jj, pristupu je ale spousta, nekdo jede do klipu ( to je vpodstate z hlediska dynamiky 'nejlepsi' :] ), nekdo do limiteru, nekdo do kompresoru a nekdo nechava master cistej. zalezi hodne na stylu - jestli delas klubovou muziku, tak vetsinou chces, aby skladba hrala nahlas a dobre hned, abys ji mohl hrat v kontextu jinejch skladeb v klubu (aspon ja to tak delam). coz samozrejme nechava minimum prostoru pro naslednej pripadnej master (proto si taky masteruju vsechno sam, pokud to teda nejde na vinyl, ale i tam sem si vpodstate jistej zvukem, takze dodavam uz vlastni hlasitej master, se kterym se toho uz neda moc provest...) ale kdyz clovek micha do limiteru a pak by ho mel kvuli masteru bypassovat, mix se uplne a totalne rozpadne, a neplati, ze kdyz za to zavesis jinej limiter se stejnym nastavenim, bude skladba zase znit stejne jako predtim.. kazdej limiter se chova podstatne jinak. proto je treba si asi rozmyslet, jestli ma clovek uplne jasno o zvuku (akustice atp.) a micha sebevedome do limiteru, nebo se na hlasitost v prvnim planu uplne vykaslat a nechat to na naslednej mastering od jinyho cloveka.delay píše:Podle me vubec nezalezi na hlasitosti mixu, jde jen o to jak hraje ne? Muzu mit mix klidně -10dB, pro mastering je to spis vyhoda bych rekl. Michat s necim jinym nez analyzerem na masterfaderu mi prijde kravina, ale kazdej mame asi jiny postupy...
KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
jo, tohle je pravda - lidi casto argumentujou tim, ze se da vzdycky otocit tim gainem, a to je pravda jenom do urcity miry - jestli clovek takhle hraje svoji (tichou) skladbu a snazi se gainem na dj mixu srovnat hlasitost s nejakou dobre znejici hlasitou skladbou, tak RMS dosahne jenom tim, ze zrusi peaky tim, ze nemilosrdne nakouri gain u svy skladby. vysledek je potom dost nepredvidatelnej a zavislej na tom, jak se chova kterej mix pri prebuzeni.. no urcite to neni idealni a je to docela chucpe. :]TOM-Thak píše:Je to prave otazka. Ono zalezi hodne na zanru. Samozrejme kdyz delas elektroniku do klubu, tak neni zadouci, aby pak DJ musel otacet gainem o pulku navic nez u ostatni vetsiny skladeb. Ja to delam tak, ze pokud to micham a doladuju doma, tak micham do 24/7C powercore, kterej zapinam a vypinam a testuju.delay píše:Podle me vubec nezalezi na hlasitosti mixu, jde jen o to jak hraje ne? Muzu mit mix klidně -10dB, pro mastering je to spis vyhoda bych rekl. Michat s necim jinym nez analyzerem na masterfaderu mi prijde kravina, ale kazdej mame asi jiny postupy...
Pokud to posilam nekam na mastering, tak na master nic nedavam a micham to, co nejlip to jde bez cehokoli na na masteru a vysledek ma pak treba -7,5 - 8,5dB.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
inflator je docela magickej, ale pozor na takovou zrnitost nebo ostrost, co vyrabi.Cyril píše:TOM-Thak: Zkus dat na master Sonnox Inflator... vysledek je hodne zajimavej... a mozna i inspirativni
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
mam zkusenost, ze dynamictejsi a tissi veci znej v klubu o dost jinak a vetsinou hur. jsem skoro nazoru, ze dynamicky na fest utazenej track je i bezpecnejsi, dovedu si predstavit nakoureni aparatu nezmasterovanym a prakticky dynamicky "nezkurvenym" trackem.. to je podle me pozitivum toho soucasnyho trendu "lisovani" dynamiky.Brooklyn / juanita juarez píše:jo, tohle je pravda - lidi casto argumentujou tim, ze se da vzdycky otocit tim gainem, a to je pravda jenom do urcity miry - jestli clovek takhle hraje svoji (tichou) skladbu a snazi se gainem na dj mixu srovnat hlasitost s nejakou dobre znejici hlasitou skladbou, tak RMS dosahne jenom tim, ze zrusi peaky tim, ze nemilosrdne nakouri gain u svy skladby. vysledek je potom dost nepredvidatelnej a zavislej na tom, jak se chova kterej mix pri prebuzeni.. no urcite to neni idealni a je to docela chucpe. :]
no vlastne stejne bejvaj v klubech v retezci vrazeny nejaky dynamicky prvky ve smyslu ochrany, ktery se na zvuku zase podepisujou podle nastaveni a vstupni urovne.
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
Já tu začínám pomalu chápat proč polovině dnešních dj-ů dělájí tracky profi producenti
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
Protože DJové sou neschopní.. hrát se naučí každej, kdo neni hluchej. Skládat hudbu není už taková sranda.TheMachi píše:Já tu začínám pomalu chápat proč polovině dnešních dj-ů dělájí tracky profi producenti
Zejména čeští djs mají hudbu jen jako další produkt na to, aby se dostali výš. Jako si dělají stránky, tiskovky apod., tak
si nechají dělat "produkci". Navíc na to nemají dost často ani talent ani nervy.. kdo by taky do toho chtěl investovat všechen čas,
peníze s tím, že se to třeba možná jednou vrátí . Tak možná šilenec jako jsem já a pár dalších tady .
