Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

countrymetalman píše:Ale jistěže je, zejména v klidu pokud si to na nich hraješ v rámci zkoušení. Ale garantuji, že kdo si osobně vyzkouší i na vesnické zábavě
S tebou je fakt zábava debatovať.:-D Po tom všetkom, čo si tu popísal, som si myslel, že hráš výhradne prvú ligu v O2 Aréne.
countrymetalman píše:místo přijatelné náhrady na PC3(K,LE) to samé zahrát na nějaký originál z té doby, třeba na Korg Poly 61, který se dnes ani nevím proč prodává tak levně, skoro tak levně jako sada vintage synt imitací pro Kurzweily, tak už bude používat Kurzweil výhradně tak na imitace klavírů a varhan, ale ne na imitace těch 80-90' polysyntů, které tehdy bývaly často zvukově stěžejní ve většině hitů, viz polysynt ve skladbě Passion Fruit - Wonderland () nebo One More Time - Highland včetně těch imitací dud na konci, což oboje kompletně živě zahráno na Poly 61 vždy patřilo k našim zvukově nejsilnějším songům za večer, ale bohužel dnes už to nehrajem, protože na žádný VA ani rompler to prostě nevyzní, ani na PC3K... Viz originál: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Nl8Ws6 ... 2VPAG2wfTr[/youtube]
Pozri, som toho názoru, že na PC3K sa dá naprogramovať čokoľvek chceš, ale musíš vedieť ako na to. Nevypadáš ako niekto, kto by mal VAST a VA-1 v malíčku. Ak by si mal, nikdy PC3K nepredáš.. ledaže by Kurzweil prišiel s niečím ešte lepším.
Btw, podľa mňa na vesnických zábavách je ľuďom šumafuk, či hráš na PolyKorgu alebo PC3K alebo na samohrajke od Yamahy. Oni tam nechodia obdivovať zvuky, ale chcú sa vyblázniť na tancovačke.
A už sa mi nechce ďalej rozoberať túto tému. Čau ;-)

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman »

Nene, hodně lidí si to myslí že to prostě člověk jen neumí naprogramovat, spíše opak je pravdou, na čemkoliv kromě snad EMU a podobných sample systémů celkem pohotově zvládám vytvořit patřičný zvuk do jakéhokoliv songu, za celých těch 40 let hraní vždy nejprve udělám zvuk na tom co je zrovna k dispozici a až potom na tom postavím aranžmá, u každé cover verze čehokoliv. Jinak to potom stojí opravdu za prd. Jde o to, že na PC3 si např. udělám na první poslech stejný zvuk jako je v originále do nějakého toho hitu 70-90, nicméně potom když s tím vylezu s kapelou, zní to prostě naprosto bez diskuze výrazně slaběji, uměle, nudněji než obdobný zvuk udělaný na nějakém analogu, klidně i jiném než co byl použit v té skladbě. Obvykle pak takovou skladbu ani nehrajeme než to šmrdlat na nějakou nepovedenou imitaci nebo prostě změním úplně aranžmá a místo polysyntu, který by mi bylo hanba pouštět do lidí z nějakého čínského virtuál analogu, tak nasadím zvuk klavíru, co vím, že na tom zní obstojně. Chápu i názor, že lidem je to jedno, že se přišli vyřádit, takže hlavní klávesová linka na samohrajku Casio je uspokojí v pohodě taky, tím spíš profesionální imitace analog syntů na Kurzweilu. Hlavně aby to mělo ty správný grády a tah na branku :-) I tak je to možné brát a i takto to berou běžně nejmíň polovina domácích muzikantů a kapel v USA, co jsem tam vyčetl na diskuzích. Asi mám fakt přehnaný nároky na zvuk, asi je to tím, že za těch moc a moc let hraní už mě nebaví jen furt dělat křoví a podklad sólovým kytaristům nebo jen tak vyplňovat volný místa mezi zpěvy, ale baví mě spíš flákat tam zvuky, ze kterejch si lidi sedaj na prdel kvůli tomu, jak to zní :-)

Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

countrymetalman píše:Jde o to, že na PC3 si např. udělám na první poslech stejný zvuk jako je v originále do nějakého toho hitu 70-90, nicméně potom když s tím vylezu s kapelou, zní to prostě naprosto bez diskuze výrazně slaběji, uměle, nudněji než obdobný zvuk udělaný na nějakém analogu, klidně i jiném než co byl použit v té skladbě.
Aha, takže toto je tvoj problém? Tak až budeš znovu programovať PC3, pozri do manuálu, ako sa nastavuje ekvalizér, kompresor, úprava efektov. A hlavne, pri hraní v kapele vždy používaj režim Setup. Toto dodržuj a neexistuje aby sa zvuk v kapele nepresadil.

