Ahoj Reakto, no ještě nevím, vždyť cca za stejnou cenu jako tenhle jednohlasej oldies lze pořídit všechny existující barevné variace Rolandu JDXi, Yamahy MX a Korgu Krome dohromady, a to je jiná visuální show na podiu ... Ne vážně, hned jak skončím s aktivním hraním, prodám PA a live cajky a pořídím tohle. Jako svůj důchod bez tohoto originál holygrailu všech syntů na jamming a nějakýho hi-level Ketronu na spodky si nějak nedovedu ani představit
Proč nehrát? Akorát na Mini D, stejně jako třeba na Rhodes, D6 nebo i obyčejný akustický křídlo atd, je dobré hrát ne jako stroj nějaký hotový part z not, ale zavřít oči a soustředit se pouze na zvuk a zvukové emoce a nechat hrát spíš hlavu, na klávesnici a prsty ani moc nekoukat.. Pak teprve tyhle nástroje zvukově vyniknou a vytvoří i tu atmosféru skladby, co sterilní digitální imitace nikdy nedají. Proto se, jak vidno, stále nebo znovu vyrábějí a kupujou i ty originály..
spytam sa zo zvedavosti.... sledujem ozaj velky boom starych analogov, vznikaju repliky slavnych modelov, vznikaju nove analogove stroje. komu su realne urcene ? kupi si takyto nastroj klavesak na podium ? bud repliku alebo napriklad v inej teme spominany Behringer ? myslim bezneho klavesaka v beznej kapele, akych bude medzi klavesakmi asi vacsina ... alebo si taketo nastroje nakupia ludia do studii ? niekde som cital - a nie raz - ze v sucasnych produkciach sa uz davno pouzivaju vo velkej miere SW synthy. takze kto by mal byt "vacsinovy zakaznik" novodobych analogov ? konickari / fetisisti ? alebo to firmy vyrabaju z akychsi prestiznych dovodov - Korg vyrobil vydarenu repliku, tak sa o nom strasne vela hovori / pise a zdvihne im to predaj uplne inych nastrojov ?
no podla mna ten Behringer je prave urceny pre klavesakov na podium .. A vacsina tych analogov je skorej do studii .. Nemyslim velke studia ale tie domace .. Vacsinou kazdy casom zisti , ze sice plugin hra dobre , ale s analogom je vacsia zabava a tak nejak rychlejsie sa dopracujes k vysledku ..
Tyhle nastroje jsou myslim primarne pro lidi co doma delaj tanecni/elektronickou hudbu a je jich dnes spousta. Diky dostupne kvalite je hodne tehle domacich projektu krom hobby i dost kvalitnich - viz soundcloud a youtube.. virtual software dokaze spoustu , ale z me osobni zkusenosti jsou nektere harware synthy o poznani hratelnejsi a zvukove presvedcivejsi.. ale sikovny lidi si vystacej i s pocitacem a zakladnimy pluginy.
přesně tak - vcelku jsem zalapal po dechu, když jsem zjistil, že Noisia dělala všechno prakticky čistě SW - a to mají hodně hutnej zvuk - vlastně referenční špička v oboru. Kdo umí ten umí. Jinak nový analogy jsou krom studia používány ve spoustě live actů.
jj - podívej se na víc videí nebo rozhovorů. Dělají výhradně ITB. To jejich nový studio je hlavně vyladěný na poslech, ale když se podíváš na harwdare, tak tam skoro nic není - žádný drahý eq, kompresory atd... nic. V podstatě základní vybavení, ale luxusní bedny a místnost. Na posledním albu Outer edges používali i moduláry a asi i ten moog. Ale většina jejich basů je FM8 a Massive + soft eq, comp (fabfilter, ozone, melda atd - ale žádný ) . Mají docela specifickej workflow. Před kompozicí prvně vytváří banku zvuků, loopů, fragmentů - dělají sound design synthu. Pak tady tu hromadu do sebe lepí a bouncujou. Ve finálním mixu je to jen pár stop ( cca max 10). Hodně procesingu, Cubase. Každej z nich se specializuje na něco - bicí, basy, mix, breaky.
jj - musím začít být kreativní - já mám treba kvalitní mikrofon oktava MK319 a je uz prez rok nedotčený v šuplíku.. co by třeba udělal tenký propisovací papír nalepený na monitor? A co kýbl s mikrofonem před monitorem? Musim se probrat z toho computer/presets světa..
ved to !!! kreativite sa medze nekladu ))) ja som si napriklad kedysi zbastlil didgeridoo z rury od vysavaca omotanej asi 5 vrstvami spagatu .. a normalne to celkom dobre hralo
... ale ten bílý arp to je pecka. Asi po čase zase neodolám... Formát moc příjemnej, design super, cena akorát a zvuk bez debat.
Takže si zazpíváme Palo Haberu "... vietor v peněženke stále mám..."