Otazky na cubase
Existuje pojem automatic delay compensation, coz je vlastnost Cubase, ze srovna latence veskerych pluginu, aby stopy byly v perfektni synchronizaci. Ty myslis zrejme CONSTRAIN delay compensation, funguje to asi tak, ze to omezi pluginy, ktere generuji latenci tak, aby se dosahlo vysledne minimalni latence - je to samozrejme na ukor zvuku (ale s jeste unosnym zvukem aspon pro recording atd.).
http://www.steinbergusers.com/TechDocs/ ... sation.pdf
http://www.steinbergusers.com/TechDocs/ ... sation.pdf
Spravne by otazka mela znit: "jakou vzorkovaci frekvenci pouzivate?", protoze pocet bitu na vzorek nema na zatizeni valny vliv (spise pouze na velikost wavu na disku a prenos z disku), takze typicke nastaveni je 24 (resp. by to melo odpovidat AD prevodniku), snizenim na 16 se skoro nic neurychli.Ako v praxi pouzivate rozlisenie projektu v Cubase? Kedze je 24/96 ovela viac zatazuje PC, nie je lepsie pouzivat to len na konecne nahravania? A pri akomkolvek aranzovani bezat na 16/44.1?
Hlasitost VSTi vs. hardwarove syntaky. Pod Cubasom pouzivam tak VSTi ako aj hardwarove syntaky. Problem je v tom, ze VSTi pri naloadovani hraju podstatne hlasnejsie ako externe syntaky. Preto ich treba v mixe stisovat cca o -5dB, aby to bolo vyrovnane a dalo sa hrat sucasne.
mam preto dve otazky:
1. neda sa v Cubase nejako prednastavit, aby vsetky VSTi hrali napriklad o 5dB tichsie a nemuselo sa to vzdy mechanicky nastavovat pri naloadovani konkretneho nastroja?
2. pokial nahram taketo stisene VSTi do audia, nie je to zbytocna strata hlasitostnej urovne?
mam preto dve otazky:
1. neda sa v Cubase nejako prednastavit, aby vsetky VSTi hrali napriklad o 5dB tichsie a nemuselo sa to vzdy mechanicky nastavovat pri naloadovani konkretneho nastroja?
2. pokial nahram taketo stisene VSTi do audia, nie je to zbytocna strata hlasitostnej urovne?
globalne to asi nestisis, skorej by som sa snazil dorovnat hlasitost zhlasnenim audio in vstpu respekltive vystup zo syntakov..
ale ak nahravas do 24bit audia tak ti to moze byt uplne jedno, ak aj nieco mas trebars na -10dB nahrate tak je to jedno, k ziadnemu zhorseniu kvality nedochadza, 24bit ma dostatocne hustu kvantizaciu aj na nizzej hlasitosti...
ale ak nahravas do 24bit audia tak ti to moze byt uplne jedno, ak aj nieco mas trebars na -10dB nahrate tak je to jedno, k ziadnemu zhorseniu kvality nedochadza, 24bit ma dostatocne hustu kvantizaciu aj na nizzej hlasitosti...
Presne tak. Taky tomu nastaveni rikaji "record format". Pro projekt v plne kvalite bezpecne staci tolik bitu, kolik zvladne ADC. Vyssi cislo uz fakt nic neprida, leza zabere misto na disku. Jedine, na co je potreba pamatovat, jsou pripadne mixdowny ze stop, pokud se neco nasledne reimportuje zpet do projektu, tak delat mixdown jako 32-float (nikoliv mene, protoze to znamena zbytecny dithering) Ale i tady zustava nastaveni Project Setup-Record Format (16/24/32) nezmeneno, tj. typicky na 24.Těch 32bit-float doporučuje chlapík proto, protože vniřní procesorování Cubase je na 32 bitech. Já nahrávám taky do 32bitů a projekt mám standardně nastavený na 32 bitů.tak je to IMHO zbytečné plýtvání místem na disku, nevidím v tom praktický přínos ke zvuku....




