Kurzweil PC3
martinrx: Byl jsem an dovolené, takže jsem se na to mrknul až teď. Na akordeon v PC3 jsem nenarazil, takže jsem ho buď přehlédl nebo bude v další verzi OS pouze v GM (General Midi nemají v současné verzi OS 1.1 stále dodělané). V tom předělaném Getting Started na stránkách Kurzweilu je seznam zvuků a setupů, můžeš tam mrknout). Manuál však zdaleka ještě není hotov, např. o setupech tam skoro není nic - trošku se konečně zmínili o RIFFech. Jak jsem opakovaně psal, je to můj první Kurzweil, takže neznám jeho filozofii softwaru (Hrál jsem Korgy, Yamahy, Rolandy, teď GEM-EquinoxPro a Novation Supernova II ProX). Co se týče Panoramatu v setupu, je tam stránka, kde se nastavuje pro každou zónu EnterVolume, ExitVolume, EnterPan a ExitPan. Všechny hodonoty jsou None, 0 - 127. Jak to funguje jsem však ještě neprověřil.
Zatím... Viťus
Zatím... Viťus
díky za reakci, tomhhle odkaze od demskyho http://www.sweetwater.com/feature/pc3x/ je ukázka akordeonu, tak to tam snad někde bude, a navíc jestli plánují GM bank, tak ta to musí samozřejmě obsahovat. jinak to nastavení hodnot EnterPan vypadá skutečně jako nastavení panoramy pro každou zonu, což by bylo super 

Tak jsem to projel a skutečně jsem to přehlédl, akordeon je program 177 s názvem ParisCmboAccordn v bance Base2 v sekci Organ. Zní to slušně.
S tou panoramou je to zřejmě komplikovanější. Každý program je složený z layers (jak se zmiňoval Demsky - až 32 vrstev, v PC3 je pouze jeden zvuk s plně využitými 32 vrstvami - a to program 320 s názvem 32 Layer Bass! - ale 10 vrstev pro program je běžné) a ty, jak jsem si všiml, mají možnost nastavení panoramy pro každý layer zvlášť. A to velmi dramaticky, tzn. program, složený s např. z 5-ti vrstev může znít jinak zprava a jinak zleva. Nastavením panorama v setupu jednoho zvuku (programu) úplně doleva bys samozřejmě zrušil některé vrstvy, které znějí pouze vpravo. Takže si myslím, že tvůj požadavek nastavovat u PC3 panoramu pro jednotlivé programy (zóny) v setupu není v tomto případě adekvátní. Nastavení je potřeba udělat u jednotlivých vrstev u každého programu. Co znamená EnterPan a Exit Pan ví Bůh, ale určitě tam nejsou hodnoty-64 až +64, jak by se na Pan slušelo...
Mimochodem - tím, že je možnost individuálně nastavovat layers ve spoustě parametrů, je častým jevem, že presetový program má split (některé vrtstvy jsou pro pravou ruku, některé vrstvy pro levou). No a tím se program dostává do vyšších sfér . ne jako základní zvuk, ale je možné ho nastavit jako performance (jak to nazývá řada výrobců) či setup (jak to nazávý Kurzweil).
Myslím, že to samé platí pro rozlaďování. Narazil jsem na zvuky, kde se dá přímo některým sliderem jemně rozladit layers (vrstvy) - výsledný efekt je znám - chrusový efekt dodá "tučnosti".
S tou panoramou je to zřejmě komplikovanější. Každý program je složený z layers (jak se zmiňoval Demsky - až 32 vrstev, v PC3 je pouze jeden zvuk s plně využitými 32 vrstvami - a to program 320 s názvem 32 Layer Bass! - ale 10 vrstev pro program je běžné) a ty, jak jsem si všiml, mají možnost nastavení panoramy pro každý layer zvlášť. A to velmi dramaticky, tzn. program, složený s např. z 5-ti vrstev může znít jinak zprava a jinak zleva. Nastavením panorama v setupu jednoho zvuku (programu) úplně doleva bys samozřejmě zrušil některé vrstvy, které znějí pouze vpravo. Takže si myslím, že tvůj požadavek nastavovat u PC3 panoramu pro jednotlivé programy (zóny) v setupu není v tomto případě adekvátní. Nastavení je potřeba udělat u jednotlivých vrstev u každého programu. Co znamená EnterPan a Exit Pan ví Bůh, ale určitě tam nejsou hodnoty-64 až +64, jak by se na Pan slušelo...
