Melodia
-
gambler
Melodia
Nasiel som na internete od cloveka co by sa mal zrejme vyznat takuto hlasku "Anyone can create a mediocre melody that doesn't really fit with a chord progression. If you are trying to do something that is high level though, you will want your melody to focus on chord tones that play over kicks while implementing non chord tones over snares and hi hats. "
Nie je to nejaka blbost?Hned nato som si pozrel nejake Aviciho melodie a absolutne nedodrzuje tento "high level" standard a znie to dobre..Alebo mi nieco uniklo?Chapem to spravne ze cez kick hra melodia tony akordu a mimo kick moze hrat tony mimo akordu?
Konkretne tu hned v tomto pripade to nie je pravda.. https://www.hooktheory.com/theorytab/view/avicii/levels
Jedine ze by zabudol dodat ze cez kick okrem tonov akordu mozu hrat aj tony hlavneho akordu (v akom je to celkovo ladeni) vtedy by to docela snad aj sedelo..Az na vynimku ked hned prvy ton melodie je uplne mimo vsetkeho..
Nie je to nejaka blbost?Hned nato som si pozrel nejake Aviciho melodie a absolutne nedodrzuje tento "high level" standard a znie to dobre..Alebo mi nieco uniklo?Chapem to spravne ze cez kick hra melodia tony akordu a mimo kick moze hrat tony mimo akordu?
Konkretne tu hned v tomto pripade to nie je pravda.. https://www.hooktheory.com/theorytab/view/avicii/levels
Jedine ze by zabudol dodat ze cez kick okrem tonov akordu mozu hrat aj tony hlavneho akordu (v akom je to celkovo ladeni) vtedy by to docela snad aj sedelo..Az na vynimku ked hned prvy ton melodie je uplne mimo vsetkeho..
Re: Melodia
Zadrhel je skryty vo vyraze: "you will want"... - t.j. chces, chcel by si, budes chciet.
Nie musis, a ani nie vzdy. Vsetky taketo "zlate pravidla" obvykle platia iba pre nejaku oblast/zaner. Ina oblast/zaner ich veselo porusuje.
Cize s dostatkom znalosti a skusenosti mozes porusit kazde pravidlo. Samozrejme, asi nie hocijakym "anarchistickym" sposobom.
Nie musis, a ani nie vzdy. Vsetky taketo "zlate pravidla" obvykle platia iba pre nejaku oblast/zaner. Ina oblast/zaner ich veselo porusuje.
Cize s dostatkom znalosti a skusenosti mozes porusit kazde pravidlo. Samozrejme, asi nie hocijakym "anarchistickym" sposobom.
-
gambler
Re: Melodia
Ano je mi to jasne..Mna zaujimalo hlavne toto: "Jedine ze by zabudol dodat ze cez kick okrem tonov akordu mozu hrat aj tony hlavneho akordu (v akom je to celkovo ladeni) vtedy by to docela snad aj sedelo"..
Re: Melodia
Je to uplny nesmysl. Kdyby jsi nahodil mozna nejake info okolo tak by to slo nejak rozumne rozlustit a aplikovat.
Jen trochu odbocim a dam priklad (i kdyz to vyzni v oblasti pop music usmevne), proc jsou všecky tyhle poucky na starou belu: Mozart a Salieri byli oba vyborni a srovnatelni skladatele co se techniky instrumentace, harmonie a kontrapunktu tyce. Co ale ty dva odlišuje tak markantne, ze jeden z nich plati za nejlepsiho hudebnika vsech dob? To, ze Mozart se pravidly neridil az tak slepe, obchazel je, upravoval si je pro sve potreby, vymyslel nova pravidla a nebal se experimentovat. Kupr. Mozart zpopularizoval do te doby zakazany postup hlasu v paralelnich kvintach, ktery se pak po nem navic zacal pojmenovavat, nebylo to tak ze by to tam rubnul jen tak pro nic za nic, sikovne to schoval tak, ze se to da vylozit vice zpusoby a ucho to hned tak natvrdo nezaznamena
Jen trochu odbocim a dam priklad (i kdyz to vyzni v oblasti pop music usmevne), proc jsou všecky tyhle poucky na starou belu: Mozart a Salieri byli oba vyborni a srovnatelni skladatele co se techniky instrumentace, harmonie a kontrapunktu tyce. Co ale ty dva odlišuje tak markantne, ze jeden z nich plati za nejlepsiho hudebnika vsech dob? To, ze Mozart se pravidly neridil az tak slepe, obchazel je, upravoval si je pro sve potreby, vymyslel nova pravidla a nebal se experimentovat. Kupr. Mozart zpopularizoval do te doby zakazany postup hlasu v paralelnich kvintach, ktery se pak po nem navic zacal pojmenovavat, nebylo to tak ze by to tam rubnul jen tak pro nic za nic, sikovne to schoval tak, ze se to da vylozit vice zpusoby a ucho to hned tak natvrdo nezaznamena
Re: Melodia
Já ale myslím, že Mozart i Salieri perfektně znali teorii, tekže , když něco porušovali, tak věděli co porušují.
