Harmonické postupy, rytmické grify,...
Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 19 úno 2009 20:08

biscuit: no to je potom o uhlu pohledu a zrovna u tebe myslim je to ten House, ne?...tezko lidem co dodrzuji tyhle styly muzu neco rikat, ja bych si to take nenechal rozmluvit...ale ok, nic rozmazavat nebudeme, ja se hadat nechci, ale tohle tema stylu je u me porad zive, porad nad tim kroutim hlavou, proste me to zaujalo...


dendy: nj, snahy dodrzet ruzne standardy z tvych skladeb citim hodne, ackoliv do mnohych jsi asi dal ze sebe dost...
me je uplne jedno jestli je nejaka hudba do supliku nebo na party, zatim tu zadnej track z Ezone nezboural svet...jde mi jen o to, ze bych rad slysel od kazdeho cloveka tady jeho track a ne track, ktery je vykonstruovany podle nejakeho stylu, sablony...nastesti tu par lidi takovou hudbu dela, treba Amorph, Delay, Jindrix, Upman, ja a par dalsich...tracky od nich mi prijdou jako opravdova laska k hudbe, ktera neni svazana zadnym stylem...a ja vim, ze ty to umis takhle delat take...
ale nebudu rejpat, u me take posluchaci cekaji na zmenu a ja na ni cekam u tebe, ale treba neprijde, to nevadi, stejne je to bezva muzika...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12763
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 19 úno 2009 20:28

jindy2: ja chapem co chces povedat, a ako som povedal s casti s tebou aj suhlasim, viem kam smerujes a do istej miery mas fakt pravdu.

ale ako chces posudit kolko z tych prvkov je tam v tej hudbe (teraz nie v mojej konkretne, hovorim obecne) len preto ze to diktuje sablona a kolko ich tam je pretoze ich tam autor dat chcel ? ako chces posudit co z toho autor proste tam dal "lebo to tam ma byt" aj ked to rad nema a kolko tam toho dal proste preto, ze sa mu to paci..

inak ked tak citam posledny odsek, a pustim si tento svoj posledny track, vlastne neviem najst ani jedinu najmensiu cast ktoru by som tam dal len "aby bolo lebo to ma byt".. takze vlastne asi na to idem predsa len dobre ?? :))) zaujimave takto si posebe citat a divat sa s nadhladom :)

ono vies, ked sa mi niektore veci na tej sablone proste pacia, tak ich tak robim.. konkretne napriklad psy kopak / basa - to neni ze by som sa musel nutit.. to je proste ze tak to citim, tak sa mi to paci, mne to dava vela a necitim sa nejak zvazovany niecim - konkretne tato cast je proste nieco co ma hboko oslovuje a ta monotonna symbioza je proste nieco, co ma vie vzdy znovu a znovu oslovit..

a mozno pre teba, kedze ty to nepocuvas, a nic ti to nehovori, zneju potom vsetky tracky rovnako - ale proste to je o tom .. ze ta to neoslovilo.. ze ten typ zvukov, frekvencii, sekvencii a tonin je inde ako je naladeny tvoj mozog...

ja ti mozem povedat ze ak je momentalne na scene cca 15-20 projektov ktore ma fakt ze najviac oslovuju, tak uplne kazdy z nich robi kopak s basou tak inak a rozdielne (ale zaroven vsetci v tej istej "sablone") ze v kazdom z nich objavujem nieco nove a ine.. v tych hlbokych detailoch ktore samozrejme clovek co nema ROKY napocuvany vyvoj celej tejto sceny uplne pochopitelne nemoze rozlisit a rozoznat - to je ale samozrejme uplne normalna a samozrejma vec ...

takze obecne by si nemal odsudzoval ludi ked robia hudbu viac v "sablone", mozno je to proste otom ze to tak robia preto ze sa im to paci. zo ziadneho ineho dovodu ;)

ono vlastne, medzi nami, trafit sa do nejakej sablony je rovnako tazsie, ba dokonca tazsie, ako robit to "po svojom", dokonca zastavam nazor ze skutocne experimentovat s tym, ze vytvori nieco zaujimave hodnote a svojim sposobom nove si moze dovolit len tem, co ma existujuce sablony nasprtane a zvladnute od A do Z

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12763
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 19 úno 2009 20:29

inak toto je dost zaujimava debata "sablony vs. experimetovanie" niekto by to mohol splitnut a spravit z toho novy thread.. podla mna dobra tema na diskusiu obsiahlu ...


