ROLAND FANTOM-G

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

ARX-01-02 Specifications

Příspěvek od EXCOM » 18 kvě 2008 15:27

tak som sa docital ze ARX-1 ma mat 128 a ARX-2 ma mat 64 polyfoniu..
zdroj RolandClan.. tu je link na ARX-02 manual, mozte si tam najst aj ARX-01
http://www.roland.com/manuals/en/index. ... 1&dsp=1[hr][/hr]

ARX-01 DRUMS
  • Maximum Polyphony :
    • 128 voices (varies according to the sound generator load)
      [/list:u]
      Parts :
      • 1 part[/*:m][/list:u]
        User Memory :
        • Drum Kits: 50 (including pre-loaded kits)[/*:m][/list:u]
          Effects :
          • EQ/COMP: 24 systems (1 system par instrument)[/*:m]
          • Multi-Effects(MFX): 1 system, 47 types[/*:m]
          • Reverb: 1 system, 4 types[/*:m][/list:u]
            Customize Functions :
            • SNARE, KICK, TOM:
              Shell Depth, Head Tuning, Muffling, Mic Position, Buzz[/*:m]
            • HIHAT, CYMBAL, RIDE:
              Size, Sustain[/*:m]
            • E.DRUM:
              Tune, Decay, Cutoff, Resonance and more[/*:m][/list:u]
              Miscellaneous :
              • 24-channel Mixer, Flam/Roll effect for each tone[/*:m][/list:u][/*:m][/list:u]
                ARX-02 ELECTRIC PIANO
                • Maximum Polyphony :
                  • 64 voices (varies according to the sound generator load)
                    [/list:u]
                    Part :
                    • 1 part[/*:m][/list:u]
                      User Memory Patches : [list]
                    • 50 (including pre-loaded Patches)[/*:m][/list:u]
                      Effects :[list]
                    • MFX: 1 system (12 types)[/*:m]
                    • EQUALIZER[/*:m]
                    • SUPER FILTER[/*:m]
                    • CHORUS[/*:m]
                    • PHASER1[/*:m]
                    • PHASER2[/*:m]
                    • FLANGER[/*:m]
                    • DELAY[/*:m]
                    • REVERB[/*:m]
                    • LINE DRIVE[/*:m]
                    • COMPRESSOR[/*:m]
                    • WAH[/*:m]
                    • RING MODULATOR[/*:m][/list:u]
                      Customize Functions : [list]
                    • Condition[/*:m]
                    • Bar Angle[/*:m]
                    • Pickup Distance[/*:m]
                    • Bell/Thump[/*:m]
                    • Bell Character[/*:m]
                    • Damper Noise[/*:m]
                    • Key Off Resonance[/*:m]
                    • HUM Noise[/*:m]
                    • Hammer Response[/*:m]
                    • Model Type[/*:m]
                    • Speaker Type[/*:m]
                    • and more[/*:m][/list:u][/*:m][/list:u]

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 20 kvě 2008 00:19

Prohlédl jsem videa a je to vážně nádhera.
Myslím, že v koncepci je Fantom G naprosto špičková záležitost.
Už se těším, až si na to zahraju!
1. jeden part u bicích ale 24 track mixer pro bicí bude OK
2. jeden part pro luxusní E. piano ... tomu rozumím - stačí.
U ARX-6 (strings) jsem docela zvědavý jak to vyřeší, protože tady jeden part rozhodně stačit nebude. Uvidíme, čím Roland překvapí.

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 20 kvě 2008 00:35

Martin : pri tejto ARX-03 — 24-voice, 4-part, 3-oscillator analog modeling synth board with supersaw and full mod matrix sa pise 4-Part.. zatial netusim co si pod tym predstavovat, ci priamo ten ARX bude mat plus dalsie 4 party v sebe alebo zozerie ten ARX dalsie 3 uz z internych..

asi sa musime nechat prekvapit :D

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Příspěvek od demsky » 20 kvě 2008 10:32

Excom: a ty ako hodnotis celkovu kvalitu FG oproti XS? Myslim tym napriklad celkovu kvalitu zvukov ako Grand Piano, hammondky, orchestralne nastroje, solo leady, perkusie... ale aj napriklad efektovej jednotky. Zaujimalo by ma aj ci to berie externe zvukove kniznice a ake to ma pametove media (vo vnutri hdd napriklad), nepredpokladam ze niekto bude loadovat do 500 MB RAM nieco z USB kluca...
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 20 kvě 2008 12:28

