ROLAND FANTOM-G
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
Zajímavě si to shrnul.Neural_I píše:tak sem se porejpal dost dukladne v ty ex5ce vs fantomas G6 a je to dost nepochopitelny, ale stara ex-ka ma z mojeho pohledu fakt o dost lepsi piano, vyrazne lepsi varhany, trosku lepsi nektery smycce, dokonce i el.kytary (nastesti je ze syntaku nepouzivam takze je mi to jedno), basy ma tvrdsi (zvlast ty ANkovy sou kruty) a snad jediny co ma fantomas lepsi jsou bici, akusticky basy (ktery nepouzivam) a supr efektak a sekvencer ... klaviaturu ma ex-ka taky lepsi jak G6 i kdyz ne o moc (ale u G7 asi bude lepsi klaviatura tam se to asi vyrovna)
hmmm ... moc hezkytakze celej muj sen o "totalnim reseni" bude muset asi jeste par let pockat jak se zda, ted jeste nakonec zjistim ze tahle vec (plne 24bitova na 5DVDcek) http://www.toontrack.com/s20.asp bude lepsi jak ARX-01 a bude vymalovano
![]()
haha sem dneska slusne depresivniale kdyz mi 10 let stara masina kterou za 15t nemuzu prodat rozstipe ve vetsine zvucich novou masinu za 60t je to na povazenou... po trpke zkusenosti s korgem M3 se pomalu ja hardwerista zacinam novych hardweru trochu bat
Já to vidím zase úplně jinak.
Fantom G, M3 a XS jsou zvukově mnohem dál než 10let staré nástroje včetně EX5, K2500, Triton, atd ...
Nabízejí jednoznačně rozsáhlejší možnosti pro dosažení autentičnosti jak synth tak akustických nástrojů.
Obecně se dá říct, že přinášejí rozšíření zvukové škály.
Fantom G podle mě přináší i velký skok v ergonomii.
Zatím na mě působí sice trochu nedodělaně (OS jak u samotného F-G tak u ARX-01) a doufám, že další verze ucelí myšlenku a zlepší komfort.
Koncept "jediného nástroje jediné firmy" však beru s velkou rezervou.
Nevěřím tomu, že je do jednom nástroji možné skloubit vše - na úrovni, na níž jsme už léta zvyklí z DAW - kde se prolínají technologie mnoha výrobců, mnoha konkurenčních firem.
Například ARX01 je slušná karta (je to obrovský pokrok od SRX01) a je na stejné zvukové i editační úrovni jako BFD2.0. (BDF má však více presetů, více barev a vychytaný routing do DAW. Obdobně kvalitně na tom asi bude i novinka od http://www.toontrack.com/s20.asp jak zmiňuješ nahoře.
ARX01 hodnotím jako kvalitní nástroj do F-G, avšak o žádnou revoluci se rozhodně nejedná. Způsob editace a zvuké možnosti již několik let nabízí EZDrummer nebo Addictive Drums.
Nové věci jako je BFD2.0 a Superior Drummer2.0 kartu ARX01 co do kvantity materiálu, již dnes překonaly.
jak to chapes ze jsou moderni nastroje zvukove mnohem dal nez ty stare? ja to neberu takhle obecne, jakoze stary zelezo je na nic a novy masiny jsou lepsi, ja si proste poslechnu dve piana a u jednoho neverim ze ten nastroj je mesic starej a presto je dost o nicem a druhyho neverim ze ten nastroj je 10 let starej pritom to zni lip jak ty novy suprstroje. piano a varhany me na G-cku hrube zklamaly, M3ka me zklamala kompletne cela.Fantom G, M3 a XS jsou zvukově mnohem dál než 10let staré nástroje včetně EX5, K2500, Triton, atd ...
tim nechci rikat ze je ten nastroj na nic, jen nechapu ze ma nekdo nazor ze "nove je super a stare je prekonane", nemyslim ze by to muselo za kazdou cenu takhle platit.
to ze fantom G neni "totalni stanice" je mi uz ted bohuzel jasny, skoda, vypadalo to nadejne, snazim se vsemozne vyhnout noutbuku na podiu, myslel sem si ze mi tenhle problem fantom vyresi ... to je vsechno, nemyslim ze je treba o tom moc dal diskutovat, jak rikam, jen me zarazilo to ze stare je automaticky horsi, nemyslim ze je to pravda
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
Myslím, že PC3X je zvukově dál a nabízí víc, než K2000,K2500,K2600
Myslím, že Motif XS je zvukově dál a nabízí víc, než W5,EX5,S80,Motif
Myslím, že M3 je zvukově dál a nabízí víc, než Triniti, Triton
Myslím, že F-G je zvukově dál a nabízí víc, než JV,XP,XV,Fantom
Myslím, že to tak u sample playerů obecně platí.
Novější generace překoná výrazovými možnostmi tu předcházející. Ale je možné, že některé presety, barvy, které obsahoval starý nástroj a měl jsi je rád, už nový nástroj neumí/nemá a v novém Ti chybí.
Především u řady Yamahy : W5, EX5, S80, to platí dvojnásob, co nástroj, to originální banka zvuků a nových presetů. Takže přechod z EX5 na cokoliv je velmi citelný.
Ale to je tak celé.
