Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku

Nahravanie housli ve studiu

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod carloff » 08 črc 2016 12:34

Muzu jen potvrdit ze daleko lepsi je proste aby ten clovek hral jednotlive nejake hlasy v oktavach treba, to perinovost proste moc jednim clovekem neudelas.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
www.boriscarloff.com | www.soundevice-studio.cz
Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
 
Příspěvky: 2207
Registrován: 5. 6. 2002

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod matucha » 08 črc 2016 13:10

Delal jsem ted desku, kde se casto objevoval kvartet. Dobre zahranej, dobre nahranej. Pouzit nejaky navrstveni vic taku pres sebe jsem zkusil v jedny veci, kde to teoreticky mohlo mit nejakej smysl a skoncilo to tak, ze jsem tu druhou vrstvu intenzivne automatizoval a vetsinou zustala hooodne potichu. Z velky casti to spis skodilo nez cokoli jinyho a jen obcas to bylo zajimavy v pozitivnim slova smyslu.

Taky jsou zakladem uspechu dobre napsany aranze se spravnym vedenim hlasu. Bez toho neni tezky skoncit u neceho co zni jak z MIDI.

Zdvojovani oktavama, zvojovani v alternativnich pozicich... jo to neco udela. Samozrejme vsechno z nouze>cnost o tom zadna. Ale je to fajn experimentovani. A i kdyz jednoznacne souhlasim s Liquidsoundem (kdo by nesouhlasil s Vitkem, kterej v tomhle ma leta a leta praxe), tak stejne bych doporucoval si vsechno tohle vyzkouset na vlastni kuzi. Zkusit si to navrstvit, zkusit s tim pracovat a experimentovat a zjistit sam za sebe jak to funguje a kde uz ne.
matucha
 
Příspěvky: 4970
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Pierre niko » 09 črc 2016 10:29

Dík za postřehy. Je mi to jasný. Já to určitě vyzkouším, protože já to mám v aranži ještě trochu jinak. Ta reference na Cinematic Orchestru a Motown byla tak nejblíž tomu, co mám na mysli, ale je to daleko. Těžištěm orchestrálních ploch jsou woodwinds, někdy podpořený žestěma a smyčce budou mít vyloženě podpůrnou funkci. Navíc, jak říká Matucha, vyzkouším si to. Díky taky Carloffovi, ty oktávy ledacos prominou, oproti unisonu, to mě nenapadlo a ani jsem to nikde nečet, což mě při mé kolekci SOS překvapuje :D. Když se všechny stemy nepoužijou, nevadí.
Uživatelský avatar
Pierre niko
 
Příspěvky: 724
Registrován: 28. 12. 2004
Bydliště: Valašské Meziříčí / Praha / Nové Město n. Moravě

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Liquid Sound » 11 črc 2016 12:38

V SOS se tyhle věci nedočteš, protože to není kompetence sound engineera, ale session producera, orchestrátora, aranžéra nebo samozřejmě skladatele.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct
Liquid Sound
Profesionál
 
Příspěvky: 1072
Registrován: 17. 6. 2002

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Pierre niko » 11 črc 2016 13:08

Ale občas dočteš. Inside Track rubrika, nebo Classic Tracks. Tam bejvaj skvělý informace přesně tohoto typu. Majking, aranže. Válí se mi jich tu tak stovka, i tyhle věci jsem se tam teda dočet. SOS podle mě není jen pro sound engineery.
Uživatelský avatar
Pierre niko
 
Příspěvky: 724
Registrován: 28. 12. 2004
Bydliště: Valašské Meziříčí / Praha / Nové Město n. Moravě

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod markuc » 12 črc 2016 17:39

liquid - Absolutní souhlas se vším, už jsi to asi někdy dělal :D
Uživatelský avatar
markuc
 
Příspěvky: 568
Registrován: 2. 1. 2007
Bydliště: Dobříš

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Pierre niko » 13 črc 2016 11:11

Liquid Sound: Ještě abych se vrátil ke tvýmu skvělýmu příspěvku, za kterej moc děkuju:

Oba dva jsou charakterově odlišné modely. Cinematic je větší soubor, ambientní, více klasický. Motown je malá skupina s kontaktním, útočným zvukem.

