LP8 GUI

Vše o sekvenceru Apple Logic
Odpovědět
Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

LP8 GUI

Příspěvek od velvet » 13 zář 2007 11:15

jak jsem tak koukal na screenshoty http://www.logicprohelp.com/viewtopic.php?t=14026

víc než jiné DAWy mi vytanul na myslo OmniGraffle od OmniGroup! (ten Inspector a "drawery" např.) Což je (pro mne) super.

Zobrazení dvou channel stripů v Arrange a zobrazení "Single+full audio path" v mixáku - tak to je úžasný - něco jako na Smart AV (ovládací) konzoli za 2 mega :lol:

jojojojo!
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph » 13 zář 2007 12:59

jeste jsem to neprochazel - ale kttere dva channel stripy se tam zobrazuji? muzes si to vybrat? jako bylo by super mit treba stopu a vedlle ni bus, do kteryho smeruje - a nemuset se furt preklikavat a tak - musim vysetrit par minut az hodin na detailnejsi analyzu toho novyho produktu :-) zatim to na me pusobi vzhledove jako "garage band pro" :-)

Uživatelský avatar
Pavel Vantuch
Příspěvky: 1278
Registrován: 23 úno 2003 12:07

Příspěvek od Pavel Vantuch » 13 zář 2007 13:46

No, doufejme, že to mají vychytaný a nebude tam nějaký překvápko. Mně se jedno takové stalo v Soundtrack Pro 2. Jsem to poprvé pustil, člověka zavřenýho v kabině, mikrák nastavenej a za boha jsem nemohl v té nové verzi najít tlačítko Record :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 13 zář 2007 14:12

onehalph píše: kttere dva channel stripy se tam zobrazuji? muzes si to vybrat? jako bylo by super mit treba stopu a vedlle ni bus, do kteryho smeruje - a nemuset se furt preklikavat a tak -
Přesně tak to je. Jak jsem to pochopil, vždy se Ti zobrazí Channelstrip stopy na kterou klikneš v Arrange a vedle něj se zobrazí Channelstrip do kterého stopa (track) vede (Aux, Bus, Output...)

A Mixer má nový mód, kdy Ti zobrazí automaticky (pokud zaškrtneš View Full Audio Path nebo podob. název) Stopu na kterou klikneš plus všechny "příbuzné" kanály. Tedy kanál, kam směřuje Output z tracku a i Sendy.

Ve spojení s Link módy, Screensety a dalšími módy Mixeru to je asi téměř dokonalé - jak jsi psal - žádné překlikávání.
Osobně tohle asi ocením - mám aktivováno 64 BUSů (volných cca 15) a AUXy mám vyšerpány 8) (v Autoload či templejtech co používám mám přednastaveno několik multichannel AU Instrumentů, spoustu AUXů mi funguje jako sendy pro BUSy (jež fungují jako mix groupy) atd...)

Co jsem zatím objevil / vyčetl:

1/ Screensety zůstávají, lze je i pojmenovat
2/ Zůstává i možnost dosavadního zobrazování oken
3/ Enviroment zůstává. Došlo k přejmenování Layeru kde jsou Audio objekty - ty se ostatně jmenují Channel Strips myslím. AU Instrumenty jsou Software Instrumenty atd. atp.
4/ (dost zásadní). BUSy jako OBJEKTY už se nepoužívají.
BUS je již jen virtuální cesta - Send slouží (jako doposud) k tomu , aby se BUSem poslal signál do AUXu. Pokud není již příslušný AUX vytvořen, vytvoří se automaticky pokaždé, když pošleš signál Sendem po BUSu, který zatím nemá vytvořen příslušný Aux ( Bus je zvolen jako Input příslušného Auxu.)
Zjednodušeně: místo Audio objektů BUSů se budou používat AUXy - to je značná výhoda. Bus objekt totiž neměl možnosti Send. Tudíž fungoval-li někomu Bus jako sub-group, mix-group, stem-submix či kolik to má kanál kam vedou signály z vícero příbuzných tracků (jako kytary, bicí, zpěv...) různých názvů) a chtěl-li někdo aplikovat efekt sendem na tento Bus, bylo zprvu nutné vytvořit Aux (s No Output), jako Input na něm zvolit příslušný Bus a na Auxu volit Send.
To odpadá a použije-li se Aux jako submix-group, je okamžitě možno sendovat. jupí!
V podstatě to nyní funguje stejně jako u Pro Tools.
VELMI ZÁSADNÍ: Pre-Fader, Post-Fader, Post-Pan fungování Sendu :lol:
5/ (ještě zásadnější) BUS objekty je možno používat. V zájmu zachování kompatibility, je-li otevřen projekt vytvořený v předchozích verzích logicu, obsahuje všechny objekty co měl vytvořeny...
Bus objekt je možno vytvořit i ve verzi 8. Jen je třeba v preferencích vypnout automatické vytváření Channel stripů.
6/ je možno nahrávat Busy (nebo Auxy? :wink: ) přímo do Arrange (tracku), žádného workaroundu netřeba.
7/ Track(Aux) může vést do Auxu, Outputu, nebo do Binaural :shock:
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph » 13 zář 2007 14:38

dva dotazy - podle jednotlivych bodu:
1) pocet screensetu je stale jen 9?
6) k cemu je dobre nahravani do Busu (Auxu)?

