Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Finální mix nahrávky

Finální mix nahrávky

Příspěvekod Greyhound90 » 28 čer 2016 22:35

Čím déle skladbu mixuji s dobrým přesvědčením aby to bylo stále lepší a lepší tak po celém večeru mixu když porovnám nezmixovanou verzi a tu mou finální tak ta první je lepší. Jinými slovy: čím déle mixuji, dobírám se jen k horším a horším výsledkům. Můžete nějak poradit?
Greyhound90
 
Příspěvky: 125
Registrován: 22. 9. 2013

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod Fractal » 28 čer 2016 23:06

je dobré se naučit vědět kdy přestat
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod Stan » 28 čer 2016 23:08

1. Po delsim oddechu od skladby dejme tomu tyden novy cerstvy poslech s poznamkami kde je potreba neco zmenit nebo dotahnout
2. Pravidelne prestavky po urcitem case napr. 2h mixu 30min odpocinku, cim dele mixujes tim je sluch unavenejsi a to vede ke spatnym rozhodnutim.
3. S kazdou zasadni zmenou ukladat verzi skladby s deskriptivnim popisem. Pak se da k teto verzi vratit bez ztraty predeslych zmen tz predeslych verzi.
4. Poslech na jinem systemu(sluchatka , auto, pc bednicky ect) a pravidelny poslech v monu.
5. Kdyz se zrovna ten den nedari tak se na to vykasi protoze stejne bude vysledek stat za prd a jdi delat neco jineho. Dalsi den rano to jednou poslechni, udelej si snidani a popremyslej o tom co jsi slysel a zkus to znovu :)

Mix neni sranda, spise nez jendu rapidni zmenu na jedne stope jich udelej nekolik drobnych na jinych stopach tak aby jsi zvuk dane stopy dostal tam kam potrebujes. Tohle se ale spatne vysvetluje, vse co jsem napsal jsou pouze obecny zaklady.

To je asi to nejzakladnejsi jak si zachovat odpocaty sluch, uchovat prehled o zmenach a mit prehled jak to bude znit jinde. Akustiku tady zminovat nebudu.
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1825
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod TOM-Thak » 29 čer 2016 07:58

V knizce od seniora dokonce pisou mixovat max. 30min a pak stejnou dobu odpocivat. Specialne tohle pomaha, pokud si zaroven autorem skladby a mas ji moc naposlouchamou. Super je pak naladit usi na realny svet tj. jit na chvili vnimat jine zvuky. Lidske ucho si totiz rychle zvykne a rychle se prizpusobi situaci. Proto je taky dobre prepinat vice zarizeni treba 2 -3 pary beden. Ale pri delsi praci muzes mit unavene usi a potom mas tendenci pridavat vysky - jako prvni negativni efekt, druhy - mas taky pak tendenci davat si to vic nahlas, coz vede k subjektivne lepsimu zvuku.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod matucha » 30 čer 2016 02:53

Praxe, praxe, praxe. Debaty s lidma co prochazej (nebo si prosli) tim co ty. Praxe, praxe, praxe. Trpelivost. Reference. Praxe, praxe, praxe...

Nekdo se nenauci michat nikdy. Hodne lidi ustrne na urcity urovni, ze ktery se nehne. Hodne lidi ma nekonzistentni vysledky. Nejdulezitejsi je ale jestli to co delas ma ty spravny emoce, pak ti spousta lidi (posluchacu) nedostatky v mixu prominou.
matucha
 
Příspěvky: 4971
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod delay » 14 črc 2016 14:10

Opravdu musíš vydržet, nic jinýho tě neposune, aktuálně dělám na (pro mě) důležitým mixu a u 9-té verze se vracím k verzi 5-té. Každý číslo verze znamená zásadnější změnu, třeba jinej typ dozvuku, nebo typ komprese. Mnohokrát jsem se přesvědčil, že třeba únava je velmi silné zkreslovadlo vnímání, nejhůře v kombinaci s věčerním náladovým osvětlením ve studiu :)

Jinak, těch faktorů je ještě daleko více, než popsali kolegové. Z mé zkušenosti, coby songwritera vím, že roky trvá, než taky neuděláš zásadní botu při náběrech, ve vnímání poslechu a zvládnutí rozeznat, co je rezonance v nahrávce a co ti dělá místnost (to je skoro zásadní zrada - dočasným a občasným řešením jsou sluchátka). Další věc je samotná aranž - někdy to umíchat nejde, pač to není uplně dobře promyšlený a je třeba zkusit postavit aranž jinak.

