gari píše:Ta presadenost v mixe je mi trosku smiesna. On tu riesi nieco, co nie je iba vecou samotneho nastroja, a preto mi ta tema pride smiesna a pointa je vlastne neviem kde presne

. Kazdy bzucak sa da nazvucit tak aby sa preadil a ak nie, tak sa jednoducho treba zmierit s tym ze v dany koncert to bude trosku zvukovo horsie

no a co! Pamatam si vsak klavir rady XP, ktory bol na svoju dobu tak nejako univerzalny a dal by sa aj pozitivne opisat, ale pamatam sa ze kamos ktory ho pouzival je skvely hrac a tym ten celkovy dojem toho piana hodne vylepsoval

Demsky ma ale uplnu pravdu, ked som v tych casoch na nejakych vystavach videl prezentacie alebo mal moznost vyskusat K2500 neskor 2600, Korgy Triton, jednoducho sa to s XP radou od rolanda nedalo ani porovnat. Ale rozhodne akasi presadenost v mixe mi je pri vybere masiny dost divne kriterium!
Ehm, kdo si dovolí naházet do jedné škatule různé modely v Roland XP řadě, že jako hrají všechny stejně, tak toho je mi upřímně líto

Mezi XP-10-30-50-60-80 jsou rozdíly asi jako mezi Korg X50 - M3 - Krome až po Kronos. Pokud si na těchto Korgách uděláte nastavením parametrů úplně shodný zvuk, taky nehraje na všech stejně
Nemyslím si ani, že 20 zkušených muzikantů a zvukařů ve třech kapelách je jakkoliv zaujatých na značku Roland a XP-30. Ani si nemyslím, že třeba Bose L1 nebo dB Technologies DVA/DVX array řada PA a Allen Heath mixy jsou špatný aparát, spíš naopak, tohle hraje dokonale i v akusticky špatných prostorách, kdežto s běžným PA střední a nižší třídy byly problémy někdy i v akusticky normálním prostředí... Nicméně pravda je, že pokud jsem měl na jednom stojanu PC3K, Roland Jupiter 50 a XP-30 tak akustické klavíry byly na PC3K možná i o něco lepší barevností zvuku proti tomu co mám na XP-30, ale rozeznatelné spíše jen při á capella, ne tolik v kompletním mixu, a simulace hammond zvuku byla na PC3K bezkonkurenční. Nicméně stále o několik levelů za originál zvukem skutečných hammondů... Akustické zvuky jako housle, foukací harmoniky, saxofony, trubky, dechy apod. prakticky na PC3K naprosto nepoužitelné, buďto na to nejsou v interní paměti multisamply nebo jsou ale hrozné. Co se týče imitací analogových nebo původních FM syntezátorů, tak už mě to skutečně ani nebaví říkat - u všeho včetně PC3K, Jupiteru 50 stejně tak jako XP-30 jsou to pouhé simulace a do originálu to má v mixu živé kapely asi tak stejně daleko, jako kdyby si živej dechař vzal místo plechový trubky plastovou vuvuzelu, made in china, stejně jako ty PC3K nebo Jupiter 50... Víc k tomu skutečně nemám co říct. Jedině snad, že v klidu domácího studia jsem si skutečně při lovení a hraní nějakých těch analog synth simulací na Kurzweilu i tom Jupiteru 50 myslel, že konečně mám zvuky všech těch analogů dohromady a zní to stejně... Tak ano, ve studiu á capella super, ale kdyby to tak dokonale znělo jako originály, tak by se s těma těžkejma originálama spousta profi klávesáků na podium asi netahala. Ono je to slyšet. Zajděte si občas do O2 arény na nějakou špičkovou kapelu a někteří pochopíte, proč se třeba Dire Straits tahají se dvěma dřevěnejma hammondama a ne dvěma PC3... Proč klavíry hrajou na koncertní křídlo a ne na simulaci klavíru na PC3... Možná to někomu je jedno, ale já to prostě slyším, ten kurevsky zásadní a velkej rozdíl zvuků v celkovým mixu potom. Pokud bereme v úvahu, že kvůli nošení potřebujeme a na okresní ligu v pohodě stačí jen to nejlehčí a jen simulace, tak okay, dá se vybrat pár univerzálních malých keyboardů, PC3K k nim patří určitě, ale mám takovej tip - kdo už máte AOS imitace syntů na nějakým Kurzíku, kupte si za pár korun starej analog s digitálním řízením Korg Poly 61 a udělejte si podobný zvuky i na něm a pak to v kapele naživo porovnejte, možná hned druhej den bude viset inzerát na váš Kurzweil někde