EDIT: poprosil by som nejakeho administatora aby oddelil od jindyho prispevku z 20:08 a spravil z toho novy thread "sablony vs. experimentovanie v hudbe" ... DIK ! :)

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 19 úno 2009 20:41

biscuit píše:jindy: nemuzes srovnavat hrusky s jabkama - tanecni styly a pisnicky a hudbu zalozenou na melodii. myslim, ze dokud clovek nechape tenhle rozdil, nemuze ho to bavit. nechci to tady rozmazavat po sto padesaty sesty...
Ad tanecni tracky: Myslis jako, ze jsou urceny jako polotovar pro hrajiciho dj a je proto dulezite aby si strukturou byli co nejpodobnejsi aby pak znich sel vystavet napr. par hodinovy set v nalade dane stylem napr. dark psy, deep house, eurodance?
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
Obrázek

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 19 úno 2009 20:48

Jindy2 píše:Ten problem je prave v tom, ze kdyz tyhle Trance nebo DnB tracky (co tu na Ezone vznikaji take), uslysim v radiu, tak pokud ten track zrovna neznam, tak si nereknu "a, tohle je Dendy", protoze proste ja tam neslysim zadnej rukopis, jen dokonale naplneni kriterii pro ten styl, technickou preciznost a tak dale, ale rukopis moc ne.
to jsi dobre vystihl
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
Obrázek

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 19 úno 2009 20:59

dendy: me to take prijde jako zajimava debata, jestli chce nekdo pokracovat, tak to klidne presunme jinam...

jinak k tomu, co jsi napsal, vezmu to nejak od zadu - trefit se do sablony me tedy zase tak tezke neprijde...myslim si, ze kdybych tech 9 let co hudbu delam po svem, to delal podle nejake sablony a rekl si, ze budu delat jenom jeden styl, ktery ma nejakou jasnou definici, tak ze bych se v tom casem samozrejme zdokonalil, mohl hrat krasne zive na akcich a byt slavnejsi...tak by to bylo, jenze jsem se zarekl, ze nebudu delat ve stylech, ktere jsou moderni nebo ktere vytvoril nekdo jiny...

sablona je fajn a myslim si, ze kdyby se ti nektere ty jeji prvky byt jen trochu nelibily, ze to delat podle toho nebudes...ale delas...i me se psy-trance celkem paci, na kalbe dobra vec, ackoliv vim, ze ty k tomu mas jinej pristup (bez drog)...me treba psy-trance prijde jako tekkno s inteligenci, proste tucarna co ma nejake melodie, nejakou hlavu a patu...

kdyz se vratim k tomu bass a kick...no tak mam tu asi 15 presetu/loopu do Nexuse s nazvem Trance Bass (nebo tak podobne, uz nevim) a jsou tam arpeggia naprosto totoznych basu, jake jsou pouzite ve vetsine trance skladeb...a me to vadi tak maximalne za strizliva...kdybych tyhle tracky slysel na akci na mohutne aparature v nalade, uplne bych to zral...

muj problem ale asi je, ze neznam psy-trance tak dobre, jako ty a tak drobne detaily, nebo rukopis autora rozpoznavam dost tezko, protoze mi mysl svede pozornost vetsinou automaticky na kopak a basu, coz jsou pro me u psy-trancu hlavni rozpoznavaci prvky...
mozna je ta sila fakt skryta v detailech, u psychadeliky to tak muze byt...

no ale na me nejvic pusobi uplne jasna a uzemnujici melodie s harmoniemi, ze mi jezdi mraz po zadech jeste po desatem poslechu...a mraz po zadech mi nejezdil z zadne hudby uz asi rok a pul a budto pocuvam hudby moc a nebo proste je ted spatna doba...

