Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Jak na to: KICK

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod Stan » 20 úno 2017 14:54

Ty pouzivas 6.25 ratio na mastering a to nemluvim o Treshold a dalsich nastavenich? WoW. Zakladem je vedet jak s kompresorem pracovat protoze podle toho co vidim na obrazku mas v tomto smeru co dohanet. Co se tyka tve otazky na EQ pak si v ni protirecis. Chces zachovat puvodni hlasitost pri snizeni peaku. Spise se zamer na RMS kopaku. Vratme se ale k zakladum mixu. Kdyz je kopak a snare nosnym nastrojem skladby tak nastavis jejich zakladni hlasitost a okolo nich vystavis (primixujes) ostatni elementy. Tenhle problem co popisujes muze vzniknout jedine spatnym mixem a tady ti bude jakakoliv berlicka v podobe kompresou na napraveni chyb v podstate k nicemu. A pokud uz ho ale budes pouzivat s takovym nastavenim (viz.img)pak si zrejme vsimnes ze se ti kompletne meni zvukovy charakter skladby.
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1825
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod IvanB » 20 úno 2017 16:32

Ty pouzivas 6.25 ratio na mastering a to nemluvim o Treshold a dalsich nastavenich? WoW.

Nie, nie, to je len ilustračný obrázok z webu, že o aký limiter ide... :)


Kdyz je kopak a snare nosnym nastrojem skladby tak nastavis jejich zakladni hlasitost a okolo nich vystavis (primixujes) ostatni elementy.

No a tu je ten kameň úrazu - level ostatných elementov by mali byť +- na rovnakej úrovni ako kopák/snare, či? Ak som sa to snažil takto namixovať, kopák/snare boli proste (subjektívne) potichu oproti tým ostatným nástrojom. Tu mi chýba nejaký ten princíp, že ako namixovať level tých beatov v porovnaní s ostatnými stopami, obzvlášť keď sú vrstvené, lebo tam sa ten level kumuluje
IvanB
 
Příspěvky: 25
Registrován: 19. 2. 2017

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod rastis » 20 úno 2017 16:46

ked evidentne nemas jasno v mixazi, tak asi nema velky zmysel riesit v tychto stadiach mastering ...

veta - "level ostatných elementov by mali byť +- na rovnakej úrovni ako kopák/snare" - nedava vobec ziadny zmysel. neviem, co tym myslis a kde si k tomu dosiel. pomery nastrojov maju byt voci sebe tak, aby to skratka davalo esteticky zmysel a aby to v ramci konkretneho zanru znelo dobre.
rastis
 
Příspěvky: 2840
Registrován: 27. 2. 2005
Bydliště: Petržka

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod Amorph » 20 úno 2017 16:48

Pro zacatek pouzij misto kompresoru nejaky brickwall nebo master limiter, to by mohlo aspon trochu pomoct.
Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
 
Příspěvky: 4566
Registrován: 24. 11. 2005
Bydliště: Praha

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod TOM-Thak » 20 úno 2017 17:07

Mas blby kick to je zaklad. Kdyz layerujes, tak udelat kick, kde se ti vse secte a peakuje je easy. Layering ma zadelano na problem s fazi v basach a zbytecne transienty ve vyskach. Zalezi jaky delas zanr, ale zaklad jsou nastroje a pak bus komprese.
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod IvanB » 20 úno 2017 17:08

rastis píše:veta - "level ostatných elementov by mali byť +- na rovnakej úrovni ako kopák/snare" - nedava vobec ziadny zmysel.


To je otázka, nie tvrdenie, prekrúcaš... možno z technického hľadiska je to pre mastering dôležité - logiku mi to tak trochu dáva, o to viac headroomu predsa máš, keď "číselnými hodnotami" (ale objektívne OK) príliš hlasný kopák zrazíš na level ostatných stôp, ja neviem, preto som tu a pýtam sa...
IvanB
 
Příspěvky: 25
Registrován: 19. 2. 2017

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod rastis » 20 úno 2017 17:12

no ale preco by mal byt level roznych nastrojov +/- rovnaky ? to ako na meraku by mali vsetky nastroje ukazovat rovnake hodnoty alebo co si tym myslel ?
rastis
 
