Dresden Dolls rotujou v hudebním hrobě A Co takovej Karel Kryl? Co ti u něj chybí? )
Hommage to Mike Oldfield
Re: Hommage to Mike Oldfield
Cyril: samozřejmě u akustické kytary je basová složka už z podstaty. Prostě tam máš basové struny.
Napsal jsem, že to co jsem napsal je zjednodušení.
Dresden Dolls neznám.
Ať žije nový týden.
Napsal jsem, že to co jsem napsal je zjednodušení.
Dresden Dolls neznám.
Ať žije nový týden.
- Greyhound90
- Příspěvky: 573
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Hommage to Mike Oldfield
Díky všem za připomínky, biscuit je starej ranař, to vím, ale mnohokrát mi pomohl a cením si ho Nemyslím si, že bych to dělal na nějakých shit enginech. Jak jsem napsal dělal jsem to v GarageBandu, zvukovka Focusrite 2i2 a klávesy Korg M50 a použil MIDI samply z GarageBandu. Asi ta hlavní chyba je, že to všechno dělám přes sluchátka a ne přes reprobedny, což je ta nejzákladnější chyba uváděná pro všechny začátečníky neb repro nemám. Schválně si to nechám pustit u kamaráda přes KRK. Ty bicí souhlas - přetáhl jsem to přes EQ a ten zvuk je přes bedny asi příliš brutální.
- Greyhound90
- Příspěvky: 573
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Hommage to Mike Oldfield
Cyril, tony9: myslíte to oba dobře, akorát je to nedorozumění. Jinak k té absenci basy v tomto případě - málokterá vojenská hudba tam basu má. Dominují většinou bicí a dechy. Mimochodem nechal jsem se inspirovat v tomto případě skladbou Oldfielda - Mount Teide. Tam žádná basa vůbec není (jistě - až na mezihru, kde dominuje, ale celkový charakter skladby je bez basy)
Re: Hommage to Mike Oldfield
Greyhound, ale ved presne toto co tebe, sa deje mnohym ludom!Greyhound90 píše: ↑14 úno 2021 19:31.... Pošli nějakou tvou nahrávku co jsi ty udělal s komentářem jak dosáhnout profi zvuku. Pokud jsi schopen své kritiky, určitě máš spousty svých nahrávek jak na to a jistě se s námi o ně rád podělíš. Velmi se těším.
Ja napriklad... na cudzich skladbach nachadzam desiatky chyb ... a na svojich pokusoch ani po 234-tom vypocuti ziadne nedostatky neobjavim...
Re: Hommage to Mike Oldfield
Greyhound90 píše: ↑15 úno 2021 20:23Cyril, tony9: myslíte to oba dobře, akorát je to nedorozumění. Jinak k té absenci basy v tomto případě - málokterá vojenská hudba tam basu má. Dominují většinou bicí a dechy. Mimochodem nechal jsem se inspirovat v tomto případě skladbou Oldfielda - Mount Teide. Tam žádná basa vůbec není (jistě - až na mezihru, kde dominuje, ale celkový charakter skladby je bez basy)
Greyhound90: a právě u těch vojenských hudeb bývá vždycky součástí kapely suzafon, heligon nebo něco podobného. A ten právě hraje bas. Jen to v záplavě žešťů není tak slyšet.
Opravdu se ale nechci hádat o prkotiny a jsem velice rád, že jsme se všichni dobrali k nějakému závěru.
Re: Hommage to Mike Oldfield
Já jen chtěl říct, že si nemyslim, že je k dobrý hudbě nutná vždycky basa... ale samozřejme respektuju, když to tak někdo sám pro sebe vnímá
Re: Hommage to Mike Oldfield
Cyril: vždycky ne, ale zásadě jo, nebo jak to říct.
Re: Hommage to Mike Oldfield
já vůbec nejsem ranař. zvolil jsem naléhavej tón, protože mi to přišlo přiměřený situaci. s tím poslechem něco udělej, ale podle mě i na sluchátkách odpovídající kvality, bys měl být schopen rozpoznat většinu nedostatků. ono tolik ani nejde o všechny ty počáteční věci v řetězci jako o poslední dva elementy - měnič a ucho potažmo mozek.Greyhound90 píše: ↑15 úno 2021 20:12Díky všem za připomínky, biscuit je starej ranař, to vím, ale mnohokrát mi pomohl a cením si ho Nemyslím si, že bych to dělal na nějakých shit enginech. Jak jsem napsal dělal jsem to v GarageBandu, zvukovka Focusrite 2i2 a klávesy Korg M50 a použil MIDI samply z GarageBandu. Asi ta hlavní chyba je, že to všechno dělám přes sluchátka a ne přes reprobedny, což je ta nejzákladnější chyba uváděná pro všechny začátečníky neb repro nemám. Schválně si to nechám pustit u kamaráda přes KRK. Ty bicí souhlas - přetáhl jsem to přes EQ a ten zvuk je přes bedny asi příliš brutální.
