Analogové stereo pedály pro klávesy

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pierre niko
Příspěvky: 719
Registrován: 28 pro 2004 11:04

Analogové stereo pedály pro klávesy

Příspěvek od Pierre niko »

Cau, verim, ze se to tu hemzi klavesakama, kteri na live vystoupenich, ale treba i ve studiu procesuji svuj zvuk, prez nejaky ten analogovy pedal, kvuli jeho specifickemu zvuku, nebo jako lo-fi prznitko. Zajimalo by me co se da k modulaci ci distorzi, ci jine uprave zvuku pouzit pri zachovani sterea. Co maji moji mazlicci radi... :) (to je z reklamy, ok?)

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Pierre niko
Efektu kterejma procesuju synthy (vetsinou predtim nez je nasampluju) mam spoustu, ale ani jedinej neni stereo : )
Moderni stereo efekty stojej z meho pohledu a potreby pouziti vesmes za starou backoru, teda az na par vzacnej vyjimek. Me zajimaj stary spinavy efekty a jejich charakteristicky barvy, to novy FX neumej, prijde mi ze to vsecno hraje stejne.


95% tehle kurvitek mam s dataci z prelomu 70/80 let. Muj naprosto prvni pouzivanej efekt kterej je nadherne spinavej a kouzelnej soucasne je Ibanez AD-100 Analog Delay (mam ho od 13ti dnes uz 17 let !!! : )
Z toho co jsem si koupil pozdej jsou asi nejkouzelnejsi paskovy Echa Roland SRE-555 a RE-301 a zrovnatak paskace ktery jsem sehnal od firem Dynacord EC-504 a JMX ET-520 (zjednodusenej starej klon od Roland RE-201), Skvely jsou taky vintage digitalni 8 a 12 Bitovy delaye a reverby ze zacatku 80 let jako treba Roland SDE-2000 kterej mam 2x (moc krasnej teplej digi delay se supr rychlym feedbackem!) pak SDE-1000 ten uz je chladnejsi ale taky fajn. A pak nemuzu zapomenout na drzej Vermona DEG500 coz je 8 bit delay, nadherne "poskrabanej zubatej" zvuk, toho uz ale nemam prodal jsem ho Matuchovi. Pak mam par krabicek jako Flangery a phasery Electro Harmonix Small Stone ("submisivni" mekouckej a supr) a 2x Electro Harmonix Filter Matrix (umi vostry "proudovy motory" i jemny flanger barvy), pak mam Dynacord MDL-10 chorus/flanger/delay hodne zabavnej vsestranej rack, jo a nemuzu zapomenout na monstrum skvelej Dynacord TAM-21 supr sirokej tlustej chorus. Uchylnej je i dalsi starej Dynacord DRS-78 "digital" reverb, zni jako plate reverb, cokoliv z nej vyleze zni jako z hororu : )) Stary Efekty Dynacord co se retro charakteru tyce mam snad ze vsech nejradej, na cunarny jsou neuveritelny! Je a taky nesmim zapomenout na pruzinovy reverby Boss RX-100 (cistokrevnej DUB zvuk!) a velkej profi spring reverb AKG BX25 s remotem. Spring reverby maj i Tape delaye Roland, kazdej z tech co mam zni uplne jinak coz je samo moc dobre . )
Jo a vlastne jedno stereofoni kurvitko mam - je to z meho equipmentu spinavejch LoFi efektu jedinej alespn trochu "soucasnej" multiefekt ZOOM RFX2000, levnej ale hodne inspirujici rack.

.

Uživatelský avatar
Pierre niko
Příspěvky: 719
Registrován: 28 pro 2004 11:04

Příspěvek od Pierre niko »

