primácie skúšky. V zahraniči by to bolo lepšie ale zasa až tak dobrý z angličtiny nie som, rozumieť, väčšinou rozumiem ale s hovorením je to horiše :D nejaké zvukové banky už mám, včera som skúšal prvý pokus, nápad aj mám ale horšie je to dostať do toho programu. Neexistuje nejaká hudobná škola dajme tomu na leto v zahriničí alebo niekde, že aspoň tie základy by som nadobudol ?
namor
 
Příspěvky: 7
Registrován: 15. 6. 2016

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod TOM-Thak » 16 čer 2016 13:51

@stan: Myslel sem toto: http://www.fmod.org/ a pak Wwise. Ono těch softwarů bude víc... ale Fmod jsem viděl hodně. On má i výhodu, že se tváři jako klasické DAW.

@jackies: Samozřejmě nikdo to študovat nebude, ale ve větších projektech se to dělá tak, že se soundtrack napíše v PC a pak se přes sibelius přepisuje partituda a finále přehrává orchestr, takže to celé musí davat smysl...

@Liquid Sound: Může - v midi. Když někdo začíná, tak si ihned nepořídí 8DIO banky nebo něco podbného a často si třeba naloaduje strings ensemble, který hraje na celé klaviatuře. Jasně ty profi nástroje už mají ty rozsahy, artikulace, panoramu a tam toho nedocílí. No nicméně jsem tim myslel to, že každý nástroj hraje nějaký kus a pokud je někdo zvyklý hrát na klapky, tak ti začne skládát akordy a postupy na levou ruku a melodie na pravou, což pro orchestrálku úplně nefunguje, protože pro každý nástroj vymýšlíš jeho part zvlášť nebo tedy v kontextu ostatních nástrojů podle typu, umístění, rozsahu a kdybys to pak chtěl i do real orchestru na přehrání, tak i podle počtu hráčů v orchestru. To už je ale pro začátek extrém. Jen jsem chtěl vysvětlit to, že na klapky se dá zahrát prakticky cokoli.

@Amorph: Jasně ty lepší knihovny už to mají, ale zase mají taky kvanta artikulací a musíš se do toho dostat, abys věděl, co je v jakém softu jak značené a na co jakou artikulaci vůbec použít. Pak se neobejdeš bez toho aniž bys znal rozdíl mezi Legato, Marcato, Pizzicato atd. Ale netvrdím, že se to nedá oposlouchat, zanalyzovat a potom se učit poslechem jiných věcí. Bude to tak fungovat podle mě stejně jako u jiné muziky. Např. kamarád hraje léta na klapky a učil se harmonii, noty a přitom neni schopný pořádně oposlouchat melodii nebo něco složit. Já jsem až do tohohle roku nic nestudoval až teď jsem si udělal takový mini kurz v point blank a složil jsem a vydal jsem toho víc jak on, který se teorií zabývá roky. Je to zkrátka i o nadání a zkoušení.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3708
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Stan » 16 čer 2016 18:12

@namor: google -> music summer camps(school,course) uk
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1697
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Greyhound90 » 16 čer 2016 21:55

"ale na gitare už hrám 8 rokov a niečo o skladaní hudby viem" Pokud nezvládneš klávesy, což je stěžejní nástroj pro jakýkoliv sountrack budeš to mít těžké. Jinak hlavní jsou kontakty s těmi správnými lidmi. Já osobně dělám soundtracky asi 10 let a skládám tak akorát do šuplíku, protože nevím jak to "prodat". Nikdo mě nezná, nechodím na V.I.P. party apod. Všimněte si jedné věci: ti co nejsou mimo branži a dělají soundtracky jsou jako na potvoru vždycky nějací herci nebo mediálně známí lidé. Anebo mají tvrdou palici a protlačí se - viz Varhan Orchestrovič Bauer. Přejí hodně štěstí.
Greyhound90
 
Příspěvky: 101
Registrován: 22. 9. 2013

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod namor » 16 čer 2016 21:58

Rozmýšľam že by som to mohol robiť skúsiť trošku inak s gitarou, trošku také ambientnejšie a trochu sa odlíšiť, budem skúšať tvoriť a uvidíme. Môžeš mi poslať dáku tvoju tvorbu ? :D rád si vypočujem
namor
 
Příspěvky: 7
Registrován: 15. 6. 2016

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Greyhound90 » 16 čer 2016 22:06

Jasně, třeba toto:

A co se ambientu týče, určitě by to pro tebe byla cesta. Já například dělám hudbu kdy kombinuji syntezátory se středověkými nástroji:
Greyhound90
 
Příspěvky: 101
Registrován: 22. 9. 2013

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod namor » 16 čer 2016 22:11

Super to prvé také rozprávkové :D ale to druhé musím povedať sa mi páčilo viacej, perfektná atmosféra a neviem prečo ale niekedy mi to pripomína intro z shine on you crazy diamond od pink floyd
namor
 
Příspěvky: 7
Registrován: 15. 6. 2016

Re: Tvorba soundtracku

Příspěvekod Greyhound90 » 16 čer 2016 22:23

No já jsem Pink Floydy odkojen, takže jsi to trefil:-) Také je mezi těmi nahrávkami několikaletý rozdíl. Myslím že v tvém případě je ambient dobrá cesta. Třeba se ti podaří najít nějaký svůj styl. Zní to jako fráze, ale vůbec není lehké najít to svoje. Protože potom ti řeknou: no je to sice hezké, ale zní to JAKO.... Na druhou stranu žádný muzikant nevaří z ničeho. I ten sebelepší byl kdysi někým inspirován.
Greyhound90
 
Příspěvky: 101
Registrován: 22. 9. 2013

PředchozíDalší

Zpět na Různé


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Petr PAN, Yahoo [Bot]

reklama
Facebook  Twitter  Google+