Logic Studio (Logic Pro 8) je v prodeji!!!
no podla manualu, ktory som si zohnal, to "neco" tvori 98% noveho Logic 8 vratane engine, efektov (navyse len novy delay a par rozsireni u niektorych pluginov), instrumentov atd.onehalph píše:poshook: tak musim nesouhlasit s tema kosmetickyma zmenama - to je kompletne novy program - ve kterem neco z logicu zbylo - doufam, ze jen to dobre
vacsina veci, ktore boli Logic 7 vytykane, zostala nezmenena (hlavne nedestruktivna praca s audiom, freeze, destruktivna aplikacia FX). na to, ze vyvojari mali od verzie 7.2 2 roky casu, zjavne sa neponahlali - porovnaj napriklad so Sonar alebo ProTools (kam sa pohli za ostatne dva roky).
nemozem si pomoct, ale pre mna je novy Logic 8 jednoznacne nahananie novych uzivatelov pre Apple HW a v istom ohlade vdaka politike Apple aj zaspavanie na vavrinoch
máš pravdu, že to o čem jsem referoval já, nebylo "narovnávání" tracků (bicích), nýbrž úprava gridu-mřížky podle zvoleného tracku / tracků.onehalph píše:velvet: co presne dela ten beat mapping?
Prostě si zanalizuješ audiofile ve stopě a potom manuálně přiřazuješ/opravuješ v BeatMapping stopě "lajny" dle potřeby, tak, aby Ti Grid kopíroval tempo skladby.
Je možné nechat analyzovat vícero stop a přiřazovat (upravovat grid) podle několika stop- třeba začátek podle kopáku, sloku dle virblu, refrén dle hihat či různě kombinovat. Je to vcelku intuitivní, stačí většinou zaznamenat čtvrťové noty.
Tahle metoda je dobrá např. když pracuješ se skladbou nahranou bez klicku a chceš ji přearanžovat, nebo použít metodu "flying" vocals, guitars nebo pod., prostě použít třeba basu z 3. refrénu do 2. refrénu a kytary z 1. refrénu do konce apod. a zároveň rovnat všechno audio do "rovné" mřížky by bylo nemožné / moc obtížné atd.
Jakmile si upravíš grid, máš pak jistotu když přesouváš nějaký region "odjinud" (z jiného refrénu např.). Prostě je pak jednodušší vidět kde je vlastně "ta první", a nejen první-prostě se lze snadněji orientovat...
S tím, jak přiřazuješ (asi transienty?) v BeatMapping tracku se automaticky zaznamenávají body změn tempa v Tempotracku.
Můžeš pak použít efekty jako Delay s gridem do 1/4, 1/2, 16 atd atd. a "neuletí to mimo", i když kapela je vlastně "zcela mimo" pevný tempo.
Zrovna tak LFO synchronizovaný do tempa - normálně by prostě po 2-3 taktech bylo mimo, takhle kopíruje kapelu...
K tomu je mi to dobrý.
Kdysi jsem někde viděl BeatMapping tutorial...
To druhý" (obdoba Beat Detective) je v ogicu podle mne možný taky - nějak. Určitě jsem četl alesoň o nějakém workaroundu. ale z paměti nevím, já často rovnám "ručně" a "od ucha" ... (to je ale nechutná práce často

velvet: cece - s Tebou bych rad zasel nekdy na pifko
abych se taky nekdy dozvedel neco novyho - zatim jsem v sirokym okoli svych kamosu ja ten, kdo o logicu vi vic nez oni
kdyby sis vzpomnel jak to narovnat na tempo (ale tim myslim nejak ne uplne otrocky - protoze mam treba bubny v deseti stopach nahrany), tak bych Ti byl moc a moc vdecny 



