Tak mi to nedalo a Electro Drome jsem pořídil. Jak je u Barba obvyklé, kvalita zvuků je hodně vysoko. Pořídil jsem banku zčásti i proto, abych se podíval, jak dociluje určitých zvuků. Zvláštní je, že často používá keymapu 999 Silent, ale transponuje jí dolů na -128. Její transpozice vliv na zvuk nemá. Nejspíš relikt z jiných Programů. Taky často v DSPMOD nechává přiřazené kontrolery aniž by u nich měl nějakou Depth. Asi je trošku bordelář nebo obfuscator

Nicméně zvuky znějí hodně hutně. Paleta zvuků se mi líbí víc než např. jeho Kheops nebo Cobalt, kde bylo hodně zvuků celkem si vzájemně podobných, i když u nich je to dáno společnou architekturou. Electro Drome je sbírka většinou unikátních Programů.
@MDudas: Na klapky jsem se v životě nenaučil. Teprve isomorfní rozložení padů Linnstrumentu mi umožnilo konečně pochopit konstrukty hudební teorie, naučit se akordy a stupnice. No a expresivita padu ve třech osách pod každým bříškem prstu byla jen dalším bonusem pro synthesistu, za kterýho se považuju spíš než za hráče. Takže s MPE neustále hledám hardwarový svatý grál mezi syntezátory, který má dostatečně flexibilní architekturu pro možnosti, které MPE nabízí. Existuje mraky softu, kde lze MPE aplikovat velice snadno a dostatečně flexibilně, ale mám praxí ověřeno, že soft např. v rámci kapely nezní dostatečně dobře nebo výrazně ani s převodníkama zvukovky od RME. Sám o sobě možná ano, ale přes bicí, kytaru, basu a zpěv mi naživo málokdy prošel. Zato Kurzweil má zvuk a V.A.S.T. je na hardware synťáky nadstandardně flexibilní (i když mi chybí rychlejší modulace a obálky). Pro MPE je taky zásadní multi-timbralita (co prst, to MIDI kanál) a tu má V.A.S.T. se Setupama vyřešnou na výtečnou. Nejdřív si vytvořím monofonní Program, kde namapuju Velocity, ReleaseVelocity, PitchBend (osa X), ModWheel (osa Y) a MonoPressure (osa Z) na parametry podle potřeby. V poslední době víc využívám i insert efekty jako součást sound designu jednotlivého hlasu. V téhle fázi si člověk může s expresivitou opravdu vyhrát. Málokdy využívám obálky, v podstatě jen na akcent krátkého ataku apod. Protože obálky většinou člověk tvoří přítlakem nebo pohybem bříska prstu po padu. Pak stačí vytvořit Setup, většinou tak 6-8 zón na oddělených MIDI kanálech. Na víc zón mi často nezbývají FX units. Zónám se poté přiřadí připravený mono Program a MPE je na světe.
Časem bych se rád dobral toho, že si namapuju monofonní expresivní Riffy, rytmiku apod. na Program Buttons v Setupu a budu schopen odehrát živě komplet skladbu, tak jako to dělal např. Benqo do Kurzweilího PC4 contestu. Proto jsem řešil hustotu automatizace CC/messages.
Nedávno jsem na základě krátké zmínky ve vláknu na Gearslutz zkusil prozkoumat možnosti physical modelingu ve V.A.S.T.u.
V Layeru vypnu Keymapu (999 Silence), v ALG 1 RES NOISE > NOISE+ > DIST. Trošku moduluju šumy přítlakem a FUNkcí, ale pořád je to jen šum. Jádro physical modelingu (i když rudimentárního) je pak v insert efektu, kde za sebe seřadím 4x až 5x 373 Pitcher a namapuju modulaci Pitch na GKeyNum (128ST) + Ptch Offs na PWheel (24.0ST - pokrytí maximálního X slidu Linnstrumentu). Pak dobarvím např. phaserem nebo flangerem. Zní to zase o něco jinak, než klasika z Layerů. V.A.S.T. prostě pořád skrývá spoustu překvapení.