Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

Hehe, nejako sa neviete stretnut, ci ? ... ste v diskusii od seba asi tak 35 rokov... :lol:
Concord hovori o DX7, ktora je vyrazne lepsia ako JP8 so svojou "Cross-modulation", co bolo oznacenie predchadzajuce "FM syntezu" na DX7.

concord, ani v tvojom zazname nie je skoro nic nad 9-10kHz. Je to frekvencne lepsie ako PC3, ale na Hi-End piano... co ja viem. :roll: Asi tomu nerozumiem. Mozno tie vyssie frekvencie robia nejake problemy, ked zaznie vela tonov naraz, alebo co. Netusim. Prehnal som to na zaver (skuska spravnosti) cez LP filter -12dB na 8kHz a ja v tom skoro nepocujem rozdiel oproti povodnemu.
Ako si to nahraval - digital ? Alebo to je z WEBu ?

Uživatelský avatar
concord
Příspěvky: 771
Registrován: 13 bře 2016 16:45
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od concord »

Benqo píše:
11 lis 2019 23:12
pridanim 4 operatorov a ich prepojenim v 32alg vs 1 :!: ratio uz nie su pevne ale nastavitelne, to ti nestaci?
Benqo este raz , tento klaves na obrazku* - ROLAND JUPITER 8 (1981),vznikol 2 roky pred dx7. :mrgreen:
2 roky pred DX7 uz existovala 1/ prva//** FM** nazvana CROSS MODULATION. Tento JUPITER mal 1 **algoritmus** ktory umoznoval modulovat 1 operator. Pisal sa rok 1981.
1920px-Roland_Jupiter-8_Synth,_1983_(white_bg).jpg
Vacsina tovarenskych zvukov- ak nie vsetky nevyuzivali Cross M. :mrgreen:
link na DEMO
Ako si to nahraval - digital ? Alebo to je z WEBu ?
zdroj web -https://www.sweetwater.com/insync/7-bes ... -shootout/
bolo to nahravane cez toto https://www.muziker.sk/focusrite-red-4pre + Telefunken TDA-2 :mrgreen:
drahe profi jak svina

k tomu orezaniu ,mne to vyslo tak isto.cca po10kilo a dalej nic Je tam LP+ 2LP variable,(takto to je osetrene vo VAST,presne ten zvuk co si analizoval ) takze rezu nie raz ale hned 2. Toto je uz nad moje chapanie.

Ale Benqo ten to vie...je to SPION. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Benqo
Příspěvky: 524
Registrován: 09 bře 2016 09:59
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Benqo »

Chlapci, dakujem za objasnenie. Riesim milion veci a niekedy sa mi nestihaju prepajat suvislosti :oops:
A neviem odpovedat na vase otazky, doteraz som take neriesil. Treba sa spytat na MasteringVAST, mozno to uz niekto riesil.
Pripadne vypnite tie LP+2LP a uvidite, co to spravi... alebo nastavte na tych filtroch DSPCTL/DSPMOD na maximalny rozsah a uvidite, v akej polohe slajdra to zacne vystrajat ;)

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

Mam dotaz. Mam od barba zopar balikov zvukov a som mimoriadne spokojny. Kto ich mate, viete - plne nove zvukove uzemia.
Toto mi nejako uslo. Pride mi to COOL, podla ukazky... (cast mojej duse ma rada aj sound ako zacina na 2:00 :D )

Nemate to niekdo nahodou. Oplati sa to ?

Uživatelský avatar
concord
Příspěvky: 771
Registrován: 13 bře 2016 16:45
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od concord »

No znie to paradne ako vsetko od Barba. Ale ja to nemam.

Vla-sta
Příspěvky: 643
Registrován: 11 led 2011 07:06
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Vla-sta »

Myslím že petermikuláš psal, že od nich má vše pro PC3

Uživatelský avatar
48cube
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2013 13:36

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od 48cube »

Pánové, mám na vás dotaz týkající se sekvenceru v Song režimu. Marně hledám funkci/job v Event editoru, která by umožnila redukovat CC data. Manuál nic takovýho nezmiňuje. V Yamaha sekvencerech se job jmenuje Thin data a zmenšuje objem nahraných CC eventů (defaultně tušim o 50%) např. Aftertouch aj. Umí PC3 interně něco podobnýho?


Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

Oooh, tak to asi fakt nie. Ani ja som o nejakom dobrom triku na data thinning zatial nepocul.
Ak toho neni extra moc, tak Event Page + Filter - zobrazit si iba dane eventy, sipka dole a mazat kazdy druhy. Zda sa to pracne, ale celu skladbu das za 2-3 minuty. (osobne vyskusane :oops: )

A nevies to nejako obist? Napr vymazat aftertouch a modulaciu nahrat dodatocne pomocou mod wheelu ? (potom mod-wheel prehodit pomocou remap na aftertouch) Resp. o co Ti konkretne ide ?

(len mimochodom - pitch bend ani aftertouch nie su CC eventy, ale tzv. channel voice messages :wink: )

Uživatelský avatar
48cube
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2013 13:36

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od 48cube »

Díky za odpovědi. Potvrzujete to, co jsem tak trochu očekával.
Sypu do Kurze MPE data z Linnstrumentu a ačkoliv se PC3 zatím nedáví, tak si umím představit, že kdybych po něm chtěl přehrávání proudu 3 MIDI eventů/messages (PitchBend, MonoPressure a ModWheel) na několika kanálech současně, tak by to nemusel zvládat. Pak bych to asi řešil externím sekvencerem, který si s redukcí poradí. Právě např. z Yamahy QY700 vím, že stačí o něco data zredukovat a sound modulu se ulehčí.
Ruční editace je teda jediný dostupný řešení, ale těch MPE dat je fakt hodně. 2-3 minuty mi zabere jen pár taktů a to jen na jednom kanále.
Nevadí, chtěl jsem mít jistotu. Ještě jednou díkes.

Uživatelský avatar
48cube
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2013 13:36

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od 48cube »

Jinak ten ElectroDrome je slušnej náklad.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

48cube, interne podla mna Kurz zvladne mnoho. Vazny problem moze byt, ked to chces posielat cez kabel von.
Inak je to zaujimava tema. Dobre by bolo napr. zistit, cize cez USB MIDI vie tlacit viac dat, nez cez obycajny DIN MIDI.
Toto som sa nikde nikdy nedocital.

A co robis s MPE ? To som pocul v zivote snad raz - MIDI Polyphonic Expression - wow! :shock:

Uživatelský avatar
48cube
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2013 13:36

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od 48cube »

Tak mi to nedalo a Electro Drome jsem pořídil. Jak je u Barba obvyklé, kvalita zvuků je hodně vysoko. Pořídil jsem banku zčásti i proto, abych se podíval, jak dociluje určitých zvuků. Zvláštní je, že často používá keymapu 999 Silent, ale transponuje jí dolů na -128. Její transpozice vliv na zvuk nemá. Nejspíš relikt z jiných Programů. Taky často v DSPMOD nechává přiřazené kontrolery aniž by u nich měl nějakou Depth. Asi je trošku bordelář nebo obfuscator :) Nicméně zvuky znějí hodně hutně. Paleta zvuků se mi líbí víc než např. jeho Kheops nebo Cobalt, kde bylo hodně zvuků celkem si vzájemně podobných, i když u nich je to dáno společnou architekturou. Electro Drome je sbírka většinou unikátních Programů.

