Otazky na cubase

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Odpovědět
Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 28 úno 2009 17:11

Johnny_Tiss: CTRL + P .. vlez si do poolu a dej remove unused media a nebo dej dohledat soubory, co to nenaslo prip. se vymazej z poolu at je to dal nehleda a neprudi te to.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 28 úno 2009 23:45

Ano - přesně jak píše Tom. To, že smažeš v aranži/projektu stopy/party neznamená, že se ti smažou příslušné audio soubory/závislosti na nich. Takže pročistit POOL a bacha na to - pouze odstranit z Poolu (a ne, aby sis to smazal z disku :-D).

P.

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 02 bře 2009 10:57

pavlii: ja si takhle vymazal pulku samplu :D ještě, že to posilaj Nemci na CD :c). No ale pozor, pavlii rika nemazat.. ale pokud nahravas treba syntaky, tak je dobry ty nevyuzity a blbe nahrany stopy promazat z disku skrze pool.

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. » 02 bře 2009 11:03

takze kdyz pridam do poolu treba bici samply z disku kde mam Sampl kolekce , tak kdyz je pak vymazu kompletne z poolu tak to smaze i ty samply v ty Sampl kolekci?
ja myslel ze si cubase ty samply pretahuje do svojeho adresare...

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3330
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 02 bře 2009 11:11

tuto moznost si mozes zvolit. defaultne sa ta na to spyta ked tie sample natahujes. takze bud ich skopiruje do poolu projektu (odporucam), alebo ich tahas z povodnej destinacie.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 02 bře 2009 11:13

Ano, přesně tak.

P.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 02 bře 2009 12:00

takze v offline by to nemelo pouzivat zvukovku a v realtime ano? takze zni jinak ty mixy?
Nemuze to byt tak, ze behem renderu se master clock do zvukovky generuje primo z DAW?

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 02 bře 2009 12:03

Chlapi - vyveďte mě z omylu, ale nemíchejte do toho tu zvukovku pořád! Viz můj obsáhlý příspěvek výše - ovladač zvukovky a zvukovka jsou DVĚ odlišné věci, byť spolu spjaté. Vemte si to z technického pohledu, nebo mě přesvěčte o mém mylném názoru. Zvukovka jako taková s tím nemá co dělat, takže i debaty o CLOCK jsou IMHO nonsense.....

P.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 21:36

Příspěvek od vras » 02 bře 2009 12:24

pavlii: Pekna akademicka debata, vcelku je vsecko jasne, ale jde furt o ten clock. Tim renderem jsem myslel realtime render (off line render nechame v tomto pripade stranou, tam je to jasne). Latence nas taky netrapi. Zvukovku nebo sw driver taky neni nutno rozlisovat (=zvukovka). Jde o to, kde je master clock. Jestli okamziky, kdy DAW pri realtime renderu posilala samply ven (do zvukovky i do wavu) jsou rizeny internim clockem z DAW [1] nebo to taha clock z vnejsiho prostredi [2] (ktery muze byt zatizen casovymi chybami)
V pripade [1] mas pravdu a je to OK :-)

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 02 bře 2009 12:36

Mno - já naštěstí k tomu jakožto k akademické debatě přistupuju od počátku ;-) - ale OK. Beru zpět mojí větu o CLOCK, to se nastavuje jako parametr v Audio Setup atakdál.... Když se opřu o jiné diskuse, tak kvalita hodin může ovlivnit nahrávku. Takže z tohoto titulu bych napsal, že externí clock může ovlivnit mixdown, ale IMHO v obou případech (off-line i realtime) stejně.

Doufám, že tu někdo (Tom naznačoval...;-) ) vyzkouší ten nabídnutý Pytkinův test, který to IMHO jednoznačně vyřeší: mixdown na ASIO zvukovky a na ASIO/MME/DirectX/ASIO4ALL jiné zvukovky (třeba integrované). Já jsem si taky pořád jistý tím, že výsledky budou naprosto shodné, protože mixdown je čistě matematický proces.

P.

Milan
Příspěvky: 289
Registrován: 13 úno 2003 22:57

Příspěvek od Milan » 02 bře 2009 13:41

Tak teda čistě akademicky. Už vidím posluchače, jak si koupí nové CD svého oblíbence a po prvním poslechu znechuceně píše na internetovou diskuzi: "Zklamalo mě to. Muzika na prd, texty o ničem a navíc to evidentně exportoval z Cubase přes ASIO4ALL driver , nedá se to poslouchat". :D

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 02 bře 2009 13:50

2Milan: :-D jo, to už pak bude podobné jako o "masteringu na Cubase LE - ale mě to nechce fungovat, píše mi to o L/R Lokátorech, co to jee???..." :-D Ale na druhou stranu - nekaž nám radost, když už se tady bavíme o technofilní věci........ ;-)

P.

Zeck
Příspěvky: 33
Registrován: 04 říj 2008 16:47

Příspěvek od Zeck » 04 bře 2009 16:07

existuje v key editore funkcia humanize - teda aby tie noty neboli tak nechutne strojovo zahrane. alebo ako to riesit?
konkretne mam ako VSTi miroslav philharmonik a tam sa to neda nastavit?

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 04 bře 2009 16:13

2Zeck: to nemá s typem VSTi nic společného; hledej v Cubase termín "shuffle", mohl by pomoci ;-)

P.

Zeck
Příspěvky: 33
Registrován: 04 říj 2008 16:47

Příspěvek od Zeck » 04 bře 2009 16:40

pavlii píše:2Zeck: to nemá s typem VSTi nic společného; hledej v Cubase termín "shuffle", mohl by pomoci ;-)

P.
na bicie pouzivam battery a tam je funkcia humanize, takze preto som si myslel ze aj v philharmonikovi je take nieco.
no a k tomu co si mi poradil.
v manuali cubase sx3 sa shuffle spomina na s.601 ako sposob hry typicky
pre blues a jazz a potom shuffle(snap mode) na s.147 a to v suvislosti so zmenou poradia events.
ale ja skor potrebujem funkciu, ktora tie uplne presne noty poposuva o trosilinku dopredu alebo dozadu v case, aby to znelo viac ludsky. :)
musi tam na to byt nejaka funkcia, lebo inak to znie velmi zle. :(
ale dik za snahu. :)

Odpovědět