V pop-music je to myslím složitější, protože tam je povoleno vše, teorie, neteorie. Aspoň mám ten dojem.
V pop-music je to myslím složitější, protože tam je povoleno vše, teorie, neteorie. Aspoň mám ten dojem.
Re: Melodia
Je to tak. Podle mě dnesni moderni tanecni pop music ani teorii nemá. Jakési poucky o tom ze na prvni dobu ma mít melodie ton z akordu a na druhou pruchodny ton te akorat matou a pak tvoje melodie vypada jak vypada, na kazdou dobu ze ctyr jeden ton, jak pres metronom 
Re: Melodia
No, když hraju pro dceru z Já písničky, tak to platí cca z 90 ti procent. Asi tak. Tím postupem se nic nezkazí, ale zase zajímavější věci takhle fungovat nemusí. Na druhou stranu, kdo tady hraje avantgardní vážnou hudbu (Mozart je v tomhle ohledu ještě vcelku konzervativní).
Ta ukázka (Levels) to v podstatě potvrzuje kromě první osminy první doby, která ale funguje spíš jako taková předrážka než jako základní tón. Jinak jsou to čistě akordické tóny. (E u cis a E, dis u H, cis u A). Zrovna tahle věc mi přijde harmonicko melodicky úplně standardní (až na tu předrážku na první, která je ale dost běžná i v lidové hudbě).
Ta ukázka (Levels) to v podstatě potvrzuje kromě první osminy první doby, která ale funguje spíš jako taková předrážka než jako základní tón. Jinak jsou to čistě akordické tóny. (E u cis a E, dis u H, cis u A). Zrovna tahle věc mi přijde harmonicko melodicky úplně standardní (až na tu předrážku na první, která je ale dost běžná i v lidové hudbě).
Re: Melodia
Jasně, člověk to nemůže brát jako pravidlo vytesané do skály, aby to nebylo "na kazdou dobu ze ctyr jeden ton, jak pres metronom" ale i jazzu se doporučuje hrát na doby akordické tóny (jakkoliv jde o rozšířené verze akordů). To pravidlo mi přijde vlastně dost banální a většinou funguje. Když by si člověk rozebral většinu popové tvorby, dojde k podobnému závěru. S tím rozdílem, že by věděl jaké má to pravidlo limity. Fakt doporučuju sjet si akordy a melodie z Já písničky.
Re: Melodia
Pravda, nadruhou stranu nevim zda to jde vubec nazvat "high level" pravidlem, je to uplně běžná věc, kterou dělají muzikanti podvědomě, logicky prostě začneš melodii na některém z tónů základních funkcí, v lidových písničkách tím tuplem, většinou na tónice. Akorát proč je tohle exponováno v nějaké příručce elektronické taneční hudby tímto stylem?
Moc jsem to nezkoumal, ale příjde mi směšné, že tyhle pár tónové melodie se potřebují rozebírat teoreticky. Mám za to, že se používáním něčeho jako "hooktheory" vlastně producent omezuje a nevymyslí nic kloudného, originálního atp. Místo toho aby tvořil, zkoušel a cvičil, zkoumá tyhle "pravidla".
Nevím jestli se to dá nazvat předrážkou, je to součást té melodie, ale není to pro ni důležité, mohla by klidně začínat na té malé tercii a nic moc by to nezměnilo, ono to je jedno, je to tak jednoduché, až to bolí
I když znám klasickou teorii, vůbec ale vůbec ji v pop-music nepoužívám. Samozřejmě, že zpětně se tam nějaké ty pravidla najít dají, ale sednu za klávesy, něco tam pomačkám a pokud je to použitelné, tak to nahraju, uložím, tečka. Co mi je platné vědět že jsem melodii podepřel VII. a VI. stupněm? Nebo že jsem ji začal na kvartě? Nevypovídá to nic moc, ale to je jen můj názor. Pokud má někdo čas a chuť a zajímá ho "teorie" dnešní populární elektronické taneční hudby, často vystavěné jen na třech akordech a třech melodických tonech, tak jen do toho. Imho je to ztráta času, tak to prostě vidím.
Jazz má svá pravidla proto, že není "jednoduchý", a aby když se muzikanti sejdou, tak jim to hrálo, to bych tady moc nepletl.
