Co dělá rozdíl ve zvuku Cubase?

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 20 dub 2007 21:29

Rošky, díky za hodnotný názor.
S tím, že spousta nahrávek vzniká digitálně (mix) a s dobrým výsledkem, máš pravdu.
Tohle téma jsem nakousl hlavně proto, že se snažím vytvořit si nahrávací systém, který bude nejlíp (v rámci mých možností) vyhovovat mé představě o kvalitním -nebo spíš slušném- zvuku. A do této představy mi právě spousta nových nahrávek nezapadá díky jakési chemičnosti. No a přesně ten náznak "ztráty šťávy" jsem zaznamenal při "exportu" mého starého Cubase VST (který mi jinak plně vyhovuje).
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 20 dub 2007 22:31

A zkusili jste si nekdo co udela prevod treba z 24 do 16 bitu? Nebude treba tam kus problemu?

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 20 dub 2007 22:42

Teda Nunu :roll:
16-bitová jsou snad všechna běžná CD ( včetně On Every Street :) )

Pro upřesnění: já samozřejmě porovnávám vymíchaný zvuk s exportovaným a oba jsou 24bit
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 20 dub 2007 23:11

Je to tedy dost OT, řešit analogovou sumaci v threadu o Cubase (navíc se to tu již řešilo), ale mě to hodně zajímá. Mám svůj polodinosauří setup postavený podobně jako Rošky, tedy 18 výstupů z kompu (RME Multiface plus MARIAN AdCon) do pultu a také předmíchávám některé skupiny nástrojů dohromady v počítači. Myslím, že rozdíl slyším a několikrát jsem si to i zkoušel smíchat v Logicu a na pultu, což ale u mne může být hodně ovlivněno tím, že mám lampový pult, který přirozeně barví. Nedokáži ale říct, který mix je lepší, prostorovější nebo dynamičtější. Možná mohu říct, že mix z pultu tak nějak přirozeně víc drží pohromadě. Spíš jen to ale tak, že jsou prostě jiné a je to asi věc vkusu, nikoli kvality. Můj vkus si vybral outboard.

Saša

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 20 dub 2007 23:16

zaklad by mely asi byt dobry DA prevodniky.
pri 16 kanalech staci rozdelit mono hlas kick snare kytary overheady fx a ostatni do zbytku a hraje to podstatne lepe..
komprese a EQ z analogu, neco samozrejme uz v DAW , par HW hallu a ten zvuk je o necem jinem....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 21 dub 2007 01:32

carloff : a bude ten rozdiel pocut aj posluchac zo 16bit cdcka a beznych hifi reprakov ?

celkom by ma zaujimalo fakt dake porovnanie .. Sasov setup je nefer .. kedze ma analog pult ..detto carlof , ked pouzije analogove kompresory a EQ ..

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 21 dub 2007 08:47

Pytkin: Záleží na tom, čemu říkáš běžné repráky. Z jezevčíka to asi nerozezná nikdo :) , ale myslím, že 2-pásmové AQčka se stolním zesilovačem už ten rozdíl odhalí.

Příští týden udělám porovnání na svém setupu.
Jen nevím jak se mi podaří srovnat úroveň reverbů - už vím propísknu je 1 kHz-em
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 22 dub 2007 23:12

Tudy : to som si prave neni isty, ci to na slusnej hifi aparature bude pocut .. otestuj ..

Odpovědět