Sidechaining v Cubasu
pokial ja viem, sucastou specifikacie vst2 je viac kanalov na plugin nez len dva. to je vsetko co na sidechain potrebujes na strane podpory vst formatu. zbytok je o tom, ci vie daw zabezpecit routing vsetkych kanalov do/z pluginu a co vie plugin sam.
potom je tu moznost riesit sidechain inak ako cez vst, napriklad cez audio-to-midi plugin, ktory generuje CC, ktorym sa ovlada nejaky parameter v inom kanali (pomale, ale niekedy staci, trebars na "zostrojenie" dynamickeho eq, ktory ma riesit basy)
potom je tu moznost riesit sidechain inak ako cez vst, napriklad cez audio-to-midi plugin, ktory generuje CC, ktorym sa ovlada nejaky parameter v inom kanali (pomale, ale niekedy staci, trebars na "zostrojenie" dynamickeho eq, ktory ma riesit basy)
To je pravda, nicmene nekde ve specifikaci VST3 to je, nevim co tim konkretne mysli :)kexik píše:pokial ja viem, sucastou specifikacie vst2 je viac kanalov na plugin nez len dva. to je vsetko co na sidechain potrebujes na strane podpory vst formatu. zbytok je o tom, ci vie daw zabezpecit routing vsetkych kanalov do/z pluginu a co vie plugin sam.
For true stereo sidechain compression
1. Create group channel (choose Quadro instead of Stereo in the Configuration field)
2. Insert one of these plugins: Voxengo Crunchessor, Kjaerhus GUP-1 or Kjaerhus GAG-1
3. Route main signal to the group's channels 1-2
4. Route key signal to the group's channels 3-4
anebo si stahni FREE verzi "Slim SLow SLider" compressoru - funguje podobně jako ten od DB-Audio...
anebo ještě lepší SideKickV3 z: http://www.twistedlemon.nl/
- zkoušel jsem a funguje podle mě dost dobře
1. Create group channel (choose Quadro instead of Stereo in the Configuration field)
2. Insert one of these plugins: Voxengo Crunchessor, Kjaerhus GUP-1 or Kjaerhus GAG-1
3. Route main signal to the group's channels 1-2
4. Route key signal to the group's channels 3-4
anebo si stahni FREE verzi "Slim SLow SLider" compressoru - funguje podobně jako ten od DB-Audio...
anebo ještě lepší SideKickV3 z: http://www.twistedlemon.nl/
- zkoušel jsem a funguje podle mě dost dobře
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
kermitak, kexik: jde o to, ze toho casu sc jde, ale ne bez latence (narozdil od rtas treba). schvalne jsem si meril latenci TC sidechainu pri ruznych samplerate, jde to pak jeste ad hoc kompenzovat, ale je to dost pracny...
kermitak: slysel jsem to same od close encountera - meli by odemknout ficuru na routing klicovaciho signalu primo v daw.
kermitak: slysel jsem to same od close encountera - meli by odemknout ficuru na routing klicovaciho signalu primo v daw.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
tohle zni skvele, pises to tu uz ponekolikate, ale netusim, jak to rozchodit v praxi (nuendo, qbase); zatim mi to nikdo nebyl schopny vysvetlit.. :-/kexik píše: potom je tu moznost riesit sidechain inak ako cez vst, napriklad cez audio-to-midi plugin, ktory generuje CC, ktorym sa ovlada nejaky parameter v inom kanali (pomale, ale niekedy staci, trebars na "zostrojenie" dynamickeho eq, ktory ma riesit basy)
brooklyn: vo fruity je na to interny plugin (peak controler), takze tam nema zmysel to riesit inak, ale samozrejme audio-to-CC pluginy existuju. musi to fungovat... klucovaci signal posles do inzertu s audio-CC, a ten by mal generovat CC hodnoty na nejakom kanali pre nejake CC. na to CC potom namapujes zvoleny parameter. samozrejme "klient" vst musi vediet midi automatizaciu. ako to spravit presne, ti nepoviem, s nuendom som pracoval za cely zivot asi tri hodiny a s cubase sx ani minutu. ak si ale s cubase zbehly, musi ti taketo voditko stacit
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03