Trochu to přeháníš, ono pokud si porovnáš K26.., PC3, PC4, tak pokud jde o zvuky a funkce, generování zvuku je stejné či podobné jak u K26, tak u PC3 i PC4. S PC4 zjískáš větší výkon a polyfonii . Jedinou další věc, kterou získáš s PC4, jsou nové algoritmy FM a trvalé uložení zvuků. Hrát to hraje furt stejně, jen klavíry zlepšili ..., ale už u K26 fungoval celý FM algoritmus na triplu, ale musíš to koupit, nelze načíst zvuky z Yamahy jako u PC4
Viz popis
http://www.dlnsound.com/aboutkfm.htm :
Realizace FM pomocí VAST
Pokud jste obeznámeni s FM syntézou a chcete pochopit, jak ji lze realizovat pomocí standardních bloků zpracování syntetizačního enginu Kurzweil VAST, přečtěte si tento popis. Zapněte si bezpečnostní pásy - předpokládá se, že máte základní znalosti o matematice a principech VAST (např. Že blok SHAPER skutečně vypočítává sinusovou hodnotu jeho vstupního signálu). Pokud je to pro vás příliš, přeskočte vzorce a přejděte k závěru níže. V matematickém popisu jsou konstanty a faktory pro jasnost vynechány - pouze se drží základních údajů.
Takže nejprve raketová věda. Operátor FM (jak to Yamaha nazývá) s časově závislým vstupním signálem kmitočtové modulace v (t), env (t) obálky a výstupním signálem (t) může být vyjádřen jako:
out (t) = sin (ωt + in (t)) * env (t)
který je díky periodicitě 2π sinusové funkce ekvivalentní:
out (t) = sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t)
Ukázalo se, že tento výraz operátora FM mapuje 1: 1 do určitých bloků zpracování VAST:
sin ((ωt mod 2π) + in (t)) * env (t) =
SHAPER (SAW + in (t)) * GAIN
kde GAIN má jako zdroj řízení obálku (např. AMPENV, ENV2 nebo ENV3).
Závěr je, že řetěz VAST bloků:
→ SAW + → SHAPER → GAIN →
(GAIN je ovládán obálkou) je přesně operátorem FM! Ve VASTu je možné mnohem více inkarnací operátorů FM (pomocí jiných bloků, jako jsou SW + SHP,! GAIN,! AMP atd.), Ale v podstatě jsou všechny stejné ve své činnosti.
Umístěním více těchto operátorů FM (z několika bloků VAST) do série lze vytvořit „algoritmy“ FM. K2000 a K2500 mohou podporovat algoritmy pro 2 operátory nebo (s omezením) 3 operátory. Díky nim lze realizovat mnoho z nejslavnějších zvuků FM, jako všudypřítomné elektrické předvolby klavíru a tubular bells DX7. Modely K2600 a K2661 s jejich trojitým modulárním zpracováním (kaskádování 3 vrstev VAST) umožňují konstrukci složitých FM algoritmů.