Co dělá rozdíl ve zvuku Cubase?

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 19 dub 2007 17:22

carloff píše:problem pri summaci jsou predevsim panorama a dokonce i volume..proto maji sumacni boxy vetsinou alespon pan .
Pokud by byl takovy problem pri prehravani samotny princip externi summace by moc nepomohl..
lenze ked pouzivas sumbox, tak pouzivas viacvystupovu zvuknu, to je to iste ako keby si prehraval stopy samostatne... ako nahle to prehras na jeden stereovystup, si v prave takej riti ako pri renderingu (alebo teda este vacsej). problem proste zacina az ked dojde k onomu A/n + B/n = vystup, koli zaokruhlovaniu pri deleni

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 19 dub 2007 17:24

Tudy píše:
carloff píše:problem pri summaci jsou predevsim panorama a dokonce i volume..proto maji sumacni boxy vetsinou alespon pan ...
Takže pokud by chtěl člověk kvalitu 1:1, skutečně by musel Cubase používat čistě jako tupý recorder bez jakékoliv automatizace a míchat externě každou stopu zvlášť...

No jak jsem psal - při přehrávání mi zvuk nevadí. Prostě jen nebudu používat export na míchání.
pokial ti nevadi zvuk pri prehravani, zaves si na master nejaky vst rekorder a nahraj realtime... 100x sme sa tu o tom uz bavili

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 17:55

Neviem hosi .. Nerozumiem .. A nezda sa mi to .. Preco by pri exporte mal byt pouzity nekvalitnejsi algoritmus ako pri prehravani .. Skorej mi to pripada logicke ako hovoril kexik . Ze pri exporte je viac casu a skorej to moze byt kvalitnejsie .. skorej pri realtime prehravani to moze robit problem .. Neviem .. Ja som si toto nikdy nevsimol .. pripada mi to chore ze by to tak malo byt .. proste ocakavam (a je to logicke) ze algoritmus sumacie je rovnaky pri prehravani a aj exporte , takze by to malo hrat rovnako .. inak da sa to lahko otestovat .. nahrat to do stopy pri prehravani a mixdownut to a porovnat .. podla mna vysledok bude uplne rovnaky ..

Inak .. dalsia vec je ta, ze ak tam tie rozdiely su , bude na ne treba netopirie usi a aparaturu .. si myslim ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 19 dub 2007 19:08

ved prave, ze ten kvalitnejsi (matematicky) algoritmus nemusi byt zvukovo prijatelnejsi... ako dithering, niektore veci zneju vylozene najlepsie bez akehokolvek ditheringu

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 20:51

kexik : ale mne to pride nelogicke .. preco by programatori programovali software , ktory hra inak ako exportuje .. dajme tomu daka ficura , ze ked nestiha CPU , tak upravuje algoritmus aby stihal .. to hej .. ale ked je CPU na 20% , nazo zjednodusovat prehravanie ? Spravte dakto test .. Alebo to poviem zvukarovi nasmu .. Ale ma prace nad hlavu , tak by som ho nerad zatazoval ..

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 20:54

enze ked pouzivas sumbox, tak pouzivas viacvystupovu zvuknu, to je to iste ako keby si prehraval stopy samostatne... ako nahle to prehras na jeden stereovystup, si v prave takej riti ako pri renderingu (alebo teda este vacsej). problem proste zacina az ked dojde k onomu A/n + B/n = vystup, koli zaokruhlovaniu pri deleni
no jasne jenze i pouzivani panoramy a volume v softwarovem mixu ti zmeni zvuk..jakakoliv softwarova sumace meni zvuk..s tim naprosto souhlasim ...
ale proste..mam napichany v insertech HW compresory, a prehrava to s nima slysitelne lip nez jak to zni pri mixdownu..

mimochodem nechtel by nekdo zksusit summing box DIY?
http://www.gearslutz.com/board/geekslut ... mixer.html
casti by vyrobil Tim z Buzz audio takze kvalita
The Summing Box!!!


16-24 Ch

Output level in each channel
Insert in each channel.
3 Auxs
Pan
Mute
Solo

Master bus control/fader.
Master Insert
2 parallel stereo outputs
VU meter with light
Naposledy upravil(a) carloff dne 19 dub 2007 20:58, celkem upraveno 3 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 19 dub 2007 20:55

Pytkin píše:...Spravte dakto test ...
Já to určitě zkusím, jen si tu musím pohledat informace, jak to nahrát v reálném čase do toho VST recorderu...
Naposledy upravil(a) Tudy dne 19 dub 2007 20:58, celkem upraveno 1 x.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 20:56

carloff : pockaj .. akoze meni zvuk ?? matematicky nechapem preco by mala menit zvuk .. 1+1=2

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 19 dub 2007 20:59

Pytkin: takto to při sumaci bohužel nefunguje :)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:01

tudy : ale rozvedte to ! meni zvuk oproti comu ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:05

carloff : ked mas napichane v insertoch HW kompresory .. tak pri mixdowne by to malo ist v realnom case .. algoritmus by mal byt rovnaky ako pri prehravani .. to je potom daka chyba softwaru ak to tak neni ..

skusal si dakedy pri prehravani nahrat ten signal ktory hra von ? ten predsa musi hrat rovnako ako to co pocuvas ..

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:06

proste to tak neni...kdyz to mixdownu zni to proste ploseji..netusim proc
..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:06

carloff : pouzivanie volume a pan meni zvuk .. To znamena .. ze ked volume na stope stiahnem .. a vytiahnem si monitory .. tak to bude hrat inak .. hej ?

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:08

v promile ano..a ty promile se v mixu nascitaji...zkus si totez udelat na analogovem pultu dej si pan doleva a pak si ho zkus dat softwerove...zni to proste jinak
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 19 dub 2007 21:08

Pytkin píše:tudy : ale rozvedte to ! meni zvuk oproti comu ?
To asi nejlíp vysvětlí Kexik, bo ma na to buňky :)
Já jen mlhavě tuším, že jde o to zaokrouhlování - máš dvě (a více) digitální hodnoty (úrovně) a nějaký algoritmus určí, jaká bude výsledná. A předpokládám, že se nejedná jen o aritmetický průměr...
Krom toho se vždy musíš přiklonit k nějaké hodnotě a to je to, jak píše Carloff - když se to nasčítá...
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Odpovědět