ja tiez nechapem o com tocite... aku nedestruktivnu editaciu, ja som si svoj environment vymyslal rok kym som s nim bol spokojny... stale ficim na 5.5.1 na kazdu stopu si hodim tolko pluginov kolko potrebujem, mam zhruba 8 kanalov audio, komplet namapovane syntaky napojene na m-audio midisport 4x4, 4 audio instrumenty, 2 kanaly na bouncing a 8 busov. Fici mi to super, samozrejme ze zabudovany wave editor nie je nic moc ale sak naco ho nadupavat ked si to otvorim v inom...
To jsou jiste platny pripominky, ale neverim ze by je nekdo, kdo s tim maka kazdej den, mohl povazovat za hlavni. Hlavni jsou daleko spise ty veci, ktery se nedaji nijak obejit a jsou pro profesionalni praci (rozumej praci za penize pro nekoho, kdo je vedle tebe) skutecne strasny. Coz je dokolecka omilanej system bufferu, kterej sem tam nekonzistentne tu ubere jedno opakovani delaye, tu je tam na jednom snaru v samostatnym regionu reverb dvakrat, pri jednom prubehu automatizace funguje, pri druhym ne a vsechny bouncy musis peclive kontrolovat do vsech detailu. Stejne tak nekdy prestal hrat prvni region nebo prvni midi nota v prvnim regionu v tracku a jak se tak jednou stalo neexistoval pak zpusob, jak to rozehrat.Poshook píše:no podla manualu, ktory som si zohnal, to "neco" tvori 98% noveho Logic 8 vratane engine, efektov (navyse len novy delay a par rozsireni u niektorych pluginov), instrumentov atd.
vacsina veci, ktore boli Logic 7 vytykane, zostala nezmenena (hlavne nedestruktivna praca s audiom, freeze, destruktivna aplikacia FX).
Vetsina logic uzivatelu o tomhle vubec neslysela, spousta lidi se to dozvedela az ve chvili, kdy rozjeli nejakej komplexnejsi projekt a najednou se zacaly dit veci. Tezko se napravuje nejakej pocit profesionality, kdyz se 15 minut moris s necim, co proste nereaguje. Nepocitam tu bezmoc, kdyz si delas neco sam pro sebe, pro radost :)
Apple se vymlouvali na pluginy tretich stran, ktery nedodrzovaly nejaky standardy a blabla, ale proc se to v jinych DAW se stejnyma pluginama nedelo, to jasny nebylo. Hlavne podobny problemy uz byly v Emagic verzi.
Pokud tady neni nekdo betatester nebo obyvatel USA, asi LP8 pod rukama jeste nema. Dokud nebude jasny, jak moc je prepracovanej celej audioengine, cili to, na cem ten program stoji a pada, nic bych nesoudil. Osobne kaslu na to, ze neni moc novych pluginu (uz ted nejsem schopnej nacpat nejak smysluplne do hlavy treba Ultrabeat a nabidka je ve srovnani s ostatnima DAW super), pokud to bude_proste_fungovat.

nedestruktivna editacia audia je to v com je Logic hodne pozadu a cakal by som ze v novej verzii to bude o kus lepsie, ale....nie je. v porovnani s konkurenciou je to aj v 8-cke stale v plienkach.demsky píše:to uz nie je sekvencer? ahaaaja som len reagoval na poshooka on spominal nieco s nedestrukt. editaciou. mne to akoze nepride ako DAW, skor ako nastroj na komponovanie co prijme do seba aj nove technologie.
skus napriklad nahrat do jedneho audiotracku vokal - 3 strofy. ked sa ti stane, ze strofa 1 je najtichsia, strofa 2 najhlasitejsia a strofa 3 nieco medzi nimi (to sa stava casto) a budes ich chciet vyrovnat, spocitaj si mnozstvo casu, nez to cez pracnu automatizaciu alebo destruktivny audioediting urobis (to nehovorim o tom, ze ked pouzijes automatizaciu a neskor budes chciet nieco presuvat a kopirovat, tak sa z tych automatizacnych kriviek nevysomaris). V Nuende, Sonare, Live, Reaperi atd. ti staci dany usek audia (clip) oznacit (alebo strihnut) a potiahnut za "volume", ktore suvisi len s danym clipom (usekom), takze ziadna automatizacia, ziadne prepisovanie povodneho samplu, only pure music