@MDudas: Na klapky jsem se v životě nenaučil. Teprve isomorfní rozložení padů Linnstrumentu mi umožnilo konečně pochopit konstrukty hudební teorie, naučit se akordy a stupnice. No a expresivita padu ve třech osách pod každým bříškem prstu byla jen dalším bonusem pro synthesistu, za kterýho se považuju spíš než za hráče. Takže s MPE neustále hledám hardwarový svatý grál mezi syntezátory, který má dostatečně flexibilní architekturu pro možnosti, které MPE nabízí. Existuje mraky softu, kde lze MPE aplikovat velice snadno a dostatečně flexibilně, ale mám praxí ověřeno, že soft např. v rámci kapely nezní dostatečně dobře nebo výrazně ani s převodníkama zvukovky od RME. Sám o sobě možná ano, ale přes bicí, kytaru, basu a zpěv mi naživo málokdy prošel. Zato Kurzweil má zvuk a V.A.S.T. je na hardware synťáky nadstandardně flexibilní (i když mi chybí rychlejší modulace a obálky). Pro MPE je taky zásadní multi-timbralita (co prst, to MIDI kanál) a tu má V.A.S.T. se Setupama vyřešnou na výtečnou. Nejdřív si vytvořím monofonní Program, kde namapuju Velocity, ReleaseVelocity, PitchBend (osa X), ModWheel (osa Y) a MonoPressure (osa Z) na parametry podle potřeby. V poslední době víc využívám i insert efekty jako součást sound designu jednotlivého hlasu. V téhle fázi si člověk může s expresivitou opravdu vyhrát. Málokdy využívám obálky, v podstatě jen na akcent krátkého ataku apod. Protože obálky většinou člověk tvoří přítlakem nebo pohybem bříska prstu po padu. Pak stačí vytvořit Setup, většinou tak 6-8 zón na oddělených MIDI kanálech. Na víc zón mi často nezbývají FX units. Zónám se poté přiřadí připravený mono Program a MPE je na světe.
Časem bych se rád dobral toho, že si namapuju monofonní expresivní Riffy, rytmiku apod. na Program Buttons v Setupu a budu schopen odehrát živě komplet skladbu, tak jako to dělal např. Benqo do Kurzweilího PC4 contestu. Proto jsem řešil hustotu automatizace CC/messages.

Nedávno jsem na základě krátké zmínky ve vláknu na Gearslutz zkusil prozkoumat možnosti physical modelingu ve V.A.S.T.u.
V Layeru vypnu Keymapu (999 Silence), v ALG 1 RES NOISE > NOISE+ > DIST. Trošku moduluju šumy přítlakem a FUNkcí, ale pořád je to jen šum. Jádro physical modelingu (i když rudimentárního) je pak v insert efektu, kde za sebe seřadím 4x až 5x 373 Pitcher a namapuju modulaci Pitch na GKeyNum (128ST) + Ptch Offs na PWheel (24.0ST - pokrytí maximálního X slidu Linnstrumentu). Pak dobarvím např. phaserem nebo flangerem. Zní to zase o něco jinak, než klasika z Layerů. V.A.S.T. prostě pořád skrývá spoustu překvapení.

Uživatelský avatar
48cube
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2013 13:36

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od 48cube »

MDudas píše:
28 lis 2019 14:54
48cube, interne podla mna Kurz zvladne mnoho. Vazny problem moze byt, ked to chces posielat cez kabel von.
Inak je to zaujimava tema. Dobre by bolo napr. zistit, cize cez USB MIDI vie tlacit viac dat, nez cez obycajny DIN MIDI.
Toto som sa nikde nikdy nedocital.
Netuším, jaká je implementace konkrétně u Kurzweilu, ale obecně jde určitě přes USB MIDI tlačit víc dat, než přes DIN MIDI. Někde jsem kdysi četl i konkretní hodnoty bitrate, ale teď to nedohledám. DIN dává 31250 b/s. Můžu ale potvrdit, že Kurz si hravě poradí i s vyšším MPE datovým tokem přes USB MIDI. Např. Bloefelda se mi kdysi podařilo přes USB občas zadávit. Starší synthy je lepší krmit MPE přes DIN MIDI, ale i tak ty úplně old-school z ranných devadesátek můžou mít problém. Při dávení buď zůstávají viset noty (v lepším případě - lze vyřešit vysláním MIDI Panic zprávy) nebo se prostě kousnou a je nutný restart.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas »

48cube píše:
29 lis 2019 09:47
.... v ALG 1 RES NOISE > NOISE+ > DIST. Trošku moduluju šumy přítlakem a FUNkcí, ale pořád je to jen šum. Jádro physical modelingu (i když rudimentárního) je pak v insert efektu, kde za sebe seřadím 4x až 5x 373 Pitcher a namapuju modulaci Pitch na GKeyNum (128ST) + Ptch Offs na PWheel (24.0ST - pokrytí maximálního X slidu Linnstrumentu). Pak dobarvím např. phaserem nebo flangerem.
Teda ale ten Kurzweil, to je fabrika na zvuk. Zase ma niekto prekvapil. To vyuzitie MPE cez setupy. Huuu ! :palec+:

A toto:
Rezonancny sum+sum +distortion ? Experimentalne ! 8)
4x az 5x pitcher ? Extremna avantgarda ! :)

Idem to vyskusat ! Dik za inspiraciu. :wink:

Odpovědět