Neříkám, že staré je automaticky jednoznačně horší.
Jen říkám, že nové nástroje čím dál tím více nabízejí rozsáhlejší možnosti pro dosažení autentičnosti, atd. a jsou tedy po výrazové zvukové stránce dál.
Doufám, že nikdy nebude žádná totální stanice, právě kombinace všech nástrojů, barev, charakterů je nejskvělejší záležitostí v oblasti aranžování.
Mně se M3 líbí moc a kdyby neměl Fantom G8 tak fantastickou klaviaturu, tak autentický zvuk klavíru (lepší jsem slyšel jen u Ivory), super simulaci COSM ampů, pak bych volil M3 88key.
Myslím, že Motif XS je zvukově dál a nabízí víc, než W5,EX5,S80,Motif
Myslím, že M3 je zvukově dál a nabízí víc, než Triniti, Triton
Myslím, že F-G je zvukově dál a nabízí víc, než JV,XP,XV,Fantom
Myslím, že to tak u sample playerů obecně platí.
Novější generace překoná výrazovými možnostmi tu předcházející. Ale je možné, že některé presety, barvy, které obsahoval starý nástroj a měl jsi je rád, už nový nástroj neumí/nemá a v novém Ti chybí.
Především u řady Yamahy : W5, EX5, S80, to platí dvojnásob, co nástroj, to originální banka zvuků a nových presetů. Takže přechod z EX5 na cokoliv je velmi citelný.
Ale to je tak celé.
Neříkám, že staré je automaticky jednoznačně horší.
Jen říkám, že nové nástroje čím dál tím více nabízejí rozsáhlejší možnosti pro dosažení autentičnosti, atd. a jsou tedy po výrazové zvukové stránce dál.
Doufám, že nikdy nebude žádná totální stanice, právě kombinace všech nástrojů, barev, charakterů je nejskvělejší záležitostí v oblasti aranžování.
Mně se M3 líbí moc a kdyby neměl Fantom G8 tak fantastickou klaviaturu, tak autentický zvuk klavíru (lepší jsem slyšel jen u Ivory), super simulaci COSM ampů, pak bych volil M3 88key.
Neural_I : tak som dnes trosku skumal sequencer a hral sa s External.. a zistil som ze to velmi dobre funguje.. akurat si budes musiet ponastavovat MIDI channel priamo na device na ktorom vysiela a poprepajat ich do retaze cez THRU ak nemas Merge box... a v sequencery si nastavit pre track EXT, a mozes pekne ovladat cely svoj "GEAR MAJETOK" priamo z FG.. funguje to skvelo... potom v mixe External si ponastavujes aku banku ma hrat z ktoreho nastroja.. najlepsie si na externom nastroji vytvorit Preset a v nom nastavit MIDI kanaly...
a dalsia vec ktora je uplne fantasticka je ze si mozes vytvorit track ktory bude ovladat trebars len volume, alebo modulaciu, filter atd. pre vsetkych 16 kanalov danych partov( Internal, External, Exp 1 alebo 2 ).. cize co track to kontroler.. a uplne najlepsie je ak si nastavis tento volume na INT tak bude ovladat len tracky ktore mas nastavene ako INT, a ked si ho setnes na EXT tak ten sami track ti bude ovladat volume len na trackoch ktore maju nastavene ze su EXT.. je to uplne perfektne.. krasne sa to da takto automatizovat...
dochadzam na chut tomu sequenceru.. je to ina filozofia uplne ale zda sa ze vcelku rozumna..
a dalsia vec ktora je uplne fantasticka je ze si mozes vytvorit track ktory bude ovladat trebars len volume, alebo modulaciu, filter atd. pre vsetkych 16 kanalov danych partov( Internal, External, Exp 1 alebo 2 ).. cize co track to kontroler.. a uplne najlepsie je ak si nastavis tento volume na INT tak bude ovladat len tracky ktore mas nastavene ako INT, a ked si ho setnes na EXT tak ten sami track ti bude ovladat volume len na trackoch ktore maju nastavene ze su EXT.. je to uplne perfektne.. krasne sa to da takto automatizovat...
dochadzam na chut tomu sequenceru.. je to ina filozofia uplne ale zda sa ze vcelku rozumna..
Hm, ja vam fakt nechci kazit radost, ale z ukazek predevsim ty bici jsou opravdu hodne slaby. Nic tak gumovyho a divne/nezajimave znejiciho jsem dlouho neslysel. Leadum a basum se neda uprit nejaka spektralni plnost, ale je to vsechno znatelne jedna barva zvuku a moc mi to nerika - mozna jen vec vkusu. No snad ty jen basy docela pouzitelny jsou.
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
No pre V synth robilo zvuky viacero ludi...Rudess,Wakeman, Hartnoll..takze je otazkou casu kedy sa objavia zvuky aj na F-G......a ze velke firmy na to nemaju prachy to si zobral prosim Ta odkial??? nehovoriac o tom ze vztah medzi firmou a tymito ludmi je este trochu inde nez v plateni za patche oni proste dostanu nastroje a potom za to musia pre firmu nieco urobit (a nie su to samozrejme iba patche)...to je normaly endorser vztah.......to v pozicii "platit za patche" su skor firmy co robia soft synthy.