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 19 úno 2009 21:03

Acid: jo, rukopis mi tu fakt chybi, ac bych rad v eteru zdejsi lidi poznal, tak to vetsinou nejde...poznam tak maximalne Jindrixe, jinak nikoho...

jo jinak hele, bacha, "tanecni tracky bylY" :) ale to se stane...

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 19 úno 2009 22:04

dendy píše: dokonca zastavam nazor ze skutocne experimentovat s tym, ze vytvori nieco zaujimave hodnote a svojim sposobom nove si moze dovolit len tem, co ma existujuce sablony nasprtane a zvladnute od A do Z
souhlasim...

ohledne sablon nebo paradigmat: ono je to dost relativni a zalezi na 'rozliseni', ktery uplatnujeme. co tim myslim - i drzeni se toniny nebo vubec treba system zapadniho lazeni muzeme brat jako paradigma, drzeni se nejaky sablony. proc ksakru vsichni nedelame ctvrttonovy hudby? tanecni podstyly, to je stejna logika, jenom trochu vyssi (nebo jiny) rozliseni. krasa 'scen' podle me spociva v jejich zivotu a evoluci jako systemu uzivatelu a producentu, zvlast v dnesni dobe internetů - velky komunity online fanousku vedou diskuze o svejch oblibenejch stylech; co cloveku zvenku prijde jako 'porad stejna pisnicka' je pod drobnohledem fanousku detailni a neustale se morfujici svet, kazdejch par mesicu jde vystopovat novy trendy a smery... a taky je proto patricne slozity trefit se do sablony, ktera ma v danou dobu uspech na vydani - casto mi prijdou od lidi veci, kterym se v zasade neda nic technicky vytknout, ale to vse, co neni hudba, na ty skladbe je v danej moment 'spatne' (spatne ve smyslu nadeje na vydani). uz sme se o tom myslim s dendym bavili, ze pop je v tomhle smyslu nekdy mnohem vic pristupnej 'experimentu'. v jistym smyslu chapu pop jako nejuprimnejsi hudbu, ktera s jasne deklarovanym zistnym cilem vyzobava to popularni co prichazi z undergroundovejch scen a pouziva to s maximalni libivosti.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 19 úno 2009 22:50

