Diky Ress a spol, ze nam tu spravujete servr, kde se da komercne inzerovat zadara.
kvalitní voice preamp/compressor - natáčení hlasu
No nevím, nenapadlo mě že by s tím někdo mohl mít problém. Ty informace, obrázky i ceny (všude víceméně podobné),jsou snadno k nalezení na x místech na netu (člověk ale musí hledat každou věc zvlášt). Dal jsem si s tím tu práci, že jsem tyto informace a obrázky shromáždil přehledně pro všechny tyto věci v rámci jedné odpovědi. Představa ceny (jestli 20 nebo 50 apod.) je myslím většinou dost zásadní informace pro představu, at to chce člověk kupovat nebo ne ... Protože se mi nechce zkoumat kolik tyto přístroje (každý z nich) přesně stojí na různých místech, píšu pro představu ceny, které znám. Žádnou z těchto věcí pokud vím nikdo v ČR neprodává, takže ani neubírám nikomu místo. Můžu to třeba pohledat u Mercenary (i když tam všechno z toho nemají) a napsat "u Mercenary to stojí ..."
No ale nemám nejmenší problém sem podobné informace nepsat pokud to někomu vadí ... Psal jsem to sem hlavně proto, že skoro všechny zmíněné věci důvěrně znám, pracoval jsem s nimi a baví mě
No ale nemám nejmenší problém sem podobné informace nepsat pokud to někomu vadí ... Psal jsem to sem hlavně proto, že skoro všechny zmíněné věci důvěrně znám, pracoval jsem s nimi a baví mě
Mne to nevadi, prave naopak, je to pre mna uzitocna informacia.
Prave uvazujem, ci pri toceni do compu je nutne aby mal preamp strednej az nizsej kategorie na palube kompresor a eq. Ci nie je vhodnejsie komprimovat a riesit eq priamo v softe. Resp. by ma zaujimalo kvalitativne porovnanie soft vs hw kompesor a eq v bezne dostupnych preampov.
Prave uvazujem, ci pri toceni do compu je nutne aby mal preamp strednej az nizsej kategorie na palube kompresor a eq. Ci nie je vhodnejsie komprimovat a riesit eq priamo v softe. Resp. by ma zaujimalo kvalitativne porovnanie soft vs hw kompesor a eq v bezne dostupnych preampov.
Kompresor je právě věc, kterou zatím (dobrý) HW zvládá o něco lépe
Osobně mám pocit, že mnohem lepší volba pro výsledek je pořídit si co nejkvalitnější dedikovaný preamp spíše než "all in one" (což je vždy do jisté míry kompromisní).
Skvělý preamp + komprese dobrý plugin může znít ve výsledku lépe než levnější channelstrip ... A jak už říkal Matucha, spíše než do kompresoru by asi bylo plodnější nejdřív investovat do lepšího AD ...
Osobně mám pocit, že mnohem lepší volba pro výsledek je pořídit si co nejkvalitnější dedikovaný preamp spíše než "all in one" (což je vždy do jisté míry kompromisní).
Skvělý preamp + komprese dobrý plugin může znít ve výsledku lépe než levnější channelstrip ... A jak už říkal Matucha, spíše než do kompresoru by asi bylo plodnější nejdřív investovat do lepšího AD ...
Ivo: takhle přehledné a zhuštěné informace včetně přibližných cen jsou nesmírně užitečné...a ještě sis dal tu práci to vyhledat a "předžvejkat" ...já jsem pro, aby bylo možné to zde publikovat. Jde přece o pomoc při rozhodování do které kvalitativní a tím i cenové hladiny se se svým studiem vydat - ani by mně nenapadlo nikoho podezřívat z nějakých komerčních úmyslů nebo co...
Naopak díky za to!
Naopak díky za to!
Rošky
Ivo, dik za info.
Ked som si uvedomil, ze aj v poloprofi a az amaterskych akustickych podmienkach je mozne kvalitne nabrat mikrofon(samozrejme s kvalitnym technickym zazemim a akustickym odrusenim), zacinam pomaly riesit cestu mic to comp.
Preto ma zaujima ci treba nutne hladat channelstrip, alebo skor investovat podobnu sumu iba do o to kvalitnejsieho solo preampu a ostatny processing riesit externe.
AD je jasna nutnost.
Preamp som si kupil ako moj entry level ART MPA GOLD kde si po niekolkych testoch dovolim tvrdit, ze v tej cenovej by som mu tazko hladal konkurenta. Ale mam v plane mu casom dokupit partaka z vyssej cenovej. Rozmyslal som bud nieco so stredu ako SPL CHANEL ONE, alebo nieco prihodit a uz kupit "nespochybnitelny preamp".
Pri SPL som si vsimol, ze okrem CHANEL ONE predavaju aj drahsi cisty preamp GAIN STATION.
Ked som si uvedomil, ze aj v poloprofi a az amaterskych akustickych podmienkach je mozne kvalitne nabrat mikrofon(samozrejme s kvalitnym technickym zazemim a akustickym odrusenim), zacinam pomaly riesit cestu mic to comp.
Preto ma zaujima ci treba nutne hladat channelstrip, alebo skor investovat podobnu sumu iba do o to kvalitnejsieho solo preampu a ostatny processing riesit externe.
AD je jasna nutnost.
Preamp som si kupil ako moj entry level ART MPA GOLD kde si po niekolkych testoch dovolim tvrdit, ze v tej cenovej by som mu tazko hladal konkurenta. Ale mam v plane mu casom dokupit partaka z vyssej cenovej. Rozmyslal som bud nieco so stredu ako SPL CHANEL ONE, alebo nieco prihodit a uz kupit "nespochybnitelny preamp".
Pri SPL som si vsimol, ze okrem CHANEL ONE predavaju aj drahsi cisty preamp GAIN STATION.
Ono třeba Pendulum Quartet I (tj. mono preamp MDP-1 plus kompresor OCL-2 + EQ+ de esser) není špatný a nestojí až tolik - proti Quartetu II , který má navíc různé další možnosti (cca 67k)

