KORG OASYS

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

KORG OASYS

Příspěvek od ECSON WALDES » 07 zář 2005 21:37

Obrázek
http://www.neilsonclyne.com/korg/NAMM_1 ... /OASYS.jpg
http://www.neilsonclyne.com/korg/NAMM_1 ... _angle.jpg
http://www.laboitenoire.net/images/prod ... S76-4B.jpg
http://www.laboitenoire.net/images/prod ... S88-2B.jpg


KORG OASYS - (2005) ke 40catymu vyroci firmy KORG.
Co nato rikate? Masina za 200.000,- Kc:)

Nektery mp3 se mi hodne libi, Umi to 1000 veci v jedny bedne
, ale na druhou stranu jsem cekal neco opravdu inovativnejsiho jako byl puvodni OASYS v roce 1995.
vice info je zde vcetne mp3: http://www.korg.com/gear/prod_info.asp?A_PROD_NO=OASYS
- doporucuju mrknout se na flash "OASYS Virtual Interface" a proklikat se tim, docela hezky.

Ale vypadla mi ztoho otazka jestli to ma smysl..zvlast za tech 7000 EUR ?




Obrázek
Original KORG OASYS - 1995

Na jeho platforme vznikly pozdejsi syntaky PROPHECY, Z1, TRINITY
.

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black » 07 zář 2005 22:55

Koncepce nastroju - OASYS, karty OASYS a nove OASYS jsou nesrovnatelne. Je nutno rozlisovat parametry jako typ syntezy (inovativni fyzikalni modelovani - XG Sondius pod licenci Stanford university a Yamahy - zname VL systemy), otevrena architektura, kompletni produkcni system. V pripade nedoceneni aspon zakladnich srovnani se mohou ocekavani promenit ve zklamani. Mam zkusenosti s Karmou, kartou Oasys, novy OASYS budu testovat, uz se na to tesim, a vysledky si nenecham pro sebe. Podstatne je , jak rychle bude Korg pokracovat v dalsich rozsirujicich modulech pro novy OASYS. Piokud bude vse skvele nabizim za dobrou cenu svoji milovanou Karmu vcetne Karma software od Stephena Kaye, Chemistry, Reincarnation a MOSS kartu, ktera neni nicim jinym nez DSP systemem pro XG Sondius fyzikalni modelovani, sdilena technologie u Korga.

synth
Příspěvky: 182
Registrován: 18 čer 2005 13:35

Příspěvek od synth » 08 zář 2005 00:22

Hezká mašina ....... Jirkovi by se hodila do studia ......hlavně v noci ... :-)Pracovní stanice,kterou bych za své auto nevyměnil ... :-)Raději to TI :-)

Uživatelský avatar
eGen
Příspěvky: 327
Registrován: 05 čer 2002 10:00

Příspěvek od eGen » 08 zář 2005 07:57

Ten OASYS je opravdu skladatelsky verkzeug. Ve studiu je vlastne 80% tohodle stroje k nicemu, bo to nahradi vybaveni studia, ktere je daleko lepsi. Ale, kdyz vemete v potaz ze na svete jsou skladatele hudby, kteri vsechno slozi na pianu, a pak je z toho MTV40 hit, tak si dovedu predstavit, ze takovy skladatel ma OASYS doma hezky v obyvaku, a slozi na nem kompletni predstavu jak by novy "hit" mel vypadat, bez toho aby musel mit studio.

Uživatelský avatar
eGen
Příspěvky: 327
Registrován: 05 čer 2002 10:00

Příspěvek od eGen » 08 zář 2005 08:00

J abych chtel aby zasali prodavat nejaky OASYS LE nebo tak, kde bude jenom ten sampler/synth. Ve finale to je Triton+Karma+Z1+DAW ... V Keyse snad i spocitali, ze kdyz si koupis vsechny tyhle synthy 2nd hand tak te vyjdou levneji nez OASYS :o)) Al to je jenom takovy stouch. Proste pro plno lidi ma OASYS smysl tak jak je .. ALLiN1

Hawkens

Příspěvek od Hawkens » 08 zář 2005 08:43

To je sice pekne, ale akokolvek nabuchany nastroj to je, otazka znie ci je hodny tych 8000 $ alebo 7000 EUR, ci to nie je cena stavana na snobov co sa potrebuju predvadzat.

Jasne ze ked sa Eltonovi Johnovi zachce tak si ju kupi a bude na tom behat piano, pre neho to je jeden den si odpustit nakupy v butiqu. Ale normalni smrtelnici mozu o tom iba snivat, pripadne ti realne uvazujici sa za tu cenu na to aj tak vykaslu.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 08 zář 2005 12:12

Myslim si ze OASYS je nesmysl.

