Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Ďakujem :)
Asi sa mi viac oplatí poprosiť niekoho v budúcnosti, aby mi upravil efekt, ako investovať 80E do Sound Editora kvôli efektom, že?

PS: LE má 10 jednotiek ;)

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3787
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

No, neviem. A ako sa realne s niekym dohodnes na uprave toho efektu, ked nevies, co v nom je a ako funguje ? A co ak to nebude vyhovovat... budes ho upravovat na 10 pokusov? Ja myslim, ze hocikto tu Ti pomoze, ale je to STRASNE neprakticke.

80USD neni malo (a este to ma aj bugy), ale ja za seba - bez toho editora by som bol uplne strateny. Resp. vdaka nemu som pochopil VAST a nasiel logiku v celej strukture.

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

To je pravda ... blizia sa mi narodeniny, poviem manzelke ... len keby nebolo tak vela veci ku klavesom, co chce clovek naraz :D
Ja som si na zaciatok spravil v Exceli jednotlive obrazovky z EASY aj VAST pre Program Mode, nech mam vsetko pred ocami.

Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

Benqo,
ten efekt by som ti možno vedel upraviť. Záleží na tom čo presne chceš - zvuková predloha by pomohla. S efektami je ale niekedy piplačka a zadarmo to robiť nebudem.

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Dakujem za ponuku.
Zatial to nie je aktualne, len tak premyslam dopredu :) Napr. pri KB3 zaberaju efekty min 9 jednotiek, cize pri mojich 10 jednotkach v LE v Setup Mode uz toho vela s efektami nespravim - napr. Piano s insert FX Delay k tomu uz nedam, len ciste piano. Ale kedze pouzivam zvuk KB3 len s Rotary On/Off + Brake + Dist, Vibrato a Chorus mi netreba. Alebo ako druhu vec uvazujem, ze by som skusil len cisty EQ alebo cisty Comp. Ja ich mam v nastroji vzdy s nejakou kombinaciou v Chaine. Ale ako som spominal, to je este daleka buducnost, teraz riesim zvuky Padov a trochu ich (laicky) upravujem ...
Tolko moje uvahy ;)

Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

To sa dá. Stačí odstrániť z efektu jeden blok. :-)
Druhou možnosťou sú VAST hammondy, ktoré majú rotary efekt naprogramovaný cez LFO a ASR. Rotary potom ovládaš s modulačným kolečkom ako to býva na Yamahách. Výhoda je v tom, že ušetríš v setupe efektové jednotky.
PC3LE však tieto hammondy v základnej výbave nemá. Dostupné sú na zdarma na webe Kurzweilu a je nutné ich pracne upraviť, aby fungovali v PC3LE.

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Ahojte,
mám ďalšiu otázku :)
Keď pri "Globals - OFF" použijem oba LFO s rôznymi nastaveniami, tak sa sčítajú?
Ďakujem :)

Uživatelský avatar
dalen
Příspěvky: 186
Registrován: 06 srp 2013 11:56

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od dalen »

Nazdar,
oba LFO fungujú nezávisle a nezáleží na tom, či je Globals ON alebo OFF.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3787
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

A preco by sa mali scitat? Ved su to samostatne oscilatory. Kam presne mieris?
Ak ich chces scitat, tak nato mame mocne nastroje- FUNs... operatorov nad controlermi tolko, ze sa z toho aj po... :)
FUN1: LFO1 LFO2 a+b, a ides.

(inak Benqo respekt. Nato, ze si tu iba chvilu, to beries od podlahy... zjavne uz si slusne zabehany na inych strojoch)

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Ooo, dakujem MDudas :)
Pred x rokmi som zacinal s Korgom Poly 800, kde sa vsetko programovalo, tak zakladne info mam. Ale napr. do samplov a narabania s nimi sa vobec nerozumiem :D
Pytam sa preto, lebo ... aha, uz mi to trochu dochadza, ako tu pisem: Napr. mam Layer, kde LFO1 dam ako 1/4 Sine a LFO2 ako Rise Saw.
Prva moznost je, ze kazdy z tychto LFO kontroluje iny parameter Layeru (LFO1 - Level, LFO2 - LpFrq). Vtedy su nezavisle.
Druha moznost je, ze by som obomi LFO kontroloval ten isty parameter (napr. Level). A teraz neviem, ako to bude (matematicky) fungovat.
Ta ista otazka mi vyvstava pri trojici AmpEnv+Env2+Env3 - naco ma 1 Layer tri obalky? :shock:

PS: Je mi ctou a narodnym sviatkom, ze mozem byt v tomto fore. Cloveku sa hned lepsie funguje. Hoci ho to laka do dalsich novych a novych veci ...

PS2: Oprava podciarknuteho: ... ze by som oba LFO ovladal jednym knobom (faderom).

Uživatelský avatar
concord
Příspěvky: 809
Registrován: 13 bře 2016 16:45
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od concord »

Tak Benqo
Mam 1 layer na ktorej mam zvuk - musi mat ADR obalku.
Tento zvuk chcem ovladat .Jeho nabeh ,dlzku,doznievanie - Atak,decay,release.Tak si urobim ADR2 al ADR3 a priradim kontroler.Zvuk chcem nepocut alebo menej pocut kontroler sliader napr A stiahnem nizsie.Ak ten zvuk nechcem pocut vobec kontroler stiahnem uplne na 0.
A vtedy je pouzita len ADR zakladna obalka.+
ADR2 a 3 sa daju nastavit zaporne hodnoty.Su bipolarne.
Neviem ci som to celkom dobre vysvetlil. :D

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Takze:
Toto viem: Na AmpEnv stranke si spravim obalku. A ked chcem ovladat A, D, R (+ Impact), nastavim to na EnvCtl stranke. Env2 (Env3) mozem pouzit ako Source pre napr. LpFrq a ostatne DSP funkcie. Vlastne aj AmpEnv moze byt ako Source ...
Toto netusim: Nastavenim kontrolerov na EnvCtl stranke ovladam vsetky tri obalky alebo len AmpEnv? (Ked chcem ovladat celu obalku, spravim to cez Src2).
A teda obalku Amp tvorim len pomocou AmpEnv? A Env2 a Env3 na priebeh Amp nemaju vplyv?

