markuc píše:To není tak úplně můj postoj, myslím si, že nástroj má smysl hodnotit až s odstupem na základě toho, co za muziku na něm vzniklo a kdo všechno jej používal. Tady můžeš namítnout, že tenkrát stejně nic jinýho nebylo a na každou novinku se čekalo jako na smilování-ano, něco na tom je. Ale troufám si tvrdit, že na žádný ze současných nástrojů už nebude zahráno a nahráno tolik solidní muziky, jako na tyhle dinosaury. Taky se jednalo o jedny z prvních ryze digitálních nástrojů a mě se zvuk analogů už dávno dost oposlouchal a nic na tom nezmění ani jejich současná renezance. V každým případě jsem rád, že se tady střetnou i názory více generací a je to pro mě zajímavý. Klávesista z tvojí historky si asi bude muset chudák koupit Korga nebo ještě hůře Rolanda
Mno slysel jsem a videl rolanda VK8, a neco takoveho by uplne stacilo
Acid Punk píše:Samohrajka, FM synth, nekdy to splyva, predevsim zvukove, mit rom vzorky udelane z FM syntezy, nebo FM syntezator ktery si muzu nastavit jak chci a vysledny zvuk je stejny jako maji ty nejlacnejsi casia se vzorky
Opravdu se smichu neubranim
Buď jsi ještě neměl v ruce skutečný FM synth, nebo nechci vidět tvůj poslech (monitory), nebo si sedíš na uších
odhliadnuc od toho vsetkeho co uz Acid Punk popisal tak kusok pravdy ohladne expresivity FM syntezy tam je. aj sam Vangelis oznacil DX7 ako revoluciu zvuku, ale ako cierny moment hudobneho priemyslu co sa tyka expresivity. Samozrejme, ze s FM syntezou urobis akukolvek vlnu pomocou tych 6tich sinusoid (operatory) a FM algoritmov (ktore pridavaju harmonicke zlozky), ale normalne to uz dalej nedycha. DX200 bola u mna totalne ina, ma ADSR obalky (amp, filter), lfo, kvantum filtrov, kvantum noise generatorov, realtime zmenu algoritmov, realtime cas doznievania operatorov a hlbku FM modulacie. Mal som to 6 rokov a pomohla mi nahrat strasne vela veci.
ale je pravda ze bez tychto moznosti by ma FM synteza omrzela.
Naposledy upravil(a) demsky dne 11 črc 2007 00:26, celkem upraveno 1 x.
demsky : nerob .. ved kazdy z tych 6 operatov ma tak isto ADSR .. kazdy sa da modulovat kontrolermi .. mas pocit ze to nedycha ? fakt mas naprogramovane na DX7 ?
pozri FM syntezou sa uz zaoberam dost dlho (zeby 1994?), mal som skoro vsetky zvuky z internetu prekonvertovane do DX200 a isty cas som aj bol XG developer Yamahy (v ramci implementacie XG standardu do hier) tak nepisem len tak bludy... ja vravim nie o tukani do klavesy, ale o expresivite pri hre.
Demsky, fakt jsi trochu mimo. Jak píše Pytkin - stačí modulovat jeden operátor a ve zvuku se dějí takové změny, že analogy mohou jen tiše závidět. Myslím, že jsi do tajů FM syntézy moc nepronikl .
A ta modulace nemusí být jen LFOčkem, nebo obálkou. Stejně tak lze modulovat zvuk rychlostní citlivostí klávesnice. Vážně už nevím, co v té době umožňovalo expresivnější hru, než DX7 (a i dnes se nemá za co stydět)
no zda sa mi ze vy dvaja ste asi kompetentnejsi tak sup sem s vasimi mp3-kami... mal som Yamahu SY99 a este ked som robil hudbu do Amiga hier mal som problemy s tym ze producentom tie zvuky zneli "staro".
alebo mi aspon poslite vasich TOP 5 skladieb kde je DX7 at glance
BTW ja sa akoze s nikym hadat nebudem (hlavne nie s vami dvoma, kedze ziaden MacGyver nie som), na to som uz prilis vela preskakal, takze tak...
preboha Atom toto si fakt mozes odpustit, toto nie je IRC ale seriozne forum kde texty len tak nemiznu hore kopcom...
ja jednoznacne vidim buducnost FM v realtime kontrole, ako aj v tzv. hybridnych systemoch. u mna je to vyznamny "texture filler" t.j. obohacovac zvukovej palety. kazda synteza svoje plus (napr. aditivna, subtraktivna ako aj frekvencna modulacia).
Napriklad moj milasek Kurzweil K2000VP, od zaciatku vyrobca tvrdil ze sa dohodol s Yamahou ze tam neda FM syntezu a dlhe roky sa tvrdilo ze VAST algoritmy nedovoluju akokolvek frekvencne modulovat layers a teraz jeden typek prisiel na to ze predsa len to ide, i ked iba s pouzitim troch operatorov. Zaujimavejsie je, ze konvertovanim takehoto FM programu na tzv. drum program (32 layers) mozem pridavat dalsie oscilatory z VAST enginu (ci uz sample keymapy, alebo DSP waveformy) ktore zase mozu ovplyvnovat vyrazne expresivitu. Ked este zoberiem do uvahy ze Kurzweil nema klasicke ADSR obalky a este k tomu matematicke funkcie (FUN) tak je to uz totalne sialenstvo.
ja som pocul ze fm co kupila yamaha od toho vedca je len akysi derivat vzhladom na vtedajsie vypocetne moznosti. v podstate tych 32 algoritmov z DX7 bolo zverejnenych takze ratat by to malo v podstate rovnako. chcelo by to porovnat rovnake patche na roznych platformach.
Cyril píše:Je nejakej duvod krome vlivu prevodniku, aby softwarovy fm synthy znely hur nez hardware? FM8 a spol...
tak tohle byla hodně kval. otazka .....
trochu OT - když jsem dělal test na Novation -- KS,K,Xio / V-station - tak to uz od initu znelo stejne - včetně osc a jejich prubehu - tak jsem usoudil ,ze nema smysl dal drzet HW od Novationu ale staci SW-V-station