mne zase prijde omezeny, ukoncit debatu odkazem na nejaky amorfni 'emoce v danou chvili', ktery sou tak esotericky, ze se o nich nesmi bavit.Poshook píše:presne tak, kazdy ho ma v sebe a kazdy si cez tento svoj vlastny meter mera a vybera hudbu aka sa mu paci a odmieta hudbu, aka sa mu nepaci. objektivny pohlad na kvalitu hudby neexistuje a pride mi uplne hlupe a obmedzene posudzovat hudbu na zaklade nejakej rozumom vytvorenej teorie. ved hudba rovnako ako akekolvek ine umenie je predsa o pocitoch, emociach, o zivote tak, ako je prezivany v konkretnej chvili konkretnym clovekom a nie o nejakych pouckach a teoretizovani.micanek píše:samozrejme, ze existuje metr na hudbu.kazdy ho mame v sobe, ale jde o to, ze ti, kteri by ho meli mit nejpresnejsi, kritici, ho pouze verejne publikuji..
Jan Nedvěd natočil své zdaleka nejstrašlivější album
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Brooklyn: vubec nechapu tuhle vetu, nemohl bys ji pro me prosim nejak preformulovat? Nevsiml jsem si, ze by Poshook "koncil debatu", nechapu, cos chtel rict v tomhle pripade slovem amorfni a proc jsi ho vubec pouzil, a kdo rika, ze se o nich nesmi bavit?Brooklyn / juanita juarez píše: mne zase prijde omezeny, ukoncit debatu odkazem na nejaky amorfni 'emoce v danou chvili', ktery sou tak esotericky, ze se o nich nesmi bavit.
Poshook píše:presne tak, kazdy ho ma v sebe a kazdy si cez tento svoj vlastny meter mera a vybera hudbu aka sa mu paci a odmieta hudbu, aka sa mu nepaci. objektivny pohlad na kvalitu hudby neexistuje a pride mi uplne hlupe a obmedzene posudzovat hudbu na zaklade nejakej rozumom vytvorenej teorie. ved hudba rovnako ako akekolvek ine umenie je predsa o pocitoch, emociach, o zivote tak, ako je prezivany v konkretnej chvili konkretnym clovekom a nie o nejakych pouckach a teoretizovani.micanek píše:samozrejme, ze existuje metr na hudbu.kazdy ho mame v sobe, ale jde o to, ze ti, kteri by ho meli mit nejpresnejsi, kritici, ho pouze verejne publikuji..
Kdyz je tedy ta hudba tak o pocitech. Pojdme se pridat a tancit dokola s Evou a Vaskem, dyt jsou to docela hezky pisnicky.

Edit: podle tohohle argumentu se pak muzou za ty takzvany emoce a pocity schovat jakykoliv sracky. "Vite, mi to delame od srdicka".
Vsechno je vlastne dobre!
Naposledy upravil(a) ksr dne 22 pro 2008 23:59, celkem upraveno 2 x.
Tohle je krásný zášmodrch. Yes je progressive rock (řekněme). Ale s flétnou jen vyjmečně. Ale jejich zpěvák se jmenoval Ion Andersson. A v Jethro Tull hrál na flétnu Ian Andersson. Je to tak? Taky jsem si jeden čas nebyl uplně jistý esli nejde o téhož člověka.vras píše:Yes - ani se nedivim, kdo by dnes vyhledaval progresivni rock s fletnou, ctyricet let stary:-) Ale to nic nemeni na tom, ze Yes hladce obstoji ve srovnani s kycem.ja si radsi poslechnu Lunetic nez Yes Smile
sorry. Nechcu rýpat, ale rád poslouchám YES i Jethro Tull a Lunetic znám jenom z červeného Trpaslíka 
zato od nedvědů dva tři songy znám a musím říct, že třeba tulácký ráno je geniální. To přímo tlumočí pocity člověka, který se vzbudil v lese v sobotu ráno a má před sebou ještě dva dni. Fakt se jejich písničky nedají zahodit jedním LEPkavým vrhem. Bohužel Nedvěd neni Cobain.

