Klávesy živě
Re: Klávesy živě
Zdravím Vás chlapi. Jsem více méně začínající klavesák v rokové kapele. hrajeme hlavně vlastní věci. Potřeboval bych se tady sem tam zeptat na pár věcí, tak doufám že mi tu někdo porádí........díky.
máte někdo zkušenosti s roland FA 08. koupil jsem je starší za slušnou cenu. A zdá se mí, že se nějakou nemůžou v kapele prosadit, tak jak píšete o některých jiných typech klaves. zvuky jsou nádherné, ale když jsem hrál na staré yamahy tak se mi zdálo, že ty zvuky sice nebyly tak přírozené ale byly daleko sytější a víc se prosadily. díky moc za případnou pomoc.
máte někdo zkušenosti s roland FA 08. koupil jsem je starší za slušnou cenu. A zdá se mí, že se nějakou nemůžou v kapele prosadit, tak jak píšete o některých jiných typech klaves. zvuky jsou nádherné, ale když jsem hrál na staré yamahy tak se mi zdálo, že ty zvuky sice nebyly tak přírozené ale byly daleko sytější a víc se prosadily. díky moc za případnou pomoc.
Re: Klávesy živě
Vasil, najprv prisahaj, ze nie si CMM (ZFarkas) a ani jeho brat.
Pouzil si totiz niektore velmi podozrive frazy ...
Pouzil si totiz niektore velmi podozrive frazy ...
Re: Klávesy živě
Dudas:
Nepoužil výraz "lowend chinaplast", takže pohoda.
Vasil:
Skús zvuky troška editovať/equalizovať. Alebo nech si gitaristi stíšia kombá.
Nepoužil výraz "lowend chinaplast", takže pohoda.
Vasil:
Skús zvuky troška editovať/equalizovať. Alebo nech si gitaristi stíšia kombá.
Re: Klávesy živě
Hybert tusim pouziva FA08 v kapele a neviem ze by sa stazoval ..
Re: Klávesy živě
Vasil, je to přesně tak jak píšeš, kdo neslyší ten rozdíl mezi současnou china spotřební lacinou elektronikou a top modely se špičkovými technologiemi orig USA, Japan apod z nedávné minulosti, neměl by se podle mne snad ani nazývat muzikantem.
FA je podle mne podobně jako Krome, Kross, Juno, MX - MOXF atd vcelku OK do studia na stereo nahrávky a demosnímky, ale v kapele live jsem měl na jednom stojanu s FA i o 15 let staršího předchůdce - XP-30 a všechny zvuky ve všech kategoriích v přímém srovnání 1:1 vyzněly naprosto jasně a jednoznačně ve prospěch XP-30, podobně jako asi i tobě dokonce v prospěch nějaké staré Yamahy - podobná věc se mi stala taky s Korgem M50 (předchůdce Krome, cca stejná celková kvalita) kde po údivu celé kapely nad totálně zapadnutým neprůrazným zvukem Krome celkově a po vytažení staré samohrajky Yamaha 740 (Japan...) zase spadla čelist mně, nechápal jsem jak ten starý krám i s poloviční hlasitostí (když bys to meril v dB) je slyšet i v live mixu s dechama, 2x kytarou, zivejma bicima atd, zatimco ten chinaplast M50 znel jakoby byl kilometr daleko... Fakt zalezi jen na tom, jestli chces bejt v kapele solista i se zvukovou invenci nebo jen delat background kroví a ulejvat se zvukove nekde hodne vzadu v celkovem mixu. Pokud jsou za to stejny prachy, nekoho jiste vice tesi ta druha volba
FA je podle mne podobně jako Krome, Kross, Juno, MX - MOXF atd vcelku OK do studia na stereo nahrávky a demosnímky, ale v kapele live jsem měl na jednom stojanu s FA i o 15 let staršího předchůdce - XP-30 a všechny zvuky ve všech kategoriích v přímém srovnání 1:1 vyzněly naprosto jasně a jednoznačně ve prospěch XP-30, podobně jako asi i tobě dokonce v prospěch nějaké staré Yamahy - podobná věc se mi stala taky s Korgem M50 (předchůdce Krome, cca stejná celková kvalita) kde po údivu celé kapely nad totálně zapadnutým neprůrazným zvukem Krome celkově a po vytažení staré samohrajky Yamaha 740 (Japan...) zase spadla čelist mně, nechápal jsem jak ten starý krám i s poloviční hlasitostí (když bys to meril v dB) je slyšet i v live mixu s dechama, 2x kytarou, zivejma bicima atd, zatimco ten chinaplast M50 znel jakoby byl kilometr daleko... Fakt zalezi jen na tom, jestli chces bejt v kapele solista i se zvukovou invenci nebo jen delat background kroví a ulejvat se zvukove nekde hodne vzadu v celkovem mixu. Pokud jsou za to stejny prachy, nekoho jiste vice tesi ta druha volba
Re: Klávesy živě
MDudas: Vubec nevím o kom mluvíš přihlásíl jsem se tu před par dny....Ale mužu ti klidně přísahat, že nejsem ted o kom mluvíš
Re: Klávesy živě
Tak už jsem to tu z té konverzace trochu pochopil. rovnou řeknu, že nejsem žádný odborník a to co jsem napsal výše je jenom můj pocit....ale vidím, že nee jenom můj tak na tom asi něco bude. Je ale pravda, že ho nemám dlouho a spoustu věci budu muset ještě vychytat....