Acid Punk píše:Ad tanecni tracky: Myslis jako, ze jsou urceny jako polotovar pro hrajiciho dj a je proto dulezite aby si strukturou byli co nejpodobnejsi aby pak znich sel vystavet napr. par hodinovy set v nalade dane stylem napr. dark psy, deep house, eurodance?
ne. myslim to tak, ze v tehle stylech se pouziva jinejch vyrazovejch prostredku a je kladenej duraz na jiny prvky - tyhle styly casto jsou plne abstraktni, kdezto v pisnickach najdes prostor pro abstrakci jedine v urcity pasazi treba pred refrenem, kterej prijde jako gradace a promena - z mlhy svetlo.. treba tak a jeste stokrat jinak
Jindy2 píše:Ten problem je prave v tom, ze kdyz tyhle Trance nebo DnB tracky (co tu na Ezone vznikaji take), uslysim v radiu, tak pokud ten track zrovna neznam, tak si nereknu "a, tohle je Dendy", protoze proste ja tam neslysim zadnej rukopis, jen dokonale naplneni kriterii pro ten styl, technickou preciznost a tak dale, ale rukopis moc ne.
to chces rict, ze v radiu uslysis skladbu od hanse zimmera, kterou jsi nikdy neslysel a poznas, ze to je hans zimmer? verim, ze pak uslysis skladbu od yanna tiersena, kterou jsi nikdy neslysel a treba to poznas. zrovna tak uslysis v radiu track kterej jsi nikdy neslysel od hardfloor a poznas, ze to asi budou hardfloor.. rozumis mi? to neni o stylu, to je o tom, jak moc pouziva danej autor pro sebe typicky zvuky nebo postupy a ty jses pak podle nich schopnej jeho vytvor rozpoznat... ale snazit se za kazdou cenu o nejakej hudebni podpis, je podle me mimo misu. bud ti to tak jde samo, nebo ne. ve vysledku totiz vubec nejde o to jestli je ta hudba podepsana, ale jestli nekoho bavi.
Jindy2 píše:biscuit: no to je potom o uhlu pohledu a zrovna u tebe myslim je to ten House, ne?...tezko lidem co dodrzuji tyhle styly muzu neco rikat, ja bych si to take nenechal rozmluvit...ale ok, nic rozmazavat nebudeme, ja se hadat nechci, ale tohle tema stylu je u me porad zive, porad nad tim kroutim hlavou, proste me to zaujalo..
house prevazne delam a hraju, ale to tolik nesouvisi. chtel jsem rict, ze je dulezity chapat rozdil ve funkci kterou plni tanecni hudba, a kterou plni hudba tzv. poslechova.. nejde to hazet do jednoho pytle. ty si myslis, ze jedu v aute a posloucham tucky? ze vecerim a posloucham house? ne, ja miluju skoro vsechny formy hudby a vsechny se je snazim chapat.. takze v aute treba johnny cash a doma u vecere treba dvorak

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 19 úno 2009 23:17

biscuit: Zimmer myslim neni uplne dobry priklad, ja jeho (a toho jeho studia) jine nez filmove veci neznam...vyrazny rukopis ma pro me rozeznatelny treba Vangelis, Jarre nebo Howlett...vic moc z fleku nepoznam, vic elektronickych pradedu nemam naposlouchanych....
ale rozumim ti, je to leckdy hodne o typickych zvucich a postupech daneho autora, jenomze ten musi byt citit i kdyz obmeni celkove sve instrumenty...to mi prijde gut...
no a zabava...nevim, ta bezprostredni ktera lidem dava co chteji, me nejak nebavi delat, trefovat se lidem do vkusu, to mi neprijde jako delani hudby, nevim...

posluchac si vybira hudbu a hudebni motivy, podle dane situace, pokud muze, znama vec....takze se styly ruzni...
ale myslim si, ze kdyz clovek dela jeden styl, ktery je cizi, ktery sam nevymyslel, ze se to na te jeho hudbe hodne podepise i do budoucna...ja se tomu branim a dopada to obcas blbe, obcas dobre, kaslu na to...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12763
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 19 úno 2009 23:54

brooklyn: tak tak, suhlasim zo vsetkym co si napisal...

biscuit píše: ale snazit se za kazdou cenu o nejakej hudebni podpis, je podle me mimo misu. bud ti to tak jde samo, nebo ne. ve vysledku totiz vubec nejde o to jestli je ta hudba podepsana, ale jestli nekoho bavi.
vidis, sakra teraz si mi vnukol jednu myslienku .. som si uvedomil ze ja uz dlhodobo prave bojujem nejak povedomo-vedome s tym aby v mojich trackoch bol ten moj "rukopis" :) paradoxne sa snazim to spravit tak, aby v tom nebolo citit to nieco "moje", a aby to znelo fakt absolutne rovnako ako hociaky iny oficial.. a to je fakt ze asi chyba.. proste nejak sa snazim potlacat niekore svoje "zlozvyky" a asi potom preto nie som s tym stale spokojny - ze to proste nejde ... potlacat svoj sposob ako vnimam hudbu..