zato od nedvědů dva tři songy znám a musím říct, že třeba tulácký ráno je geniální. To přímo tlumočí pocity člověka, který se vzbudil v lese v sobotu ráno a má před sebou ještě dva dni. Fakt se jejich písničky nedají zahodit jedním LEPkavým vrhem. Bohužel Nedvěd neni Cobain.
Poshook napisal: "ved hudba rovnako ako akekolvek ine umenie je predsa o pocitoch, emociach, o zivote tak, ako je prezivany v konkretnej chvili konkretnym clovekom a nie o nejakych pouckach a teoretizovani."
Pocul som niekolko Nedvedovych pesniciek,kde som bol ochotny uverit mu do poslednej bodky co spieva,dokonca som s nim bol schopny spoluprezivat jeho vypovede.Ked sa tu diskutuje o objektivite a neobjektivite hodnotenia hudby,zastavam nazor,ze jednym z hlavnych kriterii je presvedcivost-uprimnost ,akou na nas dielko posobi.
Snad kazdy clovek okrem chleba potrebuje pre zivot aj potravu nehmotnu,ktorej hudba bezpochyby sucastou je.Nie kazdy ma ale potrebne "hudobne enzymy",aby stravil Stravinskeho,Parkera alebo modernu elektroniku.Kazdy podla svojho vkusu a vnutornej rezonancii(word clocku
)hlada hudobnu potravu adekvatneho kmitoctu.
Je dobre,ze vedla Yes a Beethovena moze existovat Nedved a pod.lebo velka cast populacie by hladovala.
Ukazky posledneho Honzovho albumu su ale odflaknute minimalne remeselne,o uprimnosti prejavu ani nehovoriac.Je to skoda.Dobru chut hudobnym bezdomovcom.
Pocul som niekolko Nedvedovych pesniciek,kde som bol ochotny uverit mu do poslednej bodky co spieva,dokonca som s nim bol schopny spoluprezivat jeho vypovede.Ked sa tu diskutuje o objektivite a neobjektivite hodnotenia hudby,zastavam nazor,ze jednym z hlavnych kriterii je presvedcivost-uprimnost ,akou na nas dielko posobi.
Snad kazdy clovek okrem chleba potrebuje pre zivot aj potravu nehmotnu,ktorej hudba bezpochyby sucastou je.Nie kazdy ma ale potrebne "hudobne enzymy",aby stravil Stravinskeho,Parkera alebo modernu elektroniku.Kazdy podla svojho vkusu a vnutornej rezonancii(word clocku

Je dobre,ze vedla Yes a Beethovena moze existovat Nedved a pod.lebo velka cast populacie by hladovala.
Ukazky posledneho Honzovho albumu su ale odflaknute minimalne remeselne,o uprimnosti prejavu ani nehovoriac.Je to skoda.Dobru chut hudobnym bezdomovcom.
libi se mi, ze spousta lidi tady odsuzuje teorii v oblasti samotne hudebni materie, ale ohani se ji v oblasti technologickeho vzniku
nevim jestli je to tim, ze kritizujici jsou zaroven "neznalci"v teto oblasti, ale casto tomu tak bohuzel je... hudba je zrejme nejspecifictejsi oblast umelecke tvorby a jeji recepce je tim ovlivnena. pro kritiky, at fundovane ci ne, je zasadnim problemem vyjádřit v úplnosti obsah konkrétního díla, to totiz může samozřejmě pouze dílo samotné, Fixace do pojmů a termínů navíc odporuje specifické povaze umění. Abstrahování v něm probíhajících procesů, archivace dynamického a životného, slovy je diskutovatelná... lepsi kritici si jsou vsak vsech techto limitu vedomi a jejich prace toto zohlednuje!!! proto se casto setkame se zamerenim na teoreticke aspekty, ktere meritelnost umoznuji. zaroven si pod takovymi informacemi, jako kuprikladu: "je to nazpivany totalne z prdele a nedved by za to zaslouzil vykastrovat nebo alespon pochcat", mnoho ctenaru dokaze predastavit jaka ta deska je, nez kdyz by kritik zabrednul do hlasek typu: "podobnou pisnicku jsem slysel v onen vecer, kdyz jsem melprvni mokry sen, byl to zvlastni a nepopsatelny pocit..." teorie zde ma sve misto, verte tomu 


micanek: Problem je, ze kritici se nekdy zameruji na takovy prvky hudby, ktery neco rikaji jen jim... a otazkou je, zdali toto zase neni umely konstrukt, ktery jde uplne proti tomu, co bychom meli povazovat za kvalitni hudbu. Zkratka jestli horecnate v hudbe nehledaji a nepopisuji veci, ktery vubec nikoho jinyho nezaujmou. Rikam to zvlaste proto, ze zakladnim smyslem kritikovy prace je posuzovani del, jenze pokud to nedokaze sdelit tem, kteri by podle tve teorie byli mene fundovani a tudiz by to melo byt predzvykano prave pro ne, tak v tom pripade ten kritik naprosto selhal.
- synth_synth_synth_synth
- Příspěvky: 268
- Registrován: 07 pro 2006 15:22
Ta by mě zajímala v součinnosti s objektivitou - protože tu aplikovat na trak nelzemicanek píše:hele, ja kritiky rad nemam, tak je nechci hajitnestavte mne do te role, jen rikam, ze hudba se hodnotit da a to je vse, psat o subjektivnich pocitech je k hovnu a proto se [glow=red]aplikuje teorie[/glow], ktera meritelnost umoznuje..
co na tom kdo nechape?

Kdyby byla tak na placce bude informace o tom ze trak splňuje ISO9002
preco kritik nenapise piesen

