Pomoc s výběrem synthu
Re: Pomoc s výběrem synthu
Omlouvám se za znovuotevírání příspěvku, ale šel by použít i korg M1?
Re: Pomoc s výběrem synthu
Korg M1 bol tusim prvy realny workstation, mne okrem toho choiru moc nesadol aj ked som ho mal ako plugin, nevedel som ani za svet urobit na tom cez pitchbender down o oktavu, tak nakoniec som preset urobil do soundfontu a urobil to tam. K2000 btw rulez 

Re: Pomoc s výběrem synthu
Kdyby M1 stála desetinu toho, co dneska K2000 (větší užitnou hodnotu nemá), pak by to možná stálo za úvahu. Ale pokud ti ji někdo nenabídl za hubičku (doslova), tak nebrat. Bez váhání skoč do první K2000 v3 v klávesový verzi a slušným stavu. Na evropský Ebay se pokaždý nějaká válí.
Re: Pomoc s výběrem synthu
Díky, dík, ebay... Nemusím se tam obávat ze kupuju třeba trochu zajíce v ppytli, nebo tam není nutné osobní vyzkoušení?
- Keyboarder
- Příspěvky: 229
- Registrován: 04 říj 2009 10:45
- Vybavení
Re: Pomoc s výběrem synthu
K2000 bude zvukově určitě výborná volba, ale sehnat ji v požadované výbavě asi nebude jednoduché. Proto by velmi dobrou a levnou alternativou mohla být i Yamaha SY85, která je momentálně k mání zde: http://www.midi.cz/inzerat/151109/yamaha-sy85/
Ale pořídit si na koncertní hraní 20 let starý nástroj nepovažuju za moudré. Protože pořizovací ceny těchto nástrojů byly dost vysoké, pravděpodobně si je původně pořídili muzikanti, kteří aktivně hráli, takže i ty nástroje budou mít už něco za sebou, i když momentálně mohou fungovat dobře. Něco jiného je, kdybys ten nástroj měl mít jen v domácím studiu, ale transporty nástroje na zkoušky a koncerty s ním zamávají, i když se budeš snažit sebevíc.
V úvodu jsi psal, že na to máš 15.000,- a za ty peníze můžeš mít aktuální PC3LE, možná ještě i v záruce! Zvukově je to přesně to, co hledáš, a až si zahraješ na tu klaviaturu, nebudeš chtít jinou!
Ale pořídit si na koncertní hraní 20 let starý nástroj nepovažuju za moudré. Protože pořizovací ceny těchto nástrojů byly dost vysoké, pravděpodobně si je původně pořídili muzikanti, kteří aktivně hráli, takže i ty nástroje budou mít už něco za sebou, i když momentálně mohou fungovat dobře. Něco jiného je, kdybys ten nástroj měl mít jen v domácím studiu, ale transporty nástroje na zkoušky a koncerty s ním zamávají, i když se budeš snažit sebevíc.
V úvodu jsi psal, že na to máš 15.000,- a za ty peníze můžeš mít aktuální PC3LE, možná ještě i v záruce! Zvukově je to přesně to, co hledáš, a až si zahraješ na tu klaviaturu, nebudeš chtít jinou!