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 722
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Prave som kukol do manualu a zistil som, ze som si mojimi otazkami zaroven aj odpovedal :)
Clovek ten manual stale cita a vzdy sa najde nieco, co si nevsimol ...

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3787
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

Benqo píše:... Prva moznost je, ze kazdy z tychto LFO kontroluje iny parameter Layeru (LFO1 - Level, LFO2 - LpFrq). Vtedy su nezavisle.
Druha moznost je, ze by som obomi LFO kontroloval ten isty parameter (napr. Level). A teraz neviem, ako to bude (matematicky) fungovat....
Zabudni. 8) Si vo VAST - kazdy LFO je nezavisly kontrolny zdroj (Control Source) a priradis ho kdekolvek chces. Ziadne pevne priradenie k nejakej funkcii... Ak chces oboma kontrolovat ten isty parameter, mas 2 zakladne moznosti:
1/ bud na stranke DSPMOD pouzijes oba - jeden ako SRC1 a druhy ako SRC2 - to je ta "blbsia a jednoduchsia" cesta
2/ alebo ich scitas (alebo lubovolne skombinujes) pomocou FUN ... ako kontrolny zdroj v DSPMOD pouzijes tu FUN - toto je ovela krajsia a komplexnejsia cesta - mas moznost LFO1 a LFO2 kombinovat na milion roznych sposobov :palec+: :P

Iba pripominam, ze aj frekvencia kazdeho LFO sa da v realnom case modulovat akymkolvek inym kontrolnym zdrojom - dalsich milion moznosti. Pre Teba bude dolezite, ze ked nepriradis ziadnu Rate Control, tak sa pouzije frekvencia MinRate (Off v reci VAST znamena nula a zaroven dolny koniec rozsahu) Ak teda chces jednu pevnu frekvenciu, nastavis MinRate.
Benqo píše:PS2: Oprava podciarknuteho: ... ze by som oba LFO ovladal jednym knobom (faderom).
Este raz - VAST = ovladas vsetko lubovolnym smerom... :wink: Co chces robit s tym faderom, iba pridavat silu modulacie LFO? Zase aspon 2 sposoby:
1/ zakladny - v DSPMOD si ako SRC2 das tvoje LFO, ako ovladanie hlbky nastavis napr. ModWheel a aby to nelietalo ako sialene, tak tomu ModWheelu priradis rozsah - napr. 2 centy a 50 centov. Toto by mohli byt nastavenia napr. pre nejake vibrato. Ak chces LP filter, musi to byt samozrejme agresivnejsie....
2/ pokrocily - ModWheel pouzijes ako jeden vstup do FUN, druhy vstup bude tvoje LFO. Skombinujes ich nasobenim a * b.
Tvari sa to ako to iste, ale ... :idea: okrem obycajneho nasobenia mas k dispozicii dalsich 50 velmi roznych funkcii a FUNs sa daju retazit !!! Milion trilion moznosti.... :P

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3787
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

Benqo píše: Ta ista otazka mi vyvstava pri trojici AmpEnv+Env2+Env3 - naco ma 1 Layer tri obalky? :shock:
AmpEnv - je amplitudova - je napevno spojena s amplitudou a je len kladna (unipolar = 0-100%). Da sa samozrejme pouzit aj na uplne ine modulacie, ale vzdy ma vplyv na amplitudu.
ENV2, ENV3 su nezavisle od amplitudy a su bipolarne (-100 - 100%). Uz si pochopil, ze su na akukolvek inu modulaciu, ktora ma tvar obalky (nabeh, drzanie, pokles). Niekedy potrebujes liezt aj pod nulu, preto bipolar.

:idea: Obalky sa daju cyklit - mozne je rozne zoradanie segmentov a rozny pocet opakovani (vcitane nekonecneho)
Benqo píše:...Toto netusim: Nastavenim kontrolerov na EnvCtl stranke ovladam vsetky tri obalky alebo len AmpEnv? (Ked chcem ovladat celu obalku, spravim to cez Src2). A teda obalku Amp tvorim len pomocou AmpEnv? A Env2 a Env3 na priebeh Amp nemaju vplyv?
EnvCtl ovlada vsetky tri obalky... a to len na danej vrstve. Toto sa zda ako samozrejme, ale coskoro zistis, ze potrebujes ovladat aj viacero vrstiev naraz. :wink: Obalka Natural (pre samplovane zvuky) funguje s nejakym obmedzenim.
Uz si asi pochopil, ze KeyTrack a VelTrack su mimoriadne uzitocne, ked chces napr. filtrovat podla sily uderu, ci podla vysky tonu. Velmi sikovne je aj to, ze to ma nastavitelnu hlbku, a to podla akehokolvek kontrolneho zdroja (slidery, LFO, obalky FUNS...) :shock: :lol: Napr. dllllho klesajusi LoPass filter riadeny obalkou a priebezne modulovany nejakym LFO... :P


No a ak Ti nahodou este nestacilo, tak tu mame pomocne ASR obalky... :lol: 8)

EDIT: Teraz som si uvedomil, ze Ty mas PC3Le :roll: ... neviem, co vsetko tam nechali a ci aj prepajanie Control Sources je take flexibilne, ako na PC3.

Odpovědět