AKG c214
AKG c214
Pokud se zeptáte jakéhokoli studiového zvukaře či producenta na to, které mikrofony považuje za špičkový standard při profesionálním nahrávání, pravděpodobně bude jmenovat dva typy – Neumann U87 a AKG C414 B-XLS.
A právě druhý jmenovaný představuje svou vysokou citlivostí k hudebnímu detailu na všech frekvenčních pásmech, čistým podáním nejjemnějších hudebních detailů a celkovou zvukovou vyvážeností ten typ mikrofonu, který je používán při produkování těch opravdu moderně znějících zvukových nahrávek.
Na druhou stranu má legendární C414 mnoho sofistikovaných funkcí a extrémně bohatou výbavu, která razantně zvyšuje jeho cenu a předurčuje jej hlavně pro velká, profesionální nahrávací studia.
Dnešní obrovský boom malých a středních studií i domácího recordingu přivedl vývojáře firmy AKG na myšlenku, poskytnout osvědčený zvuk C414 i v těchto podmínkách.
Proto byl vyvinut model AKG C214 jako dostupnější alternativa „cé čtyřistačtrnáctky“, která plně zachovává dokonalý zvuk Edge- Terminated Large Diaphragm Sound s výjimečnou dynamikou a zvukovým detailem. Použitím totožné (jako u C414) 1“ kapsle s velmi tenkou membránou v kombinaci s patentovanou technologií Back Plate, omezením nadbytečných funkcí a v podmínkách menších studií obtížně využitelných 5 směrových charakteristik se podařilo téměř nemožné – nabídnout zvuk C414 B-XLS za prakticky poloviční cenu.
Stejně jako jeho větší a dražší starší sourozenec, je i C214 schopen snímat velice hlasité zdroje signálu, k nimž patří kytarové zesilovače, jeho vysoká citlivost se však ponejvíce uplatní pro orchestrální nahrávání a snímání vokálu. Mimo to nabídne velice nízký vlastní šum (pouze 13 dB), přepínatelný 20 dB útlum, filtr nízkých kmitočtů a to vše v odolném a současně elegantním balení.
K
dalším užitečným vlastnostem patří velmi pružné zavěšení, dvojitá krycí mřížka a vysoká odolnost vůči VF rušení (nejen od bezdrátových a GSM systémů, ale např. i od počítačových monitorů apod.), stejně jako celkově robustní, odolný a dlouhodobě trvanlivý design, schopný přežít každodenní studiovou práci i drsné podmínky koncertního touringu.
Vyrábí
se v mateřském rakouském závodě AKG ve Vídni.
Technické
údaje:
•
Konstrukce: kondenzátorová
•
Směrová charakteristika: kardioidní
•
Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
•
Phantomové napájení: 48 V
•
Proudový odběr: 4,5 mA
•
Impedance: 200 Ohm
•
Doporučená zatěžovací impedance: 1 kOhm
•
Citlivost (1 kHz): 20 mV/Pa (-34 dBV)
•
Max SPL: 136 dB (156 dB se zapnutým útlumem) @ 0,5% THD
•
Útlum mimo osu: -
•
Vlastní šum: 13 dB-A
•
SNR: 81 dB
•
Dynamický rozsah: 123/143 dB
•
Napájení: externí 12 – 52 V Phantom
•
Přepínatelný útlum: 0/-20 dB
•
HPF: vypínatelný 6dB/oct @ 160 Hz
•
Tělo: kovové
•
Konektor: XLR
•
Rozměry: 160 x 55 mm
•
Hmotnost: 0,280 kg
•
Barva: matně šedá
•
Příslušenství: kufřík, pěnový windscreen W 214, pružný závěs (pavouk) H85
Audiotek cena je 11 951 Kc.
A právě druhý jmenovaný představuje svou vysokou citlivostí k hudebnímu detailu na všech frekvenčních pásmech, čistým podáním nejjemnějších hudebních detailů a celkovou zvukovou vyvážeností ten typ mikrofonu, který je používán při produkování těch opravdu moderně znějících zvukových nahrávek.
Na druhou stranu má legendární C414 mnoho sofistikovaných funkcí a extrémně bohatou výbavu, která razantně zvyšuje jeho cenu a předurčuje jej hlavně pro velká, profesionální nahrávací studia.
Dnešní obrovský boom malých a středních studií i domácího recordingu přivedl vývojáře firmy AKG na myšlenku, poskytnout osvědčený zvuk C414 i v těchto podmínkách.