Bohužel něčeho takovýho s jednim hráčem nedostáhneš ani v super prostředí, se špičkovym gearem. Už vůbec ne v případě Cinematic zvuku. Můžeš měnit nástroje, smyčce, pozice v místnosti, styl hry, atd. Je to ztráta času a mnohokrát vyzkoušená letitá základní zkušenost předávaná zvukařema, kteří se zabývají tímhle směrem. Atmosférické plochy se dělají s velkým resp. s větším počtem hráčů, kteří hrají lehce. Pro představu zkusme deset hráčů primu. Pak to má tento efekt.

Důvod proč toho nedosáhneš je vlastně jednoduchý. Ten zdroj zvuku tj. jeden hráč, se zvukově neblíží tomu čeho chceš dosáhnout tj. skupině více hráčů. Může se přetrhnout a tobě nepomůžou mikrofonní metody, EQ, vrstvení overdubama, atd. Jediná cesta směrem kterej chceš, je navýšení počtu hráčů. Dejme tomu třeba na pět, při ukrutnym minimu, kteří ti potáhnou unisono hlas. Ty můžeš zdvojit.

Trojení a další násobky maj za následek spíš degradaci resp. odchýlení se od toho, co chceš. Charakteristickej zvuk hráče se ve svym charakteru akorát násobí. Výsledek hučí jako v úlu, protože tam není nic co by charakter táhlo jinam a zvuk správně změkčilo a přirozeně "rozjelo".

Dlužno dodat, že představa trápení jednoho hráče, jeho přesazování a čekání na přemístění mikrofonů, hraní na jiný nástroj, atd. neni lákavá ani pro jednu ze zúčastněných stran. Navíc dejme tomu, že kus má pět minut. Donutíš ho to hrát třeba pětkrát. S pětiminutovejma pauzama na přemístění. Necelá hodina v tahu. Za předpokladu, že je to dobrej listař a nebude se patlat s prvnim čtenim. S pěti lidma to máš za těch pět minut. ;) A když máš těch skladeb deset, začíná to bejt zajímavý. Ano s jednim hráčem je to patrně pořád s menší nákladovostí, ale za to taky s horšim výsledkem, delšim časem a atmosférou marného snažení.

Počet hudebníků se pro kýžený efekt nedá nijak obejít.

Plus ještě jeden dodatek. Čím je skupina hráčů menší, tím musí být hráči lepší. Nejhorší možné číslo je dvě. Jeden neustále dohání druhého v rytmu, změnách smyku, intonaci, atd. a ani jeden z nich se neschová. V deseti lidech je situace jiná. Nicméně stále tomu není tak, že by to jeden nemohl kazit všem.


Máš naprostou pravdu, o tom žádná. V momentě, kdyby to mělo být nějaký prominentní, tak bych sehnal kvartet a zdvojil (h+h+v+č), rozumím, že je to taky z nouze ctnost. Tady je to ale v layeru, a prostě to musím nějak heknout. I z finančních důvodů, je to čistá labour of love. Ale je mi jasný, co říkáš. V tom směru mě napadá, jelikož jsi profík, budeš to prostředí znát. Je nějaký místo, kde se dají poptat hráči? Je nějaké fórum šmidlikáčů (myslím to dobře :D ), kde by se dali oslovit dobří hráči s porozuměním pro labour of love případ? Dík moc
Uživatelský avatar
Pierre niko
 
Příspěvky: 724
Registrován: 28. 12. 2004
Bydliště: Valašské Meziříčí / Praha / Nové Město n. Moravě

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Liquid Sound » 14 črc 2016 09:09

Já bych na tyhle low budget projekty hledal ve vyšších ročnících na konzervatořích. Old schoolově bych píchnul barevnou A4 na nástěnku. A pak Fb stránky katedry nebo studentů, záleží co dohledáš. Bez Fb se neobejde snad už nic.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct
Liquid Sound
Profesionál
 
Příspěvky: 1072
Registrován: 17. 6. 2002

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod matucha » 15 srp 2016 21:18

Sylvia Massy ma dost "specificky" napady... a tady mluvi o nahravani smyccu:

matucha
 
Příspěvky: 4970
Registrován: 24. 5. 2002
Bydliště: Praha

Re: Nahravanie housli ve studiu

Příspěvekod Fractal » 15 srp 2016 22:57

crazy shit

btw. už jede Q+A pár týdnů na gearslutz
Uživatelský avatar
Fractal
 
Příspěvky: 2609
Registrován: 10. 4. 2004
Bydliště: Viitasaari, Finsko

Předchozí

Zpět na Zvuk


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot], psbot [Picsearch]

reklama
Facebook  Twitter  Google+