Diky Jirko,

jj toho zooma jsi uz zminoval, je za babku, to je fajn. Smallstone je bez debat a SDE2000 taky znam, ale ten AD-100 me zajima. Pouzivas z neho kratke casy? Jinak vim, ze skauli ti proslo rukama hodne, a kdyz uz sme u tech delayu mel jsi nekdy cest s YAMAHA E1010 ? Da se taky sehnat relativne levne. Po nejakych tech bitcrushing oldschool delayich se taky mrknu. Prave ta odlisnost a vyhranenost oldschool efektu me taky strasne laka. Jinak tak me napada, mas asi i dost gateu, abys ten sum ukociroval, nebostriktne pouzivas tyhle barvicky pred samplovanim. Koupil sem ted nejaky stary gear a slusne sumi, coz zatim neni problem , ale vzhledem k tomu, co mam jeste v planu poridit musel bych poridit taky hromadu gateu. Navic je docela krute gateovat treba moji starickou Yamahu R1000, ktera sumi jak peklo, aby clovek nejak rozume utl ocas. Jinak stereo chci, protoze neco existovat musi, nedavno sem narazil na Electroharmonix stere lampovy line distortion, coz me navedlo. Tohle tema jsem chtel zalozit, protoze nekdo treba bude znat nejake stereo verze. No nevim... patram... Kazdopadne dik

matucha
Příspěvky: 5769
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Analogové stereo pedály pro klávesy

Příspěvek od matucha »

Ozivuju stary tema a trochu bych ho zevseobecnil (skrtnul bych "stereo" a "pro klavesy") a pokracoval v debate o efektech.

Ja si dlouho na externi efekty nijak nepotrpel, protoze prece pluginy to zvladaj pekne. A je tezky se hadat treba s vecma od Soundtoys. Echoboy zastane takovy prace a fakt pekne. Kazdopadne jsem po koupi svyho prvniho paskovyho echa zjistil o kolik jsem tak dlouhou dobu vlastne prichazel (to se psal myslim rok 2009-10).

Tak jak to momentalne vnimam, paskovy echa zadnej plugin nebo krabicka emulovat neumi. Kdyz chci spojitost, detail, zkresleni, zkresleni ze zkresleni ve feedbacku, zrno, tekutost, autenticitu, specificky kolisani, naladu a ve vysledku i prostor. Cim podstatnejsi prvek v hudbe to je tim vic je to zasadni. Na utilitarni echa, to samozrejme neni takovej rozdil a nekdy to muze byt i kontraproduktivni, protoze to vzdycky dava svoji barvu, ktera se nemusi hodit. Podle me si kazdej kdo ma rad v hudbe echa musi v zivote doprat aspon jedno doopravdicky paskovy echo ;).
Peclive jsem poslouchal i hromady ruznejch pedalu co paskovy echa emulujou a myslim, ze na zivaky ty nejlepsi z nich budou fungovat uplne supr. Do studia a na tvorbu bych je ale nepreferoval.

RE201
Klasika klasik. Ma hodne svuj zvuk, kterej se pozna hlavne v specificky rezonancnim tonu pri vysokym feedbacku. Ocekaval jsem hodne sumu, ale neni to zadna tragedie, jen ten sum ma ruzny piskani a ve spring reverbu slysim lehce motor. Kupodivu nic z toho v praxi vubec nevadi. Co me tolik nebavi je celkova kalibrace na nizsi hlasitost proti studiovymu standardu (tak o 16dB) a fakt ze vstup clipuje natvrdo docela brzo a tak nejdou delat zadny zasadnejc zkresleny dozvuky,

RE501
To bylo prave moje prvni paskovy echo a kdyz jsem si poridil 201, tak jsem ocekaval neco podobnyho, jen trochu spinavejsi a zivocisnejsi. Jenze to vubec neni pravda, jsou hodne jiny. 501 uz umi zachazet s vyssima urovnema signalu, ma na vstupu kompresi a taky obsahuje obvody pro potlaceni sumu. Celkem uspesny metody, nikdy jsem s tim sum neresil. Dobry je, ze se do toho da poslat hodne hlasitej signal, kterej ten kompresor nafoukne a od urcity urovne to i pekne nasaturuje pasek. Malokdy se stane, ze by z toho lezlo nejaky vylozene osklivy zkresleni jako u 201. Na druhou stranu je 501 ve svym zakladnim charakteru takova "sprostci" a zaroven min specificka. Pruzinovej dozvuk zni vlastne dost osklive, jak kopnuti do plechovky/odpadkace. Ale to se mi na tom tak nejak zvracene prave libi.
Krome echa a pruzinovyho dozvuku umi jeste sound on sound se kterym je spousta legrace. No a posledni vec je mono chorus, kterej pouzivam malo, protoze v kombinaci s echem ho potrebuju malo a separatne uz na nej vetsinou nedojde. Na nektery leady z SH09 to bylo ale moc pekny.

