Otazky na cubase
myslis jako ze mas ten presah ( ten dozvuk ) aby to neznelo jakoby usekly?
mne napadlo nahrat 3x zasebe tu melodii a pak vystrihnout tu prostredni cast..
tazke treba by jsi mel melodii 8 baru , tak ji nahrat 3x zasebou to je 24 baru a vystrihnout to od 9 do 16 baru... pak kdyz to bude loopovat tak by to melo byt i nazacatku s dozvukem toho konce...
mne napadlo nahrat 3x zasebe tu melodii a pak vystrihnout tu prostredni cast..
tazke treba by jsi mel melodii 8 baru , tak ji nahrat 3x zasebou to je 24 baru a vystrihnout to od 9 do 16 baru... pak kdyz to bude loopovat tak by to melo byt i nazacatku s dozvukem toho konce...
2dendy: pokud vim, tak v Cubase to u overlapping audio eventu nepujde, vzdycky se prehrava jen to audio, co je v popredi (na rozdil od MIDI, kde moznost merge je). Jde to i obejit pomoci audio mixdown: vytvorit z tech dvou stop toho novy event od delce tech 16 taktu - a ten uz pak muzes duplikovat v jedne stope
Zajimalo by me, kdo jak pouziva Cubase pri nahravani vice skladeb, napr. kdyz kapela toci cele CD ve studiu:
Otevirate na kazdou skladbu novy projekt nebo ty skladby mate za sebou v jednom Cubase projektu?
Ja jsem zatim ze strahu pred padem preplneneho projektu mel na kazdou skladbu zvlast projekt, ale jsou tracky, kde clovek pouziva ty stejne pluginy na celou desku. Pak je jednodussi to mit v jednom projektu.
Tesim se na vase nazory a zkusenosti.
Otevirate na kazdou skladbu novy projekt nebo ty skladby mate za sebou v jednom Cubase projektu?
Ja jsem zatim ze strahu pred padem preplneneho projektu mel na kazdou skladbu zvlast projekt, ale jsou tracky, kde clovek pouziva ty stejne pluginy na celou desku. Pak je jednodussi to mit v jednom projektu.
Tesim se na vase nazory a zkusenosti.
urcite kazda skladba novy projekt....
ved ty si vies vyrobit "template" - nakonfigurujes si projekt presne tak ako protrebujes (pridas stopy, efekty na inserty, routovania v mixeri) .. a potom das to cele (prazdne, bez audia nahrateho) "SAVE AS TEMPLATE" ... a potom zakazdym ked das vytvorit novy projekt, vyberes si ten svoj templejt z tych co ti tam cubase ponuka a nabehne ti projekt uz zo vsetkymi nastaveniami, naloadovanymi insertami, atd ...

pchat vsetko do 1 projektu to musi byt neprehladne a nepohodlne na editaciu...
ved ty si vies vyrobit "template" - nakonfigurujes si projekt presne tak ako protrebujes (pridas stopy, efekty na inserty, routovania v mixeri) .. a potom das to cele (prazdne, bez audia nahrateho) "SAVE AS TEMPLATE" ... a potom zakazdym ked das vytvorit novy projekt, vyberes si ten svoj templejt z tych co ti tam cubase ponuka a nabehne ti projekt uz zo vsetkymi nastaveniami, naloadovanymi insertami, atd ...

pchat vsetko do 1 projektu to musi byt neprehladne a nepohodlne na editaciu...
No, ja nahravam pres analogovy mix (direct out) a reverb zpevakovi pustim z HW. Takze behem nahravani ten pocitac slouzi jenom pro zaznam a nezatezuju ho pluginami ani procesorovanym monitoringem. Takze pro me by nemelo smysl mit prednastavene pluginy jenom pro ucely monitoringu pri nahravani.pavlii píše:2jardatop: to ani IMHO netřeba, protože při nahrávání jsou pluginy (alespoň v mém případě) voleny pouze orientačně do příposlechu pro hráče/zpěváky a nahrává se čistě. Čili finální pluginy volím až při míchačce a tam už je variabilita, protože podle nálady a skladby použiju to či ono....
P.
Zato bych uvital, kdybych mohl jednou nazvucene bici na celou desku zpracovat ve vsech skladbach najednou a potom uz to jenom mirne doladovat.
Ale nevim prave, jak dlouhy projekt se jeste snese. Zazil jsem v jednom nejmenovanem studiu (v roli interpreta), ze cele album meli rozpracovane v jednom projektu a pak se jim to zhrouilo. Ale nebyl to Cubase, ale nejaky spec. software pro stary Mackie digitalni nahravaci pult.
2jardatop: ale ani pak nevidím problém - IMHO pokud máš pro všechny skladby bicí nazvučené stejně tak, že se na ně dají aplikovat stejně nastavené efekty (tohle je docela masakr, ale budiž, řekněme, že to tak prostě jde udělat), tak si vytvoříš template i s pluginama, které budou nějak nastavené a bude to platit pro všechny další projekty otevřené na základě této šablony. Jestliže ti jde jen o "jemná" dolaďování, tak potom je to stejný případ - základní nastavení je hotové, jemně doladíš při mixu.
Takže pořád nechápu, kde je problém. Pokud nevíš, jaké použiješ při mixu pluginy (a to se nikdy nemusí vědět), tak nemá smysl se tímto problémem přece vůbec zabývat, ne? Nebo mi něco nedošlo..?
P.
Takže pořád nechápu, kde je problém. Pokud nevíš, jaké použiješ při mixu pluginy (a to se nikdy nemusí vědět), tak nemá smysl se tímto problémem přece vůbec zabývat, ne? Nebo mi něco nedošlo..?
P.
2 pavlii:
Jasne, v poradku. Jenom jsem chtel udelat maly pruzkum, kdo jak nahrava, kdyz nahrava cele album. Nebo jestli ma nekdo zkusenosti s nestabilitou projektu, pokud je tam napr. nekolik hodin vicekanaloveho zaznamu.
A vypada to, zes reagoval jenom ty. No nic
edit: mozna to sem ani nepatri. Mozna bych mohl zalozit tema pro vsechny DAW obecne. I s anketkou
Jasne, v poradku. Jenom jsem chtel udelat maly pruzkum, kdo jak nahrava, kdyz nahrava cele album. Nebo jestli ma nekdo zkusenosti s nestabilitou projektu, pokud je tam napr. nekolik hodin vicekanaloveho zaznamu.
A vypada to, zes reagoval jenom ty. No nic

edit: mozna to sem ani nepatri. Mozna bych mohl zalozit tema pro vsechny DAW obecne. I s anketkou

2jardatop: mno - na tvojí prvotní otázku reagoval dendy, já jsem reagoval na tu druhou
Třeba teď jsem na jedno demo (zatím 9 skladeb) měl 9 samostatných projektů, přičemž byla ale jedna základní template (protože dělám ve VST/32, tak to vlastně byla Aranž). Tam jsem měl předpřipravené a pojmenované stopy, routing a okna s potřebným, takže stačilo otevřít jako Nový Projekt a jelo se 
P.


P.
Viete mi strucne vysvetlit ako funguje Delay Compensation v Cubase? Chapem to tak, ze by to malo riesit problem s individualnou latenciou jednotlivych VST. ked to ale zapnem, tak mi napriklad L2 prestane fungovat. Ako sa to teda pouziva? A preco je to nieco, co sa moze alebo nemusi zapnut a nie je to ako automaticka funkcia?