Sidechaining v Cubasu

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Exit
Příspěvky: 20
Registrován: 16 bře 2005 23:32

Sidechaining v Cubasu

Příspěvek od Exit » 14 lis 2006 21:44

Vite,jak na to?

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2685
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Příspěvek od Fractal » 14 lis 2006 21:57

sam o sobe sidechain na mixu v cubasi, tak jako v logic audiu, nejde pokud vim
musis si sehnat nejake pluginy ktere ho umi
waves C1
compressor v dbaudioware pack
tc works compressor deesser
a jeste dalsi, na ktere si ted nevzpomenu, vsak tady s tim nekdo vybrusli:)

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 14 lis 2006 22:15

BTW jen pro info - nekde jsem cetl, ze soucasti standardu VST3 je podpora sidechainu a pry by se nativni podpora mela objevit s nejakym updatem pro Cubase 4.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 15 lis 2006 09:54

pokial ja viem, sucastou specifikacie vst2 je viac kanalov na plugin nez len dva. to je vsetko co na sidechain potrebujes na strane podpory vst formatu. zbytok je o tom, ci vie daw zabezpecit routing vsetkych kanalov do/z pluginu a co vie plugin sam.
potom je tu moznost riesit sidechain inak ako cez vst, napriklad cez audio-to-midi plugin, ktory generuje CC, ktorym sa ovlada nejaky parameter v inom kanali (pomale, ale niekedy staci, trebars na "zostrojenie" dynamickeho eq, ktory ma riesit basy)

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Příspěvek od BS » 15 lis 2006 10:55

nejrychlejsi je podle mne pouziti TC compressoru, a Sidechaineru,. Sidechainer das na stopu, ktera ma byt pouzita jako keyinput, a kompresor na stopu, kterou chces tim key inputem ridit,. Na kompresoru pak jen vyberes cislo toho sidechaineru a that's it..

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 15 lis 2006 10:59

nefungovalo mi to s TC, nevidel ten key input, nekde sem cet ze to je naka chyba naky verze ale funkcni verzi sem nesehnal. byla tady o tom masivni diskuze nejak pred rokem a pul nebo tak nak

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Příspěvek od BS » 15 lis 2006 11:09

Neural_I píše:nefungovalo mi to s TC, nevidel ten key input, nekde sem cet ze to je naka chyba naky verze ale funkcni verzi sem nesehnal. byla tady o tom masivni diskuze nejak pred rokem a pul nebo tak nak
asi mam teda tu funkcnii verzi, protoze mi jde vse bezproblemu :]

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 15 lis 2006 12:23

kexik píše:pokial ja viem, sucastou specifikacie vst2 je viac kanalov na plugin nez len dva. to je vsetko co na sidechain potrebujes na strane podpory vst formatu. zbytok je o tom, ci vie daw zabezpecit routing vsetkych kanalov do/z pluginu a co vie plugin sam.
To je pravda, nicmene nekde ve specifikaci VST3 to je, nevim co tim konkretne mysli :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 15 lis 2006 12:35

imho by dost pomohlo, keby novy cubase umoznil otvorit "drotikovacie" okno, ako ma trebars bidule alebo reaktor, kde by sa dal zlozitejsi routing sprehladnit, jasne by sa videli IO na jednotlivych vst, atd... plati aj pre ostatne DAW

Ricardo
Příspěvky: 116
Registrován: 29 črc 2002 11:19

Příspěvek od Ricardo » 15 lis 2006 14:37

For true stereo sidechain compression
1. Create group channel (choose Quadro instead of Stereo in the Configuration field)
2. Insert one of these plugins: Voxengo Crunchessor, Kjaerhus GUP-1 or Kjaerhus GAG-1
3. Route main signal to the group's channels 1-2
4. Route key signal to the group's channels 3-4

anebo si stahni FREE verzi "Slim SLow SLider" compressoru - funguje podobně jako ten od DB-Audio...

anebo ještě lepší SideKickV3 z: http://www.twistedlemon.nl/
- zkoušel jsem a funguje podle mě dost dobře

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 15 lis 2006 15:16

kermitak, kexik: jde o to, ze toho casu sc jde, ale ne bez latence (narozdil od rtas treba). schvalne jsem si meril latenci TC sidechainu pri ruznych samplerate, jde to pak jeste ad hoc kompenzovat, ale je to dost pracny...

kermitak: slysel jsem to same od close encountera - meli by odemknout ficuru na routing klicovaciho signalu primo v daw.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 15 lis 2006 15:19

kexik píše: potom je tu moznost riesit sidechain inak ako cez vst, napriklad cez audio-to-midi plugin, ktory generuje CC, ktorym sa ovlada nejaky parameter v inom kanali (pomale, ale niekedy staci, trebars na "zostrojenie" dynamickeho eq, ktory ma riesit basy)
tohle zni skvele, pises to tu uz ponekolikate, ale netusim, jak to rozchodit v praxi (nuendo, qbase); zatim mi to nikdo nebyl schopny vysvetlit.. :-/

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 15 lis 2006 15:40

brooklyn: vo fruity je na to interny plugin (peak controler), takze tam nema zmysel to riesit inak, ale samozrejme audio-to-CC pluginy existuju. musi to fungovat... klucovaci signal posles do inzertu s audio-CC, a ten by mal generovat CC hodnoty na nejakom kanali pre nejake CC. na to CC potom namapujes zvoleny parameter. samozrejme "klient" vst musi vediet midi automatizaciu. ako to spravit presne, ti nepoviem, s nuendom som pracoval za cely zivot asi tri hodiny a s cubase sx ani minutu. ak si ale s cubase zbehly, musi ti taketo voditko stacit

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 15 lis 2006 15:44

kexik: diky. pracuju, ale "na CC potom namapujes zvoleny parameter" nesvedu. trapne, co?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 15 lis 2006 16:15

cubase nevie midi learn?

Odpovědět