Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

350-450 Hz range

350-450 Hz range

Příspěvekod gambler » 22 říj 2016 16:35

Zdravim,zaujimalo by ma ci 350-450Hz je oblast kde sa separuju basy od zvysku, co sa popu a edm tyka?Mam problem ze moje mixy su ako "hrouda" (jak bisuit trefne povedal) a zda sa mi (po tom jak som dnes zanalyzoval par pop a edm songov)ze to sposobovalo to ze ja som doteraz separoval basy od zvysku pri okolo 200-250..
Je to tak? Treba low cuttovat uz od 350-450Hz vsetko co nie je basa?Teda myslim v dropoch a refrenoch- kde hra vsetko full, kick,leads atd.?
gambler
 
Příspěvky: 180
Registrován: 10. 3. 2016

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 22 říj 2016 17:32

ne, to ze tvoje mixy druhym zni jako kula muže být způsobeno tvojí místností, kde to zvučíš

je strasne osemetne mluvit o nejakem separovani basy od zvysku, protoze zalezi na fundamentalnich tonech, charakteru basy atd. a taky aby ses nedostal do opacneho extremu, kdy budes mit od 150 do 450Hz diru jak vrata a hudba ztratí vnitřnosti

ja sem kdysi hodne cuttoval vsecko pod 300hz hodne strmym filtrem, ale postupem casu porad mene a mene a filtr se rozsiroval a rozsiroval a ted to delam velice jemne a spise lowpassuju nez hipassuju

muzes tu nahodit nejakou konretni ukazku aby jsme mohli lepe identifikovat tvuj problem?
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod matucha » 22 říj 2016 19:30

To je podle me moc schematicky mysleni (ze se nekde separujou basy od "nebasu"). Jde o promichani vseho v nejlepsim moznym pomeru a dynamice skrz vsechny frekvecni pasma. Taky jsem rezal nelitostne vsechno (u me to byl casto hipass na 200hz), ale co ti pak zbyde z kytar, pian, hlasu, smyccu... a to plati i pro elektroniku i kdyz v ni lidem vic prochazi schematictejsi mysleni.

Premejslej o zvuku jako o spektru, dynamice a case. Spektrum je jasny. (mikro)Dynamika ma transienty a dlouhy tony, pricemz jejich pomer je zasadni pro plnost a udernost. Vymaximalizovany produkce si davaj hodne bacha na to, aby transienty v sobe nemely diry ve spektru a co nejspojitejc prochazely odspod az nahoru v ramci rozsahu, kterej je pro danej uder idealni. "Dlouhy tony" pak bejvaj min nahlas nez transienty, aby jim umoznily vykouknout nad svoji hladinu a "uderit". Kdyz ale ty dlouhy tony posadis prilis potichu, tak ztracis plnost - je to o balanci cely. Cas - dylka uderu atd. Muzes mit dva kopaky se stejnou hlasitosti na metrech, ale jeden z nich bude jak lupanec a druhej super hlasitej s obrim basem. Hlasitosti se casto dosahuje tim, ze pouzivas idealni dylky pro dany frekvence (kopak je dlouhej na spodnich frekvencich a ne na vejskach, kde bejva spis kratkej atd...).

No a kdyz se nekomu stane to, ze treba ma mezi 200-500hz hromadu padu, krabicovost z basy a treba este kytary a vokal, vsechno poradne nahlas. A k tomu v bicich ma naopak nedostatky a propad. Tak mas lokalni bordel i kdyz treba od 1khz nahoru je to ok a v basech treba taky. Na jednu stranu to "nejak" bude fungovat, ale na druhou stranu tam bude furt nejaka mlha/koule/bahno. V tu chvili muzes jit, oriznout vsechno hipassem a dostat kastrata (rozhodis spodek). Nebo pudes a zjistis jaky nastroje mas prefoukly a u jakejch musis naopak v tech mistech pridat standardnim bellem. Proste nevylejt dite i s vanickou.

To samy se deje v basech nebo i vejskach. Kolikrat je potreba hodne krotit nejaky ubzuceny syntaky nekde nad 10khz, aby bylo misto na hihaty. Muze to znit neintuitivne, ale "bahno" se deje i na vejskach a je to pak rozdil mezi peknejma hladkejma vejskama nebo agresivnim peklem.