Naposledy upravil(a) Keyboarder dne 26 bře 2015 10:01, celkem upraveno 1 x.
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Pomoc s výběrem synthu
Keyboarder má pravdu.
Len tak náhodne som mrkol do inzercie a našiel toto:
napríklad tu za 16 400 CZK ešte v záruke
http://hudba.bazos.sk/inzerat/45980843/ ... C3-LE6.php
resp. tu je ten istý inzerát na českej stránke
http://hudebnibazar.cz/kurzweil-pc3-le6/ID896016/
Je to v podstate nový nástroj v záruke. Bolo by to treba preveriť u predávajúceho, ale zasa máš to doma v ČR.
Len tak náhodne som mrkol do inzercie a našiel toto:
napríklad tu za 16 400 CZK ešte v záruke
http://hudba.bazos.sk/inzerat/45980843/ ... C3-LE6.php
resp. tu je ten istý inzerát na českej stránke
http://hudebnibazar.cz/kurzweil-pc3-le6/ID896016/
Je to v podstate nový nástroj v záruke. Bolo by to treba preveriť u predávajúceho, ale zasa máš to doma v ČR.
Re: Pomoc s výběrem synthu
Ten pc3 le6 by byl určitě lepší, ale asi sem se rozhodl, že si zatím koupím něco levnějšího s čím nejdříve trochu proniknu do světa synthu (třeba ta sy85), a až se budu trochu orientovat a budu vědět přesně co chci tak pořádně investuju. Takhle bych ještě udělal stejnou chybu jako s těmi samohrajkami.
Re: Pomoc s výběrem synthu
Jestli jsi zvažoval K2000r a SY-85, tak rozhodně hlasuju pro Kurzweila. Nejenom proto, že se dá předpokládat, že Kurzweil asi spíše ležel někde doma nebo ve studiu (byl asi ovládaný přes PC) takže bude v lepším technickém stavu, ale hlavně proto, že možnosti Kurzweilu jsou oproti Yamaze SY-85 nesrovnatelné.
Oba nástroje jsem vlastnil a tak jenom dodám, že dnes jde už o poměrně staré nástroje a v případě oprav se připrav na mnohatisícové dodatečné výdaje (např. při výměně disketové mechaniky u YAMAHY nebo při výměně grafického displeje u Kurze).
Oba nástroje jsem vlastnil a tak jenom dodám, že dnes jde už o poměrně staré nástroje a v případě oprav se připrav na mnohatisícové dodatečné výdaje (např. při výměně disketové mechaniky u YAMAHY nebo při výměně grafického displeje u Kurze).
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Pomoc s výběrem synthu
obecně mám zkušenosti, že u starších, ale slušných profesionálních kláves je tak poctivá klaviatura i provedení (kovové kontakty, kvalitní tvrdý plast klapek, lepší ergonomie profilu klapek, dohmatu, dorazu, žádné gumičky...), že např. u 15 let skoro denně intenzivně hrané XP-30 (ani nevím jaký model klávesnice na tom je osazen, neřešil jsem to nikdy, prostě když je něco dokonalý, tak to nemám potřebu řešit...) mám i dnes nesrovnatelně lepší radost ze hry a možnosti využití výrazových prostředků pomocí dynamiky než na prakticky všech i zcela nových těch entrylevel china fatar gummi krámech, včetně Kurzweilu SP4-7, MO/X/F, FA, všech nových entry Korgů apod. No ani nový Nord A1 nemá tak kvalitní klávesnici jako nejen XP-30, ale ani jako M3 (ta už je měkčí, o polovinu méně citlivá na dynamické změny než třeba u XP-30, ale aspoň tichá a pohodlná..)
Otázka by podle mne měla být zásadní ta, zda jako první věc vzít sice zvukově profi věc, kterou se ale těžko naučí editovat i zkušení muzikanti (VAST systém) nebo zda vzít něco se skoro až intuitivním ovládáním a na co postačí zběžně prolítnout user manuál tak za jeden víkend a pak si upravovat i vrstvit zvuky sám dle potřeby. Na profi gearech s kvalitním zvukem (vyřešený DAC antiliasing, použitelné efekty, solidní audio preampy atd) to má smysl, protože si můžeš pohrát i s detaily a přitom pořád zní všechny varianty použitelně. Zatímco u entrylevel hraček nebo i nových china mid-level nástrojů spíše strávíš všechen čas tvorbou aspoň jednoho použitelnýho zvuku klavíru a všeho dalšího, ale z toho důvodu, aby to neznělo moc digitálně a nepřirozeně s kapelou živě, i když doma ve stereu se ti to bude zdát dobrý, takový plný, celý prostor zaplněný. Ale to hraješ sólo jen na ten nástroj, v kapele tohle potom udělá pěknej mišmaš a kouli obvykle. Apropo PC3LE jsem po pár dnech vyměnil za PC3K, v obchodě byli ještě rádi, že jsem utratil o dalších 25 tis víc, Káčko mě bavilo na rozdíl od LE podstatně déle, pryč šlo pouze z důvodu, že jsem nebyl schopen přijít na to, jak na tom vyrobit stejně dobře live znějící klavíry, epiana, dechy atd, jako ty co mi lezou z XP-30 a spoluhráči už to do mě taky hustili. Ale to samý mi říkají, když si vezmu na kšeft M3 nebo dříve Fantom G nebo Jupiter 50 aj... Nejsou to špatný nástroje, každý je na něco lepší než druhý a na něco horší, ale jde o to, jak moc vychytaný svoje zvuky na nich máš, obvykle vše tovární a zdarma z netu je hnus. I u těch profi gearů. Obvykle jsou dělané na solo hraní ve stereu a studio. Aby sis ten china krám odnesl nejlépe už hned z prodejny po prvním poslechu přes nějaký studio sluchátka