bedni ako Mackie je v sucasnosti mrte aj za nizsie ceny, otazkou je, ci z nich precitas viac ako z A7. ak je akustika mala, odporucam max. 6"-7" spodokSoundsFine píše:Mackie 624mkII už nejsou o tolik dražší než A7.
Doporučuji zvážit i tyhle.
http://www.soundonsound.com/sos/sep07/a ... 824mk2.htm
AKG C414/SPL Goldmike/R.M.E. Fireface 400/KRK RP5
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
Co se týče řešení levná zvukovka + dobrý monitory nevim, nevim, ale přijde mi teda lepší když je to obráceně. Protože když udělám náběr na cokoliv od M-Audio a podobnýho Lowendu , který má naprosto příšerný převodníky, dobrejma bednama ten zvuk stejně nikdy nedoženu. Mezitím když je to obráceně udělám dobrej náběr a mám možnost, když to teda s tou nahrávkou myslím seriózně, vzít to na míchačku někam jinam. Výsledek oproti první variantě bude o 50% lepší, i když mimichodem pohodově se dá míchat i Truthech za pár šušní, záleží jak moc je člověk zná.
Říkám to z vlastní zkušenosti, neboť jednou jsem takhle nahrával na M-Audio a v půlce nahrávání jsem upgradoval na RME Fireface 800. Rozdíl byl tak neskutečně propastný, že jsme se rozhodli první půlku desky natočit znova, protože to co lezlo z Delty1010 bylo oproti Fireface 800 nepoužitelné bláto.
Nechci tady RME zvukovky vychvalovat ale, myslim, že mají v téhle třídě hodně slušný převodníky. Stejně tak bych moc nevěřil táhnout signál v digitálu z Goldmika. Tuhle jsem zkoušel porovnat digitál a analog z JoeMeeka TwinQ, právě do Fireface a ačkoliv je samozřejmě jinej preamp, rozdíl byl obrovský.
Říkám to z vlastní zkušenosti, neboť jednou jsem takhle nahrával na M-Audio a v půlce nahrávání jsem upgradoval na RME Fireface 800. Rozdíl byl tak neskutečně propastný, že jsme se rozhodli první půlku desky natočit znova, protože to co lezlo z Delty1010 bylo oproti Fireface 800 nepoužitelné bláto.
Nechci tady RME zvukovky vychvalovat ale, myslim, že mají v téhle třídě hodně slušný převodníky. Stejně tak bych moc nevěřil táhnout signál v digitálu z Goldmika. Tuhle jsem zkoušel porovnat digitál a analog z JoeMeeka TwinQ, právě do Fireface a ačkoliv je samozřejmě jinej preamp, rozdíl byl obrovský.
nikdo tu nepisal o M-Audio s desat rokov starymi lacnymi AKM prevodnikmi, ale o TC Konnekt a to sa s tebou stavim, ze ten rozdiel v prevodnikoch a preampoch bude mozno len vecou nazoru, za to cenovy rozdiel je extremny. nikdy som RME fireface nepocul, ale vela ludi na forach k nim dokupuje DAC a externy preamp, takze po zvukovej stranke to az take terno nebude, skor je to o driveroch, podpore a celkovom prevedeni, pretoze RME. osobne by som tipol, ze na urovni preampov a AD/DA je na tom fireface slabsie ako napriklad Apogee Duet za tretinovu cenu, ktora ma preampy a AD/DA z Ensemble.skeld píše:Co se týče řešení levná zvukovka + dobrý monitory nevim, nevim, ale přijde mi teda lepší když je to obráceně. Protože když udělám náběr na cokoliv od M-Audio a podobnýho Lowendu , který má naprosto příšerný převodníky, dobrejma bednama ten zvuk stejně nikdy nedoženu. Mezitím když je to obráceně udělám dobrej náběr a mám možnost, když to teda s tou nahrávkou myslím seriózně, vzít to na míchačku někam jinam. Výsledek oproti první variantě bude o 50% lepší, i když mimichodem pohodově se dá míchat i Truthech za pár šušní, záleží jak moc je člověk zná.
Říkám to z vlastní zkušenosti, neboť jednou jsem takhle nahrával na M-Audio a v půlce nahrávání jsem upgradoval na RME Fireface 800. Rozdíl byl tak neskutečně propastný, že jsme se rozhodli první půlku desky natočit znova, protože to co lezlo z Delty1010 bylo oproti Fireface 800 nepoužitelné bláto.
Nechci tady RME zvukovky vychvalovat ale, myslim, že mají v téhle třídě hodně slušný převodníky. Stejně tak bych moc nevěřil táhnout signál v digitálu z Goldmika. Tuhle jsem zkoušel porovnat digitál a analog z JoeMeeka TwinQ, právě do Fireface a ačkoliv je samozřejmě jinej preamp, rozdíl byl obrovský.
Ja ti nevim, jedna z nejlepsich veci, co jsem slysel, byla nahrana na starou ff800 a interni preampyPoshook píše: nikdy som RME fireface nepocul, ale vela ludi na forach k nim dokupuje DAC a externy preamp, takze po zvukovej stranke to az take terno nebude, skor je to o driveroch, podpore a celkovom prevedeni, pretoze RME.