no nic.. tento rozhovor mi dava vela.. premyslam o veciach, a utriedujem si to v hlave :)

jindy: tak ver tomu ze trafit sa do sablony je EXTREMNE tazke.. ja som roky robil hudbu cisto podla seba a na vsetky sablony som kaslal.. ked som sa pred par rokmi vydal na cestu robenia psy-cka fakt takeho "ako ma zniet" tak som ani netusil aka tazka a dlha cesta je predomnou.. a vskutocnosti stale som ledva na kraji tej oblasti ktora je v sucasnosti releasnutelna (tak ako pise brooklyn)
ono mam pocit ze snazit sa trafit do urcitej "sablony" a dodrzat co najviac zasady daneho stylu ale na druhej strane ostat kreativny omnoho tazie ako proste kaslat na inych a ist si len svojou cestou.. to je v principe to uplne najjednoduchsie (viem co hovorim, roky som to takto riesil a bolo to fakt bezstarostne obdobie :)


dobra diskusia.. len by ju fakt chcelo oddelit do druheho threadu :)

wire
Příspěvky: 367
Registrován: 30 čer 2007 17:41

Příspěvek od wire » 20 úno 2009 11:19

dendy píše:brooklyn: tak tak, suhlasim zo vsetkym co si napisal...

biscuit píše: ale snazit se za kazdou cenu o nejakej hudebni podpis, je podle me mimo misu. bud ti to tak jde samo, nebo ne. ve vysledku totiz vubec nejde o to jestli je ta hudba podepsana, ale jestli nekoho bavi.
vidis, sakra teraz si mi vnukol jednu myslienku .. som si uvedomil ze ja uz dlhodobo prave bojujem nejak povedomo-vedome s tym aby v mojich trackoch bol ten moj "rukopis" :) paradoxne sa snazim to spravit tak, aby v tom nebolo citit to nieco "moje", a aby to znelo fakt absolutne rovnako ako hociaky iny oficial.. a to je fakt ze asi chyba.. proste nejak sa snazim potlacat niekore svoje "zlozvyky" a asi potom preto nie som s tym stale spokojny - ze to proste nejde ... potlacat svoj sposob ako vnimam hudbu..

no nic.. tento rozhovor mi dava vela.. premyslam o veciach, a utriedujem si to v hlave :)

jindy: tak ver tomu ze trafit sa do sablony je EXTREMNE tazke.. ja som roky robil hudbu cisto podla seba a na vsetky sablony som kaslal.. ked som sa pred par rokmi vydal na cestu robenia psy-cka fakt takeho "ako ma zniet" tak som ani netusil aka tazka a dlha cesta je predomnou.. a vskutocnosti stale som ledva na kraji tej oblasti ktora je v sucasnosti releasnutelna (tak ako pise brooklyn)
ono mam pocit ze snazit sa trafit do urcitej "sablony" a dodrzat co najviac zasady daneho stylu ale na druhej strane ostat kreativny omnoho tazie ako proste kaslat na inych a ist si len svojou cestou.. to je v principe to uplne najjednoduchsie (viem co hovorim, roky som to takto riesil a bolo to fakt bezstarostne obdobie :)


dobra diskusia.. len by ju fakt chcelo oddelit do druheho threadu :)

ono v psy je to snad este tezsi nez kdekoliv jinde, to je strasne "prisna" skatule... ses omezenej tempem, zvukem beatu, rytmem basy a dalsim milionem veci co si treba v elektru udelam pokazdy jak chci a je to porad elektro;)

Uživatelský avatar
c9000
Příspěvky: 1892
Registrován: 11 úno 2008 12:37

Příspěvek od c9000 » 20 úno 2009 12:04

experimenty v hudbě je asi to co mě na tvorbě nejvíc baví a zajímá, jelikož to nemá hranic, viz _Amon tobin, Prefuse 73, nebo třeba Herbert , je toho spousta. Myslím že třeba pro aktivního muzikanta, jež zná noty a hraje v kapele, je experimentálnost, v nových zvucích a postupech těžko pochopitelná jelikož mu od mala cpaly do hlavy jak se to má dělat. Kdežto třeba pro mě naprosto nevzdělanýho člověka co se muziky týče, já se nemám čeho chytit, maximálně 4dob a černých nebo bílých klapek. Velkej problém českejch kapel je že si pořád na něco hrajou chtějí znít jako Clou nebo tzv. indie rock. Prostě chybí odvaha se odpoutat od zaběhlých stylů a zkoušet. Přitom je to tak krásný.
Cimbál, Harmonium a Vozembouch.

