Otazky na cubase

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3010
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 25 led 2009 14:39

2vras: napadá mě vlastně jen jedno pozitivum: protože DAW pracuje interně ve 32bit, tak vezmeme-li v úvahu, že máme audio ve 24bit (AD převodník), při práci si to DAW rozšíří na 32bit, zpracuje a zase překonvertuje do 24bit (případně opravte logickou chybu ;-) ). Pokud nabereš audio 24bit AD převodníkem, ale "nadstavbou" v DAW budeš generovat 32bit soubory, nebudou se výše zmíněné 2 konverze dělat; mohlo by to ssebou nést tím pádem méně zaokrouhlovacích chyb.... To ale byla jen čistě teoreticko-matematická úvaha momentálního osvícení :-D

P.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Příspěvek od vras » 25 led 2009 17:00

pavlii: interne to jede v realnych cislech (u Cubase 32) , konverze z 24bit int do 32-float je kvalitativne "bezztratova". Zpet do 24 bitu se uz nikde nic nekonvertuje. Jedina konverze dolu je az finalni export, kde se z 32-float udela finalni dithering do 16 bitu pro CD...

rastis
Příspěvky: 2874
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 25 led 2009 17:32

ja by som mal jednu uplne zaciatocnicku otazku :)

kde v Cubase si nastavim, aby sa po zastaveni prehravania vratil kurzor na zaciatok prehravania a nezostal tam, kde sa stoplo prehravanie ?

dakujem :)

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3010
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 25 led 2009 17:37

2rastis: někde v Preferences IMHO :-)

P.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Příspěvek od vras » 25 led 2009 17:37

pavlii: OPRAVA !!! Ted jsem to pro jistotu testnul - dowmnix do 32-float v pohode, freeze se uklada taky jako 32, problem je ale u 'bounce audio', kde se vyrobi wav podle bitove hloubky v projektu! Ach jo. V tomto pripade ma nastaveni 32-float opodstatneni: nastesti nastaveni funguje evidentne tak, ze se to da v projektu menit, tj. hodiny nahranych wav muzou byt v 24 bitech a pred strihanim a upravami pripadnymi bounce staci prepnout do 32-float (narozdil od samplovaci frekvence, ktera asi nepujde jen tak bez potizi zmenit)
Ponechat 32-float porad je az na plytvani mistem samozrejme tez OK.

rastis
Příspěvky: 2874
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 25 led 2009 17:58

pavlii píše:2rastis: někde v Preferences IMHO :-)

P.
ooops - tam by som to v zivote nehladal :)

ale dik :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21269
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 25 led 2009 18:08

zamyslime sa nad 32bit floatom .. neni to nepresnejsie ako 32bit integer ? kolko bitov sa pouzije na mantisu a kolko na exponent ?

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12699
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy » 25 led 2009 18:11

rastis: ked kliknes 2x na stop tak sa vrati kurzor na zaciatok ...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21269
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 25 led 2009 18:15

rastis : v strizniach sa to vacinou nastavuje ze ci stopka robi STOP alebo PAUSE ..

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Příspěvek od vras » 25 led 2009 18:51

zamyslime sa nad 32bit floatom .. neni to nepresnejsie ako 32bit integer ? kolko bitov sa pouzije na mantisu a kolko na exponen
integer cisla jsou dost nevhodna, jednak muzou teoreticky pretect (clipping - zname ze zvukovych karet, ze?) a jednak v pripade malych signalu se ztraci presnost - tj. zkresluji. Dobrym prikladem muze byt CD, kde velmi tiche pianissimo pasaze typicky ve vazne hudbe hraji hrozne, protoze pouzivaji jen par dolnich bitu z celeho 16bitoveho formatu a to uz kvalita dostane citelne zabrat. Oba problemy u floating point cisel odpadaji.

Definice 32-bit "float" : The data type "float" is a 32 bit wide floating point number consisting of a 23 bit mantissa, an 8 bit exponent and a sign bit.

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 10:43

Příspěvek od Ondrash » 25 led 2009 19:21

Já jsem viděl jeden tutorial, kde chlapík mluví o 32bitech float. A pokud je to vnitřní procesorování Cubase, jako že je, tak to tedy neřeším. A říkáte místo na disku? V dnešní době? Všechny moje projekty mají dohromady 15GB to není ani pětina mého jednoho HDD (mám tři), takže to neřeším. Pavli s těmi převodníky ADDA s tebou samozřejmě souhlasím... :)

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Příspěvek od marian » 15 úno 2009 13:27

mozno sa to tu riesilo, necital som to cele

zacal som robit v cubase (sx) trocha bicie , nieco som naklikal, a exportol do wav ako komplet.
chcel som sa spytat, ci sa to neda exportnut po nastrojoch (zvlast kopak, snare, ...)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21269
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 15 úno 2009 13:53

mozes si remixnut midi stopu na jednotlibe bicie a potom si vzdy zasolujes dany nastroj ... alebo v prehravanom instrumente len zasolujes dany bubon .. alebo ... moznosti je kopa .. nepises co pouzivas ..

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Příspěvek od marian » 15 úno 2009 14:37

Pytkin píše:mozes si remixnut midi stopu na jednotlibe bicie a potom si vzdy zasolujes dany nastroj ... alebo v prehravanom instrumente len zasolujes dany bubon .. alebo ... moznosti je kopa .. nepises co pouzivas ..
pouzivam to co tam bolo, myslim ze LM7, chcel som sa s tym naucit zaklady
dik za tips, pozriem to

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3353
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 15 úno 2009 14:39

v Cubase je pri bicich najlepsie pouzivat drum track editor a potom uz nemas problem mutovat jednotlive noty... zaroven si mozes bez vacsaj namahy priradovat k jednotlivym vstupnym notam akekolvek vystupne, napriklad ze C3 bude hrat ako C4 a podobne...

Odpovědět