Neslyšel jsem F-G (pouze F-X s řadou SRX boardů) a vedle toho Motif XS6
podotýkám, že F-G je na zahraničních fórech stručně hodnocen jako "Top výběr zvuků z SRX boardů"
Mé subjektivní hodnocení těchto nástrojů F-X, XS a VSTi.
Motif XS
Zvuky:
Nástroje si zvukově nekonkurují. Nejde říct, který nástroj je zvukově lepší - horší. Oba mají jiný charakter zvuku ... buď to někomu sedne nebo ne, a nebo chce oba :-)
Akustické nástroje u M-XS i F-X (s SRX) mají silnou konkurenci u VST Samplerů, které je svou autentičností a množstvím artikulací a celkovým objemem samplů opravdu drtí a v této oblasti v podstatě všechny Workstationy jsou o krok zpět.
V multi režimu se však rozdíl mezi kvalitou celkem stírá a například akustická piána (jak z M, tak z F) znějí v aranžích mnohdy i lépe, než piána z multiGB knihoven (TheGrand,Ivory,...)
Syntezátorové zvuky a všechny bicí jsou super jak u M jak u F, ideální řešení je mít oba nástroje, protože ani zde si zvukově nekonkurují. Spíše se spojením těchto dvou nástrojů krasně rozšíří (ucelí) paleta barev.
Koncept:
Motif více počítá s propojením PC (14xOUT jako VSTi přímo do Cubase, Import nových bank zvuků od "výrobců třetí strany" - velmi zajímavé zvuky odlišné od těch Yamaháckých. Lze tedy nástroj doplnit o různě stylově zaměřené banky. Ještě bych vyzvedl téměř dokonalou integraci XS s Cubase a úžasný editor (jak multi, tak zvuků i sytému)

Fantom
Zvukově jsem porovnal s M-XS "viz hore".
V základu se tedy jedná o to nejlepší z SRX boardů + silná zbraň proti Motifu budou ARX boardy.
Fantom na mě působí (podle videí - ještě jsem neměl nástroj pod rukama) více jako samostatná jednotka, která díky velkému LCD displeji nabízí maximální komfort při editaci, tvorbě zvuku, práci se sekvencerem, editaci audio stop,atd.
Jediné, co mi u F-G schází je více individuálních audio výstupů.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21269
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 kvě 2008 16:04

EXCOM píše:Martin : pri tejto ARX-03 — 24-voice, 4-part, 3-oscillator analog modeling synth board with supersaw and full mod matrix sa pise 4-Part.. zatial netusim co si pod tym predstavovat, ci priamo ten ARX bude mat plus dalsie 4 party v sebe alebo zozerie ten ARX dalsie 3 uz z internych..

asi sa musime nechat prekvapit :D
Ja by som povedal ze zvuk moze byt zo 4och partov .. cize vtedy to je len 6 hlase ..
Alebo ze je to 4 part multitimbralne ? dobre som pochopil ze do ARX boardu ide len jeden midi kanal ?

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 20 kvě 2008 16:17

demsky píše:Excom: a ty ako hodnotis celkovu kvalitu FG oproti XS? Myslim tym napriklad celkovu kvalitu zvukov ako Grand Piano, hammondky, orchestralne nastroje, solo leady, perkusie... ale aj napriklad efektovej jednotky. Zaujimalo by ma aj ci to berie externe zvukove kniznice a ake to ma pametove media (vo vnutri hdd napriklad), nepredpokladam ze niekto bude loadovat do 500 MB RAM nieco z USB kluca...
ako som uz niekde pisal.. ja si osobne myslim ze Fantom-G je uplne ina kategoria Worsktationu, repsketive patri niekam inam.. XS si tiez myslim, ze nejde s Gckom zrovnavat lebo je to uplne niekde inde, aj ked sa oba javia teda ako workstation.. Fantom-G si myslim ze zabrda do kategorie ktoru vytvoril Korg svojim Oasys.. tam by som hladal zrovnavania lebo tento nastroj seriozne patri uz do tohoto segmentu..

piano ani hamondky neviem zrovnavat.. priznam sa ze neviem co je to dobre piano( na klavir som nikdy nehral ) ale zdaju sa mi oba dobre, aj ked su na to rozdielne nazory.. kazdemu sadne nieco ine.. ohladom orchestralnych zvukov sa mne viac paci F-G, uz len samotny menezment layerov ktorym system v Gcku disponuje, je to fakt ze basen s tym pracovat.. v tomto je XS tazko pozadu.. celkovo ergonomia ovladania systemu je u XS oldschool style.. G to potiahlo na velmi prijatelne user friednly ovladanie mysou, aj uz samotne buttony okolo LCD su velmi dobre rozlozene a dobre sa v systeme pracuje aj bez mysi..