Korg SE500
Nema pruzinovej dozvuk a ma o jednu cteci hlavu navic oproti rolandum. Ta hlava je hodne pozadu proti ostatnim a diky ni to umi docela dlouhy echo. Po elektronicky strance je to nejcistci ze vsech paskovejch ech co mam. Prijde mi, ze ten zvuk je hodne o tom jak zni paska a malo o tom jak znej vsechny vnitrni zesilovace, ktery maj jeste k tomu dostatecnou silu s tim signalem delat tak aby tu pasku pekne nakrmily. Ale taky clipuje natvrdo, jenze nastesti mnohem pozdejc. Taky ma sound on sound a vzhledem ke zvuku ho preferuju proti 501. Je to vubec asi moje nejoblibenejsi paskovy echo.

Korg SE300
Nevlastnim, jen jsem slysel ukazky, ktery znej charakterem stejne jako SE500 jen to ma o hlavu min a pruzinovej dozvuk, kterej se da routovat do ruzny polohy mezi jednotlivy sekce zarizeni. Rolandi treba maji pruzinovy dozvuky vzdycky paralelne ke vsemu ostatnimu. SE300 umi taky efektovat echovanej signal atd. Vypada to hodne fajn.

Dynacord Super 76
Ma kratkou pasku a jen jednu snimaci hlavu umistenou na posuvnym rameni. Motor ma pak dve rychlosti a tim posuvem se da dylka doladit... nebo se to da zneuzit na efekty ;). Bohuzel to ale nema ciste WET vystup a u mojeho nefunguje spring reverb takze nevim jak zni. Celkove to je vic crunchy lofi zvuk, kterej sem zatim poradne v nicem nepouzil. Vic to vyzkousim u nejaky autorsky tvorby kdy do toho zapojim nejaky veci naprimo a nebude to jako dodatecnej efekt.

Dynacord a Echolette delali spoustu dalsich ech, vetsinou s pevnejma hlavama a dvema rychlostma. Vetsinou vhodny nejvic na slapback. Nikdy jsem taky v ruce nemel zadnej echoplex nebo copycat... to muze byt taky fajn.


Dal me zacaly zajimat "analogovy" BBD echa, ktery maj zas jinej charakter. Je zajimavy ze obcas ctu jak lidi po koupi nejakyho BBD echa prodavaj paskovy kousky s tim, ze jim BBD vyhovujou vic. BBD jsou totiz pomerne dost temny, malokdy umej vyssi frekvence nez 2-3khz a samy o sobe nekolisaj. To mohla resit modulace, ale ta je proti paskam celkem mechanicka. Jako nahradu za pasku bych to teda vubec nevidel. Na druhy strane s tim jdou delat mnohem divocejsi veci, protoze zmena rychlosti muze byt velmi velmi rychla. To ve spojeni s velkym feedbackem dela monstrozni efekty.

Moog MF104z
Hodne temny a tlusty echo, ktery samo o sobe neumi zas tak moc. Hlavne chybi vestavena modulace. Zase ma pristupnej feedback loop, do kteryho se da dat cokoli a zmenit tak efekt k nepoznani. A k tomu je riditelny po CV, takze ve spojeni s dalsima efektama a syntakama to najednou nabyva vlastnosti modulu v modularnim systemu.
Jeho temnost je ale trochu stinnou strankou, uz nekolikrat jsem ho kvuli tomu nepouzil. Limituje to i trochu pouziti dalsich efektu ve feedbacku, protoze je to hodne rychle hodne lofi. Vlastne ta jeho barva ma tendenci vsechno prebit.
Kdyz si ale sedne, tak je to skvely mazivo a rozhodne ma dostatek charakteru aby to byl solo nastroj. Hlavne v prebuzeni, ktery je hodne tlusty a pritom ma detail. Frekvencne to samozrejme funguje dobre s kytarama.
Novejsi verze s MIDI umi tap a ma zajimavy moznosti modulace, rozhodne dobry rozsireni.

