skrátka vždy musí mať niečo dlhé
Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
MDudas, ale si to vystihol
skrátka vždy musí mať niečo dlhé

skrátka vždy musí mať niečo dlhé
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Protože se rozběhla diskuze v sekci PC4, tak uvádím správnou míru. K2600 může mít USB vstup, dělá se to výměnou disketové mechaniky a funguje jen jako paměť:
https://www.ebay.com/itm/Floppy-Disk-US ... SwSTpbvhhy
Je tam ale omezení na paměti, proto spíše doporučuji to co používám já s kapacitou 8G:
https://www.ebay.com/itm/Kurzweil-SCSI- ... Swpfdcvh4h
https://www.ebay.com/itm/Floppy-Disk-US ... SwSTpbvhhy
Je tam ale omezení na paměti, proto spíše doporučuji to co používám já s kapacitou 8G:
https://www.ebay.com/itm/Kurzweil-SCSI- ... Swpfdcvh4h
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Dobrý text, a to video z koncertu hovorí za všetko: live koncert E. Johna z roku 2015 a Kurzweil K2600 na pódiu. Asi vedia prečo, títo páni muzikanti, vedia prečo tam majú K2600.
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Já si nemůžu odpustit toto, to byla doba
:
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Já se zasekl hned u bodu 1: neznáte nějakou dobrou knihu o syntézách?petermikuláš píše: ↑24 říj 2019 20:23Dobrý text, a to video z koncertu hovorí za všetko: live koncert E. Johna z roku 2015 a Kurzweil K2600 na pódiu. Asi vedia prečo, títo páni muzikanti, vedia prečo tam majú K2600.
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Vlasta, tieto knihy su fajn:
- Sound Synthesis And Sampling (Russ)
- Programming Analogue Synths (Scarr)
- FM Theory and Applications (Chowning)
- Sound Synthesis And Sampling (Russ)
- Programming Analogue Synths (Scarr)
- FM Theory and Applications (Chowning)
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Hej hej, tieto knihy sú super veru, ešte pridám pre úplný začiatok dobrý článok aj toto:
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla ... eden~2013/
tiež aj toto: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... uben~2008/
tiež http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... unor~2008/
resp. celá tá séria Sound Design v Muzikuse
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla ... eden~2013/
tiež aj toto: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... uben~2008/
tiež http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... unor~2008/
resp. celá tá séria Sound Design v Muzikuse
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Sound On Sound ma na webe velmi slusnu seriu o synteze.
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Tohle poslouchám už asi třetí večer a jen si říkám, jaký skvělý stroje u Kurze dříve dělali
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Nádherné to je, veru máš pravdu, žiaľ aj v tom, že "dříve dělali".
Video perfektné, díky Vla-sta, že si to sem postol.
K2661 je okrem zvukovej nádhery aj prekrásny kus hardwaru. No skrátka láska na prvý pohľad
Video perfektné, díky Vla-sta, že si to sem postol.
K2661 je okrem zvukovej nádhery aj prekrásny kus hardwaru. No skrátka láska na prvý pohľad
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Trochu to přeháníš, ono pokud si porovnáš K26.., PC3, PC4, tak pokud jde o zvuky a funkce, generování zvuku je stejné či podobné jak u K26, tak u PC3 i PC4. S PC4 zjískáš větší výkon a polyfonii . Jedinou další věc, kterou získáš s PC4, jsou nové algoritmy FM a trvalé uložení zvuků. Hrát to hraje furt stejně, jen klavíry zlepšili ..., ale už u K26 fungoval celý FM algoritmus na triplu, ale musíš to koupit, nelze načíst zvuky z Yamahy jako u PC4
Viz popis http://www.dlnsound.com/aboutkfm.htm :
Realizace FM pomocí VAST
Pokud jste obeznámeni s FM syntézou a chcete pochopit, jak ji lze realizovat pomocí standardních bloků zpracování syntetizačního enginu Kurzweil VAST, přečtěte si tento popis. Zapněte si bezpečnostní pásy - předpokládá se, že máte základní znalosti o matematice a principech VAST (např. Že blok SHAPER skutečně vypočítává sinusovou hodnotu jeho vstupního signálu). Pokud je to pro vás příliš, přeskočte vzorce a přejděte k závěru níže. V matematickém popisu jsou konstanty a faktory pro jasnost vynechány - pouze se drží základních údajů.