Je ztoho evidentni ze to je jen EGO firmy KORG k vyroci 40let aby se ukazali - MY JSME GIGANT KORG:)

Je to jen bedna do ktery napraskali vse co u KORGa zatim uspesne vyrobili:
Z1 / PROPHECY, TRINITY / TRITON, KARMA, WAVESTATION, CX3, SAMPLER, DAW SEQUENCER, HDR, a FXs...
Jak psal eGen. Kdyz vsechny tyhle veci koupim z druhy ruky tak to budu mit doma taky ale za min penez. KORG u OASYS zatim s nicim ultra novym neprisel. Teda doufam tam pripravuji nejakej novej SW kterj bude revolucni. Jinak OASYS tak jak je neni v nicem novym prinosem.
Navic tenhle synth si nekopej mladi kluci do spinavy zkusebny, nebo duchodce do zatuchlyho baru na sambu polku.
OASYS za 7000 EUR si koupej lidi ktery maj studio a v tom studiu to co OASYS nabizi stejne vpodstate nebudou potrebovat. Navic predpokladam ze jiz uvedeny vyrobky ktery v OSASYS jsou uz stejne maji jednou koupeny:)
Takze jak uz jsem psal je to jen ukazovani ramen firmy KORG:)



...a co je pak tahle mamuti jamacha VP-1?
To YAMAHA taky chtela machrovat, a tak si pak prodala jen par kusu. Jeden za cca 500.000 kc.

Obrázek
.
Obrázek
.

synth
Příspěvky: 182
Registrován: 18 čer 2005 13:35

Příspěvek od synth » 09 zář 2005 02:25


black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black » 09 zář 2005 08:42

Pocin Yamahy a Stanford University ve smyslu technologickem lze povazovat za naprosto zasadni inovaci a obrovskou investici. Vetsinou je to tak, ze ti kteri investuji nejvice a nejvice riskuji, spise nastavi smer pro ty ostatni. Komercni upech je jedna vec, mozna jej ma vetsi Applied Acoustic s Lounge, VS a dalsimi produkty. Osobne si prukopniku vazim a nikdy na ne nebudu kydat hnuj, protoze komercni stranka veci a marketing politika je opravdu neco jineho. Zaplatpambu, ze se nekdo vydal touto technicky nesmirne narocnou cestou, nebyla by zadna alternativa vuci ROMplerum.
VL70 mam, vyuzivam, stejne jako MOSS, zalezi opravdu na tom co chci, a VL mi pro specificke pripady dodava vysokou flexibilitu v modifikaci zvuku, dynamice vyvoje spektra. Proste kazdy typ syntezy ma sve, zalezi na pouziti.
Co se tyce OASYS, jedna inovace zde byla prehlednuta a to Karma II. Stephena Kaye znam, vice se o OASYS muzete docist (vcetne detailnich fotografii vnitrku, videi) na Karmalab foru .(http://www.karma-lab.com, support, User forums)
Osobne nebudu predbihat se soudy, dokud si nastroj neotestuji.

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black » 12 zář 2005 20:17

Ahoj, takze novy OASYS se skviii na mem testovacim stojanu, jako uzivatel Karmy ihned ocenuji zasadni rozsireni ovladacich prvku, celkem 8 scen (kazda scena zahrnuje nastaveni parametru Karma funkce programovane pro kazdy zvuk), vektorovy joystick navic oproti standardnimu jednomu, 8 velocity sensitive programovatelnych tlacitek pro zmeny akordu (zjednodusuje zivot pri improvizaci - akordy se prepinaji jednim prstem, takze se plne lze venovat pravou rukou solu a levou ovladat joystick, ktery ridi modulace a pitchbend - napriklad u el. kytary rizeni zpetne vazby) - nebo prepnout akord. Skvele pro realtime improvizace.

Je tu odvedeno obrovske mnozstvi programatorske prace na vetsine zvuku, zvuky maji predprogramovany vsechny vyse uvedene prvky, takze je mozno vysledovat jak je kombinace zamyslena a vystavena ci gradovana (sceny). Zatim tento pohled, o zvucich a dalim pozdeji.

key_pette
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2005 22:34

Příspěvek od key_pette » 12 zář 2005 21:08

Zdravim vsetkych, dodam subjektivny nazor na taketo "pristroje" - obzvlast Korg a Roland - za par rokov pocitam budu tieto nastroje varit, upratovat, chodit na nakup, a samozrejme budu mat v sebe komplet studio, vsetky zvuky atd... Podla mojho nazoru je to absolutne nezmyselny nastroj, obzvlast ak sa ubera tou istou cestou cestou ako triton... Ano stary OASYS z `95 mohol byt zaujimavy nastroj keby to urcity pani dotiahli do konca (rovnako ako skvela FDSP synteza u Yamahy - tiez nechapem preco uz v Motifoch nie je...)... ale za 7000 EUR si kupim bez problemov napr. Claviu NL, Electro, Access virus, Kurzweil K-2500/2600 a to je 100:1 !!! Roland a Korg zaspali dobu a vsadili na to ze viac je lepsie... To ho ale moj K-2500 XS v plnej vybave zvukovo urcite predci... Staci mu 24MB ROM k dokonalosti!