Moc jsem to nezkoumal, ale příjde mi směšné, že tyhle pár tónové melodie se potřebují rozebírat teoreticky. Mám za to, že se používáním něčeho jako "hooktheory" vlastně producent omezuje a nevymyslí nic kloudného, originálního atp. Místo toho aby tvořil, zkoušel a cvičil, zkoumá tyhle "pravidla".
Nevím jestli se to dá nazvat předrážkou, je to součást té melodie, ale není to pro ni důležité, mohla by klidně začínat na té malé tercii a nic moc by to nezměnilo, ono to je jedno, je to tak jednoduché, až to bolí
I když znám klasickou teorii, vůbec ale vůbec ji v pop-music nepoužívám. Samozřejmě, že zpětně se tam nějaké ty pravidla najít dají, ale sednu za klávesy, něco tam pomačkám a pokud je to použitelné, tak to nahraju, uložím, tečka. Co mi je platné vědět že jsem melodii podepřel VII. a VI. stupněm? Nebo že jsem ji začal na kvartě? Nevypovídá to nic moc, ale to je jen můj názor. Pokud má někdo čas a chuť a zajímá ho "teorie" dnešní populární elektronické taneční hudby, často vystavěné jen na třech akordech a třech melodických tonech, tak jen do toho. Imho je to ztráta času, tak to prostě vidím.
Jazz má svá pravidla proto, že není "jednoduchý", a aby když se muzikanti sejdou, tak jim to hrálo, to bych tady moc nepletl.
Re: Melodia
Naprosto souhlasím, je to spíš hodně basic level. Teorie vážné hudby se dá použít jen občas, třeba když je v popu zapotřebí něco modulovat, hodí se vědět jak na to, nebo když se dělají aranže, aby se netloukly hlasy.
-
gambler
Re: Melodia
Tak ja neviem ale mne napriklad najznamejsie pecky od Mozarta pridu hodne podobne dnesnej pop music,nasekane opakujuce sa loopy ktore pekne plynu..
Fractal-urobit melodiu aby bola v tonine ( aj bez teorie) je jedna vec ale urobit melodiu aby navyse posobila prirodzene je vec druha..Myslim hlavne to ze ak nasekas 4 opakujuce sa loopy za sebou ze sa to pekne toci a vznikne jeden nekonecny loop..Konce a zaciatky "fraz" su v kontexte a pekne sa prelinaju.A nie len konce a zaciatky, proste vsetko v kontexte posobi ze to tak ma byt aj ked si tu melodiu nikdy pred tym nepocul..
Stardust-mozno to "pravidlo" plati aj v takom zmysle ze namiesto toho aby to bolo na kick tak to bude pouzite do protirytmu..V tom pripade by to (Levels) splnalo..To by vysvetlovalo tu "predrazku", lebo tym padom by vsetko na kick mohlo (nemuselo byt mimo) a v protirytme by boli tie akordycke tony.
Fractal-urobit melodiu aby bola v tonine ( aj bez teorie) je jedna vec ale urobit melodiu aby navyse posobila prirodzene je vec druha..Myslim hlavne to ze ak nasekas 4 opakujuce sa loopy za sebou ze sa to pekne toci a vznikne jeden nekonecny loop..Konce a zaciatky "fraz" su v kontexte a pekne sa prelinaju.A nie len konce a zaciatky, proste vsetko v kontexte posobi ze to tak ma byt aj ked si tu melodiu nikdy pred tym nepocul..
Stardust-mozno to "pravidlo" plati aj v takom zmysle ze namiesto toho aby to bolo na kick tak to bude pouzite do protirytmu..V tom pripade by to (Levels) splnalo..To by vysvetlovalo tu "predrazku", lebo tym padom by vsetko na kick mohlo (nemuselo byt mimo) a v protirytme by boli tie akordycke tony.
Re: Melodia
Aha. Tak to se přiznám, že vůbecnechápu. Vztah kopáku a melodie... myslel jsem, že je to nějaký extra amatérský způsob, jak pojmenovat sudé a liché doby. Ale jestli je v tom něco hlubšího, tak to netuším.
Re: Melodia
a nastastie existuje vela muziky, ktora nic z toho neriesi...
Re: Melodia
"Anyone can"... Anyone can buy our e-book and being a famous musician earning a lot of money. A vo vo vo tom to je 
Blog http://milpal.cz, Bandzone: http://bandzone.cz/milanpalicka
Re: Melodia
to nemuzes myslet vazne ani jako vtip.gambler píše:Tak ja neviem ale mne napriklad najznamejsie pecky od Mozarta pridu hodne podobne dnesnej pop music,nasekane opakujuce sa loopy ktore pekne plynu..