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman »

Re: Kurzweil PC3
Nový příspěvekod dalen » stř 19 bře, 2014 4:07 pm
countrymetalman píše:Jde o to, že na PC3 si např. udělám na první poslech stejný zvuk jako je v originále do nějakého toho hitu 70-90, nicméně potom když s tím vylezu s kapelou, zní to prostě naprosto bez diskuze výrazně slaběji, uměle, nudněji než obdobný zvuk udělaný na nějakém analogu, klidně i jiném než co byl použit v té skladbě.

Aha, takže toto je tvoj problém? Tak až budeš znovu programovať PC3, pozri do manuálu, ako sa nastavuje ekvalizér, kompresor, úprava efektov. A hlavne, pri hraní v kapele vždy používaj režim Setup. Toto dodržuj a neexistuje aby sa zvuk v kapele nepresadil.
Tak ještě jinak - okay, udělal jsem na PC3 stejně znějící mnohovrstvý pad, stejně ako jsem ho udělal na Jupiteru 50 nebo jak mám na XP-30, taky v combi multitimbral režimu, takže takhle samotný je plný a sytý až se to zdá fakt našlapaný a hezký. Nicméně pustím si podklady - stačí živý bicí, basa, nějaký vintage keyboard (třeba originál Fender pano) nahraný ve studiu, a ejhle, ten pad na všech těch virtuálních imitacích zní najednou nezajímavě, spíš tam ruší. Udělám si úplně stejně nasucho a samotný znějící pad na jakémkoli analogu, a ejhle s těma podkladama to najednou zní a pojí se naprosto automaticky, přirozeně, výrazně a hlavně zvukově o level barevněji. Podle mne je zásadní chyba už v obsahu vyšších harmonických u každého jednotlivého oscilátoru - u virtual simulací nějakým digitálním modelingem stejně tak jako u rompleru kde si oscilátor volíme výběrem z nasamplovaných vzorků mnohdy i těch původních vintage analogových gearů (např. co jsou v ROM paměti v XP-30 a na kartách SR-JV-04 a 07 apod) je velmi málo hlavně těch zásadních několika nejbližších vyšších harmonických složek tónu, zatímco u analogů jsou přirozené a všechny a řídíte si je obvykle pouze VCF, většina analog syntů vůbec nemá žádný kompresor ani ekvalizer, a zní to stejně dokonale ve spodních oktávách i tentýž rejstřík třeba o 5 oktáv výše! Pořád má totiž zhruba stejný počet a hlasitost svých vyšších harmonických složek, tedy toho co určuje témbr zvuku, jeho výraz. I blbej jednou pochopí, že dělat tyhle harmonický složky tam kde u digitálu prostě už v základu chybějí nebo mají divný složení, ekvalizerem nebo jinými efekty, třeba i vícenásobnými filtry apod, je totální hovadina - vychytáte si takto možná rozsah jedné oktávy, ale jen přejdete o oktávu jinam a máte ten zvuk opět v riti, neboť v poeditované oktávě jste si řekněme přidali uměle ekvalizerem vyšší harmonické složky tak, že jste je mnohonásobně zvýraznili, ale při posunu základního tónu jinam se vám logicky posune obsah těch harmonických složek do jiných oblastí, obvykle už nepřirozených, neboť ekvalizer s plovoucím středním kmitočtem v závislosti na výšce aktuálně hraného tónu neexistuje, aspoň zatím. Kdoví co bude za X let...
Takže digitály aspoň doteď nezní ani náhodou jako analogy. Kdo to neslyší, tak asi není pomoci,

Martas
Příspěvky: 54
Registrován: 25 srp 2009 22:51

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Martas »

Kantrymetalmene, nechces si prosim zalozit jine vlakno, treba o XP-30? Tam by sis moh psat romany jak dlouhy chces. Ty nesmysly tady akorat zabiraj misto. Toto je vlakno o PC3 a resi se tady PC3. Tak se na to uz konecne vyprdni. Myslim, ze tim udelas VSEM radost. Nemyslim to nijak zle. Nejsi nahodou Momentbrno z MIDI.CZ?
Diky M.

