Přeji všem krásný a úspěšný rok 2017 a děkuji všem za příspěvky i nápady k tématu propojení X modulů, určitě mě nasměrovaly k vyzkoušení dalších možností zapojení. Celé svátky jsem věnoval live setupu a programování Roland Boutique modulů a výsledek se dostavil!!! Zkusím v bodech shrnout, snad to na oplátku pomůže někomu, kdo taky plánuje pořídit více synth modulů a chtěl by je mít k dispozici všechny současně nebo každý z nich okamžitě k dispozici na 1 přepnutí:
1. Takže žádný midi keyboard, ale chce to workstation s performance a midi multitimbral módem nebo stage piano/organ s user memory a taky podporou mapování midi (Pozn. na svým XP-30 jsem si zaflákal celou user perfmormance multitimbral memory banku různým namapováním modulů i v kombinaci s interními zvuky a z SR-JV karet na XP-30 - paráda, to samé s Viscount Cantorum VI varhanama - pod 12 user pamětí jsem si dal různá nastavení midi kanálů EXT pro moduly a současně na některé i v kominaci s interními zvuky - ani ne varhanními, ale doplňkové strings, chors, piano jsou ve Viscountu jaksi lepší než třeba ty ve VP-09 modulu...)
2. Žádná USB - midi komunikace, nikoli ale z důvodu datových, ale z důvodu napájení! Nemají USB host a device, pouze micro USB. Zkoušel jsem USB hub, do kterého jsem dal midi výstup ze staré XP-30 přes M-Audio midi/usb convertor kabel a všechny moduly a fungovalo to stejně jako midi in - out sériové propojení (ne v kruhu!!! poslední modul v sestavě - s nejvyšším číslem midi kanálu - už se zkrátka nikam z midi out nezapojuje...) Problém je, že neexistuje žádný USB hub s napájením všech 5 až 7 USB portů alepsoň 1,5A / 5V což je ideální pro Boutique - žerou baterky jak pominutý, velká spotřeba!!! Takže jediná možnost - minaturní USB charger pro 5 zařízení a krátké 20cm USB napájecí kablíky do modulů a současně propojení krátkými midi kablíky, a vše je bez problému vyřešeno!
3. Původně jsem myslel integraci modulů s nejmenším a nejlehčím workstationem na trhu - Korg Kross do jednoho modulu, dřevěné bočnice a dno atd, ale Boutique má opravdu průrazné a čitelné, dost "vpředu" posazené zvuky, ne tak jako starý Moog, ale jako Polysix zhruba ano. To je adekvátní a rovnocenná kvalita opravdu jen ke starším tučnějším zvukům, třeba co mi lezou z XP-30 nebo Ketronu X1 nebo z originál Polysixu nebo Viscountu

ale kombinace s těmi hodně background posazenými zvuky laciných moderních romplerů není úplně ono, tak Boutique dám do wood šasi samostatně, VP-09 jsem vrátil, když Viscount VI zní lépe na sbory a stringy, ale třeba na JP-08 jde nakroutit i zajímavější zvuky než mám na Polysixu, tedy ve stejné "vintage analog" zvukové kvalitě. Kdejaký china lowentry má třeba zvuky ala JUMP! ale samozřejmě proti OB-Xa znějí spíš jako dětská garmoška

u Boutique ne. Nemá to sice tolik vyšších harmonických ani na jednom oscilátoru, jako třeba Polysix při otevření filtru už cca na 14 hodin (dráhy Cutoff knobu), ale na 80% všech typů polysynt zvuků to stačí taky, na zbytek, kde bude třeba v mixu se opravdu nekompromisně dostat nad vše ostatní, do popředí bez přidání volume, holt nadále použiju ty vintage analogy

Tady ale dost pomůže přidání výšek od cca 5,5 kHz do 18kHz o +3-4dB lineárně v celém pásmu a už se "šustí" taky skoro jako ty vintage, se zachováním hutnosti spodků i čitelných středů samozřejmě. Tohle mi vadilo na všech workstationech - imitace všech typů syntů na nich znějí dobře jen na části klaviatury, pro kterou se ideálně a zdlouhavě nastaví. Analogy mi zněly vždy dobře v celém rozsahu a na čemkoliv, i bez ekvalizace, kompresorů atd. Prostě plug and play. Akorát zas chvíli čekáš, než se naladí VCO po každým zapnutí...