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12763
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 20 úno 2009 12:06

nieco na tom bude.. aj ked to uz zavana zvyhodnovanim svojho stylu pred inymi (alebo znevyhodnovanim ?:)), urcitym typom elitarstva a to fakt nemam rad, proste kazdy styl ma nieco doseba, je niecim specificky a vynimocny

ale.. ja som presiel viacerymi stylmi, robil som napriklad aj DNB :-)), hardcore, aj klasicky trance, aj ambient, aj som experimentoval s uplnymi haluzmi :) .. a musim povedat ze asi najtazsie sa mi fakt robi to psycko (ale zaroven ma naviac bavi, to je samozrejme :))

mam pocit ze napr. psy je uplne najviac narocne na tie "spravne" zvuky a proste bez par hw masiniek, ktore tvoria fundamentalny zaklad tohto stylu (nord, vajrus, resp. obecna VA monstra na ktorych je tento zaner do velkej miery postavceny) clovek nema sancu docielit ten "oficialny" moderny zvuk... Je to trosku paradoxne, pretoze sucasny zvuk zanru urcuju okrem ineho hw synthy ktore su uz roky v predaji :-)) proste az ked som nakupil krabice co mam teraz tak zom zacal zistovat ze to co comu som sa predtym len obtiazne snazil priblizt mam tu vlastne ako na tacke hned k dispozicii.. a je to ono.. ti ludia co ten zaner pocuvaju to proste citia, nie vedomo ale podvedomo, a o to je to silnejsie...

ono sablona nieje zla vec - ked sa clovek neriadi len nou a hlavne ked ma hlbsie vedomosti o suvislostiach aj s vecami mimo sablony a o tom, ako a preco dana sablona vznikla .. lebo povedzme si pravdu - co je sablona ? sablona je sada pravidiel a zasad, ktorych ked sa clovek drzi, tak je predpoklad ze jednotlive elemetny skladby do seba zapadnu, dielo bude posobit celistvo a pre cielovu skupinu bude zaujimave

ked si tak vezmem, tak "nedrzat sa ziadnej sablony" je svojim sposobom tiez sablona :-)) a inak osobne mi pride ze velmi vela z hudby, ktora sa tvari akoze sa nedrzi ziadnej sablony, je v skutocnosti len o tom ze zobere nieco z jednej, nieco z inej, nejak sa to zlepy do kopy, vyhlasi za experiment ale ono to nefunguje.. nedrzi to pokope.. proste neda sa pouzit koleso z traktora, motor z trabanta, karoseria z lietadla a dufat ze to bude super dopravny prostriedok ...

podla mna ovela dolezitejsie je pristupovat pri tvorbe k dielu tak, ze aj ked sa snazim trafit do sablony, na strane druhej sa snazim nedrzat sa jej krcovito ale dat do toho aj nieco zo seba.. je to tazke, ale prave ten komu sa podari najst medzi tymto rovnovahu je potom ten, kto urcuje dalsie smerovanie danej sablony ;-)

Uživatelský avatar
c9000
Příspěvky: 1892
Registrován: 11 úno 2008 12:37

Příspěvek od c9000 » 20 úno 2009 12:16

třeba výborně pojatá exerimentálně laděná deska na poslouchatelný úrovni je pro mě Subhuman od Recoil, Alanovy se podařilo výborně skloubit blues s elektronikou, a musím i po dlouhým poslouchání týhle desky uznat že některý jeho postupy v aranžích mě hodně baví, druhej extrém je třebas Sun-ra kterej do toho experimentu zabřehnul až moc a zůstává to nepochopený a neposlouchatelný.
Cimbál, Harmonium a Vozembouch.

Odpovědět