kvalitní voice preamp/compressor - natáčení hlasu
Myslím že ano ... nejen podle mě. On své AD nedělá jako komerční seriové produkty, ale jako kusové custom kousky. Jeho IC verzi např. používá jedno špičkové studio v Oregonu, které jím po podrobném srovnání nahradilo Lavry Gold ...KAYKO píše:Ivo, takze Forssell je podla Teba asi to naj s AD? V akej cene sa pohybuje?
Dakujem
Tato IC verze byla zvukově na podobné úrovni jako DAD AX-24 (jak jsem si tady vyzkoušel). Před nějakou dobou udělal novou, dlouho slibovanou discreet verzi (která má diskrétní analogovou sekci odvozenou z preampu SMP-2). Tu když jsem zapojil, tak jsem opravdu žasnul, bylo to ještě o poznání lepší AX-24 - co se týče detailů, jasné přirozenosti a hloubky zvuku ... Takže ted to používám jako AD no 1.
Po malém přemlouvání ze strany nadšených uživatelů, jsou ty custom AD k mání i ke koupi - za zlomek ceny Lavry Gold nebo Prism Dream, ve zvukové kvalitě, která je převyšuje (přece jen Lavry Gold i Prism Dream jsou už relativně staré designy).
Cena Forssell custom AD je 43 000 za IC verzi a 51 000 za discreet verzi (bylo to mín , ale dolar nám trošku stoupl). Obě verze tady mám ... (už nejsou jediné v Evropě, jeden kus je už ve Francii, druhý ve Švýcarsku)
Tady jsou nějaké obrázky. Je to ryze funkční záležitost bez ozdob a extra funkcí ... vstupy analog XLR, výstup AES EBU, BNC word clock output. Přepínání 44-192 kHz





HV-3 - stredovejsi, trosku mi vadi s timto nastrojem - naopak hned me napadlo co udela s hlasem, tipnul bych ze prosadi...nunu píše:Ti kteri si stahnou ty Ivovy tri ukazky a poslechnou si je, muzete mi prosim popsat nejak v kratkosti rozdily ktere tam slysite a jak jsou pro vas dulezite ? Dost mne to zajima. Ja za sebe - ty rozdily jsou v kategorii kdy ja bych je oznacil jako pomerne zasadni...
SMP-2 jakoby temnejsi, pekny
BG-1 - ten u mne vede - pro tento nastroj - citim v nem hloubku a cistotu. Pro moje ucho nejprijemnejsi
(poslouchano na Koss Porta Pro - doma nic jineho nemam, krome pecek z ipoda

Dělal, ale to těžiště je vždycky v provozním poslechu a podrobném srovnávání. Udělat z toho nějaké rozumné systematické vzorky k veřejnému poslechu je jiná věc a vyžaduje už dost velký čas a usilí, aby to za něco stálo.KAYKO píše: Robil si aj zvukove testy z Tvojich AD?
Posílal jsem před nějakou dobou Matuchovi pár masteringových "loopů", tj, procesing přes analogový HW za použití DA AD cesty : Lavry Blue vs DAD AX-24. Kromě jiného pravil, že má pocit jako by DAD vzorky měly "dvojnásobný počet samplů" , výsledek zněl jasně, čistěji, plněji a dynamičtěji (nebo "analogověji").
Podobně jsem nedávno dělal pár "loopů" AX-24 DA - AX 24 AD vs. AX-24 DA - Forssell discreet AD ... Poslouchalo to pár lidí, od kolegy "wira" přes studiového kolegy z Francie, USA atd., komentáře se docela shodovaly: vzorky s použitím Forssell AD zněly posluchačům prostorověji, s jasnějšími a plnějšími basy a celkovými detaily ...
Protože na těchto vzorcích jsem použil kousky komerčních nahrávek tady masterovaných, nemůžu je dávat k poslechu na veřejné forum ...
Ještě výraznější je ten rozdíl při nahrávání nástrojů, zejména když přesně vím jak ty nástroje znějí doopravdy ... při použití těchto špičkových AD a preampů mizí ty obvyklé zkreslující artefakty a nástroje znějí víceméně tak jako ve skutečnosti a ve skutečném prostoru.
K těm výše uvedeným malým ukázkám - ten reálný nástroj zní ve skutečnosti nejblíže tomu jak hraje přes Forssell preamp. Millennia HV-3 na vokál není moc oslnivé řešení ... tenké, malé a trochu sterilní ... asi ne uplně charakteristiky, které by si člověk na hlas přál ...
O takové kombinaci nevím. Ale určitě se chystá SMP-4 - tj. 4kanálový preamp v 1 U těle a případně i 4ch discreet AD v 1U. Na kombinaci SMP-2 + discreet AD se můžu zeptat. Byl v plánu i 8ch SMP preamp, ale zjistilo že to není reálné kvůli zahřívání ...KAYKO píše:Inak z tych cien som milo prekvapeny, cakal som podstatne vyssie palky.
Nie je nahodou aj v plane SMP-2 a AD v jednej krabici? Popripade je tam moznost individualnej objednavky pri zachovani tychto sympatickych cien?
Thx
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
no mne zni bg1 nejhur z tech 3, nejmin zive a transient jakoby byl nejmin soucasti tela oproti tem zbylejm.M%u148ága píše:HV-3 - stredovejsi, trosku mi vadi s timto nastrojem - naopak hned me napadlo co udela s hlasem, tipnul bych ze prosadi...nunu píše:Ti kteri si stahnou ty Ivovy tri ukazky a poslechnou si je, muzete mi prosim popsat nejak v kratkosti rozdily ktere tam slysite a jak jsou pro vas dulezite ? Dost mne to zajima. Ja za sebe - ty rozdily jsou v kategorii kdy ja bych je oznacil jako pomerne zasadni...
SMP-2 jakoby temnejsi, pekny
BG-1 - ten u mne vede - pro tento nastroj - citim v nem hloubku a cistotu. Pro moje ucho nejprijemnejsi
(poslouchano na Koss Porta Pro - doma nic jineho nemam, krome pecek z ipoda)
jinak se mi libi hv3 i smp2, ten smp ma vic tela.
ale treba to dela dynamika, dost se to meni a skace a to muze delat hodne.
Ono upřímně řečeno, podobné online izolované vzorky je třeba brát s velkou rezervou, jen jako drobnou, všemi směry omezenou informaci (dřív jsem jich dělal hodně, ted už jsem v tom trochu skeptičtější ...) Jedině vlastní podrobné vyzkoušení a porovnání dá člověku nějakou reálnou představu o daném přístroji, o tom co umí a jak se v různých situacích chová ... a taky jak slouží pro daný účel, který každý máme trochu jiný ... Ale na druhé straně takové vzorky zase můžou člověka inspirovat, aby si to vyzkoušel ...