Uživatelský avatar
a.tom.x
Příspěvky: 2694
Registrován: 06 zář 2002 16:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od a.tom.x »

Jsem sice admin tohoto fóra nicméně osobní zaujatost mi asi brání tento mix offtopiců přesunout do samostatného vlákna. tj. bych možná požádal kolegy adminy ať tak provedou.

Nicméně pár poznatků:

1/ díky petermikuláš za pozitivní feedback. Peter je člověk, který mi psal před několika týdny v reakci na zde uvedené momento/countrymetalmano komentáře, zda koupil PC3K dobře. Dnes je podle všeho spokojen. Jeho názoru si cením zejména proto, že hovoří o něčem co zná a používá, tj. je schopen posoudit konkrétní věc, kterou má doma pod rukama.

2/ Kurzweil = ROMpler. Prosím o dostudování uživatelských manuálů k nástrojům řady Kurzweil. považuji to za dobrý začátek před zahájením diskuse. jinak to je něco jako debata na téma urychlovač částic na základě satelitní fotografie Švýcarska.

např. doporučuji zde od strany 20: http://soundprogramming.net/manuals/Kur ... lement.pdf
nebo zde http://images.thomann.de/pics/atg/atgda ... 2-9-10.pdf (kapitola 6)

Zvídavý čtenář se zde dočte, že kromě ROMpler/Sampler funkcionality tyto nástroje obsahují engine, který obsahuje mimo jiné i standardní digitální oscilátory (pily, obdélníky s PWM, sinusy, atd.) Mě to mile zarazilo už u K2000 v roce 90, mimochodem něčemu podobnému se pak začalo říkat VA (tuším v roce 1994).

3/ diskuse na téma vyšší nižší harmonické: ano Kurzweil nikdy nebude Oberheim OBXa nebo Jupiter 8, ale pořád je to nástroj, kde lze s uvedenými problémy digitálu nějak pracovat a přiblížit se skutečnému zvuku analogu, což se podařilo málokterému výrobci vč. některých VA. Opět se jedná o programování VAST, harmonické se dají vytáhnout pokud člověk ví čím, alliasingy se dají skrýt, když ví jak a dá si tu práci, obálka jde nakopnout a docílit tak "klapání" typu Moog, atd.. Při programování nevycházíme z mlhavých vzpomínek na to jak co kdysi hrálo, ale ze skutečných originálů, které máme ve studiu. Při vší úctě layerování firmeních presetů nemá s programováním nic společného.

4/ použitelnost na live: zvuky programujeme primárně tak, aby byly použitelné jak ve studiu tak na live, tj. aby nehrály jenom na dvou oktávách (viz moc hezké ukázky forte, kde prezentující nesáhne mimo prostředek klaviatury) ... naše kolekce už od dob K25/26 jsou přesně reakce na tohle, tj. rozehrát to rovnoměrně po celé klaviatuře (a na to nestačí jednoduše nastavit vzorek a filtr), plus to celé nezahltit milionem reverbů a delayů a zakrýt tím nehrající základní preset. Pokud to nehraje i bez efektu (a Kurz je jeden z nástrojů, který umí hrát i "suchý"), tak je takový zvuk k ničemu. Dále zvuk musí být kompaktní a hratelný už v základní variantě bez nutnosti prohánění hromadou krabic a nutných zásahů uživatele, který se nechce nebo nemá čas hrabat v komplexním synth engine. Proto jsou naše kolekce seřazené do kategorií, u K25/26 doplněné variacemi (s různými nastaveními právě pro výběr pro preferovaný styl hry, nahrávání atd. .. stačí otáčet kolečkem, používat kontrolery a vše je k dispozici).
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com

Uživatelský avatar
petermikuláš
Příspěvky: 358
Registrován: 04 led 2014 00:48
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od petermikuláš »

a.tom.x napísal: "......zda koupil PC3K dobře. Dnes je podle všeho spokojen."

