Otazky na cubase

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Odpovědět
Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 02:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 24 úno 2009 04:01

carloff píše:no ani v offline ti nepujde vyexportovat mixdown bez zadaneho asio driveru s funkcni zvukovkou...coz znaci ze to asi tu zvukovku potrebuje..kdyz ji potrebuje neco z ni pouziva...
selska logika...
ne.. jde to samozrejme bez zvukovky. (radsi sem si to zkusil, zvukovka disabled, nastaveny driver apogee - ktera sedi fyzicky u matouse ve studiu - wi-fi clock nema (joe king)).

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 24 úno 2009 10:10

hm divny ja to ted zkousel s driverem z Maudio na notebooku a hlasi mi o ze m audio neni pripojen...je to vec driveru teda?
takze v offline by to nemelo pouzivat zvukovku a v realtime ano? takze zni jinak ty mixy?
nebo snad i pri mixu v realu pouziva pouze driver ? ty efekty co tam mam jak HW inserty musi pouzivat digitalIO
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8792
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 24 úno 2009 10:39

ja tomu porad nerozumim a koukam, ze nejsem sam :-D
co je offline - opacnej mod realtimu?

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 24 úno 2009 10:45

no vidim ze to nie je az take jednoduche ako som cakal :-)

biscuit: offline sa tu pouziva pre "nerealtime"

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 24 úno 2009 11:41

Mno, teda schválně ještě kouknu do manuálu, ale mám zato, že obě věci jsou naprosto totožné v principu. Mohou se lišit ty mixy v případě použití plugin (VST/DX efektů a nástrojů), které se v off-line a realtime chovají jinak (viz sousední diskuse před časem ohledně interního bitového zpracování). Když si to vezmete totiž principielně, tak je tady audio engine s nějakými algoritmy, které vůbec umožňují míchání a efektování. Zvukovka jako HW je až za tím - to, že je tu režim "rendering" (čili off-line) je čistě jen o praxi (proč na DAW čekat vždycky 3-6 minut standardní skladby, než vznikne míchačka - vždyť to nemusí být slyšet, takže celý mix lze tím pádem spočítat rychleji, co výkon DAW a počítače dovolí).

P.

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 26 úno 2009 12:15

To je zajimave tema.
carloff: Jojo vyuziva to je pravda, viz nastaveni latence zvukovky ovlivnuje latency a chyby ve vyexportovanych automatizacich (aspon u me).

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 26 úno 2009 13:51

Tome: právě proto, že ovladač je využíván, tak se latence při jakémkoli exportu (realtime/off-line) nemůže nijak projevit, pokud všechen externí HW (je-li použit) správně spolupracuje s audio engine DAW. Latence je problém, který zaznamenáš jen v případě, že srovnáváš vstup s výstupem; nastavíš-li buffer zvukovky na 2ms nebo 500ms, tak po kliknutí na Play nepoznáš zhola nic :-) ale při hraní s VSTi pomocí klaviatury už ano.

P.

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 26 úno 2009 15:10

pavlii: Tak to je zvláštní, protože když vyexportuju trek od 0 s vysokou latencí tak na začátku je opožděn a je tam několik ms díra a neni to přesně na nulu. Když udělám strmou automatizaci z 0 na max. tak se mi ta automatizace opozdí při vyjetí treku. Pokud mám míň nástrojů a nižší latency tak je song od nuly přesně a automatizace běhají rychle (mluvím o ovladání VST efektů a interních VSTi nástrojů, hw mám vyjetý do audia). Je to zvláštní.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 26 úno 2009 15:13

2Tom: jako ano, může tam být ta "latenční" díra na začátku, ale měla by být u všeho, čili celý projekt musí zařezávat na sampl. Jinými slovy - tak, jak popisuješ to chování, by se přece nedalo pracovat, protože by muselo být tedy i zpožďované chování VST mixeru vůči audio stopám třebas....

P.

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 26 úno 2009 15:17

pavlii píše:2Tom: jako ano, může tam být ta "latenční" díra na začátku, ale měla by být u všeho, čili celý projekt musí zařezávat na sampl. Jinými slovy - tak, jak popisuješ to chování, by se přece nedalo pracovat, protože by muselo být tedy i zpožďované chování VST mixeru vůči audio stopám třebas....

P.
jo jo presne tak to vnimam aj ja...

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 26 úno 2009 15:17

pavlii: Je to zvlastni, ale deje se to. Ten zacatek mi nevadi.. a automatizaci resim tak, ze to nedelam tolik strmě, ale davam ji určitej attack.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 26 úno 2009 15:21

2Tom: OK - čili: máme audio stopu. Zautomatizujeme šavli na VST mixeru skokově z -nekonečno na 0 dB v konkrétním čase (době). Uděláme Export Audio - jednou při ASIO Buffer Size na (třeba) 128samplů a podruhé při 1024 samplů. Výsledné audio soubory se budou lišit v oblasti té skokové změny hlasitosti, je tak?

P.

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 26 úno 2009 15:23

pavlii: Presne tak. Ten skok na stope pri male latency bude spravne tak jak jsem ho nastavil. Skok u vysoke latence bude opozden. (nevim, zda to pozname na VST mixeru a nebo konkretnim VSTi.. to by chtelo asi rozlisit, zda to je vina VSTi a nebo jestli to plati na audio stopu taky, to musim testnout)

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 26 úno 2009 15:53

2Tom: Z technického pohledu věci by to mělo být stejné ve všech případech - tedy přesně. Chtělo by to větší vzorek obyvatelstva na porovnání :-D

P.

Johnny_Tiss
Příspěvky: 137
Registrován: 03 srp 2006 12:24

Příspěvek od Johnny_Tiss » 28 úno 2009 16:55

hola ... smazal jsem některé stopy v projektu, změny jsem uložil, ale při opětovném otevření mi to hlásí, že některé stopy chybí a jestli je chci najít ... ale já nechci a nevím jak se mám té tabulky zbavit ... any idea? thx
http://www.sebastienofficial.com
http://www.wishmasters.cz
http://bandzone.cz/psproject

Logic, M-Audio 1814, sE Z3300 a, Beyerdynamic DT770, Yamaha HS80 ...

Odpovědět