Takže nejprve raketová věda. Operátor FM (jak to Yamaha nazývá) s časově závislým vstupním signálem kmitočtové modulace v (t), env (t) obálky a výstupním signálem (t) může být vyjádřen jako:
out (t) = sin (ωt + in (t)) * env (t)
který je díky periodicitě 2π sinusové funkce ekvivalentní:
out (t) = sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t)
Ukázalo se, že tento výraz operátora FM mapuje 1: 1 do určitých bloků zpracování VAST:
sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t) =
SHAPER (SAW + in (t)) * GAIN
kde GAIN má jako zdroj řízení obálku (např. AMPENV, ENV2 nebo ENV3).
Závěr je, že řetěz VAST bloků:
→ SAW + → SHAPER → GAIN →
(GAIN je ovládán obálkou) je přesně operátorem FM! Ve VASTu je možné mnohem více inkarnací operátorů FM (pomocí jiných bloků, jako jsou SW + SHP,! GAIN,! AMP atd.), Ale v podstatě jsou všechny stejné ve své činnosti.
Umístěním více těchto operátorů FM (z několika bloků VAST) do série lze vytvořit „algoritmy“ FM. K2000 a K2500 mohou podporovat algoritmy pro 2 operátory nebo (s omezením) 3 operátory. Díky nim lze realizovat mnoho z nejslavnějších zvuků FM, jako všudypřítomné elektrické předvolby klavíru a tubular bells DX7. Modely K2600 a K2661 s jejich trojitým modulárním zpracováním (kaskádování 3 vrstev VAST) umožňují konstrukci složitých FM algoritmů.
Viz popis http://www.dlnsound.com/aboutkfm.htm :
Realizace FM pomocí VAST
Pokud jste obeznámeni s FM syntézou a chcete pochopit, jak ji lze realizovat pomocí standardních bloků zpracování syntetizačního enginu Kurzweil VAST, přečtěte si tento popis. Zapněte si bezpečnostní pásy - předpokládá se, že máte základní znalosti o matematice a principech VAST (např. Že blok SHAPER skutečně vypočítává sinusovou hodnotu jeho vstupního signálu). Pokud je to pro vás příliš, přeskočte vzorce a přejděte k závěru níže. V matematickém popisu jsou konstanty a faktory pro jasnost vynechány - pouze se drží základních údajů.
Takže nejprve raketová věda. Operátor FM (jak to Yamaha nazývá) s časově závislým vstupním signálem kmitočtové modulace v (t), env (t) obálky a výstupním signálem (t) může být vyjádřen jako:
out (t) = sin (ωt + in (t)) * env (t)
který je díky periodicitě 2π sinusové funkce ekvivalentní:
out (t) = sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t)
Ukázalo se, že tento výraz operátora FM mapuje 1: 1 do určitých bloků zpracování VAST:
sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t) =
SHAPER (SAW + in (t)) * GAIN
kde GAIN má jako zdroj řízení obálku (např. AMPENV, ENV2 nebo ENV3).
Závěr je, že řetěz VAST bloků:
→ SAW + → SHAPER → GAIN →
(GAIN je ovládán obálkou) je přesně operátorem FM! Ve VASTu je možné mnohem více inkarnací operátorů FM (pomocí jiných bloků, jako jsou SW + SHP,! GAIN,! AMP atd.), Ale v podstatě jsou všechny stejné ve své činnosti.
Umístěním více těchto operátorů FM (z několika bloků VAST) do série lze vytvořit „algoritmy“ FM. K2000 a K2500 mohou podporovat algoritmy pro 2 operátory nebo (s omezením) 3 operátory. Díky nim lze realizovat mnoho z nejslavnějších zvuků FM, jako všudypřítomné elektrické předvolby klavíru a tubular bells DX7. Modely K2600 a K2661 s jejich trojitým modulárním zpracováním (kaskádování 3 vrstev VAST) umožňují konstrukci složitých FM algoritmů.
Re: Kurzweil řada K2XXX - nostalgie co má stále co dát
Jinak DLN sounds používá většinou algoritmus 8, ale třeba Accordeon je udělaný přes triple sound a ten je úžasný