Dalsi vec na kterou dat bacha. Jak je modou michat do limiteru atd na masterbusu. Je mozny, ze nekterou kouli zpusobuje zkresleni nizsich frekvenci nez slysis na vysledku. Takze danej problem muze vyresit ubrani 100hz misto slysenejch 200hz atd. Je to komplexni zivocich, takovej mix.
matucha
 
Příspěvky: 4971
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod gambler » 22 říj 2016 20:53

Fractal-jasne ja to nechcem ako nieco nemenne, skor len take orientacne cisla..Ze tu niekde priblizne sa to "lame" alebo nieco ako "dolezita zona" kde si treba dat zalezat..No v podstate vsetky moje veci su take hroudy ako ta posledna o ktorej sme spolu hovorili.. tu je ukazka novej veci co robim a tu uz som pouzil to oddelenie nie 200-250Hz ako detaraz ale vyssie az od nejakych 300-400Hz..Je to vzdusne dost a oddelene?
Matucha-Dik moc!O tych transientoch-ani nevies jak si mi pomohol! :palec+: Vlastne cely tvoj prispevok som si uz hodil do poznamok :)

Ale teda to pasmo od dajme tomu 300 do 500 Hz moze byt ako klucove co sa tyka pekneho oddelenia basy a padov,melodii ,akordov? (Berte to ako cheat -sheet pre nestudovaneho cloveka, nie univerzalnu poucku)
gambler
 
Příspěvky: 180
Registrován: 10. 3. 2016

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod matucha » 22 říj 2016 22:47

Jako kdyz se bavime o tehle pasmech, tak nejhorsi a nejzasadnejsi mi prijde co se deje okolo 200hz (a ta vec se posouva ruzne v zavislosti na pouzitejch nastrojich). Ale vseobecne se ti tam potkava fundament snaru, definice/citelnost v base, je tam taky spodek velky casti vokalu, kytar, spousta rezonanci akustickejch a elektroakustickejch nastroju... A nic z toho tam nejde uplne vyriznout, potrebujes to tam mit proste ve spravnym pomeru k sobe. Ale vsechny pasma jsou tezky a zadny frekvence nejsou nedulezity.

Jestli cejtis ze mas problemy hlavne v 300-500, no tak se na to zamer. Nekdy pomuze poslouchani skrz bandpass filtr, kdy poslouchas jenom urcity pasmo a snazis se v nem udelat poradek. A treba k tomu skrz stejnej filtr poslouchas i nejaky reference co se ti libej jak hrajou (hlasitostne srovnany). Muzes si tak ale taky dost ulitnout, ale to je jako vsechno o zkusenostech. Doporucuju pouzivat malo strmy filtry, cim strmejsi tim min vnimam kontext a tim hur se mi rozhoduje.
matucha
 
Příspěvky: 4971
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 23 říj 2016 11:02

gambler píše:"Alesis (idea)"


V té ukázce není ten největší problém žádné pásmo nebo zóna. Taky to není celé úplně zle, na první poslech celkem profi práce, ale:

charakter kopáku by mohl v tomhle případě fungovat, ale kopáku chybí lepší definovatelnost, a i když je dost nahlas, tak vlastně působí spíše tiše

jak píše matucha "pouzivas idealni dylky pro dany frekvence" čili ten tvůj kopák postrádá to "nakopnutí", středně krátký transient ve středech, on tam v tom kopáku je, ale je strašně potichu, respektive jeho delka v poměru k hlasitosti není to pravé ořechové, já si dovedu docela dobře představit rozfázování toho velkého bubnu na dva, kdy každý první by byl delší ale taky na attacku průraznější a plynule by přešel do basy (nebo naopak, že by to byl každý druhý kopák)

druhý problém a ten je možná mnohem důležitější v tomhle případě jsou hajtky, které postrádají jakoukoli průraznost, hajtkovou obálku, prostě život, a možná že kdyby se ti je podařilo nazvučit hezky (trochu zkrátit a dát pořádný attack) tak by to celý track posunulo a možná i defacto opravilo problémy všude jinde ... jo a hajtky a clap nemají vztah, jsou rozvedení... patrně už dlouho a clap vzal hajtce všechen majetek

ono není někdy špatné když máš rozmíchaný track, všecko vymutovat a začít míchat "od shora" pro kontrolu, protože maskováním se opravdu může dosáhnout toho, že když uděláš hajtky a vlastně všecky vyšší perkuse dobře mezi sebou se správnými attacky, vydrátujou ti ten zvuk, nastaví jakoby kostru a možná pak nebude třeba ani ten kopák nějak extrémně přezvučovat