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 13 zář 2007 14:49

onehalph píše:dva dotazy - podle jednotlivych bodu:
1) pocet screensetu je stale jen 9?
6) k cemu je dobre nahravani do Busu (Auxu)?
1/ počet screensetů je stále jako byl - podle mne je omezen pouze dvouciferným číslem a skutečností, že Nula je přiřazena keycommandu Record, a tedy není při vyvolávání Screensetů používána. Screensety jsou tedy vyvolávány takto: 1-9, 11-19, 21-29, 31-39, atd.
Basicly se Screensety od 11 dál vyvolají ctrl+číslo na num. klávesnici (pokud se nepletu).
Já jsem používám Logitech di Novo bluetooth klávesnici a pomocí controllermate na ní mám nadefinovaný různý věci (klávesový zkratky a kombinace). Tak např., screenset 11-19 jsou klávesy F1-F19 apod.

6/ ne nahrávání DO BUSu / AUXu, nýbrž Z Busu / Auxu
Bus nebo Aux lze teď patrně použít jako Input v Tracku, do kterého signál nahraješ.
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph » 13 zář 2007 15:03

aha - neco jako bouncovani skupin primo do aranze, jo?

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 13 zář 2007 15:10

třeba. někdo to dost chtěl, kvůli tomu, že měl na Busu zavěšenej I/O Plugin (čili nějakej outboard gear) a takhle si to rovnou nahraje

možností použití je víc

dost často některý modulační efekty zní jinak v realtimu a jinak "bouncnutý". Tak si je takhle můžeš nahrávat - když jsou zavěšený na Auxu

apod...
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Cheesetor
Příspěvky: 84
Registrován: 24 úno 2003 19:05

Příspěvek od Cheesetor » 13 zář 2007 16:20

velvet píše: 4/ (dost zásadní). BUSy jako OBJEKTY už se nepoužívají.
BUS je již jen virtuální cesta - Send slouží (jako doposud) k tomu , aby se BUSem poslal signál do AUXu. Pokud není již příslušný AUX vytvořen, vytvoří se automaticky pokaždé, když pošleš signál Sendem po BUSu, který zatím nemá vytvořen příslušný Aux ( Bus je zvolen jako Input příslušného Auxu.)
Zjednodušeně: místo Audio objektů BUSů se budou používat AUXy - to je značná výhoda. Bus objekt totiž neměl možnosti Send. Tudíž fungoval-li někomu Bus jako sub-group, mix-group, stem-submix či kolik to má kanál kam vedou signály z vícero příbuzných tracků (jako kytary, bicí, zpěv...) různých názvů) a chtěl-li někdo aplikovat efekt sendem na tento Bus, bylo zprvu nutné vytvořit Aux (s No Output), jako Input na něm zvolit příslušný Bus a na Auxu volit Send.
To odpadá a použije-li se Aux jako submix-group, je okamžitě možno sendovat. jupí!
V podstatě to nyní funguje stejně jako u Pro Tools.
No nevim, jeslti je to tak zasadni. Je to cca rok a neco, kdy jsem po "logic satori" zacal bus objekty mazat a nahrazovat je jen Aux objektama. Bus jako sbernice existuje i bez Bus objektu, tenhle objekt je jen takovej odposlech z ty sbernice s insertama a smerovatelnym outputem (ty inserty jakoby nejsou jen na odposlechu, ale jeste na samotny sbernici). Nema vedle Aux objektu skoro zadnej vyznam krome toho, ze zere zanedbatelne min CPU, ale to ani nema smysl zminovat.

Bus objekt ve chvili, kdy v nejaky verzi 5.3 (tusim) pridali Aux objekty, uplne ztratil vyznam, je plne a lip nahraditelnej Aux objektem a je tam asi jen kvuli zpetny kompatibilite a ze si na to lidi zvykli. Ja na to prisel bohuzel az pred tim rokem, prestoze je to vlastne uz od ty prvni verze napsany v manualu. Tady se v LP8 pokud vim zadna uplne prevratna zmena routingu nedeje.
Obrázek

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 13 zář 2007 21:15

jasně, já jen patrně zapomněl uvést tu zásadní změnu celou, a sice, že je možné mít až 255 Auxů.
A to je pro mne dost zásadní. V mém template (i z důvodu předdefinování několika multichannel AU Instrumentů) jsem vyčerpal všech 64 Auxů a klidně bych jich využil víc a jako groupy musím používat Busy.
Tak že ty počty se změnily z 64 Auxů na 255 a to je pro mne dost zásadní.
Myslím, že 255 je i maximum audio kanálů a software instrumentů.
64 Bsů max zůstává.
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 13 zář 2007 22:56

velvet: Díky za bryskní referátek. Ty Auxy mě moc potěšily...

Saša

Cheesetor
Příspěvky: 84
Registrován: 24 úno 2003 19:05

Příspěvek od Cheesetor » 14 zář 2007 10:12

Par veci tam je a hlavne to rozhrani clovek vidi v pohybu.

https://www.macprovideo.com/createaccount/logic8
Obrázek

Odpovědět