- Radek Zelenka
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 zář 2009 19:30
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
No nativní sidechain, dneska v té verzi frujty 9 už něco takového tuším je. Ale tím bych skutečně nezačínal, problém je vždycky na začátku, ve výběru těch nástrojů. I když zní kopák na stejnou dobu co basa, tak to jde udělat poslouchatelný bez čehokoliv, prostě stačí mít dobrý nástroje co k sobě jdou. Sidechain komprese, ekvalizér - tohle netřeba, pokud člověk umí a slyší, tak to nepotřebuje.
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
to Tom-Thak::: Je mi to jasný a že ty nervy jsou u toho vychytáš jednu věc a třeba vychytávat další... podle mě je ale k nezaplacení pocit že se někomu bude líbit hudba kterou sis udělal sám a ten ti nikdo nevezme
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
TheMachi: To si piš, že se to vyplatí a je to k nezaplacení už jsem pár takových úspěchů zažil a člověk si pak řekne.. nedělal jsem to jen tak do šuplíku.TheMachi píše:to Tom-Thak::: Je mi to jasný a že ty nervy jsou u toho vychytáš jednu věc a třeba vychytávat další... podle mě je ale k nezaplacení pocit že se někomu bude líbit hudba kterou sis udělal sám a ten ti nikdo nevezme
Bohužel v ČR to stále převažuje, že je tady mrtě nových tváří.. djů, co si napíšou, kde všude hráli a vydají jednu věc na vlastním mp3 labelu, nechají si udělat hezké stránky a fotky mají hlavu v oblacích. Přitom to vůbec neni o hudbě a o tom, že by byli nějací synťákoví šílenci
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
a z kteryho stromu jsi spadnul ty?Radek Zelenka píše:No nativní sidechain, dneska v té verzi frujty 9 už něco takového tuším je. Ale tím bych skutečně nezačínal, problém je vždycky na začátku, ve výběru těch nástrojů. I když zní kopák na stejnou dobu co basa, tak to jde udělat poslouchatelný bez čehokoliv, prostě stačí mít dobrý nástroje co k sobě jdou. Sidechain komprese, ekvalizér - tohle netřeba, pokud člověk umí a slyší, tak to nepotřebuje.
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
[zelenka] ma v zasade pravdu, tak clovek musi zacit, aby se dostal k dobrejm vysledkum. EQ, komprese - to je vlastne snaha tu vec udelat idealnejsi, coz uz muzes udelat tim vyberem a pak si treba drobet pomoct. To samy plati pro nahravani, musi to "hrat samo", nez se na to clovek vubec vrhne se vsim tim arzenalem.
Sidechain je nekdy zachranou, ale casto taky vytvari charakter skladby - v elektronice je v tom hodne kreativniho potencialu.
Sidechain je nekdy zachranou, ale casto taky vytvari charakter skladby - v elektronice je v tom hodne kreativniho potencialu.
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
matucha: to ja tak nejak chapu, ale je to strasne idealni pripad, kterej podle me prakticky nikdy nenastava..
priklad pro me je hipass basy a dalsich veci v mixu - tady prece nejde o upravovani zvuku a jeho delani idealnejsim, ale o sprosty vymezeni prostoru.. tady proste saham po eq uz nejak strojove a i kdyby to hralo samo o sobe, tak na 99% tam ty hipassy nasadim..
me proste tahle veta "Sidechain komprese, ekvalizér - tohle netřeba, pokud člověk umí a slyší, tak to nepotřebuje." skoro zvedla ze zidle, protoze je to cistej blabol, nebo nejaka fylozoficka veta o mixu..
priklad pro me je hipass basy a dalsich veci v mixu - tady prece nejde o upravovani zvuku a jeho delani idealnejsim, ale o sprosty vymezeni prostoru.. tady proste saham po eq uz nejak strojove a i kdyby to hralo samo o sobe, tak na 99% tam ty hipassy nasadim..
me proste tahle veta "Sidechain komprese, ekvalizér - tohle netřeba, pokud člověk umí a slyší, tak to nepotřebuje." skoro zvedla ze zidle, protoze je to cistej blabol, nebo nejaka fylozoficka veta o mixu..
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
Já souhlasím s Biscuitem ... jako u mě je zrovna tohle Kámen úrazu proto jsem tenhle topic založil ... ale vyzkoušel jsem snad celou škálu možných kombinací basy s kickem ale pokud tam ten eq a side nenasadím je téměř nemožné aby to ,,znělo,, aspoň nějak!!!
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
Bez Sidechainu jsem dělal skoro doteď a hrálo to docela v pohodě. Ovšem bez EQ bych se nehl z místaTheMachi píše:Já souhlasím s Biscuitem ... jako u mě je zrovna tohle Kámen úrazu proto jsem tenhle topic založil ... ale vyzkoušel jsem snad celou škálu možných kombinací basy s kickem ale pokud tam ten eq a side nenasadím je téměř nemožné aby to ,,znělo,, aspoň nějak!!!
Ale v zásadě souhlasím, že základem je vhodný výběr nástrojů, tam se toho dá hodně podělat a neupravíš to i kdyby si se pak zbláznil
Re: KICK+BASS: jak to udelat aby se neprekryvali?
to TOM-Thak::: Jasně eq je základ bez ladění jednotlivých pásek horko těžko něco vyklohním ... ale bez sidu nevím mě to prostě nejde ... ja chci dělat hluboké basy a povětšinou to zní shitsky nebo to zakryje kick ... ikdyž je fakt že mi to nejde ani moc s tím jak říkam kámen úrazu ... sem bezradnej ...
lidi jak vůbec vy ořezáváte většinou kicky vy???
lidi jak vůbec vy ořezáváte většinou kicky vy???