Proto byl vyvinut model AKG C214 jako dostupnější alternativa „cé čtyřistačtrnáctky“, která plně zachovává dokonalý zvuk Edge- Terminated Large Diaphragm Sound s výjimečnou dynamikou a zvukovým detailem. Použitím totožné (jako u C414) 1“ kapsle s velmi tenkou membránou v kombinaci s patentovanou technologií Back Plate, omezením nadbytečných funkcí a v podmínkách menších studií obtížně využitelných 5 směrových charakteristik se podařilo téměř nemožné – nabídnout zvuk C414 B-XLS za prakticky poloviční cenu.
Stejně jako jeho větší a dražší starší sourozenec, je i C214 schopen snímat velice hlasité zdroje signálu, k nimž patří kytarové zesilovače, jeho vysoká citlivost se však ponejvíce uplatní pro orchestrální nahrávání a snímání vokálu. Mimo to nabídne velice nízký vlastní šum (pouze 13 dB), přepínatelný 20 dB útlum, filtr nízkých kmitočtů a to vše v odolném a současně elegantním balení.
K
dalším užitečným vlastnostem patří velmi pružné zavěšení, dvojitá krycí mřížka a vysoká odolnost vůči VF rušení (nejen od bezdrátových a GSM systémů, ale např. i od počítačových monitorů apod.), stejně jako celkově robustní, odolný a dlouhodobě trvanlivý design, schopný přežít každodenní studiovou práci i drsné podmínky koncertního touringu.
Vyrábí
se v mateřském rakouském závodě AKG ve Vídni.
Technické
údaje:
•
Konstrukce: kondenzátorová
•
Směrová charakteristika: kardioidní
•
Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
•
Phantomové napájení: 48 V
•
Proudový odběr: 4,5 mA
•
Impedance: 200 Ohm
•
Doporučená zatěžovací impedance: 1 kOhm
•
Citlivost (1 kHz): 20 mV/Pa (-34 dBV)
•
Max SPL: 136 dB (156 dB se zapnutým útlumem) @ 0,5% THD
•
Útlum mimo osu: -
•
Vlastní šum: 13 dB-A
•
SNR: 81 dB
•
Dynamický rozsah: 123/143 dB
•
Napájení: externí 12 – 52 V Phantom
•
Přepínatelný útlum: 0/-20 dB
•
HPF: vypínatelný 6dB/oct @ 160 Hz
•
Tělo: kovové
•
Konektor: XLR
•
Rozměry: 160 x 55 mm
•
Hmotnost: 0,280 kg
•
Barva: matně šedá
•
Příslušenství: kufřík, pěnový windscreen W 214, pružný závěs (pavouk) H85
Audiotek cena je 11 951 Kc.
Druha vec je (a to uz je ciste muj osobni nazor a preference, s kterou nekteri asi nebudou souhlasit), zda neni lepsi mit na kazdou aplikaci specializovany mikrofon, misto nakupu takoveho univerzala, vhodneho na vsechno, jako je C414.
Jsou lide, kteri si ho prave kvuli jeho univerzalnosti porizuji, ale je blahove verit ze bude excelovat na vsechny zdroje signalu.
Jsou lide, kteri si ho prave kvuli jeho univerzalnosti porizuji, ale je blahove verit ze bude excelovat na vsechny zdroje signalu.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Ano přesně s tim nesouhlasim. Radši 2x U87 nebo 414 nežli hromadu čínskýho, noname, něbo jinak pchybnýho šrotu v tý ceněfova píše:Druha vec je (a to uz je ciste muj osobni nazor a preference, s kterou nekteri asi nebudou souhlasit), zda neni lepsi mit na kazdou aplikaci specializovany mikrofon, misto nakupu takoveho univerzala, vhodneho na vsechno, jako je C414.
Jsou lide, kteri si ho prave kvuli jeho univerzalnosti porizuji, ale je blahove verit ze bude excelovat na vsechny zdroje signalu.

-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Ano, do popu hlavní vokál na U87 je snad nejvíc naprostej standart...fova píše:Kexiku, slysel jsi nekdy nahrany nejaky vokal pres U87?
Mam ponekud odlisnou predstavu o prijemne znejicim hlavnim vokalu do pop songu.
Kazdy ma ale jine preference
Kdy%u17e jsem se jako zvuka%u159 podílel na tomhle, d%u11blalo se to p%u159esn%u11b na u87 + STT + do Appogee.


http://www.threegracesmusic.com/
Toto tu zacina byt celkom komedia 
Inak aby som to zase vratil k teme .. ak C214 bude podobny mikrak ak C414 a bude za polovicu , tak by som to videl na velmi uspesny mikrofon ..

Inak aby som to zase vratil k teme .. ak C214 bude podobny mikrak ak C414 a bude za polovicu , tak by som to videl na velmi uspesny mikrofon ..
Naposledy upravil(a) Pytkin dne 30 kvě 2008 17:24, celkem upraveno 1 x.