kua, ale aj tak mam logic stale rad...aj ked v nom uz 3 roky nerobim
bude mi to trvat méně než 10 sekund, žádná automatizace.Poshook píše:skus napriklad nahrat do jedneho audiotracku vokal - 3 strofy. ked sa ti stane, ze strofa 1 je najtichsia, strofa 2 najhlasitejsia a strofa 3 nieco medzi nimi (to sa stava casto) a budes ich chciet vyrovnat, spocitaj si mnozstvo casu, nez to cez pracnu automatizaciu alebo destruktivny audioediting urobis (to nehovorim o tom, ze ked pouzijes automatizaciu a neskor budes chciet nieco presuvat a kopirovat, tak sa z tych automatizacnych kriviek nevysomaris). V Nuende, Sonare, Live, Reaperi atd. ti staci dany usek audia (clip) oznacit (alebo strihnut) a potiahnut za "volume", ktore suvisi len s danym clipom (usekom), takze ziadna automatizacia, ziadne prepisovanie povodneho samplu, only pure music
kua, ale aj tak mam logic stale rad...aj ked v nom uz 3 roky nerobim
Change gain v Sample editoru nepovažuju za destruktivní audioediting- resp. vždy mám možnost to zase vrátit zpět.
Tyhle úkony dělám často. Záleží na přizpůsobení workflow a tvrdím, že zrovna to co jsi uvedl dokážu pod deset sekund.
Brotha of Asafa Powell

je to destruktivny audioediting a vratit spat sa mozes hned ako to urobis. ale co, ked sa budes chciet vratit spat o pol hodinu?velvet píše:bude mi to trvat mén%u11b ne%u17e 10 sekund, %u17eádná automatizace.Poshook píše:skus napriklad nahrat do jedneho audiotracku vokal - 3 strofy. ked sa ti stane, ze strofa 1 je najtichsia, strofa 2 najhlasitejsia a strofa 3 nieco medzi nimi (to sa stava casto) a budes ich chciet vyrovnat, spocitaj si mnozstvo casu, nez to cez pracnu automatizaciu alebo destruktivny audioediting urobis (to nehovorim o tom, ze ked pouzijes automatizaciu a neskor budes chciet nieco presuvat a kopirovat, tak sa z tych automatizacnych kriviek nevysomaris). V Nuende, Sonare, Live, Reaperi atd. ti staci dany usek audia (clip) oznacit (alebo strihnut) a potiahnut za "volume", ktore suvisi len s danym clipom (usekom), takze ziadna automatizacia, ziadne prepisovanie povodneho samplu, only pure music
kua, ale aj tak mam logic stale rad...aj ked v nom uz 3 roky nerobim
Change gain v Sample editoru nepova%u17euju za destruktivní audioediting- resp. v%u17edy mám mo%u17enost to zase vrátit zp%u11bt.
Tyhle úkony d%u11blám %u10dasto. Zále%u17eí na p%u159izp%u16fsobení workflow a tvrdím, %u17ee zrovna to co jsi uvedl doká%u17eu pod deset sekund.
Brotha of Asafa Powell
alebo taky Reverse ale bez dialogovych okien ci chcem prepisat povodny, alebo vytvorit novy sample...
rovnako EXS24. chcem nadladit snare v bicich konkretne pre dany projekt a voila - dialogove okno. ak dam ano, prepise sa povodna bicia sada pouzita aj v inych projektoch ak dam nie, moje zmeny sa neberu do uvahy. riesenie? urob si pre kazdy projekt vlastny klon danej bicej sady...Kontakt, Halion, MachFIve, Independence atd. to (a mnozstvo dalsich veci) robia nedestruktivne a Save projektu je pre ne alfaomega.
toto su vsetko veci, ktore si pamatam este z 5.5.1 na PC a stavim sa, ze tam su stale...
fakt mam logic rad a mozno don pojdem, ale treba priznat, ze nedestruktivny audioediting je proste trend, ktory dost podstatne ulahcuje a zrychluje pracu (a odlahcuje hardwaru) a Logic v tom spi...
Ad Beat Detective: Ono to jde v Logicu i dnes, ale je to hrozná otročina. Posunout k transientě, označit všechny regiony (stopy), rozstříhnout, posunout, k další transientě, označit... Zkrátka bych přivítal nějakou sofistikovanou verzi ala PT, která by počítala s multitrackem. Kdyby kromě synchronního stříhání a posouvání ještě fázově korektně stretchovala, tak bych byl úplně spokojen. Jinak mi toho v Logicu 7 moc nechybí, problémy s automatizací se mi kupodivu vyhýbají a s buffery jsem se naučil žít
Takže ten Beat Detective a audioeditace jsou pro mě klíčové.
Saša

Saša