Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Sekvencery Steinberg Cubase a Nuendo
Odpovědět
alquadim
Příspěvky: 208
Registrován: 23 led 2006 11:36

Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Příspěvek od alquadim »

Zdravim,

mel bych dotaz ohledne upravy zaznamenaneho zvuku. Zkusim priklad - pri zaznamu bicich bubenikovi ujede jeden kickdrum, ktery bych rad zarovnal manualne oznacenim toho mista a posunem na pozici, kterou potrebuji, nejde mi o presnou kvantizaci, jen upravu jednoho mista presne tak, jak bych sam chtel (napr. v ramci 2 sekund). Zkousel jsem pracovat s hitpointy, ale neslo napriklad "potahovat" jen s malou casti zaznamu - ma predstava je, ze si oznacim napriklad 3 hitpointy (treba ty 2 sekundy), kdy 2 z nich budou hranicni a s jednim prostrednim budu moci "potahovat", cimz budu moci "natahovat" / menit vlastnosti jen teto casti zaznamu - manualne zmenim pozici.

No, snad jsem to popsal srozumitelne. Predem moc diky za prispevky.

vras
Příspěvky: 852
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Příspěvek od vras »

Jen jedno misto? Zadne hitpointy. Hod si multitrack bicich do slozky, strihni to cele tesne pred uderem toho kick az do nasledujiciho uhozu (zase podle materialu - pokud pres to zni napr. cinel, musis o kus dal). Posun ten pidikousek podle ucha nebo gridu tam, kam to spravne patri a crossfade. Kdyz to udelas dobre, nebude nic poznat.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Příspěvek od delay »

Přesně tak, jak píš vras... není problém pak třeba vzít povedenější část z uplně jiného pokusu, obecně vzato, stříhání bicích je často velice efektivní a bezproblémové... ale musíš samozřejmě střihat komplet stopy.

alquadim
Příspěvky: 208
Registrován: 23 led 2006 11:36

Re: Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Příspěvek od alquadim »

Vyreseno.

Yep, diky moc. Dal jsem asi blby priklad, u tech bicich bude samozrejme pak problem dat to dohromady napriklad s presnym cinelem, proto nahrat v nekolik lejnecha postrihat - jasne.

Co jsem chtel jsem nasel, funkce je WARP, urcite to vsici znate, jen ja jsem ji hledal. Spise to bude slouzit pro "natahovani" zpevu/kytary apod., aby byl rytmicky zvuk presny, coz pro tuto vec je WARP velice uzitecna vec.

Moc diky a hezky den.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Cubase 6 - uprava nepresneho zaznamu

Příspěvek od delay »

Pokud máš kick mimo a činel dobře ve stejnou dobu, tak je lepší najít stejný místo jinde ve skladbě a nakopírovat to, tu jednu dobu posluchač nemá šanci poznat, pokud to sedne... Naopak nějakejm warpům bych se v akustické hudbě hudbě vyhnul, stane se, že basa je mimo kopák nebo i kytary samozřejmě, ale zrovna basu je lepší stříhat stejně jako bicí a řešit crossfadema, nepřijdeš pak o čitelnost transientů což je extrémně důležitý, sřihat kytary je daleko horší, v rámci mixu to lze, pač např ve spojení s druhou kytarou a basou to může fungovat i přes to že samotná stopa vypadá jak hraná o prasete... warp a jakejkoli jinej bending je slyšet, více či méně ;), samozřejmě na protažení nebo zkrácení dvou tří tónů u jinak pěknýho sól ači vokálu je to OK.

Odpovědět