Tvoj nazor na Minilogue je len tvoj nazor, ktory ti nikto nebere, tak ako vsetko ostatne co si sem kedy popisal su to LEN tvoje nazory a s objektivnou realitou nemusia (a povavsine ani nemaju) mat vobec nic spolocne ..
To ano, také neberu nikomu jeho pohled, ale proč to tedy neplatí oboustranně!?!? Objektivní realita je podle mne všeobecně rozšířený nebo maximálně objektivní pohled nebo jev něčeho trvale ustáleného a neměnného. OK, sám pochybuji, že se dá vztáhnout na hodnocení nějakých módních záležitostí, každý může mít zcela jiný i opačný názor na tutéž věc nebo vlastnost, záleží logicky na zkušenostech a možnostech a počtech a intenzitě srovnání s obdobnými věcmi, na osobních preferencích a milionu dalších věcí. I já samozřejmě chápu, že kdo dosud jel na VA nebo na spíše lowcost nových analogách, nemá absolvované hudební vzdělání, ani dlouhou live praxi, musí zákonitě vnímat třeba konkrétně Minilogue naprosto jinak a z jiného úhlu pohledu, než třeba někdo, kdo absolvoval několik stupňů hudebního vzdělání, má XX let praxe, používá akustický klavír a ceněnou analogovou "klasiku".
Jediný problém zde na fóru vidím v tom, že někteří mají problém uznat, že může být pohled na věc a její hodnoty i zcela protichůdný tomu jejich a přitom je taky úplně stejně pravdivý - na základě odlišných vlastních zkušeností. S muzikantem se klidně rád pobavím osobně o každém detailu v přímé konfrontaci např. Minilogue vs Polysix, včetně přímého zvukového srovnání a praktického doložení každého tvrzení. Zajímavý může být jistě už pro začátek fakt, proč když jsem si důkladně projel těch 100 továrních zvuků na MInilogue, jsem neměl nutkání ani jeden z nich si nastavit na Polysixu, ale naopak, když jsem jsem chtěl kterýkoliv z těch 32 mých user zvuků v Polysixu napodobit na Minilogu, tak ať jsem dělal a kroutil čudly sebelíp, dostal naoko velmi podobný typ zvuku, tak tu zvukovou kvalitu Polysixu to nemělo ani tak blízce, jak se mi podařilo usmolit třeba na slušných digitálech s ROM. Stále takové víc slité do sebe, více zdálky (i bez ambience FX), méně čitelné a konkrétní, subjektivně méně hezké a inspirativní. Ano, kdybych nikdy nepoznal a nehrál na solidní profesionální analog, možná bych se dnes divil jen, proč ten Minilogue nemá tak hutný zvuk jako třeba digitální Ketron X1 nebo co jsem měl i třeba v M3, PC3K, Fantomu G, XP30 a dalších, ale asi bych si sám odpověděl, že asi proto, že je to "analog", je to prostě jiný než většina VA a romplerů, a to by mi úplně stačilo, abych z něj byl taky naprosto unesen. Aspoň do doby, než bych se dostal třeba k Juno 60, Polysixu, Crumaru BitOne, Prophetu 600, Mono/Poly příp. ještě k lepším.
Doufám, že s tímhle upřesněním už nebude mít nikdo zásadní problém. Mně je z mého pohledu zase líto zkušených muzikantů, kteří by zbytečně ztráceli čas s Minilogue, čehož bych je rád chtěl ušetřit. A už mi kupodivu také dost kolegů poděkovalo za postřehy a moje zkušenosti s tím a oným, také jim to ušetřilo spoustu času i peněz. Skutečně záleží, z jakého pohledu a jaká cílová skupina se na každou věc dívá. A jakou vypovídající hodnotu by měla diskuze s pouze jednostranným pohledem na každou věc? Samozřejmě tendeční nebo objektivní jen z půlky..