Mimochodem - tím, že je možnost individuálně nastavovat layers ve spoustě parametrů, je častým jevem, že presetový program má split (některé vrtstvy jsou pro pravou ruku, některé vrstvy pro levou). No a tím se program dostává do vyšších sfér . ne jako základní zvuk, ale je možné ho nastavit jako performance (jak to nazývá řada výrobců) či setup (jak to nazávý Kurzweil).
Myslím, že to samé platí pro rozlaďování. Narazil jsem na zvuky, kde se dá přímo některým sliderem jemně rozladit layers (vrstvy) - výsledný efekt je znám - chrusový efekt dodá "tučnosti".
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
SoundsFine: nemam ziadne extra informacie, vid
http://community.sonikmatter.com/forums ... 40925&st=0
PC3R je oficialne potvrdena ale neviem kedy bude.
http://community.sonikmatter.com/forums ... 40925&st=0
PC3R je oficialne potvrdena ale neviem kedy bude.
Zdravím všechny. Jsem novým najitelem PC3 a chtěl bych oslovit hlavně znalce kurzweilovské syntézy. Dřiv jsem pracoval s 3-oscilátorovým analorovým syntezátorem. Zapojením všech 3 oscilátorů jsem dosahoval hutnějších zvuků.
Jak toho ale dosáhnout u PC3? Nikde se tu nepíše o počtu oscilátorů. Je jejich počet u PC3 daný nebo se dá nastavit, např. počtem na sebe navázaných algoritmů? Např. 3x saw v řadě za sebou - když jsem tohle zkoušel, nemělo to ale čistý zvuk. Nebo se hutnějších zvuků dosahuje u PC3 jinak?
Jak toho ale dosáhnout u PC3? Nikde se tu nepíše o počtu oscilátorů. Je jejich počet u PC3 daný nebo se dá nastavit, např. počtem na sebe navázaných algoritmů? Např. 3x saw v řadě za sebou - když jsem tohle zkoušel, nemělo to ale čistý zvuk. Nebo se hutnějších zvuků dosahuje u PC3 jinak?
ahoj Petris - tak to jsi mnohem štastnější než já - já jsem utřel.... podle informací které jsem dostal v obchodě od kamaráda tak k-audio, které by mělo být výhradní distributor, neobdrželo od kurzweilu ani jednu Pc3 v avizované zásilce, ačkoliv již bylo po republice mnoho objednávek...
prostě průšvih jako mraky. ty jsi ji sehnal kde? teda pokud máš 76 kl.
prostě průšvih jako mraky. ty jsi ji sehnal kde? teda pokud máš 76 kl.
petris: Kurzweil PC3 ma polyfoniu 128 hlasov pre sample
pocet VA1 oscilatorov je dva na jeden hlas a potom mozes este
pouzit klasicke DSP oscilatory ktore su prebrate z K2xx nastrojov
(vykazuju aliasing pri vyssich tonoch). Ich pocet momentalne zistujem,
K2500 mala 48 hlasov na sample a max. 144 DSP oscilatorov tak fakt
neviem kolko je ich max v PC3, myslim ze viac... ked si urobis nejake
zlozitejsie zvuky s klasickymi DSP oscilatormi a budu vykazovat urcity
aliasing tak mozes si pomoct zavesenim LP filtra za oscilator, ktory
bude orezavat frekvencie dajme tomu nad 18 kHz.
Co sa tyka tucnoty zvukov je treba rozmyslat ako pri analogovom syntaku,
treba tie oscilatory trocha po centoch rozladit, napriklad po troch centoch
a este mozes priradit nejaky jemny LFO oscilator ktory bude browsovat
dajme tomu 10 centov hore dole.
pocet VA1 oscilatorov je dva na jeden hlas a potom mozes este
pouzit klasicke DSP oscilatory ktore su prebrate z K2xx nastrojov
(vykazuju aliasing pri vyssich tonoch). Ich pocet momentalne zistujem,
K2500 mala 48 hlasov na sample a max. 144 DSP oscilatorov tak fakt
neviem kolko je ich max v PC3, myslim ze viac... ked si urobis nejake
zlozitejsie zvuky s klasickymi DSP oscilatormi a budu vykazovat urcity
aliasing tak mozes si pomoct zavesenim LP filtra za oscilator, ktory
bude orezavat frekvencie dajme tomu nad 18 kHz.
Co sa tyka tucnoty zvukov je treba rozmyslat ako pri analogovom syntaku,
treba tie oscilatory trocha po centoch rozladit, napriklad po troch centoch
a este mozes priradit nejaky jemny LFO oscilator ktory bude browsovat
dajme tomu 10 centov hore dole.