Tak, tak veru, ja som dnes s kúpou PC3K veľmi spokojný. Pomaly prenikám do tajov a hlbín tohoto výnimočného nástroja a môžem povedať, že čím ďalej prenikám do technických možností daného nástroja, tak tým som spokojnejší a spokojnejší. A to sa mi zdá, že tie hlbiny budú niečo na spôsob nekonečnosti vesmíru. Nuž darmo, kláves menom Kurzweil vytvoril kedysi človek, ktorý má dnes 65 rokov a 20 doktorátov. A to myslím tiež o niečom vypovedá. Občas, keď prenikám do technických možností tohoto nástroja, tak mám pocit, že to nie je len kláves, ale aj orbitálna vesmírna stanica. /Ale to bude asi tým, že mi k tým jeho dvadsiatim doktorátom, predsa len ešte pár doktorátov chýba/

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman »

dalen píše:
countrymetalman píše:Jde o to, že na PC3 si např. udělám na první poslech stejný zvuk jako je v originále do nějakého toho hitu 70-90, nicméně potom když s tím vylezu s kapelou, zní to prostě naprosto bez diskuze výrazně slaběji, uměle, nudněji než obdobný zvuk udělaný na nějakém analogu, klidně i jiném než co byl použit v té skladbě.
Aha, takže toto je tvoj problém? Tak až budeš znovu programovať PC3, pozri do manuálu, ako sa nastavuje ekvalizér, kompresor, úprava efektov. A hlavne, pri hraní v kapele vždy používaj režim Setup. Toto dodržuj a neexistuje aby sa zvuk v kapele nepresadil.
Včera jsem vydržel velmi dlouho jen tak si jamovat na takový suchý syrový zvuk polysyntu s hodně otevřeným filtrem bez rezonance, udělaný na XP-30 z pouhopouhých dvou ROM vzorků SAW pily, tj. pouhých dvou oscilátorů, bez efektů (pouze trocha master reverbu), bez equalizeru, žádný další vrstvení v setup (combi, multilayer) modu. A hodně mě ten zvuk bavil a inspirova, klidně celé hodiny by se na to dalo hrát s maximálním fun factorem. Podobný syrový zvuky se daly udělat třeba na starým SCi Prophetu. Tak řekněme, že jsem si udělal jakousi digitální imitaci zvuku Polysynt01 z Prophetu 5. Takovýto podobně expresivní a na specifické vyšší harmonické kmitočty bohatý zvuk po celém rozsahu klaviatury se mi na PC3K ani na Jupiteru 50 nepodařilo udělat ani náhodou ani ze dvou oscilátorů při použití virtual analog VA-1 resp. ARX osc průběhů engine. Dokonce ani vrstvením a přidáním mnoha dalších oscilátorů i z ROM vzorků a potom ještě v setupu vrstvením a rozlaďováním několika vrstev těchto programů (patchů). Ani následně úpravou keyfollow parametrů obálky i filtru, aby to hrálo slušně po celé klaviatuře, ani následně efekty - kompresorem, ekvalizerem atd. Tak nechápu, proč bych jako měl používat geary, které ani po úmorném programování nezní tak dokonale jako některé jiné starší geary, které jsou navíc jednoduché a je to tam naprogramovaný raz dva, všechno co potřebuju. Vůbec se nebráním srovnávací zvukové zkoušce vašich imitací různých typů analogových polysyntů na PC3(K) vytvořených klidně skládáním několika programů do setupu a udělaných nikoliv z ROM samplů (pak že Kurzweil není taky rompler lol..) ale pomocí vlnového modelingu VA-1 a mých typově podobných zvuků, na které mi v pohodě vystačí jeden až dva oscilátory s interními ROM vzorky v XP-30. Možná se budete někteří pak hodně divit, stejně jako jsem se divil já, když jsem měl na jednom stojanu spolu s XP-30 taky třeba PC3K, Jupiter 50, Krome, Triton, Motif, Fantom, Karmu, Blofeld, Hammond SK-1, E-mu Proteus Keys a další, a to srovnání mi vyšlo tak, abych byl upřímný a co nejméně subjektivní, že kromě KB-1 organ enginu a imitací akustických klavírů na PC3K všechny ostatní imitace elektromagnetických nástrojů (e-piana), akustických nástrojů všech typů a co je zajímavý, takový ty leadový polysyntový zvuky taky, zněly na XP-30 zkrátka lépe, výrazněji hlavně v oblasti těch středovějších nosných harmonických kmitočtů, které na většině těch ostatních zkrátka chyběly a jejich doplnění pomocí ekvalizeru, vrstvení a keyfollow atd tak přirozeně a akusticky prostě nezní. Dokonce i moje vlastní samply akustických nástrojů v Blofeldu a Fantomu zněly ve výsledném zvuku hůře než tovární ROM samply na podobný nástroj v XP-30. Tak možná naznačuji, kterým směrem by se měli výrobci opět vydat - zkvalitnit a zhutnit už samotné oscilátory nebo DAC nebo preampy nebo já nevím čím to konkrétně technicky je, ale je to prostě tak.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2994
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky »

Dobre presvedcil si ma, teraz som platil dane 700 Euro a ked dokoncim pivnicu tak hned si pre istotu kupim Roland XP-30. Mal som predtym sice XP-80 s Orchestral boardom a jeho zvuk bol omnoho menej surovejsi a tucnejsi nez pri Kurzweili, ale ako hovorim presvedcil si ma (asi to bude tymi prevodnikmi, ktore robia uplne iny zvuk) a uz si daj pohov okej?

Uživatelský avatar
Oxyygen
Profesionál
Příspěvky: 3295
Registrován: 06 čer 2002 19:22

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Oxyygen »

countryman - je problem sen nahodit nejaky tvoje zvuky z XP30, ze kterych jsi tak odvazanej? Mozna to rekne vic.:)
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower

Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

Už len to chýba, aby tu vznikla slovná prestrelka, "ktorý zvuk je lepší." To je ako hádať sa, či je krajšia modrá alebo červená...
Vráťme sa k debate o PC3. Countrymetalman musí pochopiť, že keď chce propagovať Roland XP30, tak si musí založiť novú tému.

Martas
Příspěvky: 54
Registrován: 25 srp 2009 22:51

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Martas »

A az si tohle vlakno prectou vsechny svetove hvezdy co hrajou na Kurzweil, tak ho prodaj a koupej si v bazaru XP-30 :-)

Uživatelský avatar
petermikuláš
Příspěvky: 358
Registrován: 04 led 2014 00:48
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od petermikuláš »

Fakt neviem prečo musím na vlákne o Kurzweile v kuse čítať o starom Rolande XP 30. A to myslím úplne vážne !!!
A povedzte mi niekto prečo to zvelebovanie XP 30 a Poly 61 nie je na žiadnom Rolanďáckom alebo Korgovskom vlákne, ktorých je tu na fóre audiozone dosť. Fakt tomu nerozumiem. Na Kurz vlákne by som fakt chcel už čítať
o Kurzweily. Keď budem chcieť niečo vedieť o Rolandoch otvorím si vlákno o Rolandoch.

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 260
Registrován: 20 úno 2009 09:37
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari »

Myslite si, ze by sa PC3 a PC3K este dockali nejakej expansion dosky, alebo uz sa skor budu upriamovat na nove produkty? Nie ze by Kore 64 bola zla, ale prosto ma to zaujima. A vzhladom k vyssie menovanemu - chcel by som nacat novu temu v ramci tohto vlakna.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2994
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky »

Ja osobne o tom dost pochybujem, PC3K ma len jeden 64 MB expanzny slot, kedze je tam 128 MB prepisovatelna ROM (resp. nonvolatile RAM) a original PC3 kde su dva sloty sa v podstate uz neprodukuje. Zober si aj to, ze vyvoj Kore 64 trval bezmala 3 roky, takze by som povedal, ze sa upriamuju fakt na tu buducnost s novymi technologiami ake su teraz napriklad v novom Forte.

Odpovědět