Re: Klávesy živě
ZFarkas: díky za info...a samozřejmě bych měl sem tam i nějaké solo které vyzní dělám to pro zábavu a né proto abych se schovával za ostatní nastroje
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Klávesy živě
Greyhound90 ak Ťa zaujíma skutočne zvuk nástroja, počúvaj Keyboardera, MDudasa, dedka a Pytkina - títo chlapi naozaj vedia čo píšu. Ja osobne som testoval kadečo, ale na Kurzweil nedám dopustiť čo sa týka zvuku a možností práce so zvukom. Tam totižto vyrobíš a nastavíš úplne všetko. Ak sa však nevieš preniesť cez Kurzweilovské displeje tak hľadaj niečo s veľkým dotykovým displejom, avšak podľa môjho skromného názoru tak zas na úkor kvality zvuku. Hold za všetko sa platí. Tiež som skúšal Kronosa - v niektorých zvukoch fajn, ale v mnohých sa na Kurzweil nechytá ani zďaleka, vo viacerých oblastiach ma Kronos trochu sklamal. Ale má zas pohodlné ovládanie. Tam je ale zas trochu iná cena. Ak chceš pohodlné ovládanie dotykovým displejom a aby to nestálo veľa peňazí tak sa asi budeš musieť poobhliadnuť po Korg Krome, alebo Roland FA, alebo niečom podobnom.
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Klávesy živě
Greyhound90 resp. som si uvedomil, že píšeš v úvode, že hráš na M50 a pýtaš sa na nové trendy. V tejto línii je nástupcom M50 práve Krome, aspoň teda ja sa tak domnievam.
P.S. Nedá mi, prepáč: ALE Kurz je Kurz! Ale zas na druhej strane si uvedomujem, že Kurz nie je pre každého, rovnako jak Yamaha nie je pre každého, alebo Roland nie je pre každého. Rovnako jak Nord nie je pre každého. Skrátka sto ľudí, sto chutí. Krásne na tom je to, že každý si dnes môže pohodlne vybrať čo mu sedí a čo sa mu páči. Pred 30timi rokmi sme mali v Tuzexe pre vyvolených akurát Poly 800 a bolo vymalované. A kto mal vtedy T3 Korga bol pán! Ale tá stála 130 000 Korún a mzda bola cca 3000 korún. Takže to si mohol dovoliť naozaj málokto. A keď mal Patejdl DX7, tak sme všetci iba slintali. K2600X stál v 2001 roku takner 200 000 Kč a v plnej palbe stál 420 000 Kč ! Takže si treba uvedomiť , že žijeme čo sa týka synťákov v doteraz najpriaznivejšej dobe, čo sa týka ceny nástrojov a našich zárobkov, teda v dobe, kde si môže každý viacmenej zaobstarať to čo sa mu žiada.
P.S. Nedá mi, prepáč: ALE Kurz je Kurz! Ale zas na druhej strane si uvedomujem, že Kurz nie je pre každého, rovnako jak Yamaha nie je pre každého, alebo Roland nie je pre každého. Rovnako jak Nord nie je pre každého. Skrátka sto ľudí, sto chutí. Krásne na tom je to, že každý si dnes môže pohodlne vybrať čo mu sedí a čo sa mu páči. Pred 30timi rokmi sme mali v Tuzexe pre vyvolených akurát Poly 800 a bolo vymalované. A kto mal vtedy T3 Korga bol pán! Ale tá stála 130 000 Korún a mzda bola cca 3000 korún. Takže to si mohol dovoliť naozaj málokto. A keď mal Patejdl DX7, tak sme všetci iba slintali. K2600X stál v 2001 roku takner 200 000 Kč a v plnej palbe stál 420 000 Kč ! Takže si treba uvedomiť , že žijeme čo sa týka synťákov v doteraz najpriaznivejšej dobe, čo sa týka ceny nástrojov a našich zárobkov, teda v dobe, kde si môže každý viacmenej zaobstarať to čo sa mu žiada.
