Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 26 bře 2015 18:19

Tak treba mat dobre aranzmany, napriklad Pink Floyd nema skladby urobene tak, ze soluje naraz gitarista aj klavesak, teda aspon si nespominam :-)
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 27 bře 2015 13:16

jakýpak kraviny? chápu, že jsem to napsal moc dlouze, ale kdybyste to vnímali, tak pochopíte, že nikde nikdy žádný Kurzweil nekritizuju, ale říkám, že jsem se holt nebyl schopnej naučit to programovat tak, abych si tam byl schopnej dodělat takový dobrý hammondy a klavíry na míru, jak píšete a jak už jsem i sám mockrát slyšel na zábavách i koncertech u jinejch!!! Proto jsem si je taky koupil, dokonce hned 3 modely za poslední 3 roky, protože jsem slyšel, že to umí i solidní zvuk!!! Nebo myslí si někdo, že vyhazuju prachy jen tak pro srandu, abych to pak poplival až to prodám vždy s dost velkou ztrátou?? Bohužel to ale asi nebyly tovární presety, jak jsem záhy zjistil... Měl jsem dilema - nakoupit profi zvuky od třetích firem nebo zůstat u toho, co umím do max. hloubky poeditovat dle potřeb a hlavně rychle. Jelikož vím ze zkušeností od Korga, Rolanda, Yamahy, EMU, Kawai aj. že i ty dražší koupené zvuky jsem si mockrát musel taky doupravit, třeba byly firemně odladěný pro studio, ale nehrálo to dobře s live kapelou, tak protože Kurzy programovat fakt nemám ani ponětí a ačkoli umím programovat třeba v PHP, XML, JS, VB apod, u PC3K jsem nevěděl, ani kde a jak můžu třeba nastavením průběhu obálky filtru udělat takovou tu výraznou prvotní attack kovově znějící hranu zvuku klavíru, co právě u Rolanda nebo Yamahy umím udělat a co především definuje tu průraznost v live mixu, ale aniž by se přitom nějak zmršil základní přirozený zvuk, tedy jak obvykle zní normální klasickej klavír... A bez tohodle jsem měl na PC3K jenom pořád takový sice krásný plný, dřevěně a opravdu přirozeně znějící klavíry, špičkový studiový zvuk nebo i live když jsem třeba jen klavírem doprovázel zpěv bez bicích a basy atd, ale při hodně rychlých vyhrávkách a sólech se to prostě slilo (stejně jako klaíry třeba na Korgách M50, X50, Krome, Kross, M3..), i když chorusy a reverby jsem měl vypnutý! Na půjčeným Motifu jsem měl pár nástrojů hotových za chvilku i bez manuálu tak, že přes docela vytavený JBL PRX612 to znělo taky skoro stejně jako sejmutej živej akustickej nástroj originál, stejně jak mám hotový na jednom svým starým Rolandu..

Uživatelský avatar
Hammond
Příspěvky: 1120
Registrován: 05 říj 2010 18:44

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Hammond » 27 bře 2015 14:04

CMM: Stavme sa, ze nedokazes napisat jednoriadkovy prispevok, v ktorom bude spomenutych menej ako 5 typov roznych klavesov 8)

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12697
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dendy » 27 bře 2015 14:15

sak on pise uz davno jednoriadkove prispevky, aha :

Obrázek

skus si ho vypnut ;-) forum je ovela prehladnejsie potom :mrgreen:

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 28 bře 2015 00:35

petermikuláš píše:...a poviem jednoznačne, tak prelieza mixom jak máslo, tak sa presadí ten Kurz zvuk pri tých gitarách že až neskutočné
no lenze niekto chce maslo, iny chce metalovy hrebik do ucha... :lol: v kazdom pripade JE PRAVDA, ze napr. Korg ma ostrejsi zvuk.

@ CMM - EQ s premenlivym parametrom
na Kurzweile je krasne, ze sa na nom da urobit "vsecko" :P Plynule nastavitelny EQ spravis za 3 minuty z kazdeho EQ - do FX chainu zaradis napr. zakladny 3-band EQ alebo HF Stimulator, medzi modulacne boxy vytiahnes TrebFreq, nastavis vhodnu zakladnu frekvenciu a gain a nechas to modulovat pomocou GHiKey = cize ekvalizer nastavuje frekvenciu vysok podla najvyssej stlacenej klavesy... :P