co ti tam půjčí. Neodladěné pro live na stage. Takže jednoduchost editace a ovládání bych dal na 1. místo ve tvém případě, profi zvuk dostaneš ze všech těch zde jmenovaných... Plus za sebe doporučuji kombinaci QS6.2 + XP-30, při troše štěstí tak do 2-3 let je seženeš i do těch 15 tis za oba. Z důvodu zvuku, přenášení, editace, kvality provedení - i po 10-15 letech používání stále lepší a trvanlivější i s výhledem do budoucna, než současné zcela nové china krámy včetně Fatar, dělané úmyslně s výdrží spotřebního zboží max tak na dobu záruky. Což ale ani to se ne všem daří, třeba ty novější Kurzweily co jsem měl (a kupoval nové nerozbalené) jsem reklamoval celkem 2x ještě v prvním roce záruky a reklamace byly uznány a vyměněny za jiné kusy... A i ty byly provedením hodně kompromis (displej čitelný pouze v jednom zcela krajním nastavení trimru), trochu moc volné a viklající se ovladače na panelu.... tohle z XP-30 ani třeba M3 nebo Norda (a taky dříve ze všech analog syntů a keyboardů co jsem kdy měl) neznám.
Otázka by podle mne měla být zásadní ta, zda jako první věc vzít sice zvukově profi věc, kterou se ale těžko naučí editovat i zkušení muzikanti (VAST systém) nebo zda vzít něco se skoro až intuitivním ovládáním a na co postačí zběžně prolítnout user manuál tak za jeden víkend a pak si upravovat i vrstvit zvuky sám dle potřeby. Na profi gearech s kvalitním zvukem (vyřešený DAC antiliasing, použitelné efekty, solidní audio preampy atd) to má smysl, protože si můžeš pohrát i s detaily a přitom pořád zní všechny varianty použitelně. Zatímco u entrylevel hraček nebo i nových china mid-level nástrojů spíše strávíš všechen čas tvorbou aspoň jednoho použitelnýho zvuku klavíru a všeho dalšího, ale z toho důvodu, aby to neznělo moc digitálně a nepřirozeně s kapelou živě, i když doma ve stereu se ti to bude zdát dobrý, takový plný, celý prostor zaplněný. Ale to hraješ sólo jen na ten nástroj, v kapele tohle potom udělá pěknej mišmaš a kouli obvykle. Apropo PC3LE jsem po pár dnech vyměnil za PC3K, v obchodě byli ještě rádi, že jsem utratil o dalších 25 tis víc, Káčko mě bavilo na rozdíl od LE podstatně déle, pryč šlo pouze z důvodu, že jsem nebyl schopen přijít na to, jak na tom vyrobit stejně dobře live znějící klavíry, epiana, dechy atd, jako ty co mi lezou z XP-30 a spoluhráči už to do mě taky hustili. Ale to samý mi říkají, když si vezmu na kšeft M3 nebo dříve Fantom G nebo Jupiter 50 aj... Nejsou to špatný nástroje, každý je na něco lepší než druhý a na něco horší, ale jde o to, jak moc vychytaný svoje zvuky na nich máš, obvykle vše tovární a zdarma z netu je hnus. I u těch profi gearů. Obvykle jsou dělané na solo hraní ve stereu a studio. Aby sis ten china krám odnesl nejlépe už hned z prodejny po prvním poslechu přes nějaký studio sluchátka co ti tam půjčí. Neodladěné pro live na stage. Takže jednoduchost editace a ovládání bych dal na 1. místo ve tvém případě, profi zvuk dostaneš ze všech těch zde jmenovaných... Plus za sebe doporučuji kombinaci QS6.2 + XP-30, při troše štěstí tak do 2-3 let je seženeš i do těch 15 tis za oba. Z důvodu zvuku, přenášení, editace, kvality provedení - i po 10-15 letech používání stále lepší a trvanlivější i s výhledem do budoucna, než současné zcela nové china krámy včetně Fatar, dělané úmyslně s výdrží spotřebního zboží max tak na dobu záruky. Což ale ani to se ne všem daří, třeba ty novější Kurzweily co jsem měl (a kupoval nové nerozbalené) jsem reklamoval celkem 2x ještě v prvním roce záruky a reklamace byly uznány a vyměněny za jiné kusy... A i ty byly provedením hodně kompromis (displej čitelný pouze v jednom zcela krajním nastavení trimru), trochu moc volné a viklající se ovladače na panelu.... tohle z XP-30 ani třeba M3 nebo Norda (a taky dříve ze všech analog syntů a keyboardů co jsem kdy měl) neznám.
Re: Pomoc s výběrem synthu
Yamaha SY-85 a cmm ignoruj. Sám jsem 85 měl, vím o čem mluvím. K2000 je nesrovnatelně jinde a lepší workstation za tyhle peníze prostě nekoupíš. SY-85 je hloupý přehrávač vzorků a s nějakou investicí i sampler. Nakonec ve své době stála SY-85 polovinu toho, co Kurzweil K2000. K2000 nabídla koncepci, kterou dnes využívají top nástroje, jako je Korg Kronos, s 20-letým předstihem. Na Ebay se vyplatí jít do aukcí uživatelů se 100% hodnocením a nějakou historií. Pokud by nástroj neodpovidal popisu, můžeš ho vrátit.
Re: Pomoc s výběrem synthu
Porovnavat Kurzweil a samohrajky.... no fuj...Mech píše:Ten pc3 le6 by byl určitě lepší, ale asi sem se rozhodl, že si zatím koupím něco levnějšího s čím nejdříve trochu proniknu do světa synthu (třeba ta sy85), a až se budu trochu orientovat a budu vědět přesně co chci tak pořádně investuju. Takhle bych ještě udělal stejnou chybu jako s těmi samohrajkami.