Duro Kupec (zvukar - napr. Jana Kirschner, Richard Muller a pod.) nahrava dodnes na Deltu 1010 (tusim ma dve)...Kermitak píše:Ja ti nevim, jedna z nejlepsich veci, co jsem slysel, byla nahrana na starou ff800 a interni preampyPoshook píše: nikdy som RME fireface nepocul, ale vela ludi na forach k nim dokupuje DAC a externy preamp, takze po zvukovej stranke to az take terno nebude, skor je to o driveroch, podpore a celkovom prevedeni, pretoze RME.Az se mi tomu nechtelo verit.
Ja nenamietam, ze Fireface nie su dobre karty, len si nemyslim, ze su zvukovo o 500% lepsie nez TC Konnekt. Ak niekto investuje jednorazovo do kompletneho vybavenia, je podla mna lepsie mat veci v ramci celeho retazca vyvazene ako mat na zaciatku prevodnik za 30tis., ale shitacke bedne na konci
Trochu zaspekuluju podobně jako Skeld (snad k věci)
...
...možná by bylo dobré se nejprve zeptat Maninhata zda chce pouze pořizovat tracky a nebo i nahrávku sám míchat a masterovat.
V případě "pouhého" nahrávání by mu levné RP5 naprosto stačily (+ doporučuju dobré slechy jako třeba DT770) a raději bych nejdřív investoval do co nejkvalitnější vstupní cesty signálu, obzvlášť při nahrávání zpěv + ak. kytara a až časem bych našetřil na lepší monitory.
Zařizovat se v jednu chvíli jak pro záznam tak pro mastering považuju za hodně nákladnou legraci.
Sám mám (zatím) jen staré Alesis M.One (dneska už jsou trochu směšné
), protože doma jen nahrávám a dělám max. jen hrubě orientační premix - finální mix a mastering nechávám na erudovanějších lidech, už jen kvůli výsledku, protože si nedělám iluze o sobě jakožto zvukaři...
Samozřejmě, jestli se Maninhat zabývá nebo chce zabývat mixomasterem, je moje úvaha o "pouze-záznamovém-studiu" irelevantní.
Maninhate, dál bych doporučil uvážit KOLIK STOP ve skutečnosti využiješ. FF400 má 8/8 I/O, nejsou to "vyhozené prachy"? Nebo spíš ROZMĚLNĚNÉ na přehršli vstupních a výstupních konektorů?
Na převážnou většinu domácích aplikací stačí 2/2 I/O a pokud bys chtěl slušně nahrávat kompletní bicí sadu, stejně potřebuješ min. 12 vstupů. Pokud by ti stačilo 2/2, už tady padly varianty zvukovky jako TC a pod.