@ CMM - ostry attack na PC3K
- mozem potvrdit, ze usi nemas zle - Kurzweil PC3 nema ultre-rychle obalky, ake su dnes v mode. Asi aby nezneli prilis neprirodzene. Na samploch su tusim trochu pomalsie ako na DSP generovanych vlnach. Mne osobne sa najrychlejsie zdaju KB3 simulacie, ale moze to byt iba zdanie. Nejaka milisekunda smerom dole sa da vytrieskat pouzitim ENVCTRL modulaciou zakladnej AMPENV obalky...
Naposledy upravil(a) MDudas dne 28 bře 2015 00:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 28 bře 2015 00:45

Aleš Čurda píše:To rad slyším :-) taky jsem nikdy nic takoveho nepouzival, 10 let jsem hrál na Rolandy a z toho posledních 5 na Fantom X, ted jsem přešel na Kurzweil a byl jsem nadšený, no a hned první živé hraní mi bylo řečeno že to hraje hodně v nižších frekvencích a středech a že tomu chybí výšky, a ať s tím něco udělám :-)
Mozno mas problem so slabym signalom - o tom sa vselikde diskutuje kazdy polrok - Kurz PC3 ma slabsi vystupny signal. Neni to elektronicky problem, ale programatorsky pristup - v Kurzweile sa rohodli, ze nedopustia skreslenie ani pri mohutnejsom aranze. Cili jednotlive programy maju neskutocnu rezervu v hlasitosti. Ja osobne mam v Master EQ vystupne zosilenie trvalo nastavene na +12dB !!! :shock: :) Ano plus 12 dB !
Celkom slusne (+6dB) sa da signal zlepsit pouzitim symetrickeho (balanced) zapojenia kablov . Samozrejme to musi podporovat mix.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 30 bře 2015 09:56

Skoda, ze uz neexistuje to Sonikmatter forum, tam sa to obsirnejsie rozoberalo, ze ako urobit cez ten ENVelope ConTRoL a FUNkcie viac punchy attack, myslim ze som to skusal aj ja ale uz davnejsie :) myslim ze to bol nejaky operand s malym desatinnym cislom 0,nieco.

Ono ta dan za robustny synth engine sa niekde obcas musi prejavit, ale tak vseobecne tie 2 Mara chipy stihaju dost (Forte ma 3) :)
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 30 bře 2015 16:07

@ CMM - EQ s premenlivym parametrom
Plynule nastavitelny EQ spravis za 3 minuty z kazdeho EQ - do FX chainu zaradis napr. zakladny 3-band EQ alebo HF Stimulator, medzi modulacne boxy vytiahnes TrebFreq, nastavis vhodnu zakladnu frekvenciu a gain a nechas to modulovat pomocou GHiKey = cize ekvalizer nastavuje frekvenciu vysok podla najvyssej stlacenej klavesy... :P

mDudas, moc děkuji za odpověď, tohle s tím EQ s variabilním středním pásmem byl až doteď můj poslední nesplněnej dětskej sen, akorát jestli to takhle jde jenom na Kurzweilu? U Korga ani Rolanda se mi nevybavuje, že by kdy měly něco podobnýho jako GHiKey parametr.

S rychlostí obálky AMP EG to podle mne nebude až tak stěžejní, jako spíše kvalita filtru a rychlost obálky filtru, protože ty super rychlý klavíry na XP-30, co mají jak plnej zvuk, tak současně i velmi rychlou a strmou výrazovou hranu, zní naprosto akusticky a přirozeně a vylezou v každým mixu nad klidně dvě metalový kytary v pohodě i bez navýšení volume. Ty mám na XP-30 udělaný především modulací filtru obálkou (nebo se to říká naopak? No prostě když bys stáhnul EG intensity u filtru, tak nebude znít vůbec nic). U PC3K jsem to takhle neuměl nastavit a u Korgů sice ano, ale zdaleka to tak kovově a přirozeně nezní. Jakoby ten attack u Korgů byl jen ve vyšších výškách pořád, takže to zní nepřirozeně trochu, takový až moc spinetový, jako klavinet. Proto jsem psal, že u Korga jsou stejně jako v základu u Kurzweila nejpoužitelnější spíše ty plné, tučné, přirozeně dřevěně znějící klavíry do klidnější muziky, jazzu, apod, ale ne už tak rock klavíry na stage. Přitom základní samply na osciloskopu vychází cca shodně, jak jejich hlasitost tak zvukové spektrum (obsah vyšších harmonických). A kvalita audio převodníků i preampů počítám že je cca taky na stejné úrovni u všeho, tedy ve stejné kategorii. U Norda Lead A1 taky pozoruju, že to zní až tak "analogove" hlavně právě díky naprosto super filtrům, jaké znám dosud pouze z pure analogů, ale nesetkal jsem se s tak kvalitními filtry u žádného workstationu dosud. Je fakt, že na tyhle s dobrým filtrem mohu hrát i tak rychle, že ani nevidím na prsty, ale slyším, že to zvukově stíhá. No, mám teď doma např. Yamahu MX, ne že by hlavně ty zvuky s hodnotami parametrů shodnými 1:1 z Motifu XF zněly nějak výrazně jinak, ale zvukově to nestíhá, nemůžu se na tom ani trochu "rozjet", zejména při nastavení klouzavého přeladění freq a resonance s trigerováním s každou zahranou klávesou.. Ve výsledku je to spíš takový zvukový guláš potom, o kvalitě a filtraci DAC a preampu ani nemluvě...