ten hlavní synth by mohl mít těžiště trochu níže, toho dosáhneš pozvolným lowpassem, shelvingem, i když teď jak to poslouchám... možná ani ne, ono ty rozplasklé hajtky trochu matou

ten clap... no, je vlastně hnusný, sorry, dej ho do nějakého alespoň malého prostoru a prožeň distoršnem nebo já nevím, zní jak z jiné časové zóny, těch triků co se s tím dá dělat je fakt milion, třeba hnedka bych tam navalil přes něho ještě jiný clap, který by byl jako jeho stín nebo tak něco

jinak je to vlastně docela hezké, nemusíš si s tím moc lámat hlavu, každý potřebuje alespoň deset let nebo tak něco, aby začal rozlišovat takové ty mikro a nano dynamické nuance mezi zvuky

v subbasech ta věc nemá tlak ale to se dá spravit masteringem, stejně jako stereo, které je takové... no... začátečnické

moje rada je zapomenout na pásma a čísla a spíše se soustředit na vzájemné poměry začátků zvuků tedy jejich náběhu, attacku, transientu
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 23 říj 2016 11:07

matucha: posledních x let, klasická nuance kterou hodně lidi přehlíží, je distorze transientů způsobená limiterem, ona se dá ukočírovat tak, že to ve výsledku zní pěkně a někdy to je v zájmů módy žádoucí (nebo já se o to snažím alespoň, i když bez dobrého hardware je to těžké) jenže 95% top světové produkce (radiové onanie) neumí zvučit, přísahám, že se mi při poslechu jakéhosi CD Katy Perry dělalo ze zvuku nevolno, mě překvapilo jaký zvuk se v popu a disku nosí, zákazník si to tak přál, jeho reference se mi ale tak nelíbila, že pro vlastní klid sem ho poslal k jinému producentovi, za pár euro ty nervy fakt nestojí kolikrát, ono mi to připadá že je to mastrované a míchané tak, aby to dobře znělo na iphounu... resp. možná je to dokonce mastrovane v iphonu janevim, pak si to ale pustíš ve studiu, či svém obýváku na top hifi sestavě a bliješ, uši krvácí, hledáš jestli není chyba někde v kabeláži, či tvůj drahocenný japonský zesilovač konečně neodešel do lampového důchodu :D
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod gambler » 23 říj 2016 15:47

Chalani som vam neskutocne vdacny!Ani netusite jak ste mi pomohli a otvorili oci..Az teraz som zacal chapat transienty..Doteraz som to bral ako nieco zle,zvuk co musim eliminovat aby to nebolo ostre na usi..Cize som vyberal "hladke" zvuky bez ataku a potom mi cely zvuk plaval,rytmicky to bolo vsetko mimo akoby..Ak som pridal potom nejaku melodiu pluck zvuk tak to bolo ostre jak svina pretoze transienty neboli po celom spektre ale len v tej melodii..Dnes som sa chvilu skusil pohrat s transientami po prvy krat v zivote a je to rozdiel neskutocny aspon podla mna..Zrazu sa to zacina podobat na ten tight zvuk po ktorom idem od zaciatku..Melodie nie su ostre na usi..Super :mrgreen: A tiez som zacal pouzivat pozvolny filter :)
Tu je ukazka..



Teda compresor sluzi na ubratie tych transientov?A transient plugin zasa na vytiahnutie?Co ak na piane co hra akordy chcem mat spodky hlasnejsie dlhe tony a naopak mid high chcem pocut len transient?Na to sa pouziva multiband compresor?
gambler
 
Příspěvky: 180
Registrován: 10. 3. 2016

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod biscuit » 23 říj 2016 16:24

kompresor ti ten zvuk formuje obecne, zalezi na nastaveni. pri delsim attacku ti transient nechava byt. mel bys jit postupne, dej tomu ten cas a hraj si s kompresorem a poslouchej co jednotlivy nastaveni delaj. hezky se to podle me uci na bici grupe a pak na jednotlivejjch uderech. doporucuju treba tdr, kterej ma hezky graficky zobrazeni a taky hezky funguje, nebo treba klasickej zelenej sonalksis - ja ho pouzivam furt.
Uživatelský avatar
biscuit
 