Příspěvky: 2840
Registrován: 27. 2. 2005
Bydliště: Petržka

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod IvanB » 20 úno 2017 17:58

Jasné, že nie... Ešte raz, že o čo mi ide - mám v mixe kopák s peakom -3dB = OK, navrstvím ho ďalším (prípadne len niekde pre lepší odpal refrénu a pod.) a hneď je to spolu okolo 0dB = problém. Logicky sa to nakumuluje, to ja si plne uvedomujem, ale keď ich stiahnem zase o niečo aby som som ich sumu dostal na -3dB, kde ich chcem optimálne mať, prídu mi v mixe málo výrazné. Keď ich nestiahnem, tak áno - kompresorom/limiterom to môžem v mastri orezať, ale dynamika (resp. ten efekt "odpalu"), ktorú som mal v mixe, ide priamo úmerne do riti...
Ale asi začnem ignorovať hlasitosť referenčných skladieb, amatér s bežnými nástrojmi ju asi nemá ani šancu dosiahnuť, navyše max. možná hlasitosť pri zachovaní ako takej dynamiky je aj vecou EQ a iných parametrov, to chce dlhoročnú prax vo fachu. V podstate som chcel len nejaké tipy, čo s hlasným (podľa meráku, nie podľa ucha) kopákom
IvanB
 
Příspěvky: 25
Registrován: 19. 2. 2017

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod TOM-Thak » 20 úno 2017 18:04

Ty furt resis master... co takhle poslat vsecky kicky na groupu a bus compresorem doladit?
Uživatelský avatar
TOM-Thak
 
Příspěvky: 3830
Registrován: 19. 6. 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod Stan » 20 úno 2017 21:20

1. Uplne opomijis fakt jak jsme schopni vnimat zvuk, 60Hz a 1000Hz s identickou intenzitou nam nebude znit stejne hlasite. To je prvni chyba kterou delas protoze ignorovanim tohoto faktu se snazis michat vse na stejnou uroven a to je spatne. Pak se divis ze je kopak utopenej v mixu a snazis se to dohnat zpusobem "tak tam teda prdnu jejste jeden kopak at to ma grady" a vubec nepremyslis co to udela. Vysledek tveho rozhodnuti te natolik prekvapi ze pro jeho napraveni je prvni veci po ktere sahnes kompresor. WRONG. No a pak ....

2. Layering neni o tom ze na jeden nastroj navrstvis druhy a nechas to tak bez jakekoliv upravy a snazit se je ukocirovat kompresorem. Pak se nediv ze se ti scitaji frekvence a proto ti sila signalu narusta. Specialne layreing kopaku je vzit napr. 3 rozdilny samply z prvniho vzit attack z druheho body a z tretiho decay a kombinaci techto elementu ziskas novy kopak.

Kazdy zacinal a rady tady najdes ale ja by jsem ti poradil se misto tipu na korigovani nasekanych chyb v mixu, spise zamerit na to proc se zvuk takhle chova a proc ten mix takhle dopadl aby jsi se jim priste vyvaroval.
Uživatelský avatar
Stan
 
Příspěvky: 1825
Registrován: 27. 4. 2013

Re: Jak na to: KICK

Příspěvekod IvanB » 21 úno 2017 09:59

Stan píše:2. Layering neni o tom ze na jeden nastroj navrstvis druhy a nechas to tak bez jakekoliv upravy a snazit se je ukocirovat kompresorem. Pak se nediv ze se ti scitaji frekvence a proto ti sila signalu narusta. Specialne layreing kopaku je vzit napr. 3 rozdilny samply z prvniho vzit attack z druheho body a z tretiho decay a kombinaci techto elementu ziskas novy kopak.


Jo jo, asi niekde tu musim zapacovať. Máš pravdu, nechal som tam "body", "punch" (alebo ako to nazvať...), z oboch kickov a to bude asi tá chyba. Mne to znelo OK, ale technicky je to proste asi ZLE

Dik za rady.
IvanB
 
Příspěvky: 25
Registrován: 19. 2. 2017

Předchozí

Zpět na Zvuk


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot]

reklama
Facebook  Twitter  Google+