dielensky je na tom rozhodne lepsie F-G.. XS posobi pri tomto stroji ako o generaciu starsi stroj...

zvukovy prejav oboch nastrojov je rozdielny samozrejme... XS ma fantasticke synteticke zvuky, niekedy az neverim co z toho ROMplera lezie von... ale zas utali moznost rozsirenia cez PLG( ale to sme tu uz rozoberali )... roland tuto moznost ponechal a vyzera to ze ARX to potiahla este dalej ako PLG prave svojim rozhranim a pracou cez ich OS ktory je v Gcku.. ta myska je fakt na nezaplatenie... stracas ten pocit "klaustrofobie" ked chces vytvorit dajaky zvuk a podobne.. samozrejme XS mozes komfotne ovladat cez PC, ale tu zas je G opat dalej a ziadne PC nie je treba.. a toto si myslim ze je markantny rozdiel medzi XS a G.. a to je prave to ze pri Gcku vobec nepotrebujes to PC a mas vsetko k dispozicii ako v PC na ktore je clovek po tolkych rokoch uz dost zvyknuty...

aj samotna vyroba voice na G je skvela a velmi intuitivna, maju to dobre rozdelene v menu.. na XS som mal tendenciu sa stratit po chvili a priznam sa ze som si vela krat nepamatal co som ako spravil a musel to opatovne hladat, co pri Gcku tento pocit vobec nemam.. je to velmi dobre rozlozene a pracuje sa v tom intuitivne ako s V-Synth GT

ja osobne si myslim ze Fantom-G bude velmi uspesny gear vo svete prave preto lebo oslovuje ludi ktory maju zly pocit z PC ale chcu robit hudbu tymto stylom.. toto vsetko ponuka Fantom-G, ktory je tichy, krasny, brutalne vykonny a velmi intuitivny... mam pocit ako keby Roland zuzitkoval vsetky svoje skusenosti doteraz a narval ich do tohoto nastroja...

XS je skvely nastroj ale Fantom-G ho podla mojho osobneho nazoru 2voj generacne predbehol a som fakt zvedavy s cim pride Yamaha do buducna...

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 20 kvě 2008 17:55

Excom : ....... XS je skvely nastroj ale Fantom-G ho podla mojho osobneho nazoru 2voj generacne predbehol a som fakt zvedavy s cim pride Yamaha do buducna........

To věc osobního názoru.
Někdo dává přednost práci na DAW a s více VST instrumenty, efekty, používá DSP karty atd. a vyznává raději integraci HW syntu do DAW.
V tomto směru zase Fantom-G 2voj generačně předběhla Yamaha.
14xOutput přímo do Cubase mluví za vše.
Co se týká srovnání zvukové kvality jsou na tom stejně - je dobré mít obojí.

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 20 kvě 2008 19:01

Martin : ja som zrovnaval XS a F-G v urovni Workstation.. ale ako som pisal sa to zrovnavat neda, lebo F-G je niekde ako Oasys.. cize podla mna su to nezrovnatelne stroje.. v pripade ale ak sa bavime na urovni Workstation a Live Equip, tak daleko predbehol XS..

to ze ma XS 14x out je skvele, je pravda ze F-G by sa to tiez zislo, ale ked pozriem OS ktory ma v sebe tak je logicke ze od toho upustili , pretoze je to ich filozofia integracie DAW systemu priamo do F-G co zas XS ponechal na externom PC... a uz len toto je ten spominany rozdiel preco F-G je iny segment ako XS... teda aspon ja si to myslim

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 20 kvě 2008 20:52

EXCOM píše:Martin : ja som zrovnaval XS a F-G v urovni Workstation.. ale ako som pisal sa to zrovnavat neda, lebo F-G je niekde ako Oasys.. cize podla mna su to nezrovnatelne stroje.. v pripade ale ak sa bavime na urovni Workstation a Live Equip, tak daleko predbehol XS..

to ze ma XS 14x out je skvele, je pravda ze F-G by sa to tiez zislo, ale ked pozriem OS ktory ma v sebe tak je logicke ze od toho upustili , pretoze je to ich filozofia integracie DAW systemu priamo do F-G co zas XS ponechal na externom PC... a uz len toto je ten spominany rozdiel preco F-G je iny segment ako XS... teda aspon ja si to myslim
otazkou je, ci je vykon F-G dostatocny na to, aby na tom clovek naozaj dokazal urobit vsetko podla svojich predstav od A po Z. integracia M-XS do VST mi pride v tomto smere ako tazka konkurencia s nekonecnou flexibilitou

