
"Dabelske" Stupnice :)
Re: "Dabelske" Stupnice :)
tak v teorii som uplne mimo neviem co si predstavujes pod diabolskou ale ked uz neviem ako dalej tak si pustim Franka Zappu. Niekedy az nepocuvatelne ale ako inspiracia je to super. 

Re: "Dabelske" Stupnice :)
To zni fakt dobre, ale obavam se, ze decentralizovane pultonove trsy jsou pro usi dnesnich posluchacu opravdu mocmicanek píše:jsem toho nazoru, ze dnesni posluchaci maji sluchovou zkusenost i s tritony - nejsou pro ne tedy nicim novym, nepoznanym... stavajicich stupnic je sice hafo, ale ma-li ucin jejich uziti byt "dabelsky", tak bych se pri priprave pouzivaneho tonoveho terenu priklanel spise k uziti serialnich technik apod. proc bych prece mel vychazet z neceho teoreticky podchyceneho? radsi si sam definuji vychozi prostor - "nejdabelstejsi" mi prijde naopak rezignace na vymyslenosti a omezeni sebe sameho urcitym modem - ve chvili, kdy je tvoren kuprikladu ze tri trsu bezprostredene sousedicich pultonu a ty jsou kuprikladu v one tritonove vzdalenosti,da se s tim nadherne pracovat - navic tak muzeme zaclenit i jiny moment, ktery byl pritomen jiz ve zde zminene dodekafonii, a sice decentralizace - nezavislost na centralnim tonu, vztaznych centrech a pritom naopak od ni ignorace tonove posloupnosti a tonu schopnych uzavrit komplex intervaloveho kruhu!!!!

Jinak mi ale neni jasne, jak myslis, ze jsou to tri trsy a ze jsou od sebe o triton. V takovem pripade bude prvni trs totozny se tretim a bude jen o oktavu vys/niz. Triton je soumerny a pro tri trsy se jaksi nehodi....aspon myslim

A konecne, kdyz si tohle vytvoris, tak mas novy mod, ktery Te pak taky bude omezovat, ze nebudes pouzivat tony mimo trsy, coz je to stejne jako uz s existujicimi mody, ne

Ale kazdopadne lepsi nez psat, ze nejlepsi je vhodne zvoleny tonovy material ve vhodnem harmonickem kontextu

Co se Zappy tyce, tak bych rek, ze tohle vsechno znal a ze v tom i docela jel.
Re: "Dabelske" Stupnice :)
2 cigi: vysvetlim na konkretnim prikladu, co jsem tim myslel - vem si kuprikladu vnitřně symetrický šestitónový modus (h – c – cis – f – fis – g) - jsou to 2 shluky tri pultonu a vzdalenost techto trsu od sebe je zvetsena kvarta - nic se v tomto modu neopakuje, je dokonale decentralizovane atd. jinak mas samozrejme pravdu, byl to preklep.. nejsou to tedy 3 trsy, ale 2 a nikoliv 2 pultony, ale 3:) funguje vsak i onen lapsus calami, vezmi si tri o triton vzdalene skupinky pultonu a rovnez se v nich nic nebude opakovat (h - c - fis - g - cis - d) mimochodem taky zajimavy vychozi material, vytvor si na jejich zaklade par akordu a myslim, ze se ti to bude libit
me se ona determinace tesnym tonovym terenem naopak strasne libi - nekolik mych nejoblibenejsich skladed pouziva kuprikladu pouze 4 tony a jsou dle meho soudu skutecne uzasne....

Re: "Dabelske" Stupnice :)
micanek: h - c - fis - g - cis - d je fakt povedeny, mozna jeste lepsi mi to prijde, kdyz to rozsirim o dis. Ale samozrejme vubec nevim co to znamena v hudebni terminologii;) Nicmene to s dovolenim pouziju v nejkym horrorovym soundtrackovym doprovod...
Re: "Dabelske" Stupnice :)
2 amorph: ja mam symetrii, takze jestli bych to nahore rozsiril o dis, tak bych dolu soupnul b 

Re: "Dabelske" Stupnice :)
micanek: proti tomu nic, ale asymetrie je dabelstejsi, nemyslis? 

Re: "Dabelske" Stupnice :)
2amorph: myslel jsem to s ohledem na moznosti, ktere nabizi prace s modem, jestlize jde o symetricky tvar,mas dopredu daleko vice moznosti v praci s nim a nemusis ony predem vytycene hranice porusovat... jinak samozrejme neni nikde napsano, ze tony nejakeho myslenkoveho konstruktu musi vsude znit - jsou skladatele, kteri s vypjetim vsech intelektualnich sil vytvori nejaky rafinovany modus, a pritom dopredu vedi, ze ho stejne nasledne nenechaji zaznit cely, ale proste se to hodi do vedeckych studii
takze hraj si ho bez toho b, ale az budes mluvit o genezi vznikleho dila,dej tam teoretikum to b, at maji o cem psat - z neceho prece musi zit 


Re: "Dabelske" Stupnice :)
Hahah, uz vidim, jak teoretikum popisuju genezi nasich del, to by se z nas asi zblaznili
I kdyz jak vidim, tak uplne pro vsechno je nejake pojmenovani 


Re: "Dabelske" Stupnice :)
2wohma: co ty vis, proc by nekdo za 50 let nemohl psat disertacku na tema "vliv novodobych kompozicnich postupu na nezavislou tvorbu"
treba se to, co zde piseme, stane pramennou zakladnou stavu badani jeste nenarozenych teoretiku 


Re: "Dabelske" Stupnice :)
Poprosil bych někoho fundovaného (nejspíše cigiho) o rozebrání a vysvětlení tohoto počinu.
http://luphtrack.borec.cz/asshole/lium_faga.mp3
Věřím, že se to dá teoreticky vysvětlit a konečně bychom se k tvůrci chovali s respektem a házeli si popel na hlavu
http://luphtrack.borec.cz/asshole/lium_faga.mp3
Věřím, že se to dá teoreticky vysvětlit a konečně bychom se k tvůrci chovali s respektem a házeli si popel na hlavu

Re: "Dabelske" Stupnice :)
no...ovčaci by ti šli.. i se sniženyma stupněma, bravo
Re: "Dabelske" Stupnice :)
Polytonalita - to je celkem ještě v poho, narozdíl třeba proti šumové a hlukové hudbě. Všechny tyhle experimenty byly prováděny a popsány většinou v první půlce dvacátého století včetně elektronické hudby.jackies píše:Poprosil bych někoho fundovaného (nejspíše cigiho) o rozebrání a vysvětlení tohoto počinu.
http://luphtrack.borec.cz/asshole/lium_faga.mp3
Věřím, že se to dá teoreticky vysvětlit a konečně bychom se k tvůrci chovali s respektem a házeli si popel na hlavu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Experiment ... 3%AD_hudba
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music
http://www.rozhlas.cz/radiocustica/portal/
http://www.shakuhachi.cz/dilo/cz/elektr ... _hudba.htm
http://www.muzikalsrdce.cz
bandzone.cz/srdce
bandzone.cz/srdce