Další channelstrip za celkem rozumnou cenu je API 7600 (cca 53k)

Tady už ale člověk musí trošku počítat s instatní API "barvou" ...
SPL Channel one, nevím , ten neznám ... kdysi to stálo nějakých 45 k jestli si dobře vzpomínám - asi už to zlevnili ?
A takový "černý kůň vzadu" může být DAV BG-5 channelstrip:

(cca 39k)

Další channelstrip za celkem rozumnou cenu je API 7600 (cca 53k)

Tady už ale člověk musí trošku počítat s instatní API "barvou" ...
SPL Channel one, nevím , ten neznám ... kdysi to stálo nějakých 45 k jestli si dobře vzpomínám - asi už to zlevnili ?
A takový "černý kůň vzadu" může být DAV BG-5 channelstrip:

(cca 39k)
Tak na tuto otázku mám velice jednoznačnou odpověd a rád se podělímKAYKO píše:Ivo, dik za info.
Pripadne aky poznas podla Teba "naj" cisty preamp?
Když se mi dostal do ruky (tehdy ještě prototyp) nový preamp Freda Forssella (legendární americký audio designer, který kromě HV-3 kdysi udělal všechno pro Millennia a dnes z toho tato firma žije), bylo to jako zjevení ze sna ... Najednou jsem slyšel své nástroje jako nikdy předtím - krásně naplno, velké, čisté bez obvyklých artefaktů, prostě jako veliké otevřené okno ... Neporovnatelné s jakýmkoliv jiným preampem. Byl jsem z toho úplně na větvi a znělo to tak, že téma preampy mě přestalo zajímat (ve smyslu že bych ještě něco hledal). Reakce dalších lidí, kteří to začali používat, byly hodně podobné. Když jsem pak porovnával nahrávky stejných nástrojů s jinými preampy vs. Forssell, rozdíl byl veliký: vždycky nějak tenké, umělé vs. velký přirozený zvuk v prostoru. A není to jen nutně na "čisté" věci, jeden člověk v Německu tento preamp s úspěchem používá na kytarové aparáty ...
Preamp se jmenuje SMP-2 a vypadá takto

Má hodně silný gain a také separátní non fantomový vstup (pro ribbony, lampové mikrofony apod.)
A hlavně - není drahý ! : 37k (případně zvukově naprosto identický prototyp za 32k) (promiň Matucho
To je skutečně jeden z nejlepších vůbec.
Mám tady k němu na doplnění už zmíněného Earlybirda ... Ten je o něco málo "barevnější", ne tak zvukově realisticky plný, ale je taky fajn .... (ale míra použití SMP-2 Earlybird je u mě tak 4:1
Z tube preampů co jsem tu měl (Pendulum, DW Fearn, Millennia M2B, Forssell Fetcode, Lachapell 992 EG, Telefunken V76 atd.) se mi zdaleka nejvíce líbil už zmíněný Thermionic Culture Earlybird (54k). Má všechno to , o čem píšeš: plný, detailní , jasný zvuk, přirozeně oteplený (+ možnost jemné saturace + nastavení impedance, což mimochodem dělá dost velký zvukový rozdíl).KAYKO píše:Este by som Ta poprosil o tip na tube preamp.
Nemam prioritu aby to za kazdu cenu farbilo, alebo aby bol zvuk co najviac sterilny, ale aby bol zvuk co najviac plny a prirodzene otepleny. Dik
A SMP-2 sa da u Teba vyskusat?
SMP-2 se samozřejmě dá tady vyzkoušet, mám tu 6 kanálů:) + Earlybird 2.2
Tady jsem našel pro zajímavost pár starých zvukových ukázek (brnkání na monochord - mikrofony + AD stejné, jen se mění preampy):
Millennia HV-3
DAV BG-1
Forssell SMP-2