Tady vidíš, že když budeš mít kombinaci
* špatný zvuk stop
* špatnou aranž
* nevhodnouu akustiku místnosti pro poslech
tak vždycky narazíš na menší problém, který tě zaměstná natolik dlouho, abys spolehlivě druhej den začínal od nuly.
Naposledy upravil delay dne 14 črc 2016 14:24, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
delay
 
Příspěvky: 5864
Registrován: 20. 10. 2005
Bydliště: Česká Třebová

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod delay » 14 črc 2016 14:16

Ale řešení existuje.
Aby sis zbytečně neničil sebevědomí ze špatné produkce, nech svojí skladbu smíchat někoho, kdo má dlohodobější zkušenosti a alespoň průměrně dobré výsledky. Dostaneš zpětnou vazbu, že alespoň jako tvůrce máš poteniciál a zvládáš kompozici. V takové případě pak dostaneš mix, který pro tebe chvíli bude znamenat referenci a nakopne tě to novým směrem.

Nezoufej, pokud neztratíš vůli, touhu a víru, nemůžeš neuspět.
Uživatelský avatar
delay
 
Příspěvky: 5864
Registrován: 20. 10. 2005
Bydliště: Česká Třebová

Re: Finální mix nahrávky

Příspěvekod dendy » 14 črc 2016 14:22

mne sa osvedcili 2 veci

1/ po tom co dkoncim skladbu.. dat si od nej pauzu aspon tyzden - dva .. az POTOM sa k nej vratit, vypocujt si ju a nasledne zacat doladovat mix ..
2/ pocas ladenia mixu / mastare mam VZDY na 1 stope hodenu nejau referencnu oficial skladbu ktorej sa chcem aspon trochu zvukovo dorovnat a NEUSTALE sa prepinam medzi mojim mixom a tou referencnou skladbou - toto dokaze naozaj efektivne odburat aj unavu usi, pretoze ten rozdiel pri prepnuti "moj master - oficial track" usi proste zachytia jasne hned bez ohladu ako dlho miesas ..
2b/ ste doplnujuca vec - neustale menit odposluch.. mat aspon bedne aj sluchatka, idealne dvoje bedne dvoje sluchatka (vsetky napocuvane) a stale stale sa medzi nimi prepinat..

2 a 2a -> tam je klucova proste ta psychoakusticka finta - ked dlho nad niecim sedis, usi si na to zvyknu a presvieedcaju ta ze tam pocujes nieco ine ako tam v skutocnosti je .. napriklad je tenndencia stale pridavat basy lebo si ucho na ne zvykne .. ale ked ma ucho tu zmenu - raz pocuje 1 mix, potom uplne iny, raz pocuje na 1 odposluchu, potom na upln inom - tak ta zmena pomaha obist problem s unavou sluchu.. hned vtedy na teba vykuknu chyby a nedostatky ..

To je samozrejme teoria, casto som lenivy alebo naopak netrpezlivy a uz chcem nieco pustit von - body 1 a 2 nedodrzim, a ptom vysledok je zly :-)))) Ale ked sa ich drzim, stoji to za to.

delay píše:Ale řešení existuje.
Aby sis zbytečně neničil sebevědomí ze špatné produkce, nech svojí skladbu smíchat někoho, kdo má dlohodobější zkušenosti a alespoň průměrně dobré výsledky.



Toto je velmi diskutabilne .. hlavne pri elektronike je mix a zvuk viac integralnou sucastou kompozicie nez pri inych zanroch, a casto robi charakteristicky "signature" daneho interpreta, projektu.. problem je, ked das zmixovat / zmastrovat veci niekomu inemu, on tam podpise "seba" - spravi to proste podla seba, a paradoxne to moze vo vysledku pokazit - aj ked z jeho uhla pohladu je to mixnute v poriadku, vysledok moze byt uplne inde nez povodny autor chcel a nebudes s tym vobec spokojny (uz sa mi stalo)

Respektive ked uz tak potom je aspon dobre dat si to mixovat / mastrovat niekomu kto sa naozaj dlhodobo pohybuje PRESNE v danom zanri, ma v nom co-to napocuvane, namixovane (idealne aj naprodukovane) .
Uživatelský avatar
dendy
 
Příspěvky: 12498
Registrován: 12. 7. 2002
Bydliště: Senec


Zpět na Zvuk


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Baidu [Spider], Bing [Bot], Google [Bot], Yahoo [Bot], ZaKNeR

reklama
Facebook  Twitter  Google+