Re: Klávesy živě
Vasil, zopar poznamok do tejto diskusie (ostatni ma urcite doplnia /opravia):
- klavesak v rockovej kapele vzdy taha za kratsi koniec. To ale neznamena, ze je zbytocny alebo ze ho tam neni pocut. Ak je tvojim cielom dostat sa pred gitary, nauc sa spievat.
- najdolezitejsi je celkovy zvuk kapely, nie spokojnost jednotlivca.
- elektricke gitary maju z principu mimoriadne bohaty zvuk (prilis mnoho harmonickych) - ak su kolegovia bezohladni "rockovi solisti", je treba najprv riesit spolocne nazory na hudbu/styl/aranz... Pripadne si aj dat po hube, ak je treba. Nie riesit mixpulty, odposluchy a kvalitu nastrojov.
- stare digitalne klavesy mavali casto "spinavy zvuk"- aliasing, sum, nekvalitne sample, prehnana ekvalizacia, nekvalitne efekty, atd ... Prekvapivo toto v hustom mixe moze byt na prospech veci. Taketo zvuky maju svoj "charakter" a su lahsie rozoznatelne.
Moderne klavesy maju zvuk ovela cistejsi a teda sterilnejsi. Su ovela vhodnejsie do studia. Nazivo medzi gitarami samozrejme budu stracat. Castokrat zvuk, ktory zneje solovo uplne na h...., v aranzi funguje vyborne. Plati to aj opacne.
- na kazdy styl hudby su vhodne ine typy zvukov... a aj tie je treba doladit na celkovy zvuk kapely. FM zvuky budes pocut v kazdom zanre, slacikove sekcie (smycce), obzvlast pokial su nahrane krasne, jemne, orchestralne, nemozu nikdy v rockovej kapele preliezt cez gitary.
Teda lahsie pouzitelny bude taky klaves, ktory ma a) siroky vyber samplovanych zvukov alebo b) siroke moznosti upravy zvuku.
Korg, Roland, Yama su viac a) Kurzweil je viac b) (aj ked generalizovat sa uplne neda)
-ZFarkas s oblubou spomina vintage analogy - to je na inu dlhu diskusiu...
- klavesak v rockovej kapele vzdy taha za kratsi koniec. To ale neznamena, ze je zbytocny alebo ze ho tam neni pocut. Ak je tvojim cielom dostat sa pred gitary, nauc sa spievat.
- najdolezitejsi je celkovy zvuk kapely, nie spokojnost jednotlivca.
- elektricke gitary maju z principu mimoriadne bohaty zvuk (prilis mnoho harmonickych) - ak su kolegovia bezohladni "rockovi solisti", je treba najprv riesit spolocne nazory na hudbu/styl/aranz... Pripadne si aj dat po hube, ak je treba. Nie riesit mixpulty, odposluchy a kvalitu nastrojov.
- stare digitalne klavesy mavali casto "spinavy zvuk"- aliasing, sum, nekvalitne sample, prehnana ekvalizacia, nekvalitne efekty, atd ... Prekvapivo toto v hustom mixe moze byt na prospech veci. Taketo zvuky maju svoj "charakter" a su lahsie rozoznatelne.
Moderne klavesy maju zvuk ovela cistejsi a teda sterilnejsi. Su ovela vhodnejsie do studia. Nazivo medzi gitarami samozrejme budu stracat. Castokrat zvuk, ktory zneje solovo uplne na h...., v aranzi funguje vyborne. Plati to aj opacne.
- na kazdy styl hudby su vhodne ine typy zvukov... a aj tie je treba doladit na celkovy zvuk kapely. FM zvuky budes pocut v kazdom zanre, slacikove sekcie (smycce), obzvlast pokial su nahrane krasne, jemne, orchestralne, nemozu nikdy v rockovej kapele preliezt cez gitary.
Teda lahsie pouzitelny bude taky klaves, ktory ma a) siroky vyber samplovanych zvukov alebo b) siroke moznosti upravy zvuku.
Korg, Roland, Yama su viac a) Kurzweil je viac b) (aj ked generalizovat sa uplne neda)
-ZFarkas s oblubou spomina vintage analogy - to je na inu dlhu diskusiu...
Re: Klávesy živě
Na poslední větu předchozího mohu akorát doložit svoji ukázku polysyntu z kvalitního Japan 16 let starého rompleru Roland XP30 a nikoliv vintage, ale nového analog drums CR78 a mono synt modulu Prophet 6 (Toraiz AS1 DSI) :
Garantuje, že tyto nástroje a tyto zvuky z nich se provádí i live dokonale
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Klávesy živě
Jedna celkom vydarená ukážka na predstavu čo dokáže Kurz (treba dopozerať dokonca!)
no neni to paráda?
no neni to paráda?
Re: Klávesy živě
Sila. Toto je už iný level. Ovšem , nie pre hluchých.