anthea_x
Příspěvky: 179
Registrován: 08 kvě 2014 14:22

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od anthea_x » 30 bře 2015 21:46

CMM, klobúk dolu, pred tebou.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 31 bře 2015 11:51

Hej zase tu je macicka s fernetom, respektive J*B*L s Nordom :)
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Aleš Čurda
Příspěvky: 10
Registrován: 01 úno 2015 17:45

Re: Kurzweil

Příspěvek od Aleš Čurda » 31 bře 2015 19:25

demsky píše:Skoda, ze uz neexistuje to Sonikmatter forum, tam sa to obsirnejsie rozoberalo, ze ako urobit cez ten ENVelope ConTRoL a FUNkcie viac punchy attack, myslim ze som to skusal aj ja ale uz davnejsie :) myslim ze to bol nejaky operand s malym desatinnym cislom 0,nieco.

Ono ta dan za robustny synth engine sa niekde obcas musi prejavit, ale tak vseobecne tie 2 Mara chipy stihaju dost (Forte ma 3) :)

Zdravím, taky bych rád pouzil Master EQ ale pc3 ho nemá. Takže bych musel přidávat EQ do každého Fx chainu, jenže, na pc3le nelze editovat vlastni chain pokud jsem to dobře pochopil :-) ale i přes to všechno me nadseni nepravda! A každou volnou chvíli se s nim snažím naučit delat :-)

Aleš Čurda
Příspěvky: 10
Registrován: 01 úno 2015 17:45

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Aleš Čurda » 31 bře 2015 19:41

*přetrvává

Uživatelský avatar
petermikuláš
Příspěvky: 198
Registrován: 04 led 2014 00:48

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od petermikuláš » 31 bře 2015 19:49

Aleši, já mám Kurza doma už vyše roka a môžem Ťa ubezpečiť, že moje nadšenie nielenže stále pretrváva, ale dokonca stále sa zvyšuje :palec+:
tak ako postupne prenikám do jeho tajov :shock: , tak som stále spokojnejší a spokojnejší :?
len tá zložitosť :idea: ma trochu stále pribrzďuje, čo už :cry:
snáď to niekedy prekonám

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od vasek » 01 dub 2015 13:44

Aleš: dokážu si představit, že pokud jsi vytvářel doma nové zvuky třeba pomocí PC bedýnek, tak jsi mohl udělat chybu a při hraní do PA to zlobí. Ale pokud ti takhle zvukař kritizuje i tovární presety, tak jsou tři možnosti: 1/ je totální mimoň, 2/ špatně mu hraje PA, 3/ máte špatné aranžmá v kapele. Ale řešením určitě není ekvalizace.

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 01 dub 2015 14:44

Přesně tak, equalizace nepomůže, resp. obvykle více přidaných dB v jen určitých frekvenčních pásmech působí spíše kontraproduktivně, vznikají fázové posuvy atd.
Kvalitní nástroj musí znít stejně dobře přes cokoliv. Např. libovolný analogový nebo elektromechanický nástroj (třeba analog drums, vintage analog synty nebo staré tranzistorové varhany) je úplně jedno zda pustím přes PC bedýnky, monitory, celolampový kombo nebo linearray PA. Zní to přes všechno dobře a použitelně. Obávám se, že pokud nějaký digitální sampler zní dobře pouze přes řekněme horší aparáty a bedýnky k PC, tak pokud jeho zvuk optimalizujete až na těch kvalitních zařízeních (už vidím jak si doma nebo zkušebně ladíte nějaký china sampler přes line array na 136dB :-)), bude vám to hrát zase mizerně na těch horších. A samozřejmě naopak, vždy to bude nějaký kompromis. Jediná moje osobní rada - neimitujte nic na tom, co má tyhle problémy, ale vemte si něco /obvykle staršího), co imituje jiné nástroje aspoň neutrálně, že to hraje všude a na všem stejně dobře a rovnocenně k dalším akustickým nástrojům i hlasům na podiu... Samozřejmě to může být i nějaký slušný Kurzweil, třeba tak jak se tu píše o K2.x

Odpovědět