Podla mna prave chybu urobis, ked budes kupovat lacne stare veci. Ked uz stare, tak aspon dobre. Nuz ale rozpocet nepusti...

Re: Pomoc s výběrem synthu
To MDudas, tim sem vůbec nechtěl říct,že by to hrálo nějak stejně,jen že bych třeba vzal něco, co bych úplně naplno nevyužil
. Tu s tou yamahou jsem udělal proto, že jakožto úplně neznalý jsem se ptal známého co tak koupit do kapely, řekl že PSR.. Až časem sem zjistil že je to samohrajkář.. Mimochodem zatím koupenej ten kurz k2000, dojde příští týden tak uvidím,

Re: Pomoc s výběrem synthu
Ja to chaaapem !!!
Iba som chcel povedat, ze ked kupujes entry-level alebo mid-range, obycajne musis dobre porovnavat a premyslat. U high-endu (ak si ho mozes dovolit) Ta hardware prekvapi skor mile, nez neprijemne (vid tvoja skusenost so samohrajkami). K2000 bol kedysi high-end.
Inak samohrajky a ich uzivatelia ... to je samostatna kategoria. Tam konci kazda diskusia.


Inak samohrajky a ich uzivatelia ... to je samostatna kategoria. Tam konci kazda diskusia.



Re: Pomoc s výběrem synthu
Mám teď rychle možnost mít od známého kurzweil pc3 le6 za 16 tisíc v dobrém stavu. Jít do toho?
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Pomoc s výběrem synthu
No však ja za seba som Ti to sedem komentov spätne práve odporúčal, za mňa určite áno, avšak rozhodnúť sa musíš Ty.
Každopádne, želám úspešné rozhodnutie a držím palce.
Každopádne, želám úspešné rozhodnutie a držím palce.