pravděpodobně děláš hned několik chyb najednou. viděl bych snad i jako dobrej startovní bod nepoužívat žádné efekty. prostě udělat hudbu a tu zkusit jen tak bez ničeho smíchat - tzn. nastavit poměry mezi jednotlivými stopami - nic víc.
to co se hned zpočátku při příchodu bicích ozve svědčí o tom, žes to musel něčím totálně vykastrovat - nemá to vůbec objem - sebral jsi tomu veškerej spodek, včetně toho funkčního a důležitýho. paradoxem pak je, když se tenhle bezpohlavní zvuk nabalí o další ustrašené elementy (např. o kytaru) a v gradaci nabere tu obskurní distorzi, o které tady většina kolegů píše. je to něco, co by tam opravdu asi málokdo čekal, protože distorzi většinou nejprve vyvolá signál s velkou amplitudou právě v té oblasti spektra, která tady prakticky úplně chybí. tyhle kontraproduktivní a škodlivý procesy v mixu prostě nedělej. uvidíš, že syrovej mix bude znít líp a daleko plněji.
až si tímhle budeš jistej a nepůjde už nic vylepšit, pak začni přemejšlet o tom, co kde v mixu je potřeba nějak modelovat. modeluj jemně a vždy jen tak, abys dělal to, co opravdu slyšíš a jsi přesvědčenej, že to je správně (protože to tak slyšíš) - cokoliv naslepo je spíš špatně (a určitě špatně v tvém případě).
jinak myslím, že kdybys dal svůj materiál k dispozici po stopách, že by se za prvé líp dalo analyzovat, kde děláš chyby a také si myslím, že by se tu určitě našel někdo, kdo by ti s mixem pomohl a třeba i takto tě navedl správným směrem.
Re: Hommage to Mike Oldfield
Mě se osvědčilo si přiznat, že neumim ovládat kompresory (i když jsem se dost snažil) a prostě je nepoužívat (stejně většinou nejsou potřeba). To už je snazší pracovat cíleně s distorzí / clippingem. Míchat jen syrovýma zvukama (max. třeba s oříznutym spodkem, když je to fakt potřeba) jen poměrama je podle mě uplně super a člověk čumí, jak moc to tu věc vylepší. Často stačí dát nějakej part o oktávu vejš / níž a uplně skvěle si to najednou sedne. Někdy je těžký se vzdát svejch vymazlenejch stop, co samostatně zněj super, ale dohromady nefungujou... jo a automaticky házet nějaký procesy na stopy je strašně lákavý, ale podle mě cesta do prdele...
Procesovat až už se nedaj ty zdroje a aranž nijak vylepšit... a jen konkrétně, kde člověk slyší problém.
Procesovat až už se nedaj ty zdroje a aranž nijak vylepšit... a jen konkrétně, kde člověk slyší problém.
Naposledy upravil(a) Cyril dne 18 úno 2021 17:14, celkem upraveno 2 x.
Re: Hommage to Mike Oldfield
jj. a ze začátku bych ani nekuchal ty spodky. fakt až potom, co nebude fungovat to přirozený - tzn. jak píšeš - transpozice, akcent, změna doby, případně pak mimo aranž změna na šavli stopy...
Re: Hommage to Mike Oldfield
A všechno co nejvíc poslouchat společně, ne solo... sere pes, jak nakonec ty stopy zněj samostatně, protože tak je už nikdo nikdy neuslyší... to je taky něco, do čeho se musim trochu nutit, a přijde mi to dost důležitý
biscuit: kuchání spodků spíš "kreativní", třeba na synťáku nakroutim super zvuk, ale moc silnej v basech a nedaří se mi nějak snadno ubrat přímo u zdroje (používam nejvíc fm syntézu)... typicky hutný pady, který moc nefungujou s ničim jinym, dokud se zespoda nevykastrujou
biscuit: kuchání spodků spíš "kreativní", třeba na synťáku nakroutim super zvuk, ale moc silnej v basech a nedaří se mi nějak snadno ubrat přímo u zdroje (používam nejvíc fm syntézu)... typicky hutný pady, který moc nefungujou s ničim jinym, dokud se zespoda nevykastrujou
- Greyhound90
- Příspěvky: 573
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Hommage to Mike Oldfield
Cyril:A všechno co nejvíc poslouchat společně, ne solo... sere pes, jak nakonec ty stopy zněj samostatně, protože tak je už nikdo nikdy neuslyší... to je taky něco, do čeho se musim trochu nutit, a přijde mi to dost důležitý.
Svatá pravda. Pokud poslouchám jednu stopu a je super - teď nemluvím jen o této nahrávce jakmile tam dáš další stopy zní to úplně jinak. Byl mi doporučen iZotope, který to prý vše srovná, ale nevím.. Prostě mastering je kapitola sama pro sebe a je to velké umění.