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 20 kvě 2008 21:29

poshook píše:otazkou je, ci je vykon F-G dostatocny na to, aby na tom clovek naozaj dokazal urobit vsetko podla svojich predstav od A po Z. integracia M-XS do VST mi pride v tomto smere ako tazka konkurencia s nekonecnou flexibilitou
ale ved to iste ma aj Fantom-G :) len tak mimochodom ... 8)

tu mas video ako editora pre Fantom-G, VST by mal vyzerat rovnako.. len si ho zavolas do Cubase
http://www.youtube.com/watch?v=HTsNTwEz31M
Naposledy upravil(a) EXCOM dne 20 kvě 2008 21:45, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Příspěvek od demsky » 20 kvě 2008 21:32

Excom: diky za prijemne informacie, ja sa zaujimam o Fantom G asi tak ako pred rokom ma velmi zaujal Motif XS, tiez som bol skoro nalomeny, ale cim som starsi tym viac obracam korunku :)

Fantom G je fakt super v tom, ze mozes do znacnej miery robit vsetko na nom, ked mi kapne "bozska" tak mam chut nahravat hodiny a je fakt velmi bombove nezaujimat sa o nic a obcas editovat priamo na nastroji nejake vychytavky, pripadne pride kamoska a mozem priamo nahravat z mikraku do nastroja. Mal som kedysi XP-80 s orchestral boardom a pred rokom som hral na Fantome s novym orchestral boardom aby som porovnal rozdiely. Ten orchestralny board mi velmi pripominal Edirol HQ Orchestra VSTi (pochadza to z rovnakej nahravacej session) a tato orchestralna kniznica sa velmi tonalitou nekamarati s mojim Kurzweilikom, tak vseobecne sa bojim novych Rolandov, lebo hladam predovsetkym zvukoveho kamosa ku Kurzweilu.

Je pravda, ze G8 s Ivory feel keyboard, je skratka top notch klaviatura, ma release spring, takze sa daju na tom hrat aj syntakovske a hammondovske vecicky. Nie je taka lahka ako ma novy Kurzweil PC3x, tam pouzita je velmi lahka na to ze chcem prejst z Fataru Studio 1100, ktory ma velmi mohutnu a sirokodynamicku klaviaturu.

No nic, ja si este ujasnim priority, kazdopadne ked si kupim nieco lacnejsie ako G8, tak este budem mat rozpocet na East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Platinum. Uvidim, pockam este zopar mesiacov ako sa to vyvinie... :)

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 20 kvě 2008 22:34

EXCOM píše:
poshook píše:otazkou je, ci je vykon F-G dostatocny na to, aby na tom clovek naozaj dokazal urobit vsetko podla svojich predstav od A po Z. integracia M-XS do VST mi pride v tomto smere ako tazka konkurencia s nekonecnou flexibilitou
ale ved to iste ma aj Fantom-G :) len tak mimochodom ... 8)

tu mas video ako editora pre Fantom-G, VST by mal vyzerat rovnako.. len si ho zavolas do Cubase
http://www.youtube.com/watch?v=HTsNTwEz31M
nemyslel som VST midi editor, ale kompletnu MIDI/AUDIO integraciu ako VSTi

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 20 kvě 2008 22:46

Poshook : moc nerozumiem tomu, co pises...

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 20 kvě 2008 22:56

EXCOM píše:Poshook : moc nerozumiem tomu, co pises...
ked napichnes Fantom G na PC a nainstalujes VST editor, dosiahnes to, ze v ramci svojich projektov v PC sekvenceri budes moct pouzivat sw midi editor, v ktorom vsetko co chces nastavis a potom s danym projektom ulozis/ neskor nacitas pri otvoreni daneho projektu - tot vsjo.

kompletna midi/audio integracia u Motif XS je o tom, ze Motif pouzivas ako 16 kanalovy HW VSTi plugin, ktory mozes priamo v realnom case pouzivat so vsetkymi dalsimi VST pluginami a instrumentami co mas v PC nainstalovane. proste nepotrebujes okrem firewire kablu nic na to aby si mohol 16 MIDI kanalov vo forme realtime audia pouzivat v Cubase s rovnocennymi vymozenostami ako maju ostatne VST nativne vecicky

Odpovědět