...možná by bylo dobré se nejprve zeptat Maninhata zda chce pouze pořizovat tracky a nebo i nahrávku sám míchat a masterovat.
V případě "pouhého" nahrávání by mu levné RP5 naprosto stačily (+ doporučuju dobré slechy jako třeba DT770) a raději bych nejdřív investoval do co nejkvalitnější vstupní cesty signálu, obzvlášť při nahrávání zpěv + ak. kytara a až časem bych našetřil na lepší monitory.
Zařizovat se v jednu chvíli jak pro záznam tak pro mastering považuju za hodně nákladnou legraci.

Sám mám (zatím) jen staré Alesis M.One (dneska už jsou trochu směšné



Samozřejmě, jestli se Maninhat zabývá nebo chce zabývat mixomasterem, je moje úvaha o "pouze-záznamovém-studiu" irelevantní.

Maninhate, dál bych doporučil uvážit KOLIK STOP ve skutečnosti využiješ. FF400 má 8/8 I/O, nejsou to "vyhozené prachy"? Nebo spíš ROZMĚLNĚNÉ na přehršli vstupních a výstupních konektorů?

No, ono to neni tak o tom, co by maninhat chtel nebo nechtel, ale spis co mu zbyvapavlucha píše:Trochu zaspekuluju podobně jako Skeld (snad k věci)...
...možná by bylo dobré se nejprve zeptat Maninhata zda chce pouze pořizovat tracky a nebo i nahrávku sám míchat a masterovat.
V případě "pouhého" nahrávání by mu levné RP5 naprosto stačily (+ doporučuju dobré slechy jako třeba DT770) a raději bych nejdřív investoval do co nejkvalitnější vstupní cesty signálu, obzvlášť při nahrávání zpěv + ak. kytara a až časem bych našetřil na lepší monitory.
Zařizovat se v jednu chvíli jak pro záznam tak pro mastering považuju za hodně nákladnou legraci.
Sám mám (zatím) jen staré Alesis M.One (dneska už jsou trochu směšné), protože doma jen nahrávám a dělám max. jen hrubě orientační premix - finální mix a mastering nechávám na erudovanějších lidech, už jen kvůli výsledku, protože si nedělám iluze o sobě jakožto zvukaři...
![]()
![]()
Samozřejmě, jestli se Maninhat zabývá nebo chce zabývat mixomasterem, je moje úvaha o "pouze-záznamovém-studiu" irelevantní.![]()
Maninhate, dál bych doporučil uvážit KOLIK STOP ve skutečnosti využiješ. FF400 má 8/8 I/O, nejsou to "vyhozené prachy"? Nebo spíš ROZMĚLNĚNÉ na přehršli vstupních a výstupních konektorů?Na převážnou většinu domácích aplikací stačí 2/2 I/O a pokud bys chtěl slušně nahrávat kompletní bicí sadu, stejně potřebuješ min. 12 vstupů. Pokud by ti stačilo 2/2, už tady padly varianty zvukovky jako TC a pod.

S temi vstupy a vystupy mas asi pravdu, 90% casu budu potrebovat jen 1 vstup, obcas 2. Jen jsem si rikal, ze je dobre mit rezervu, kdybych nekdy chtel nahravat vic nastroju. Pak jeste od zvukovky potrebuju, aby zvladala nejake ty VTS nastroje a efekty, ale ne nejake ohromne mnozstvi.
O to, aby ti bezely VST se nestara zvukovka, ale pocitac. Takze cim vykonnejsi CPU, tim vic a narocnejsich VST a s tim nizsi latenci budes moct spustit.maninhat píše: No, ono to neni tak o tom, co by maninhat chtel nebo nechtel, ale spis co mu zbyvaJa jsem jenom amater, kterej chce mit moznost si svoje veci nahrat kdykoliv, kdyz na to bude mit naladu, takze moji snahou je udelat ty veci od prvniho do posledniho. Sluchatka mam Sennheiser HD280 Pro.
S temi vstupy a vystupy mas asi pravdu, 90% casu budu potrebovat jen 1 vstup, obcas 2. Jen jsem si rikal, ze je dobre mit rezervu, kdybych nekdy chtel nahravat vic nastroju. Pak jeste od zvukovky potrebuju, aby zvladala nejake ty VTS nastroje a efekty, ale ne nejake ohromne mnozstvi.