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black » 13 zář 2005 01:21

key_pette píše:Zdravim vsetkych, dodam subjektivny nazor na taketo "pristroje" - obzvlast Korg a Roland - za par rokov pocitam budu tieto nastroje varit, upratovat, chodit na nakup, a samozrejme budu mat v sebe komplet studio, vsetky zvuky atd... Podla mojho nazoru je to absolutne nezmyselny nastroj, obzvlast ak sa ubera tou istou cestou cestou ako triton... Ano stary OASYS z `95 mohol byt zaujimavy nastroj keby to urcity pani dotiahli do konca (rovnako ako skvela FDSP synteza u Yamahy - tiez nechapem preco uz v Motifoch nie je...)... ale za 7000 EUR si kupim bez problemov napr. Claviu NL, Electro, Access virus, Kurzweil K-2500/2600 a to je 100:1 !!! Roland a Korg zaspali dobu a vsadili na to ze viac je lepsie... To ho ale moj K-2500 XS v plnej vybave zvukovo urcite predci... Staci mu 24MB ROM k dokonalosti!
Key_Pete: dik za nazor. Pro mne, jako uzivatele Karma systemu OASYS posunuje hudebni inteligenci Karmou II o kus dal, a nema v tomto konkurenci. Tezko lze ocekavat vynalozeni znacnych vyvojovych nakladu bez predchoziho marketingoveho pruzkumu, to je mineno obecne.
Preji dal hodne inspirace s Tvym Kurzweilem!

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 13 zář 2005 11:41

black co je prosim ta "dynamika vyvoja spektra"? nejak mi to vo vztahu k syntaku nedava zmysel...

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black » 13 zář 2005 12:52

kexik píše:black co je prosim ta "dynamika vyvoja spektra"? nejak mi to vo vztahu k syntaku nedava zmysel...
Ok, termin vynalezl pan John Chowning ze Stanfordovy University, clovek, ktery prisel na napad vyuzit FM modulaci v oblasti audio frekvenci. Pozdeji tento napad a jeho rozpracovani prevzala Yamaha a po ni dalsi. V te dobe bylo pro vyvojare nastroju metou dosahnout verneho napodobeni klasickych hudebnich nastroju. Analyzovali zvuk ruznych nastroju a jeho vyvoj v case v zavislosti na dynamicke tvorbe tonu hudebnikem. Z toho potom vychazeli pri pozadavcich na metodu syntezy, ktera musela prubeh tonu co nejverneji napodobit. Pro tyto ucely se FM jevila velmi vyhodne - rizenim indexu modulace se ridi vyvoj harmonickych (sude/liche)/ neharmonickych slozek (podle pomeru modulacni a modulovane frekvence) spektra v case, tedy napriklad simulace trumpety vyzaduje bohate spektrum na zacatku tonu, spektralni hustota vsak klesa v prubehu sustainu.
Pokud mam byt detailni, pak FM modulace (sinus, sinus) produkuje Besselovy funkce 1ho radu a je mozno principialne ridit zvlast liche a sude harmonicke. Nejvetsi krasa na FM je moznost produkce neharmonickych spekter, tedy pri je li podil frekvenci oscilatoru necele cislo. Pro vyuziti FM je nutno zabezpecit pomerne vysoke hodnoty indexu modulace, analogove ocilatory plnuji pouze castecne, doubry soubeh ladeni oscilatoru v danem pomeru frekvenci. Proto Yamaha nakonec resila digitalne v DX7. Mym prinosem je dostupne analogove reseni formou specialniho obvodu.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 13 zář 2005 13:57

...???...
lenze dnes ked NIKTO nechce=nepotrebuje simulovat trumpetu syntezou, aky zmysel ma tuto vlastnost syntaka vyzdvihovat? a u pracovnej stanice ktora ma na 100% vnutri bezne pecko a par dsp-ciek? ked kontrolovat frekvenciu oscu v case mysou malovanou obalkou vie kazde druhe vst-cko (+ samozrejme vsetky druhy modulacii, dokonca ich maticove sucty)?

Odpovědět