Ibanez AD202
Cerstvej prirustek. Vyrazne tenci nez Moog aniz by to bylo filtrovany vejs. Ma to na sobe takovy vseobecny stredovejskovy zkresleni a urcitou "malost". Takze myslim, ze bude fungovat dobre jako soucast mixu tam kde moog zabira moc mista. Ma modulaci, ktera je ale pomerne krotka a to i pro chorus/flanger mody, kde se chova pomerne obycejne.
Myslel jsem si, ze to bude s moogem podobnejsi, ale jsou to ruzny odstiny tehoz. Schvalne jak se osveci. Bohuzel AD100 jsem nemel moznost slyset.

Dalsi zajimavy BBD delaye jsou Dynacord VRS23 (ma i zajimavej reverb mod), SRS56 (stereo bestie), Yamaha E1010 (ktera je pry proti AD202 pruzracnejsi a ma agresivnejsi modulace), roland taky presel z pasek na BBD...


Dynacord TAM21 (TAM19)
Ma to byt stereo chorus a flanger, ale neleze z toho nic co by byl typickej analog chorus/flange na kterej jsme zvykli treba od Rolandu. Je to tak nejak sklenenejsi a zvlastnejsi, zvlast u flangeru. Je celkem jednoduchy ho dostat do feedbacku a "mimo kontrolu". Krome typicky LFO modulace ma taky rizeni detektorem obalky diky kterymu pekne "zpiva" na bicich a umi organictejc znejici a min zrejmy chorusy. Charakter ma lehce "cokoladovej", tlustej a sytej ve stredech aniz by to bylo nejak orezany. Hodne specificky a pekny.

Moog MF108M ClusterFLux
Nemam, ale i tak musim zminit. Hodne povedenej chorus/flanger a mnohem vic ve spojeni s CV vstupama a vystupama.

Roland SBF a SPH
Klasicky modulace od rolanda. Nemam, treba nekdy na neco natrefim za zajimavy penize.


Moog MF103 Phaser
Muj nedavnej prirustek. Zkousel jsem ho na par veci a zaujalo me jak autenticky transformoval rhodes do 70. let ;). Ma hodne rychlou modulaci, takze v extremu umi znit ja ring modulator. Ma taky druhej vystup s obracenym filtrem a tak je to ve vysledku stereo. Hodne solidni tekutej zvuk co se da nakrapnout.

Mutron BiPhase
Nemam, je dost drahej. Dva phasery v sobe a hodne specialni zvuk.

Gerd Shulte Phasing
Nemam, stara nemecka vec, pry to stoji za vyzkouseni.

Moog MF102 RingMod
Od tremola, pres roboty po mimozemstany. Skoda ze nema detektor obalky (jako MF101), to by mu hodne prospelo. Ale i tak uz umi modulovat modulaci, coz je samo o sobe komplexni. Koupil jsem ho taky kvuli rizeni dalsich efektu prave tou dvojitou modulaci... vsechno co zavani modularama je trochu nebezpecny ;).

Moog MF101 Filtr
Skvelej filtr. Rizeni obalkou. Tlusty, pekny zkresleni. Skoda ze nedelaj multimode stereo verzi do racku a la UAD emulace.


Korg GR1 Spring Reverb
Stereo spring s jednoduchym EQ a expanderem. Asi preferuju rolandi spring reverby, ale rozhodne jsem s tim zazil spoustu momentu kdy dost potesil. Hlavne je to stereo a kdyz na neco sedne tak ma takovou tu sladkou pruzinovou barvu, kterou umej jen realny pruzinaky.

Vermona Retroverb
Slysel jsem u kamarada a bavilo me to asi vic nez Korg. Sladsi.

AKG BX25
Velka krabice, dozuk blizici se platu. Na necem zni skoro jako prirozenej krasnej (delsi) dozvuk, jindy je to super zabarveny monstrum. Casto je to ale zajimavy, zabavny a hodne svoje. Dechy, kytary, vokaly, perkuse, bici, syntaky... na vsechno je fajn.


Taky rad poustim neco z repraku nebo z komba a to pak pouzivam jako dozvuk. Nekdy jako echo, jindy jako reverb podle vzdalenosti. Je to vdecny.


Je toho vseho samozrejme mraky, uplne jsem vynechal MXR se kterejma nemam zadny zkusenosti... a pak velkou vec jmenem Eventide.

Odpovědět