Příspěvky: 8776
Registrován: 22. 7. 2004
Bydliště: Rožmitov

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 23 říj 2016 16:44

no vidis, je to lepsi

musi se asi delat trochu rozdil mezi hudbou umělou a akustickou, protože v elektronice je jaksi "all allowed" "everything goes"

kompresor (a jeho derivaty) byl puvodne myslen jako zesilovac a jako neco co dynamiku opravuje, ne řídí, byly jinak citlive mikrofony, jine odstupy signalu od sumu, jina estetika zvuku... dneska ho muzes pouzit jak na potlaceni transientu, tak na jejich vytazeni, na celkovy makrodynamicky obraz nahravky misto vytahovani faderů, nebo jen tak pro barvu a zkreslení, pokud mas přistup k nejakemu boutique železu

multiband kompresor je zařízení, které je mysleno jako zaplata, ale lidi naopak, vlastne nelogicky, pouzivaji toto z mého pohledu nešťastne zařizeni pro ještě větší svázání dynamiky, v elektronice muzes vicepasmovou kompresi dosahnout ruznych efektu, zvlastnosti a oziveni resp. umrtveni, jenze zase, vyvstava tu problematika crossover filtru atd. to je prostě na dloooouhou debatu a ja jsem multiband kompresor nikdy nepouzil, pokud jsem fakt nemusel, v případe ze bylo neco spatne uz od zdroje

idealni nastrojova nahravka nepotrebuje kompresor, teoreticky ani ekvalizer protože se to dá všecko pošpekulovat na place, jenže na světě je jenom pár míst kde jsou takové možnosti materiální, personální a prostorové... nakonec to však padá na muzikantech, protože ti jsou taky jenom lidi, dělají chyby a leze na ně únava atd. etc.

dneska je to super v tom, že ti počítač dovolí rychlostí blesku opravovat nedostatky, vracet se, a zachová ti i zdroj v případě, že si na něčem ujedeš, někde se zapomeneš apod. když skončíš a máš hotovo, výsledek vyplázneš do éteru za dokonce i kratší dobu, než má celá nahrávka, nemusíš čekat, než se všecky lampy zahřejou, procesory, recorder nebo pásek nastaví, prostě klikneš na render/bounce a jedem
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko


Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod dendy » 23 říj 2016 22:13

yja sa kompresorom napriklad snazim v maximalnej moznej miere vyhybat.. radsej sa pohram s obalkami syntakov (a drum samplerov) tak aby som uz nic kompresoro riesit nemusel.. pripadne este riesim automatizaciu hlasitosti... kompresor ked tak nejaky soecifixky skorej na "ofarbenie" respektive sidechain (co sa sice da riesit tiez automatizaciou volume na stope ale je to zbytocna robota)
Uživatelský avatar
dendy
 
Příspěvky: 12498
Registrován: 12. 7. 2002
Bydliště: Senec

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 24 říj 2016 00:47

Stan: slyšiš to, zpěvák zpívá na hovno a chudák Masoš to musí šecko pořešit...

Vždycky mě baví, jak videa z "miliondollars" studií mají šitově nasnímaný komentář :D
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Stan » 24 říj 2016 01:25

Ja to postnul hlavne pro to co rika a ne co, komu a cim to dela :) jen tam je IMO dulezita (pro nekoho) poznamka o tzv osaleni sluchu naznakem ataku a mozek si to prebere po svem. Tenhle zpusob zminuje vice SE a me se to zdalo vzhledem k diskuzi relevantni. Tahle technika neni jeho patent jen jsem si vzpomel ze to v tomhle videu zminuje. Da se o tom najit par uvah at uz clanku ci videi. Jen dalsi zpusob kterym se daji poresit problemovy frekvence tak aby se vlk se nazral a koza zustala cela.

U podobnych videi me osobne jde o to jak tihle chlapici premysli o vyreseni problemu, a kvalita zaznamu je mi celkem ukradena protoze jde spise o informace. Nez jsem o tom slysel poprve tak by me to samotneho nenapadlo. Ja nevim ale T&T nejsou nikdy k zahozeni. :)
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1825
Registrován: 27. 4. 2013

Re: 350-450 Hz range

Příspěvekod Fractal » 24 říj 2016 08:58

ja nevim, mě to okamžitě vyvolá paradoxní situaci pro oči a uši, jako by ses dival na bugatti veyron, ale motor zněl jak z felicie :D
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko


Zpět na Zvuk


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot]

reklama
Facebook  Twitter  Google+