Svatá pravda. Pokud poslouchám jednu stopu a je super - teď nemluvím jen o této nahrávce jakmile tam dáš další stopy zní to úplně jinak. Byl mi doporučen iZotope, který to prý vše srovná, ale nevím.. Prostě mastering je kapitola sama pro sebe a je to velké umění.
Re: Hommage to Mike Oldfield
Na řešení masteringu zatím úplně zapomeň - jak už bylo řečeno snaž se umíchat suchej základní mix.
Je třeba mít pod kontrolou jednotlivý stopy - hodně začátečníků vůbec nemá pod kontrolou routing signálu - pak se jim tam různě něco sčítá a posunuje.
Je třeba mít pod kontrolou jednotlivý stopy - hodně začátečníků vůbec nemá pod kontrolou routing signálu - pak se jim tam různě něco sčítá a posunuje.
Re: Hommage to Mike Oldfield
v rámci experimentu jdeš správným směrem, ale pokud hledáš nějaké nové zvukové "polohy" tak zapomeň ptát se ostatních na názor, prostě si musíš stát za svým
pak ale je tady druhá věc a to je nějaký obecný úzus jak nahrávky zní nebo mají znít, a v podstatě základní premisa je, že to netahá za uši (pokud to není na nějakých místech esteticky schválně)
tady by se dalo všecko překousnout až na výšky, celé to místama zní zajímavě, ale pokud ti hajtky začnou dělat vyloženě pocit nepohody (což může být způsobeno hodně věcma, nejčastěji za to může exciter, nebo transient modeler), a to tak, že po pár sekundách poslechu máš tendenci sundat si sluchátka nebo nahrávku razantně stlumit, tak je tam něco hodně špatně
pak ještě když si vezmeš ty střední pásma a ty perkuse nebocotoje, tak tam by to nemělo znít nemastně neslaně, je to rozplizlé, nemá to tělo, hrany, kontury
prostě všecky ty distorze a naostřené výšky musí znít ve výsledku medově, jemně, možná křupavě, ono se pak pozná ten level engineeringu právě nejčastěji na výškách... přepálené výšky = znak amatérismu (nebo české produkce )
v basech tam máš místa habaděj, neboj se toho, lepší přebasovaná buchta s pořádným zadkem, než vychrtlý věšák, kostitřas bez koz
už i při másteringu se basy dají ukočírovat různýma fíglama celkem důstojně, ale jakmile tam máš širokospektrální problémy od 2,5kHz nahoru, tak si v prd...
tady by se hodilo pro referenci Daft Punk - Random Access Memories, i když je to podle mě na hraně a hajtky jsou tam teda dost, tak pořád jsou nevtíravé v poměru k jiným zvukům, nezní uměle a taky nejsou pořád ve stejné hlasitostní úrovni, holt jsou asi místama zahrané živě, nebo ten programming dělal někdo, kdo to rozhodně nedělal poprvé
pak ale je tady druhá věc a to je nějaký obecný úzus jak nahrávky zní nebo mají znít, a v podstatě základní premisa je, že to netahá za uši (pokud to není na nějakých místech esteticky schválně)
tady by se dalo všecko překousnout až na výšky, celé to místama zní zajímavě, ale pokud ti hajtky začnou dělat vyloženě pocit nepohody (což může být způsobeno hodně věcma, nejčastěji za to může exciter, nebo transient modeler), a to tak, že po pár sekundách poslechu máš tendenci sundat si sluchátka nebo nahrávku razantně stlumit, tak je tam něco hodně špatně
pak ještě když si vezmeš ty střední pásma a ty perkuse nebocotoje, tak tam by to nemělo znít nemastně neslaně, je to rozplizlé, nemá to tělo, hrany, kontury
prostě všecky ty distorze a naostřené výšky musí znít ve výsledku medově, jemně, možná křupavě, ono se pak pozná ten level engineeringu právě nejčastěji na výškách... přepálené výšky = znak amatérismu (nebo české produkce )
v basech tam máš místa habaděj, neboj se toho, lepší přebasovaná buchta s pořádným zadkem, než vychrtlý věšák, kostitřas bez koz
už i při másteringu se basy dají ukočírovat různýma fíglama celkem důstojně, ale jakmile tam máš širokospektrální problémy od 2,5kHz nahoru, tak si v prd...
tady by se hodilo pro referenci Daft Punk - Random Access Memories, i když je to podle mě na hraně a hajtky jsou tam teda dost, tak pořád jsou nevtíravé v poměru k jiným zvukům, nezní uměle a taky nejsou pořád ve stejné hlasitostní úrovni, holt jsou asi místama zahrané živě, nebo ten programming dělal někdo, kdo to rozhodně nedělal poprvé