
Dnes som si to všimol a hneď som aj updatoval.
Zvukař za to nemůže, problém je, že korekcema se tohle nevyřeší. To by musel mít plynule přeladitelný parametrický equalizer a přelaďovat přidání o pár dB řekněme 2. a 3. vyšších harmonických složek signálu souběžně s měnícím se kmitočtem základního tónu, tedy dle toho, jaké zrovna hraješ noty. A přidání výšek s jakoukoli frekvencí natvrdo na mixu tomu obvykle nepomůže, spíš naopak, v určitých polohách na klávesnici to pak zní ještě míň přirozeně, někdy až jakoby i fázově posunuté. Protože když přidáš natvrdo třeba výšky na středním kmitočtu 7kHz o 3-4 dB, tak tento kmitočet zdvojnásobí např. úroveň třetí vyšší harmonické frekvence na notě a5, ale u zahrané noty a6 to bude druhá (sudá) vyšší harmonická frekvence. No a jak hraješ nahoru dolu po klávesnici, tak to může působit až skoro jako phaser, zkrátka ještě míň přirozeně, než když jsou korekce na nule. Já si ani už nepamatuju, kdy naposled jsem na live musel nějak upravovat korekce na šavlích s klávesama nebo kytarama, prostě to už musí být vychytaný v nástroji. Jelikož jsem měl já i spoluhráči ten samý dojem z Kurzweila v rámci mixu hlučnější kapely a mizernější akustiky sálů, jako se stalo u tebe, a nenaučil jsem se programovat VAST, šly Kurzweily pryč a holt nadále klavíry z Rolandu... ty se prosadí i s korekcema na středu a bez zvýšení volume. Zase se mi ale vůbec nelíbí v klidu studia nebo á capella - je to pronikavý až moc, zde o dost měkčí zvuky Kurzweilu nebo Korga tak agresivně nepůsobí. Chce to mít oboje a vybrat dle typu akce a použitíAleš Čurda píše:To rad slyšímtaky jsem nikdy nic takoveho nepouzival, 10 let jsem hrál na Rolandy a z toho posledních 5 na Fantom X, ted jsem přešel na Kurzweil a byl jsem nadšený, no a hned první živé hraní mi bylo řečeno že to hraje hodně v nižších frekvencích a středech a že tomu chybí výšky, a ať s tím něco udělám