Otazky na cubase

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Odpovědět
vras
Příspěvky: 830
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 22 led 2009 21:04

Existuje pojem automatic delay compensation, coz je vlastnost Cubase, ze srovna latence veskerych pluginu, aby stopy byly v perfektni synchronizaci. Ty myslis zrejme CONSTRAIN delay compensation, funguje to asi tak, ze to omezi pluginy, ktere generuji latenci tak, aby se dosahlo vysledne minimalni latence - je to samozrejme na ukor zvuku (ale s jeste unosnym zvukem aspon pro recording atd.).

http://www.steinbergusers.com/TechDocs/ ... sation.pdf

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 22 led 2009 21:09

jo to som myslel. takze zrejme to nie je nieco na final mixaz a master, ale len na nahravanie....

vras
Příspěvky: 830
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 22 led 2009 21:14

urcite to kurvi zvuk, takze pouze pro VSTI, recording atd.

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 23 led 2009 15:06

Ako v praxi pouzivate rozlisenie projektu v Cubase? Kedze je 24/96 ovela viac zatazuje PC, nie je lepsie pouzivat to len na konecne nahravania? A pri akomkolvek aranzovani bezat na 16/44.1?

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 23 led 2009 16:36

2dano: pracuju soustavně ve 24/44.1

P.

Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 448
Registrován: 20 črc 2004 10:04

Příspěvek od TAP » 23 led 2009 16:41

NAa DVD "internal mixing" ten chytrý německý pán radí zásadně 32-floating/44.1

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4571
Registrován: 24 lis 2005 23:22

Příspěvek od Amorph » 23 led 2009 16:49

Ja bud 24/44.1 nebo 24/88.2

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 23 led 2009 16:50

2TAP: zajímavá alternativa.....já to nikdy nezkusil zapnout, 32-bit float....

P.

vras
Příspěvky: 830
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 23 led 2009 18:05

Ako v praxi pouzivate rozlisenie projektu v Cubase? Kedze je 24/96 ovela viac zatazuje PC, nie je lepsie pouzivat to len na konecne nahravania? A pri akomkolvek aranzovani bezat na 16/44.1?
Spravne by otazka mela znit: "jakou vzorkovaci frekvenci pouzivate?", protoze pocet bitu na vzorek nema na zatizeni valny vliv (spise pouze na velikost wavu na disku a prenos z disku), takze typicke nastaveni je 24 (resp. by to melo odpovidat AD prevodniku), snizenim na 16 se skoro nic neurychli.

kyvaa
Příspěvky: 216
Registrován: 04 dub 2008 21:43

Příspěvek od kyvaa » 23 led 2009 19:37

u mýho compu je 88.2 strop, výš už mi Wlab škube a pak je alespoň rychlejší downampling na 44.1

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 24 led 2009 13:12

Hlasitost VSTi vs. hardwarove syntaky. Pod Cubasom pouzivam tak VSTi ako aj hardwarove syntaky. Problem je v tom, ze VSTi pri naloadovani hraju podstatne hlasnejsie ako externe syntaky. Preto ich treba v mixe stisovat cca o -5dB, aby to bolo vyrovnane a dalo sa hrat sucasne.

mam preto dve otazky:

1. neda sa v Cubase nejako prednastavit, aby vsetky VSTi hrali napriklad o 5dB tichsie a nemuselo sa to vzdy mechanicky nastavovat pri naloadovani konkretneho nastroja?

2. pokial nahram taketo stisene VSTi do audia, nie je to zbytocna strata hlasitostnej urovne?

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12668
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy » 24 led 2009 16:22

globalne to asi nestisis, skorej by som sa snazil dorovnat hlasitost zhlasnenim audio in vstpu respekltive vystup zo syntakov..

ale ak nahravas do 24bit audia tak ti to moze byt uplne jedno, ak aj nieco mas trebars na -10dB nahrate tak je to jedno, k ziadnemu zhorseniu kvality nedochadza, 24bit ma dostatocne hustu kvantizaciu aj na nizzej hlasitosti...

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 11:43

Příspěvek od Ondrash » 24 led 2009 20:56

Těch 32bit-float doporučuje chlapík proto, protože vniřní procesorování Cubase je na 32 bitech. Já nahrávám taky do 32bitů a projekt mám standardně nastavený na 32 bitů.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 25 led 2009 03:57

2Ondrash: to je sice hezké, ale pokud nemáš 32-bit AD/DA převodníky, tak je to IMHO zbytečné plýtvání místem na disku, nevidím v tom praktický přínos ke zvuku.... Kdyžtak mě poučte :-)

P.

vras
Příspěvky: 830
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 25 led 2009 10:02

Těch 32bit-float doporučuje chlapík proto, protože vniřní procesorování Cubase je na 32 bitech. Já nahrávám taky do 32bitů a projekt mám standardně nastavený na 32 bitů.
tak je to IMHO zbytečné plýtvání místem na disku, nevidím v tom praktický přínos ke zvuku....
Presne tak. Taky tomu nastaveni rikaji "record format". Pro projekt v plne kvalite bezpecne staci tolik bitu, kolik zvladne ADC. Vyssi cislo uz fakt nic neprida, leza zabere misto na disku. Jedine, na co je potreba pamatovat, jsou pripadne mixdowny ze stop, pokud se neco nasledne reimportuje zpet do projektu, tak delat mixdown jako 32-float (nikoliv mene, protoze to znamena zbytecny dithering) Ale i tady zustava nastaveni Project Setup-Record Format (16/24/32) nezmeneno, tj. typicky na 24.

Odpovědět